מקרן קול דנון DHT-S516H במבחן

תמיר עיואן
19-03-2022 00:00

במידה והתחדשתם בטלוויזיה, התחברתם לנטפליקס, ואתם מתבססים בשמע רק על הרמקולים של הטלוויזיה, קרוב לודאי שחווית השמע אינה מיטבית. אין זה משנה כמה גדול המסך או מחירו, קרוב לודאי שהרמקולים בטלוויזיה אינם מיטביים.

תוספת של מקרן קול עשויה לשדרג מהקצה אל הקצה את החוויה. הדיאלוגים ישמעו הרבה יותר חדים, ובאופן כללי ניתן יהיה להבחין ביותר פרטים, שחסרים ברמקולים של הטלוויזיה.

דנון

דנון היא יצרית אלקטרוניקה יפנית שהוקמה בעוד בשנת 1910 על ידי יזם אמריקאי בשם פרדריק וויטני הורן. שמה המקורי היה Nippon Denki Onkyō Kabushikigaisha, אולם הוא קוצר לדנון. בשנת 2002 דנון התמזגה עם מרנץ, וב- 2017 נרכשה על ידי סאונד יוניטד.

DHT-S516H

ה-DHT-S516H הוא מקרן קול 2.1 ערוצים, שמורכב ממקרן קול צר וארוך וסאב וופר אלחוטי, במימדים קטנים במיוחד. למעשה מדובר בסאב וופר נלווה למקרן קול, הקטן ביותר שקיבלתי לסקירה.

עיצוב

מקרן הקול דק גזרה ומשכך לא יסתיר מסכי טלוויזיה חדישים שנוטים למעמד עדין ונמוך. אורכו 101 ס"מ, עוביו 7 וגובהו 9 ס"מ. הגוף שלו בנוי פלסטיק קשיח ועל חזיתו מתוח אריג שחור. בצידו הימני שלושה לחצנים מינימליים שקל לפספס, מכיוון שרק מספר ימים לאחר שהתחלתי להשתמש בו, שמתי לב שהם קיימים. הלחצנים הללו כוללים רק ויסות עוצמת קול והשתקתו.

שלושה לחצנים בצידו הימני של מקרן הקול

שלושה לחצנים בצידו הימני של מקרן הקול

מימדי הסאב וופר מפתיעים בגודלם, ביחס למה שראיתי עד כה. רוחבו כ- 17 ס"מ, מימדים מיניאטוריים בהשוואה למתחרים, בעוד שגובהו ועומקו כ- 30 ס"מ.

הסיבה לגישה עיצובית זו, היא כנראה רצונם של המעצבים לשמור על עיצוב נקי, שאינו משתלט על החלל ובו בעת שומר על מינימליסטיות.

בשונה ממקרני קול אחרים, ה- DHT-S516H חסר מסך תצוגה, ולכן תוכלו לצפות בסטטוס שלו באמצעות האפליקציה – על כך בהמשך. התצוגה על מקרן הקול מסתכמת בנורת לד כחולה, שמהבהבת בעת פקודה בשלט.

מקרן הקול גם אינו מגיע עם שלט ייעודי, אלא נשלט באמצעות שלט הטלוויזיה או האפליקציה.

מקרן הקול גם אינו מגיע עם שלט ייעודי, אלא נשלט באמצעות שלט הטלוויזיה או האפליקציה.

חומרה

ה-DHT-S516H כולל זוג דרייברים בקוטר 5 אינטש וזוג טוויטרים, ואילו הסאב וופר כולל שני דרייברים שכל אחד מהם בקוטר 5.25 אינטש. המגבר המובנה שלו כולל חלוקה לארבעה תתי מגברים מסוג Class D, כך שיגבירו כל דרייבר במקרן הקול בנפרד.

פורמטים נתמכים

ה-DHT-S516H תומך בפורמטי האודיו הבסיסיים והפופולריים ביותר בעולם הסרטים: דולבי דיגיטל, דולבי דיגיטל פלוס ו- DTS. משכך הוא אינו תומך בפורמטים Lossless כגון DTS-HD או – DTS-MA, או בדולבי אטמוס.

בנוגע לוידאו, במידה ותשרשרו כבל HDMI מהמקור, למקרן הקול, וממנו לטלוויזיה, ה-DHT-S516H יאפשר לטלוויזיה לפענח שידורי 4K, HDR10, Dolby Vision ויתמוך ב- HDCP 2.2.

ה-DHT-S516H

חיבורים וקישוריות

מבחינת חיבורים, מקרן הקול הזה כולל כל מה שצריך: HDMI 2.0 לטלוויזיה שתומכת ARC, HDMI למקור כדוגמת נגן, חיבור אופטי לתמיכה בטלוויזיות שאינן תומכות ב- HDMI, חיבור RCA למכשירים אנלוגיים או ותיקים, ואפילו כניסת PL 3.5mm. בנוסף, יש לו כניסת USB לחיבור דיסק און קי וחיבור ל- IR Blaster בו תשתמשו במידה ותציבו את מקרן הקול במיקום מאתגר.

כניסת USB לחיבור דיסק און קי וחיבור ל- IR Blaster

בנוגע לתקשורת האלחוטית, הוא תומך בבלוטות' אולם גם כולל חיבור רשת קוית להזרמת תוכן מאפליקציות ברשת. החיבור לרשת האינטרנט מאפשר לו תמיכה ב-AirPlay 2, לבעלי אייפון. נזכיר ש-AirPlay מאפשר להזרים בו זמנית למספר רב של רמקולים שתומכים בה, וכך ניתן להשמיע מוסיקה במספר חללים בו זמנית. מכאן, שבמידה ויש לכם רמקולים נוספים שתומכים ב- AirPlay, תוכלו להזרים אליהם מוסיקה במקביל.

denon

מקרן הקול הזה תומך גם בהזרמה מהרשת הביתית או מדיסק און קי שמחובר ישירות למקרן הקול, קבצי WMA (עד וכולל 192 kbps AAC), MP3 עד 320 kbps, WAV, ALAC ו-FLAC עד 24bit/192kHz, ו-DSD.

אפליקציית HEOS

בהיעדר שלט רחוק או תצוגה, האפליקציה אמורה להוות אמצעי השליטה המועדף. דנון הטמיעה את אפליקציית HEOS בכל מוצרי האודיו-וידאו שלה. פגשנו בה גם ברסיבר הדגל 8500HA שסקרתי כאן.

מיד לאחר ההתקנה הראשונית של HEOS, האפליקציה תבדוק את גרסת התוכנה של מקרן הקול, ובמידה ונדרש, היא תעדכן אותה. מכיוון ש-HEOS מתאימה להזרמת מוסיקה בכל הרמקולים שתומכים באפליקציה זו, מקרן הקול הופך לאחד מהם. כך במידה ויש לכם רמקולים חכמים של דנון מפוזרים בבית, תוכלו לשלוט בכולם כדי להקל על ניהול המוסיקה בחללים השונים בביתכם, לאחר שתציינו באפליקציה היכן ממוקם כל אחד מהם.

אפליקציה

האפליקציה תאפשר לכם להתאים את מצב הסאונד בהתאם לסוג התוכן, להחליף מקורות, למתן את הסאונד בשעת לילה מאוחרת כך שהבאסים ירוסנו ולא יעירו את בני הבית, להזרים מוסיקה ממגוון אפליקציות כדוגמת ספוטיפיי, דיזר, טידל ואחרות ואפילו לכוון את האקולייזר ועוצמת הסאב וופר.

האפליקציה אמנם אינה תומכת באפל מיוזיק, אבל תומכת ב-AirPlay. בנוסף, במידה ותלחצו על לחצן ה- "i" לצד דגם המוצר, תוכלו לראות את פורמט הסאונד שמפענח מקרן הקול. נזכיר שהדנון תומך בדולבי דיגיטל, דולבי דיגיטל פלוס ו- DTS שהם הפורמטים הפופולריים ביותר לסרטים.

אפליקציה

לסיכום, האפליקציה כמובן תספק לכם מידע ושליטה מתקדמים יותר ביחס לשלט רחוק רגיל.

עוזרת קולית

במידה ותרצו לשלוט במוסיקה באמצעות Google Assistant או אלקסה, תוכלו לעשות זאת, לאחר שכבר התחלתם להזרים מוסיקה דרך HEOS. השליטה באמצעות העוזרת הקולית מאפשרת כיוון של עוצמת השמע ודילוג בין שירים.

סאונד

בנושא הסאונד, התוצאה חד משמעית: הוא לא פחות מנפלא. זה כמובן לא אמור להפתיע מכיוון שדנון מהווה יצרן מוערך מאד בתעשיית האודיו. למרות מימדיו הקטנים של הסאב וופר, הוא מספק סאונד גדול גם בעוצמת קול נמוכה יחסית, ושומר על איזון גם בעוצמה גבוהה.

הביצועים הופכים טובים יותר ככל שפורמט הסאונד איכותי יותר. בכל כותר של נטפליקס חשים מיד את הבוםםםם בבטן כשמופיעה האות האדומה "N" בתחילת הסרט.

פתחתי עם The Adam Project של ראיין ריינולדס. אני אומר "של" ולא "בכיכובו" של ראיין, מכיוון שהוא השכיל לשדרג את עצמו בדמות שחקן ראשי פלוס מפיק, שלא רק גורף עשרות מיליונים כשחקן, אלא גם מתגמולי מפיק, של הסרט השלישי שלו בנטפליקס. אחרי לשחרר את גיא ו-Red Notice, שהיו שלאגרים אבל נקטלו אצל המבקרים, הסרט החדש The Adam Project קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים.

לכל אורך סציגת הפתיחה אפשר להרגיש את חבטות ה​​ירי והפיצוצים בחזה, שמוסיפים לחוויית הצפייה. אבל הבאסים מאוזנים, והסאונד הכולל מוצג באופן מאוזן עם המיד והגבוהים.

עברתי לסרט האחרון בסדרת ספיידרמן "אין דרך הביתה" שהושק בדצמבר האחרון וכבר חצה את רף מיליארד הדולר בהכנסות. סצינת הפתיחה מתחילה בהמולה בקהל רב, שלאחריה ספיידרמן שולף את הכוכבת התורנית ועף איתה ברחובות העיר. הסצינה מועברת על ידי הדנון באופן ריאליסטי במיוחד, כולל הדיבורים הברורים בקהל, משבי הרוח כשספיידרמן עף איתה, והמוסיקה שמפתחת את האויר. חוויה!

המוסיקליות של הדנון לא פוסחת גם על מוסיקה דו ערוצית. התוצאות מרשימות, בהאזנה למוסיקה כדוגמת Dire Straits – Brothers in Arms, מקרן הקול יוצר במה מפורטת ומאוזנת. השירה מוגשת בצורה נעימה לאוזן, והשילוב עם הסאב מתקבל בזמן, למרות שמדובר במקרן קול ולא מערכת קול ייעודית למוסיקה דו ערוצית.

סיכום

ה-DHT-S516H של דנון מהווה מקרן קול מעוצב עם סאונד מרשים. הרמקולים וההגברה מספקים במה קדמית רחבה עם באסים עמוקים שמשתלבים היטב. הסאונד טוב מאד, מפורט ומדויק. תוסיפו לכך עיצוב דקיק שאינו תופס את הנוף ומגוון אפשרויות לקישוריות כולל AirPlay 2 ו- Spotify , מה שהופך אותו לרמקול שימושי במיוחד, ואולי אף לרמקול עיקרי בסלון, גם כשאינכם צופים בטלוויזיה. החוסר בשלט רחוק ובתמיכה בדולבי אטמוס ראוים לציון, ועם זאת מדובר במקרן קול עם ביצועים מרשימים.

בשל היותו דו-ערוצי, הוא מתאים כמובן למוזיקה, אבל מספק את הסחורה גם בשימוש בצפיה בטלוויזיה ובסרטים, מכיוון שהדיאלוג מוצג באופן ברור. עם זאת, מגבלות של מערכת 2.1 ערוצים מביאות לידי כך שאפקט הסראונד מורגש פחות.

איכות הבניה שלו טובה מאד, ואפליקציית HEOS מאפשרת הזרמת מוסיקה לכל החללים בהם קיימים רמקולים התומכים בה. התמיכה בעוזרות הקוליות אלקסה ו- Google Assistant מספקת ערך מוסף לחובבי הז'אנר. לסיכום, אם אתם מחפשים מקרן קול לסלון, של יצרן ותיק ומוערך, עם סאונד איכותי, כדאי שתקחו את ה-DHT-S516H של דנון בחשבון.

יבואן: סיריוס

מחיר: 4,890 ₪

 

מעבר לתגובות בפורום