Viva la France או סיפור הפלופ שלי


Anton

אוהב את התחום
צוות האתר
הודעות
433
מעורבות
222
נקודות
43
בעקבות הפוסט על הפלופים ברכישות שרץ כרגע בפורומים, החלטתי לשתף אתכם בפלופ שלי. לא פשוט להודות בטעויות, מלבד המכה הכספית, גם האגו חטף מכה לא קטנה, אבל כנראה שזו אחת הדרכים ללמוד בתחום הזה. לפחות הסוף הוא שמח מבחנתי.

(אזהרה זה הולך להיות דיי ארוך)

לפני כשלושה חודשים התחדשתי ברמקולים חדשים של מוניטור אודיו מדגם Silver 500 ומגבר אינטגרלי Musical Fidelity M6si. חיפשתי רמקול רצפתי שייתן לי במה גדולה וסאונד עמוק ומלא יחד עם מגבר שיניע אותם כמו שצריך וישפר לי את החוויה המוזיקלית.

כבר מהרגע הראשון שחיברתי את הרמקולים בבייתי לא ממש אהבתי את התוצאה, תהליך ההרצה של המוניטור היה ממש מוזר, במהלך עשרות השעות הראשונות הבאס היה בא והולך ממש בצורה קיצונית, פעם משתלט מידי ופעם לא קיים בכלל.

לאחר משהו באזור ה-50 שעות, התוצאה דיי התייצבה והתחלתי להרגיש שזה פשוט לא זה. הבאס הרגיש לי כמשתלט, והסאונד לא מספיק מאוזן והרגשתי חוסר ברמת הפירוט וההפרדה. אני לי שום כוונה לפגוע במותג של מוניטור אודיו, אבל בחלל שלי, הרמקול הזה לא סיפק תוצאה שהצלחתי ליהנות ממנה.

וכך מצאתי את עצמי אחרי 3 חודשים עם תחושה מאוד לא נעימה שהוצאתי סכום, שבשבילי היה גדול, והתוצאה לא טובה לאוזניי.

פניתי לספיר מפיוז והסברתי לו את המצב, הוא הציע לי לבחון בבייתי איזה רמקולים שאני רוצה וברגע שאבחר, הוא הבטיח להציע טרייד אין הוגן. החלטתי שהפעם אני חייב לעשות את זה כמו שצריך, אומנם אין באפשרותי למשוך את הסיפור להרבה זמן, כי בקושי יש לי אפשרות קצת לשמוע בימי שישי, ולכן לא רציתי להיכנס לסאגה ארוכה מידי.

במקביל להבנה שלי שאני לא מרוצה מרמקולי המוניטור אודיו שרכשתי, התרחש תהליך נוסף אצלי. ביקרתי מספר פעמים אצל חבר טוב שלי שברשותו רמקולים של פוקאל מסדרת אריה, תחילה היו לו את ה-926 ולאחר מכן הוא שדרג ל-948 הענקיים (החלל אצלו עצום). בכל ביקור אצלו התחלתי יותר ויותר להעריך את הסאונד של הרמקולים האלה, הסאונד שלהם כל כך נקי, מדוייק ומאוזן והתחלתי ממש להתאהב בהם. יצא לי לשמוע רמקולים של פוקאל בעבר בחנויות ואיך שהוא, הם לא הצליחו להרשים אותי (כנראה שבהשוואה ישירה רמקולים אחרים מדגישים כל מיני דברים והצליחו לתפוס לי את האוזן). אבל לאחרונה בכל מקום ששמעתי אותם, פתאום הבנתי שזה לגמרי הצליל שאני מחפש.

מכיוון שרציתי לבדוק מספר מותגים שפיוז פחות עובדים אותם, פניתי גם לאמיר מברנד אודיו, אותו הכרתי באירוע השקה של רמקולי Bowers & Wilkins של האתר, ומאוד התרשמתי מהחנות שלו. מכיוון שכל כך התאכזבתי מהבאס המשתלט במוניטור אודיו, אחד הדברים ששקלתי הוא לחזור לרמקול מדפי. באחד מימי שישי הפנויים שלי, קפצתי לברנד אודיו, ושם במשך כשעה וחצי הקשבתי לפוקאל 926 ולשני רמקולים מדפיים, אחד בתקציב של כ-5-7K ואחר בכ-30K. בניגוד לתחושה שהייתה באירוע ההשקה של B&W, שם נמר הדגים את ההתקרבות ברמת הסאונד בין מדפיים לרצפתיים, בהשוואה מול ה-926 ההבדלים היו תהומיים מבחנתי והחלטתי שאני כן רוצה להישאר עם רצפתי. הקשבתי לעוד מספר רמקולים רצפתיים, והבנתי שאני ממש אוהב את הסאונד של הפוקאל ולא מצליח לחשוב על שום דבר שחסר לי בסאונד שלו.

השאלתי מאמיר את ה-926 (במקרה זה היה בדיוק אותו הזוג שחבר שלי החזיר כאשר הוא שידרג ל-948 – עולם קטן) בנוסף לקחתי מגבר צנוע של 80W. מכיוון שרכשתי רמקולים ומגבר יחד, היה לי קשה להבין מה גרם לסאונד שאני לא אוהב, ולכן רציתי גם לבדוק מגבר אחר (מדובר במגבר שאני מכיר ולכן היה לי חשוב לוודא שהמיוזיקל פידלטי נותן תוצאה משמעותית טובה יותר ולא סתם רכשתי מגבר עתיר וואטים כזה).

לאחר סופ"ש עם הפוקאל והמגבר התוצאות היו ברורות, הפוקאל הוא רמקול שבחלל שלי נשמע הרבה יותר טוב. ובגזרת המגבר לאחר ניסוי עיוור, לגמרי הוכחתי לעצמי שהמיוזיקל פידלטי שלי עושה עבודה מצוינת בהנעה של הרמקול ומשפר את רמת הפירוט וההפרדה של הסאונד.

הנה סרטון השוואה קצר בין שני הרמקולים שהכנתי:

לאחר הניסוי אצלי בבית עם המגבר שלי, היה לי ברור שהפעם אהיה מרוצה מהבחירה שלי. נשאר רק הפן העסקי.

לאחר התייעצות עם חבר, החלטתי לבקש הצעה לטרייד עבור ה-926 וגם הדגם מעל ה-936 (מדובר בדגם שהנתונים הטכניים שלו יותר קרובים ל-948 מאשר ל926, ועם זאת הוא שומר על ממדים דומים ל-926 רק יותר גבוה כיוון שהוא מכיל וופר נוסף). בדרך כלל אני נוהג לרכוש מהחנות שנתנה לי את השירות, כי אני מאוד מאמין ששירות טוב זה דבר חשוב מאוד, אבל הפעם כל הסיפור הזה מראש היה לי חריגה משמעותית מהתקציב וגם ספיר מפיוז ליווה אותי וייעץ לי לכל אורך התהליך והיה לגמרי מוכן להשאיל לי רמקולים הביתה, פשוט יצא שאצל ברנד היו באותו הרגע מספר דגמים זמינים שלא היו בפיוז. לכן הרגשתי שקבלתי שירות מעולה משניהם, והחלטתי שהדבר ההוגן לעשות הוא פשוט לבקש הצעה משניהם וללכת על ההצעה הטובה יותר (כמובן שהייתי כנה עם שתי החנויות לכל אורך הדרך).

לאחר שקיבלתי את ההצעות ראיתי שהן לא הכי זולות, ודווקא ההצעה על ה-936 משתלמת יותר (הפער ביניהן היה קטן משמעותית מהפער בין המחיר הרשמי של שני הרמקולים), אז החלטתי שאם כבר אני שוב מוציא כסף, אני רוצה להבטיח שאקבל את הרמקול הטוב ביותר. החלטתי למתוח את התקציב עוד טיפה וללכת על ה-936. ההצעה של פיוז הייתה טובה יותר, אז רכשתי אצלם. ספיר סידר לי שאקבל את הרמקולים באותו היום ושהשליח\מתקין יאסוף את הרמקולים שלי ובכך יחסוך לי את כל ההתעסקות.

אז קיבלתי את ה-936 (והסנטר התואם של הסדרה ה-900), חיברתי את הרמקולים, הדלקתי קצת מוזיקה והלסת שלי פשוט נפלה.... ה-936 נשמעים משמעותית טוב יותר מה-926 (אומנם לא ביצעתי השוואה ישירה, אבל עברו בסך הכל 3 ימים מאז שהיו לי את ה-926 אז אני זוכר לגמרי את הסאונד שלהם). אופי הצליל ב-936 מאוד דומה, אבל הם פשוט נותנים יותר מהכל, הם עוד יותר מפורטים, ההפרדה שלהם עוד יותר טובה, והבאס שלהם עמוק ונפלא, מבלי להשתלט כלל. פשוט רמקול מאוזן ומוזיקלי כמו שרציתי.

אפילו אשתי, ציינה שהסאונד שלו הרבה יותר נעים לאוזן ושפשוט כיף להאזין למוזיקה עכשיו.

אני רוצה להודות לאמיר מברנד אודיו ולספיר מפיוז, שליוו אותי לאורך התהליך הזה ויעצו לי בדרך לתיקון הפלופ שלי, מדובר בשתי חנויות מעולות (ושני אנשים נפלאים) שאני לגמרי בלב שלם יכול להמליץ עליהן.
 

תמונות מצורפות

  • 20190128_180300_HDR.jpg
    20190128_180300_HDR.jpg
    KB 59.3 · צפיות: 416
  • 20190216_170853_HDR.jpg
    20190216_170853_HDR.jpg
    KB 60.9 · צפיות: 388
  • 20190216_170903_HDR.jpg
    20190216_170903_HDR.jpg
    KB 42.8 · צפיות: 409
  • 20190216_170910_HDR.jpg
    20190216_170910_HDR.jpg
    KB 52.5 · צפיות: 364

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
ראשית תתחדש ותהנה מהסט החדש שלך.
שנית,הפינה השמאלית שלך בעיתית משהוא מבחינת בס...
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,085
מעורבות
909
נקודות
113
אנטון .תתחדש על הרמקולים הם ניראים רצינים מאוד
ונהנתי לקרוא את כל התהליך שעברת עד לקנייה
אז אני מאחל לך עוד ברבה שעות של הנאה עם
הציוד שלך :בעד:
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
תתחדש על הרמקולים החדשים.
שמח לשמוע שבסופו של יום הדברים הסתדרו לשביעות רצונך.
 

Anton

אוהב את התחום
צוות האתר
הודעות
433
מעורבות
222
נקודות
43
ראשית תתחדש ותהנה מהסט החדש שלך.
שנית,הפינה השמאלית שלך בעיתית משהוא מבחינת בס...
תודה שלמה. שחקתי עם המקום של הרמקול לא מעט כשבחנתי את ה926 אצלי, המיקום הזה נתן את התוצאה המאוזנת ביותר, בלי שום הדגשים של הבאס.
ככה שאני חושב שהמיקום דיי מוצלח. אשמח לשמוע מדוע אתה חושב שאמורה להיות בעיה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תתחדש - יופי של סיפור.

אני יכול להבטיח לך שזה תהליך שכולנו עברנו - לא כולם מודים בכך (למשל, לי זה לא קרה :) )
יכול להיות שהדרך עושה את תוצאה מתוקה יותר בסוף
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
תתחדש ותהנה.
קצת טיפול אקוסטי (סופגי באסים - מיד באס מאחורי הרמקול, ומפזר מאחורי המאזין), ואני בטוח שחווית ההאזנה תשתפר משמעותית.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,303
מעורבות
775
נקודות
113
תתחדש! פוקאל - אחלה רמקולים:)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
תתחדש!

יעוץ אקוסטי לא עושים בהתכתבות ;)
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
היי אנטון

ראשית , נפגשנו באירוע השקה של Bַ&W , ודיברנו קצת , כיף לשמוע ממך שוב .. :)

שנית , אני מכיר את אמיר מברנד אודיו והייתה לי שם חוויה טובה , בנוסף יש לי היכרות רבת שנים עם ספיר וניסן מפיוז , והם אנשים מקסימים , עם המון ידע במוזיקה , ורצון לעזור , כל פעם שאני עובר שם אני נכנס להגיד שלום ולשמוע קצת מוזיקה טובה , וגם קניתי שם חלק מהציוד שלי.

לגבי הפוקאל 926 , זה סט שהיה לי עד לפני כשנה (עד שעברתי לאופרה , אבל זו כבר רמת מחיר אחרת) , בכל מקרה הם נשמעים נהדר , מאד אהבתי את רמת הפירוט שלהם , הם מאד מדויקים יחסית למחיר שלהם ,יש להם צליל נעים , אודיופילי אבל לא יותר מדיי וגם נראים סבבה.

לגבי הגברה צריך מעט להיזהר בMATCH, כי הטוויטר הוא HARD DOME שנוטים לבהירות , יחסית לסדרות האחרות של פוקאל זה לא כזה בולט , אבל אחרי האזנה ממושכת הפוקאל היו מעט מעייפים , מצד שני אפשר למצוא להם הגברה מתאימה , ואז הם מעולים. אני חושב שאת הMF שלך שמעתי אצל פיוז יחד עם הסופרה , והם נשמעו MATCH טוב , ולכן נראה שג'נטלמן בריטי עושה רק טוב לצרפתייה ;). אני מניח שה936 עם הוופר הנוסף מוסיף עוד "כוח" בחלק התחתון

יש מאמר נחמד של THOMAS STEREO , מדובר בבלוגר שקונה ומוכר ציוד ומספר על זה , שמתי לך את הלינק ל926 , מה שהוא מספר שם זה בדיוק מה שאני חוויתי ..


והכי חשוב , תמשיך ליהנות מהמוזיקה , לאורך המסע לסאונד שאנחנו אוהבים יכול להיות מהמורות ונפילות , אבל כל פעם שמגיעים לפסגה חדשה זה שווה את זה , אם לא הקשיים במסע , זה לא היה כל כך מענג
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
נכון, אפשר לשלוח את התוכנה עם ה RC ובא שלום על ישראל.
מיכאל, בסך הכל קיבל כמה עיצות בסיסיות לגבי אקוסטיקה, כשרואים בלי משקפיים, שהחדר
קצת בעייתי מבחינת ההעמדה של הרמקולים.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
סט לגמרי לא רע,
תתחדש ותהנה, ויש ממה.:שתוי:
 

zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
לי יש פוקאל aria 926, בחרתי בו לאחר השוואה להרבה רמקולים כולל גם מוניטור אודיו (לא זוכר את הדגם) . סידרת aria לא אופיינית לפוקאל, בדרך כלל רמקולים של פוקאל נשמעים בהירים, הצליל של aria לטעמי נשמע מעודן ואקוסטי, וזה מה שאהבתי בהם. באופן מפתיע היו לי דוקא עם הפוקאל בעיות דומות לשלך עם המוניטור אודיו עם חוסר יציבות באיך שזה נשמע במיוחד בתחום הבאס. הבעיות נפתרו אחרי המון זמן, ככל שהבנתי בשילוב של 3 גורמים. סיום ההרצה, מעבר המערכת מהריצפה לסטנד יעודי והוצאת הפלסטיקים שמכסים את הספייקים שזה דבר שאני ממליץ לך לנסות כי השיפור אצלי היה מאד משמעותי .בהתחלה שמתי אותם על מטבעות של חצי שקל ואחכ על כיסויים יעודיים שמשפרים את הבידוד מהריצפה.
תתחדש...
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
המוניטור (סילבר כל הסידרה) והפוקלים (סידרה 7/9) הם רמקולים מעולים וניתן להוציא מהם תוצאות מדהימות בשידוך עם ציוד מתאים, מנסיון אישי שלי עם חברות בוטיק יקרות בהרבה, המוניטור והפוקלים עושים להם בית ספר ומוכיחים חד משמעית, שיש תמורה בעד האגרה, הפוקל 936, חד מפורט למות ומדוייק מאוד, המוניטור נקי צלול ועם נפח (הגדול בסידרה), שניהם מעולים שאלה של טעם וחלל.
תתחדש אחלה בחירה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
נכון, אפשר לשלוח את התוכנה עם ה RC ובא שלום על ישראל.
מיכאל, בסך הכל קיבל כמה עיצות בסיסיות לגבי אקוסטיקה, כשרואים בלי משקפיים, שהחדר
קצת בעייתי מבחינת ההעמדה של הרמקולים.

חדרים של כולנו בעייתיים, צריך לשמוע, הרי מגבר+רמקול+חדר עובדים יחד
ויש את עניין ההרגל והטעם. אני שומע בס דופק חזק אצל אודיופילים מדופלמים והם אוהבים את זה ככה.
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
כל הכבוד. פוקאל רמקולים מצויינים עם סאונד מיוחד. תתחדש ותהנה, מאחל לך שתהנה שנים רבות ממוסיקה!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור