"Tuning the Battle" מהו צליל נכון.

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שווה לחפש את התוכנית הזו, מדובר בתחרות בין בוני הפסנתרים של החברות הנחשבות בעולם.
מהו צליל נכון, במקרה זה של פסנתר ? לכל יצרן יש צליל יחודי משלו שנוצר מתכנון הפסנתר על כל חלקיו בידי בונה אומן עם תפישת צליל משלו המאפיינת את החברה ובחירת החומרים.
בתחרות כל חברה שמה את הפסנתר שלה על במה ונגנים איכותיים מתיישבים לנגן, אם הצליל מוצא חן בעיניהם הם ממשיכים לנגן אם לאו הם ממשיכים לבא אחריו.
נשאלת השאלה לפי מה נקבע באוזני הנגנים מהו הצליל ה"נכון" דבר שמסתבר שיש לו מובהקות סטטיסטית בסופה של התחרות, התיאורים בהם משתמשים הנגנים והשופטים זהים מסתבר לאלה של עולם מונחי האודיופילים, עגול, רומנטי, בהיר, רזה, סתום וכו'. היה כאן בפורום דיון על השפעת ארץ המוצא על צליל המכשיר, בתחרות הנ"ל יש לחברה איטלקית נודעת מתכנן ממוצא אסייתי והסאונד שלה מתואר כבהיר ואוורירי, לאמריקאי הצליל תואר ככזה וכן הלאה, אם כך האם יש דבר כזה כצליל נכון אבסולוטי כפי ש Yamaha זכתה במקום הראשון בהפרש ניכר ?
 

נערך לאחרונה ב:

למה

חבר משקיען
הודעות
1,296
מעורבות
782
נקודות
113
בפסנתרים ,כמו באודיו ,קשה מאד להגיד מהו צליל נכון .יש הרבה סובייקטיביות וטעם אישי: ליפני שמונה שנים חיפשתי פסנתר לבתי ושמעתי הרבה פסנתרים עד שבסוף נפלתי על אחד ,שתפס אותי חזק ,וקניתי אותו בלי לחשוב פעמיים. חבל שאחרי שנתיים בתי היקרה הפסיקה לנגן ואני לא מסוגל לימכור אותו מסיבות רגשיות. אגב הפסנתר תוצרת ROSLER הנהדרת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור