אוזניות Jabra Elite 7 Active מסוג TWS במבחן

תמיר עיואן
13-11-2021 09:53

Elite 7 Active הן היצירה האחרונה מתוצרת ג'ברה. האמנם הן תואמות את הציפיות מאוזניות ספורט?

בחודש שעבר סקרתי כאן את ה-ג'ברה Elite 7 Pro, דגם היוקרה של אוזניות ה-True Wireless, בסדרת האוזניות העדכנית ביותר של היצרן. עתה משיקה ג'ברה את ה-Elite 7 Active, אוזניות הספורט שאמורות להחליף את ה-Elite 75t הפופולריות כל כך.

אוזניות True Wireless

האוזניות הנסקרות Jabra Elite 7 Active, הן מסוג True Wireless (TWS), כלומר צד ימין של האוזניה מחובר אלחוטית לצד שמאל, ושניהם מחוברים אלחוטית למקלט הבלוטות' שלרוב יהיה טלפון סלולרי. האוזניות מתקבלות עם נרתיק נשיאה שמשמש גם כמטען לאוזניות. את הנרתיק מטעינים באמצעות כבל USB A to Type C קצרצר שמתקבל בערכה.

שוק אוזניות הספורט

הטרנד ההופך נפוץ כל כך שהשימוש באוזניות ספורט במועדוני כושר ובפעילות outdoor, הטמיע את המונח ריחוק חברתי עוד טרם הגעתה של הקורונה לעולם. אם בעבר מתאמנים היו משוחחים ביניהם, בשנים האחרונות הקערה התהפכה. היכנסו לחדר כושר הקרוב לביתכם ותגלו מתאמנים השקועים בעצמם מכונסים באוזניותיהם, כמעט ללא אינטראקציה עם המתאמנים שסביבם. מנוע הצמיחה בשוק אוזניות הספורט העולמי מביאה את היצרנים להציע דגמי אוזניות ספורט חכמות, עמידות בפני מים וזיעה, מותאמות שלא לזוז מהאוזן בפעילות ספורטיבית ובוא זמנית להזרים מוזיקה קיצבית באיכות מירבית למתאמן. ההתקדמות בטכנולוגיית השמע, העיצוב המתקדם והאופנה, מניעים את שוק אוזניות הספורט העולמי. תוסיפו חיישנים ביומטריים, עיצוב בסטייל, ביטול רעשים אקטיבי, וזמן סוללה ארוך במיוחד ותקבלו חווית שהייה שונה לחלוטין בחדרי הכושר בהשוואה לשנים עברו.

חוויה אחרת בחדרי הכושר

הגורמים שצפוי שיתרמו לצמיחת שוק אוזניות הספורט כוללים:

- שיפור איכות השמע והישארותן באוזן גם בעת הזעה או תנועה חדה

- התחברות האוזניות לאביזרים נוספים כדוגמת עוזרות קוליות

- שילוב טכנולוגיות נוספות כגון התאמת סאונד תפור למשתמש

- חידושים בטכנולוגיית השמע והעיצוב

עם כניסתן של אוזניות ה-TWS, החדירה שלהן הפכה דרמטית בשנים האחרונות במיוחד בשוק אוזניות הספורט. ההתאמה לאוזן המשתמש עם כריות אוזניים נשלפות מותאמות ארגונומית, עם המחיר שצולל מטה, מזניקים את הביקוש שלהן עוד יותר בהשוואה לשוק אוזניות הספורט מסוג Over ear.

ג'ברה (Jabra)

מבחינת פרופיל חברה, על הנייר נראה שג'ברה היא החברה המתאימה ביותר לייצר אוזניות TWS. היא מתמחה בציוד שמע, הכולל בין השאר גם אוזניות משרדיות, אוזניות ל-call center, over ear, רמקולים לשיחות ועידה משרדיות וציוד שמע ווידאו מיקצועי לחדרי ישיבות. עוד על פרופיל החברה, תוכלו לקרוא בסקירות שביצעתי לדגמים Elite 85t, ובנוסף על Elite 3 ו-Elite 7 Pro שהזכרתי בהתחלה. 

Elite 7 Active

ה-Elite 7 Active מהווה את הדגם המתאים ביותר לפעילות ספורטיבית מבין שלושת הדגמים חדשים שהושקו באוקטובר האחרון:

- Elite 3

- Elite 7 Active

- Elite 7 Pro

מה באריזה

תכולת האריזה כוללת:

- אוזניות בנרתיק שמשמש גם כמטען

- 3 זוגות מתאמים לאוזן

- כבל 

- USB-C-to-USB-A

- מדריכים למשתמש

מה באריזה

עיצוב

ה-Elite 7 Active מהווה במובנים רבים האח התאום של ה-Elite 7 Pro. לכן לאורך הסקירה תמצאו התייחסות השוואתית לדגם ה-Pro. בכל הנוגע לצבע, ה-Active זמינות בצבעים שחור, ירוק-מנטה או כחול Navy. מימדיהן דומים לזה של ה-Elite 7 Pro וה-Elite 3, ולכן גם כאן כדאי לשים לב שאוחזים בהן היטב בטרם שולפים אותם מנרתיק האיחסון וההטענה.

 

ה-Active עטופות בציפוי פלסטי שמגן עליהן מכל הצדדים, וכך הופכות לעמידות יותר ביחס לדגמים האחרים בסדרה. בנוסף, בשונה מה-Elite 7 Pro ומה-Elite 3, מתאמי האוזניים כאן עשויים תרכובת גומי סיליקון מיוחד בשם המותג ShakeGrip שממקם את האוזניות באופן מאובטח יותר באוזן. מדובר בחומר שמרגיש רך למגע למרות האחיזה המוצקה שלו בתוך האוזן. לאחר ענידה של כשעה ברצף אוכל לסכם שהוא נוח מאד לתקופות ארוכות של פעילות אקטיבית.

גם אוזניות אלו בדומה לאחיהם ה-Elite 3 וה-Elite 7 Pro, קטנות ב-16% מדגם ה-Elite 75t, עשויות חומר EarGel (איך לא?) שבנוי בהתאמה ייחודית לאוזני המשתמש ושוקלות כל אחת 5.5 גרם בלבד.

באריזה מגיעים סך הכל 3 זוגות מתאמי סיליקון לאוזניים. אחד מהמתאמים כבר מורכב על האוזניות, ובאריזה נפרדת נמצא מתאם לפתח אוזן גדול יותר ואחר המתאים לפתח קטנטן, כך שיתאימו לכל אחד מהם באופן אנטומי מיטבי.

מרכיבי האוזניה

גם מארז הטעינה קטנטן. בדומה לזה של ה-Elite 7 Pro, גובהו כחצי מזה של ה-85t. זה אמנם נוח על מנת לאחסן בכיס המכנס, אולם היעדר הגובה מקשה על הפתיחה כיוון שיש מעט מקום לאחוז בו.

אוזניות ומארז טעינה קטנטניםאוזניות ומארז טעינה קטנטנים

המארז כולל חיבור USB-C ובאריזת המוצר נקבל כבל טעינה מסוג USB-C to USB-A. תוכלו להטעין את המארז גם באופן אלחוטי באמצעות התקן תומך QI.

ממשק

כפי שג'ברה נוהגים עד כה, לכל אוזניה לחצן מובנה אחד בלבד. הוא אמנם גדול ולכן לא ניתן לפספס אותו במגע, אולם היות וה-Elite 7 Active צבועות בצבע אחיד, קשה לזהות את גבולות הלחצן. בשילוב עם האפליקציה, תוכלו לקבוע באופן מלא כיצד תשפיע לחיצה אחת, כפולה ומשולשת, על פעולתן, בעת שמיעת מוסיקה ובשיחה. 

ברירת המחדל היא שלחיצה אחת באוזניה השמאלית עוברת בין מצבי ANC ו-Hear Through, לחיצה כפולה עליה מזמנת את העוזר הקולי של המכשיר. האפרכסת הימנית מציעה פקדי ניגון וניהול שיחות, כולל לחיצה כפולה על מנת לדלג על רצועה קדימה ולחיצה משולשת כדי לחזור לרצועה הקודמת.

מה עושה כל לחצן

ג'ברה הוכיחה שבאמצעות האפליקציה ניתן להביא את האוזניה להנאה מקסימלית: תוכלו לעדכן את גרסת הקושחה של האוזניות, לכוון את האקולייזר בעת ניגון מוסיקה ואפילו לבצע בדיקת שמיעה כדי להתאים הצליל אופטימלית לשמע. נזכיר שאותן ההגדרות שאפשריות ל-Elite 7 Pro, קיימות גם ב-Active.

מדריך למשתמש, בדיקת איטום והתאמת סאונדמדריך למשתמש, בדיקת איטום והתאמת סאונד

גם בדגם זה, בדומה ל- Elite 7 Pro, ניתן לקבוע את דרך קבלת המשוב מהאוזניה – באמצעות צליל או קול אדם, האם האוזניות יפסיקו לנגן כאשר אוזניה אחת מוסרת מהאוזן, מהו הסאונד שאנו אוהבים בשיחת טלפון: עם עודף טרבל או באס, או ניטרלי, והאם האוזניות יעברו למצב שינה ללא שימוש ותוך כמה זמן זה יקרה. ולבסוף, תוכלו להחליט מיהי העוזרת הקולית שלכם: אלקסה או העוזרת של אנדרואיד. בקיצור, הכל אפשרי!

התאמת סאונד במהלך שיחה, סוג ההכוונה הקולית וחיישן ענידת האוזניותהתאמת סאונד במהלך שיחה, סוג ההכוונה הקולית וחיישן ענידת האוזניות

איכות שיחה ו-ANC – Active noise cancellation

רוצים ANC? אז אתם חייבים להתקין את האפליקציה Jabra Sound+ על מנת להפעיל אותו לראשונה ולקנפג את עוצמתו. לא ניתן פשוט להתחיל להשתמש ב-ANC עם שליפת האוזניות מהאריזה, ללא חיבור ראשוני לאפליקציה.

ג'ברה לקחו את הריכוז באימון לשלב הבא באמצעות הסלוגן "Bring the sweat, not the noise" . במילים אחרות מתכוון היצרן, תרצו להתרכז באימון? קחו ג'ברה!

מהבחינה הזו ביטול הרעשים מתאים עוד יותר לסיטואציה. בלחיצה על הלחצן באוזניה, רעשי רקע נחסמים בהתאם לעוצמת הסינון שתוגדר על ידי המשתמש באפליקציה Jabra Sound.

הפעם בדקתי את האוזניות בשמיעת מוסיקה ללא רעשי רקע, כמו גם במקומות רועשים כגון בכביש ראשי ובגינת משחקים. האוזניות התמודדו באופן מיטבי עם רעש מונוטוני כדוגמת מכוניות בכביש ראשי, אולם צעקות וקולות פתאומיים היו בעייתיות יותר לסינון.

בשונה מה- Elite 7 Pro, ובדומה ל- Elite 85t, ה- ANC מבוטל אוטומטית בעת שיחת טלפון.

בדקתי את האוזניות גם במהלך רכיבה באופני כביש. במהלך שעתיים של רכיבה, האוזניות היו יציבות באוזן אפילו יותר מה- Elite 7 Pro וה- ANC פעל באופן מיטבי לביטול רעשי הרוח סביבי.

לאחר שימוש של כשבוע ברצף, מצאתי שמדובר באוזניות ה- TWS הנוחות ביותר עבורי לפעילויות ספורט. ניתן לקיים באמצעותן שיחה ברורה גם לנוכח רעשי סביבה, בעודי בפעילות ספורט. איכות הקליטה של הבלוטות' נותרה יציבה גם כשהסלולרי היה בחדר אחר ואפילו בקומה אחרת.

מצב ה-Hear Through של האוזניות מגביר את רעשי הסביבה באוזניות באופן מלאכותי, וכך ניתן לשמוע את המתרחש סביבכם מבלי להסיר אותם מהאוזן. ניתן לעבור בין מצבים ANC On ו- Hear Through באמצעות לחיצה בודדת על הלחצן באוזנייה במהלך שיחה, ולכוון את עוצמת ה- ANC המבוקש, באפליקציה.

מה ההבדל בכל זאת בין ה-Active ל-Pro? 

אז בכל הנוגע לאיכות שיחה, בשונה מדגם ה- Elite 7 Pro, בדגם ה-Active אין שימוש בטכנולוגיית הולכת עצם (bone conduction) כדי להעביר את קול האדם בשיחה. ייתכן שזו הסיבה בגינה בכל המיקרים בהם קיימתי שיחת טלפון, הצד השני בשיחה זיהה צליל רקע עדין של Hiss, לכן זיהה מתי אני משוחח דרך האוזניה ומתי ישירות מהטלפון.

בהשוואה ל-2 מיקרופונים הקיימים בכל אוזניה של Elite 75t, ב-Elite 7 Active, יש שלושה מיקרופונים רגישים במיוחד המכוסים ב-SAATI Acoustex® mesh לשם הגנה בפני רוחות. כמו כן, בדומה ל-Elite 75t, האוזניות כוללות דרייברים בקוטר 6 מ"מ שתוכננו מחדש.

צימוד ל-2 מקורות במקביל (MultiPoint)

גם בדגם זה, בדומה ל-Elite 7 Pro, לא ניתן לחבר את האוזניות לשני מקורות בו זמנית, כדוגמת מחשב וסלולרי. התכונה הזו עשויה להיות ממכרת לאלו שעובדים מהבית, ועם זאת, האוזניה מסוגלת לבצע צימוד לעד 8 מכשירים. הצימוד האחרון בזיכרון הוא גם זה שיהיה פעיל.

Jabra Elite 7 Active

ניהול שיחה באוזניה אחת - Mono Mode

אחד השידרוגים המשמעותיים בדור הנוכחי של האוזניות ביחס לדור הקודם, היא היכולת להשתמש באוזניה אחת בלבד, ימין או שמאל, לבחירתכם. בעוד ב-85t ניתן היה ליישם Mono Mode רק עם אוזניית ימין, ב-Elite 7 Active ניתן להשתמש באיזו שרוצים. תכונה זו מכפילה את משך זמן השימוש באוזניות במידה ותשתמשו באחת מהן בכל פעם.

מוסיקה

מבחינת סאונד, מצאתי את ה-Elite 7 Active זהות בחתימת הקול לזו של ה-Elite 7 Pro. במידה ותרצו להתרשם מאיכות הסאונד, תוכלו להציץ בסקירה בקישור כאן.

עם זאת כדאי לציין שבמידה ואתם אוהבים להתאמן בחדר כושר או באוויר הפתוח עם תוספת באסים הגונה, האקולייזר באפליקציה יוכל להתאים זאת.

IP57

יתרון נוסף שיש לאוזניות אלה היא העמידות שלהן בפני אבק, מים וזיעה. בדומה ל-Elite 7 Pro מבחינת מים, הם עמידים בפני טבילה זמנית במיכל עם מים מתוקים (לא מי מלח) בגובה 15 ס"מ, למשך של עד 30 דקות. ה-Elite 7 Active אטומות לחלוטין למים ועמידות בפני אבק. כדאי לזכור שדירוג ה-IP לא כולל את מארז הטעינה, כך שחשוב לוודא שהאוזניות יבשות לחלוטין לפני הכנסתן למארז זה.

עמידות למים, אבק וזיעה

משך שימוש בין טעינות

למרות שהיצרן מצהיר שהאוזניות עשויות להחזיק עד שמונה שעות בין טעינה אחת לאחרת, תוצאות אלו עלולות להשתנות בהתאם לעוצמת השמע, המרחק מהמקור, והשימוש ב-ANC. מארז הטעינה עשוי לספק עד 22 שעות שימוש נוספות באוזניות. בתמורה ל- 5 דקות טעינה, נקבל שעה שלמה נוספת של שימוש בהן.

משך שימוש בין טעינות

תקנים אלחוטיים

האוזניות תומכות בתקן בלוטות' 5.2, העדכני ביותר, וכן תומכות בקודקים AAC ,SBC אולם לא ב-AptX או LDAC.

לסיכום

ג'ברה עשו קפיצה משמעותית ושיפרו את אוזניות הספורט Elite 75t. בהשוואה ל-Elite 75t, דגם ה-Elite 7 Active בעל מימדים פיזיים קטנים יותר מקודמו, מספק איכות שיחה וסאונד לשמיעת מוסיקה טובים יותר, עם ANC באיכות משופרת ומשך זמן סוללה ממושך יותר. האפליקציה המעודכנת מאפשרת התאמה מלאה למשתמש, ומחיר נוח ביחס למתחרים.

בדומה לדגם ה-Pro, גם ה-Active לא מאפשר חיבור ל-2 מקורות במקביל, כדוגמת מחשב וסלולרי, כפי שקיים ב-Elite 85t שסקרתי כאן לפני כשנה. עם זאת, תכונת ה-MultiPoint לא נדרשת בדרך כלל לאוזניות ספורט. לכן, במידה והחלטתם לחדש את מנוי הספורט בחדר הכושר, או לשדרג את חווית האימונים באוויר הפתוח, לדעתי תוכלו למצוא ב-Elite 7 Active תוספת להנאה הכוללת. לעומת זאת, במידה ואתם פריקים של איכות שיחה אולטימטיבית, נסו את ה-Elite 7 Pro.

יבואן: ביקונקט

מחיר: 649 ש"ח


מעבר לתגובות בפורום