סקירת אוזניות לטלוויזיה: Brookstone airphones

תמיר עיואן
09-09-2021 10:09

מתעניינים באוזניות לטלוויזיה? Brookstone Airphones הן אוזניות RF ייעודיות למטרה זו. כיצד הן עמדו במבחן?

מזה תקופה, חמותי טוענת שהיא מתקשה להקשיב לטלוויזיה בעוצמת קול רגילה, ולכן ביקשה את עזרתי במציאת אוזניות שיתחברו לטלוויזיה שלה. בעוד רוב הטלוויזיות כיום כוללות חיבור בלוטות' שמאפשר צימוד כל אוזניות בלוטות', טלוויזיות ותיקות אינן כוללות התקן בלוטות' מובנה, ולכן דורשות אוזניות בעלות משדר נפרד.

חשוב לזכור שבעוד שאוזניות אלחוטיות בתקן בלוטות' המחוברות לטלוויזיה עלולות לפגום בחוויית השמע בשל השהיית השמע (delay) ביחס לתמונה בטלוויזיה, אוזניות טלוויזיה ייעודיות רבות משתמשות במשדר RF ייחודי על מנת להבטיח זמן השהייה נמוך לצמצום בעיית סנכרון (lip synch).

כדאי גם להדגיש שבעוד אוזניות עשויות להוות עזר לאלו בעלי ירידה בשמיעה, הן גם עשויות לאפשר לכם ליהנות מסרטים ותכניות טלוויזיה מבלי להפריע לסובבים אתכם. שלא כמו אוזניות רבות המיועדות לשימוש מזדמן, חלק מאוזניות הטלוויזיה הייעודיות מציעות הגדרות שמע כמו צליל היקפי ושליטה בבס כדי לעזור לכם להפיק את המירב מהתוכן לו אתם מאזינים. 

Brookstone

ברוקסטון (Brookstone) היא רשת חנויות קמעונאיות בארצות הברית ובסין, שנוסדה ב-1965 כתחנת חלוקה לדואר שמוכרת גם פריטים נלווים. מטה החברה ממוקם כיום ב Merrimack, ניו המפשייר.

מגוון המוצרים שלה כולל בין השאר מושבי עיסוי, רמקולים, ופריטים נוספים לבית. החנויות של ברוקסטון נמצאו בעבר בשדות תעופה בנוסף על חנות אינטרנט מקוונת. 

בשנת 2014 החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל, ומיד לאחר מכן נרכשה על ידי חברת ההשקעות הסינית, סיילינג קפיטל, מהלך שחילץ אותה מהקשיים הכלכליים.

בשנת 2018 סגרה ברוקסטון את כל החנויות הפיזיות בקניונים, והותירה פעילות באתר האינטרנט בלבד.

AirPhones BKH500

מדובר באוזניות אלחוטיות בעלות משדר RF. במבט ראשוני הן נראות איכותיות ביותר. הן מגיעות בצבע שחור, קלות משקל ונעימות מאד למגע. העיצוב שלהן ושל המשדר נעים לעין ומשתלב בקלות לצד הטלוויזיה.

נוחות השימוש

הדבר האחרון שתרצו הוא להתעסק עם האוזניות במהלך תוכנית טלוויזיה. חובבי הבינג' בנטפליקס יעריכו עוד יותר אוזניות נוחות. האוזניות לא איכזבו אותי. הן מרגישות קלות מאד על הראש, והכיסוי לאוזניים העשוי מעור סינטטי נעים למגע. האוזניות מכסות את כל תנוך האוזן ומסוגלות לכסות גם תנוכי אוזניים גדולים, כך שהעיצוב שלהן אחראי גם לסינון רעשים פאסיבי חלקי. 

מה באריזה

- אוזניות

- עמדת עגינה וטעינה

- כבל חשמל – בחיבור Micro USB

- כבל אופטי

- כבל PL 3.5 ל- RCA

- חוברות הוראות הפעלה בעברית ובאנגלית

מה באריזהתוכן האריזה

גמישות בחיבור

ככל שחיברתי אותן ליותר דגמי טלוויזיות, גיליתי כמה חשובה הגמישות במגוון החיבורים שהן מציעות. המשדר שלהן מסוגל להתחבר לטלוויזיה באמצעות:

- חיבור אופטי - מצורף כבל בחיבור אופטי

- חיבור PL 3.5 –מצורף כבל PL3.5 לחיבור RCA כפול

בחלק מהטלוויזיות אליהן ניסיתי לחבר האוזניות יש רק חיבור audio input אחד, ולכן ריבוי החיבורים מבורך. כמו כן, חלק מהטלוויזיות משתיקות מיידית את הסאונד מהרמקולים של הטלוויזיה עם החיבור ל- audio input, ואחרות לא.

מגוון צורות חיבור ישיר לאוזניותמגוון צורות חיבור ישיר לאוזניות

חשוב לציין שהאוזניות מסוגלות לשרשר אליהן פלט אודיו נוסף, כגון מקרן קול, באמצעות זוג חיבורי RCA audio out. 

שירשור למכשירים אחריםשירשור למכשירים אחרים

צימוד 

בניגוד למצופה, הצימוד בין האוזניות למשדר מתרחש בכל פעם כשמסירים אותן מעמדת העגינה מחדש. הצימוד פשוט: עם הסרת האוזניות ממתקן הטעינה, יש ללחוץ 2 שניות על לחצן ההדלקה שלהן, לאחריו תידלק נורית הלד הכחולה, ולהמתין עוד כ- 5-10 שניות לצימוד מול המשדר. רק לאחר הצימוד עם המשדר, השידור באוזניות יחל. מעט ארוך מהמצופה, אולם פועל בכל פעם מחדש ללא כל בעיה.

המלצה לעתיד: כפי שהאוזניות כבות אוטומטית עם הנחתן במתקן התליה והטעינה, שידלקו אוטומטית עם הסרתן מהמתקן ויבצעו צימוד אוטומטי.

בניגוד למתחרים, המשדר של ה- airphones לא מסוגל לחבר אליו יותר מזוג אוזניות אחד.

צימוד מחדשצימוד מחדש 

לחצני שליטה

על גב האוזנייה הימנית קיימים 4 לחצנים: 

- הדלקת האוזניות 

- הגברת הסאונד

- הנמכת הסאונד

- השתקת הסאונד

לא כולן נוטים להעריך מספיק את הנוחות שבשימוש בלחצנים. הלחצנים של ה- airphones מרווחים יחסית, והלחצן שאחראי על השתקת הסאונד כולל שפיץ שמקל על איתורו במהירות.

לחצני שליטהלחצני שליטה

Latency

Latency הוא פרק הזמן שלוקח לשמע לעבור מהטלוויזיה עד לאוזניות. כאשר החיבור לקוי, תחוו השהייה ארוכה מידי, שתגרום לכך שהשמע מתאחר ביחס לתמונה. חומרה זולה יחסית במשדר או במקלט שבאוזניות עלולים להוביל לכך. ה- airphones בעלות Latency נמוך במיוחד. לא חשתי בחוסר סינכרון בין התמונה לבין הסאונד בטלוויזיה.

עיצוב קלאסיעיצוב קלאסי

טווח שידור

ככל שטווח השידור של האוזניות גדול יותר, הגמישות בשימוש עולה. תוכלו לקום מהסלון למטבח ועדיין להאזין לתוכנית האהובה עליכם, למרות נוכחותם של קירות בדרך. ה- airphone מצהירות על טווח מקסימלי של 30 מטרים. בפועל יכולתי להתהלך בדירה בחופשיות גם כאשר קיר אחד מבדיל ביני לבין המקלט של ה- airphone, ללא כל הפרעה בשידור

איכות סאונד

סוף סוף הנושא העיקרי. בניגוד לאוזניות אודיופיליות, אוזניות לטלוויזיה מתמקדות פחות במוזיקליות ויותר בפרטי השמע של דיאלוגים, קולות רקע ואפקטים קוליים אחרים. ב- airphones הסאונד נשמע נעים ביותר, מאד דומה לזה הבוקע מהטלוויזיה. המדובר בסאונד אחיד, כלומר לא ניתן להתאים את הסאונד לטעמו של המאזין.

האוזניות כוללות דרייברים בגודל 40 מ"מ עם מגנט נאודימיום. לא חשתי כל חוסר נוחות בהאזנה לאורך זמן, תופעות של דיסטורשיין או באסים מוגזמים.

טעינה

משך שימוש בין טעינות, וזמן טעינה הן אחד הפרמטרים ששוכחים להתייחס אליו. ככל שחיי הסוללה ארוכים יותר, פרק הזמן בין הטעינות גדל. בנוסף, ככל שמהירות הטעינה עולה, תתעכבו פחות זמן לאחר התרוקנות שלה. זמן השימוש המוצהר של האוזניות הוא 10 שעות, אולם זה תלוי בעוצמת השמע והמרחק מהמשדר. משך זמן הטעינה מסוללה ריקה למלאה הוא 4 שעות. מכיוון שמתקן התליה של האוזניות מהווה גם מתקן הטעינה, לא חוויתי אף פעם ריקון מלא של הסוללה.

היצרן מציין שירידה בעוצמת השידור מהווה אינדיקציה לכך שהאוזניות נדרשות בטעינה מחדש, וכי הן יכבו אוטומטית לאחר 5 דקות ללא שימוש.

הטעינה לא דורשת התעסקות עם כבלים. הניחו האוזניות על שלוש שיניי הטעינה שעל המתקן התליה, וחיווי תאורה ייעודי יבהיר שהטעינה החלה.

טעינה ישירות על מתקן העגינהטעינה ישירות על מתקן העגינה

השוואה למתחרים

כבעלים של סנהייזר RS 170 אני יכול לציין שה- Airphones הרבה יותר קלות על הראש, ופחות לוחצות על התנוך באוזן. אופי הסאונד שלהן שונה. ה- Airphones מספקות צליל מאד דומה לזה שבוקע מהטלוויזיה, ואילו הסנהייזר מספקות צליל עמוק יותר. בפועל מצאתי את טווח השידור של שתיהן דומה.

סיכום

מצאתי ש-Airphones של Brookstone עונות על הדרישות הבסיסיות מאוזניות לטלוויזיה. בניגוד לאוזניות בלוטות', אין להן בעיית סינכרון בין קול לתמונה, וטווח השידור להן גדול יותר. הן נוחות מאד על האוזן, ובשל משקלן הקל הן אינן יוצרות הרגשה של לחץ עם הקשת. הן מכסות לחלוטין את האוזן ומייצרות בידוד פאסיבי סביר. הטעינה אינה דורשת חיבור כבל, אלא רק את הנחתם על מתקן העגינה. אופן האיתחול שלהן מעט מסורבל, אולם סביר וללא תקלות. הן מתקבלות עם כל הכבלים הנדרשים לחיבור לטלוויזיה, ומאפשרות לכם לבחור בין חיבור PL 3.5 to RCA או אופטי. 

יבואן: סיריוס

מחיר: 690 ₪ 

Specifications:

Specifications

מעבר לתגובות בפורום