XLR מאוזן או RCA נפוץ?


Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
ערן,

שאלה מתוך סקרנות גרידה, האם אתה יודע מדוע בחיבור RCA ו XLR במקביל מביא לכך שאחת מהיציאות לא תישמע טוב?

כשבדקתי כבלים אצלי בבית שמתי לב לתופעה מוזרה בחלק מהכבלים כאשר מחברי RCA וה XLR היו מחוברים יחדיו לנגן ה CD (מאותו וצרת של יצרן המגבר עם חיבור XLR פול בלאנס בשני המרכיבים) יציאת ה RCA נשמעה לרוב מעוותת וה XLR נשמעה רזה יותר. הדברים חזרו על עצמם ברוב הכבלים שבדקתי מלבד בכבילה מסדרה מסויימת (בכוונה איני רושם שם), אז לא היתה השפעה בין אם שתי היציאות חוברו במקביל ובין אם לא, הסאונד היה מעולה בשני החיבורים גם כשחוברו במקביל.


תודה.

כן, בגדול חיבור מעגלי באלאנס אמיתי מציפים את ההארקה, וזה חלק מהיתרון בחיבור הנ"ל
ברגע שאתה מחבר RCA מבמקביל, הRCA מעביר את ההארקה לגוף המכשיר דרך היקף הפלאג ומשם דרך הקונקטור הנקבי לגוף המכשיר. ברב המקרים זה יוצר לופ הארקה או סתם מכניס רעש מיותר .
מבלי להיכנס לפרטים, כי לא כל הכבלים בנויים אותו דבר, וכנ"ל מכשירים (ישנם כאלו שמציפים את המעגלים גם בRCA וכו... ). עדיף תמיד לעשות את הבדיקות הללו ללא חיבור XLR וRCA במקביל.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
חשבתי שכן. אבל לא שווה לקיים על זה ועדת חקירה.
הכל טוב.
(ורד)

אכן, בהצלחה וכל טוב

ראשית, התכוונתי שאין חובה לנתק מהמגבר, לא שאסור לנתק.



אתה לא באמת מתכוון לזה???...
אדמה-אנטנה?
ומה עם גוף המכשיר?.. גם הוא מחובר לאדמה הכללית, אולי לטעמך גם אותו יש לנתק??



זה נכון רק מתי שיש לך במגבר חיבור לפטיפון שלא בשימוש.
כניסות LINE LEVEL שלא בשימוש מנותקות בסלקטור (בורר כניסה) כך שאין להן גישה למחבר בגוף המכשיר.

1. אני חושב שמה שערן כתב מעלי מסביר חלק מהעניין.
2. הקופסה שהיא חלק מהגראונד בחלק! מהמקרים דווקא משמשת כגוף מסכך, חיבור מוליך שאורכו מטר ומבנהו כקבל (כבל פתוח rca) לא תורמת לניקיון האלקטרוני אלא ההיפך, מאמצים גדולים מושקעים בתכנון המעגלים על מנת להימנע מכך.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אם כל הרכיבים תוכננו לעבוד בלנאס אז בלאנס
אם הם תוכננו לעבוד סינגל אנדד אז סינגל אנדד
אם יש מישמש אז בחירה חופשית.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
כן, בגדול חיבור מעגלי באלאנס אמיתי מציפים את ההארקה, וזה חלק מהיתרון בחיבור הנ"ל
ברגע שאתה מחבר RCA מבמקביל, הRCA מעביר את ההארקה לגוף המכשיר דרך היקף הפלאג ומשם דרך הקונקטור הנקבי לגוף המכשיר. ברב המקרים זה יוצר לופ הארקה או סתם מכניס רעש מיותר .
מבלי להיכנס לפרטים, כי לא כל הכבלים בנויים אותו דבר, וכנ"ל מכשירים (ישנם כאלו שמציפים את המעגלים גם בRCA וכו... ). עדיף תמיד לעשות את הבדיקות הללו ללא חיבור XLR וRCA במקביל.

ערן, אין עליך, תודה על התשובה המפורטת :)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
טוב, אז רק היום הזדמן לי להתעסק במערכת והפכתי את הפולריטי בנגן (reverse polarity), שמתי את הסימפ׳ ה1 של מאהלר (פיל׳ ניו יורק עם ברונו וולטר), יצירה מלאת פרטים ושכבות שיכולה לתת לי מושג טוב על מה שקורה במערכת וחיברתי את הנגן למערכת בחיבור באלאנס, ואכן כצפוי ובדיוק כמו שאמרתם, הסאונד נכנס לתלם ונשמע מצויין. כבר לא רזה ומעפן כמו שהיה מקודם לפני היפוך הקוטביות.
עד כמה מצויין?
ממש כמו בחיבור הrca הותיק.
בקיצור, לא שומע הבדלים (למעט הבדל בגיין) שני החיבורים מעולים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור