Tsakiridis-Devices: הגברה שפופרתית בגובה העיניים


רפי לוהב

עוסק בתחום
הודעות
111
מעורבות
125
נקודות
43
האחים קוסטאס ואודיסיאוס צאקירידיס (Kostas & Odysseus Tsakiridis) יסדו את חברתם ב- 1987 מתוך מטרה לייצר ציוד אודיו ברמת קצה (High-End) ובאיכות מעולה, אך עם זאת במחירים נגישים ו "בגובה העיניים". קדמו לכך שנים של פיתוח מגברים שפופרתיים לשימוש עצמי ועבור בני משפחה וחברים. בסופו של דבר, החליטו שני האחים למסד את תשוקתם ולהקים חברה שתציע ציוד שפופרתי מעולה לקהל החובבים במחירים שפויים שכל אחד יכול להרשות לעצמו. את השנאים הם מייצרים בעצמם. לדבריהם, זו הדרך הטובה ביותר לוודא שאיכות השנאים שבידיהם תהיה ברמה מספיק גבוהה באופן עקבי, ובמקביל לכך מחירם יהיה נמוך, דבר המתבטא היטב במחיר הסופי של המוצר, לטובת הלקוח. מוצרי החברה נמכרים כיום ברחבי העולם וזוכים להערכה רבה הן בשל איכותם והן בשל היותם בעלי תמורה בלתי רגילה למחירם.

חברת צאקירידיס מעניקה 5 שנות אחריות לכל מוצריה.

לאתר החברה

לצאקירידיס קדם מגברים, מגברי הספק ומגברים משולבים. כבר עכשיו תמצאו אצלי את הדגמים הבאים:

Apollon Ultra – מגבר הספק בתצורת מונובלוקים

ApollonUltra.jpg


מגבר Class AB1 ורסטילי וגמיש באופן יוצא מגדר הרגיל. ראשית, הוא מסוגל לעבוד עם כל שפופרת פנתודית (pentode) כמו: EL34 6550, KT77, KT88, KT90, KT120 ועוד. ההספק של האפולו נע בין 50 וואט ל- 150 וואט לערוץ.

למעשה, בכל סוג שפופרת שתבחרו ניתן לעבוד בשני אופנים ("מודים"): Pentode mode או Triode mode. ב- Pentode mode נקבל הספק גבוה עם יותר כוח ושליטה. אופן עבודה כזה נקרא גם Ultra linear. לעומת זאת, ב Triode mode נקבל צליל רך ומוסיקלי יותר, אך במחיר של חצי הספק (Triode mode מכונה לעיתים "חצי כח"). למשל, עם שפופרות KT120 נקבל 150 וואט לעומת 75 וואט – לפי אופן העבודה שבחרנו. עבור EL34 (ו- KT77) נקבל 100 לעומת 50 וואט. KT88, KT90 ו- 6550 יפיקו כ- 120 וואט לעומת 60.

בנוסף, ניתן לבחור בין Normal feedback ל- Low feedback. גם כאן נקבל הבדלים מובחנים. המעבר בין האופנים השונים נעשה בהסטה של מתג, כך שההשוואה פשוטה וקלה לביצוע.

מה עדיף? התשובה היא (איך לא?) שהדבר תלוי בסוג השפופרות שבחרתם, ברמקולים שלכם וגם... בטעם האישי. העניין הוא שהגמישות והגיוון הגדולים מאפשרים התאמה מיטבית לכל מצב. במקרה של החלפת רמקולים או בחירה בסוג אחר של שפופרת, עדיין ניתן יהיה להישאר עם אותו המגבר ורק להתאימו למצב החדש.

מחיר לזוג מונובלוקים: 3,300 אירו.


Achilles – מגבר Single-ended בתצורת מונובלוקים

Achilles.jpg


מגבר Class A, zero feedback המסוגל לעבוד עם שפופרות 300B או 2A3. מלבד האופי השונה של שני סוגי השפופרות, ההספק במקרה של 300B הוא 8 וואט, ועם 2A3 נקבל 3 וואט. שלא כמו באפולו, באכילס אין משחק של מודים. בצד האחורי של כל מונובלוק ישנו מתג, באמצעותו יש לציין את סוג השפופרת שבחרתם בה.

מטבע הדברים, האכילס לא יתאים לכל רמקול, אך לרמקול "ידידותי" למגברי SET (נציל ורגיש מספיק), הוא יפליא בביצועיו.

מחיר לזוג מונובלוקים: 1,999 אירו.


Alexander - קדם מגבר עם שלט רחוק

קדם מגבר Class A המקבל ארבעה מקורות בחיבורי (single-ended (RCA, כניסה נוספת (balanced (XLR, וכניסה אופציונלית נוספת ל phono. לאלכסנדר יציאת single-ended ו- balanced ויציאת tape out.

Alexander.jpg


מחיר: 2,160 אירו.

עם כניסת פונו: 2,375 אירו.


Thalia – קדם מגבר ללא שלט רחוק

לטליה אין שלט, אין צג קדמי, כל הכניסות והיציאות הן single-ended ואין אופציה לכניסת phono. בגרסה המקורית, האלכסנדר נותן יותר ועולה יותר מפי 2 מאשר הטליה. לעומת זאת, בגרסה המיובאת לארץ (אותה תוכלו לראות אצלי), הטליה זהה לחלוטין לאלכסנדר בכל פרט פנימי, כך שאיכות השמע שלהם זהה. ההבדל ביניהם הוא חיצוני בלבד.

Thalia.jpg


מחיר: 1,265 אירו.


Sofia – קדם מגבר פאסיבי

אם אתם (והמערכת שלכם!) מעדיפים קדם מגבר פאסיבי, הסופיה תהיה אופציה נהדרת. עם כפתור ווליום של DACT וחיווט פנימי מכסף.

Sofia.jpg


מחיר: 730 אירו.

לפרטים נוספים ולהדגמה:
רפי לוהב, 054-2454702.
 

תמונות מצורפות

  • Achilles.jpg
    Achilles.jpg
    KB 80.3 · צפיות: 559
  • Thalia.jpg
    Thalia.jpg
    KB 37 · צפיות: 457
  • Sofia.jpg
    Sofia.jpg
    KB 33.3 · צפיות: 492
  • Alexander.jpg
    Alexander.jpg
    KB 22 · צפיות: 498
  • ApollonUltra.jpg
    ApollonUltra.jpg
    KB 39.8 · צפיות: 491
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
וואו מדהים!

זו חברה שאני מכיר הרבה שנים ובכל פעם אני בהלם שטרם הביאו אותה לארץ. חבר יקר ממודיעין, קלידן במקצועו יש קדמגבר ומונובלוקים של החברה הזו. הצליל אצלו פשוט משגע.

שמח לראות שיש יבואן למוצרים הנפלאים הללו. בנוסף, אשמח לקבל את הקדמגבר שלהם לביקורת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור