Trinnov Altitude 16 Multichannel Room Correction Preamplifier

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
ביום שישי 9/10/2020 חל יומולדתי ה-65, וכבר אי אפשר לשיר לי את השיר When I'm Sixty Four, למרות שיום ההולדת של ג'והן לנון גם הוא חל ב-9/10, אם כי הוא השיג אותי ב-15 שנה (הוא נולד ב-1940).

בכל אופן, לקראת היומולדת הזה, החלטתי לפנק את עצמי בצעצוע חדש :)

העניין שלי בנושא התחיל בעקבות הדיונים כאן בפורום, ובעיקר ממה שכתב רן מויאל, במידה כזו שלמרות שאשתי ואני בקבוצת סיכון מבחינת הקורונה, הלכתי אליו לשמוע, ואפילו כתבתי על זה תגובה בשירשור הארוך על RC.

כבר ההתחלה הייתה טובה. לא ידעתי מי היבואן, וראיתי התייחסות למישהו שבטח הייה מתמחר ב-30% מעל מחיר חו"ל, אבל לא. רן הפנה אותי אל היבואן הנכון, שהתברר שהוא פיוצ'ר אודיו וידאו בע"מ, בניהולו של דור. דור התגלה כאדם נעים ביותר, ונתן לי לבקשתי הצעת מחיר הוגנת ביותר, ממש במחיר חו"ל. האיש הטכני שלו, יונתן, לא פחות אדיב ונעים, ובנוסף לגמרי סופר מקצועי, ענה לי על ערימה של שאלות טכניות בצורה מאוד מעמיקה ורצינית.

לא היה להם בתצוגה מכשיר רב-ערוצי שמתאים למערכת שלי, אבל היכולות הבסיסיות של טרינוב הודגמו לי בעזרת מודל הסטריאו שלהם, ST2 Hi-Fi, שהותקן בביתי וכוונן ע"י יונתן האמור ואיש צוות נוסף, חביב ומקצועי לא פחות, גיא, שהציג את עצמו כ-OCD, ובהתאם כיוון את הציוד בצורה מדויקת להפליא, ובשיא הסבלנות. כחלק מתהליך הכיוונון, התחבר למכשיר מרחוק איש צוות נוסף, מצרפת, בשם אנטואן, שרק בשלב מאוחר יותר יצא לי לעבוד מולו ישירות ולהתרשם ממקצועיותו ומאישיותו. ה-ST2 הושאר אצלי, באדיבותו של דור, למספר ימים, כולל סוף שבוע, להאזנה ללא לחץ.

אני יותר בנאדם של טכנולוגיה מאשר של אנשים, ובדרך כלל לא איכפת לי מי האנשים שנותנים לי את התמיכה המקצועית, וכל מה שחשוב לי זה שהיא תהיה טובה. כאן גם הצד המקצועי היה יוצא דופן, אבל גם הצד האישי במידה שגרמה לי לשים לב לזה באופן מאוד חריג. מדובר באנשים שכייף לעבוד איתם, וכפי שרן אמר במפורש לא פעם ולא פעמיים, טרינוב זה לא Plug and Play, ותמיכה טכנית אכן נדרשת, בטח בהתחלה, החל במדידות הראשוניות וכלה בהכנת ותפירת הכיולים השונים, presets במונחי טרינוב. בהמשך, לרוב אין צורך למדוד שוב, אבל אפשר להמשיך בכיולים והתאמות באופן עצמאי יותר ויותר, וכשמגיעים למצבים המתאימים לצרכים ולטעם, להניח לזה ולהקשיב למוזיקה.

מה שהיה מאוד ברור עם ה-ST2 כבר מהרגע הראשון זה השיפור בבאס: במקומות שבהם הסאב היה משתולל ו"מפליץ", פתאום הכל היה נקי ובשליטה, ובכלל היה יותר הדוק ומוחזק. הבמה השתפרה והתקרבה. השמעתי לאשתי דיסק שהיא אוהבת, והיא אמרה שההבדל משמעותי אפילו בלי להזדקק להשוואה למצב ללא ה-ST2. החלטתי שאני לא רוצה להפסיד את מה שהטרינוב יכול לתת, והזמנתי את המודל הרב-ערוצי, Altitude 16.

האלטיטוד נשמע לי כבר בסטריאו עדיף על ה-ST2, כנראה לא מעט בזכות זה שהוגדרו לו שני הסאבוופרים שיש לי, ולא רק אחד, כפי שהוגדר ל-ST2. לא יצא לנו להשלים את הכיוון הבסיסי של האלטיטוד לפני סוף השבוע, ונמשיך רק ביום שני, כשהצרפתים עובדים ויכולים להתחבר מרחוק, אבל כבר במצב הנוכחי ברור שזו תרומה משמעותית לאיכות הסאונד שאני מקבל, וההבדלים אינם קטנים.

מעבר לצוות הנפלא של פיוצ'ר אודיו וידיאו ולצוות של חברת טרינוב בצרפת, במיוחד אנטואן, אני שמח להודות לרן מויאל על זה שהכיר לי את המוצר, ועל תמיכתו לכל אורך הדרך, גם תמיכה חברית וגם תמיכה טכנית.

האלטיטוד משמש כ-preamp רב ערוצי, כך שה-preamp האנלוגי הרב-ערוצי שלי, מתוצרת EMM Labs (מודל Switchman 3) יעבור ללוחות ויוכל לשרת נאמנה את מי שירצה במערכת רב-ערוצית ללא פרוססורים בדרך.

נשארת רק השאלה איך להאזין לתקליטים, האם דרך הטרינוב -- מה שאומר שהוא יעשה דיגיטציה (Analog-to-Digital Conversion) ברזולוציה של 24/96 לפלט של הפונו-סטייג' (כל חובבי האנלוג מתפלצים) -- או שהפלט הנ"ל יעבור דרך ה-preamp הסטריאופוני המנורתי שלי (Audio Research Reference 5 SE), אבל לצורך כך יהיה צורך להעביר כבלים מהטרינוב ל-5SE ולשנות את כיוון הסאב בכל פעם שאני רוצה לשמוע תקליטים, ולהחזיר כשאני רוצה להאזין לדיסקים או לקבצים/סטרימינג. די מסורבל, וטעות יכולה להיות כואבת, למשל אם שוכחים לכבות את המונובלוקים כשמעבירים כבלים. אז אולי גם ה-5SE יעבור ללוחות...
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
יפה מאוד עמיר!
תתחדש ותהנה ומזל טוב ליומולדת (ורד)
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
101
נקודות
43
תתחדש וברוך הבא :)
 

n1957

אוהב את התחום
הודעות
79
מעורבות
46
נקודות
18
עמיר,
תתחדש ותהנה ממתנת יום הולדת.
מזל טוב ובריאות, הנאה צרופה מהתחביב שהפך לדרך חיים
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
איזה כיף לקרוא דבר כזה על הבוקר.
יופי של התחדשות.
שיהיה להמון שעות של האזנה מהנה.
ארז
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
תתחדש עמיר ותהנה מהמון מזיקה טובה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
תתחדש ותהנה עד 120.
 

BigYossiCohen1

חבר אתר
הודעות
28
מעורבות
12
נקודות
8
וואוו תתחדש שמעתי את זה לא מזמן על מערכת סטריאו עם רמקולים של ווילסון אלכסיה 1 והגברה של Lamm. וואווו איזה שינוי זה עשה שם בחדר זה הפיל אותי לגמרי כיף לך! מברוק!
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,293
מעורבות
782
נקודות
113
תתחדש ומזל טוב. תמשיך ליהיות פעיל בפורום,כי אין לך מחליף בכל הקשור לידע במוסיקה קלאסית. (ורד):שתוי:
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
קודם כל מזל טוב עמיר. מאחל אריכות ימים, שלווה ועוד הרבה הנאה ממוזיקה שראיתי איזה חלק ענק היא לוקחת בחייך. שנית, תודה על פוסט ממש מעניין. אם הייתה לי היכולת הכלכלית, זה ללא ספק כיוון שהייתי בודק.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
שאלה
אני מבין מהפוסט שאתה שומע לא מעט רב ערוצי?
באיזה פורמט?
קבצים או דיסקים?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
שאלה
אני מבין מהפוסט שאתה שומע לא מעט רב ערוצי?
באיזה פורמט?
קבצים או דיסקים?
רב ערוצי רק מדיסקים, בעיקר SACDs, ומיעוט ב-Blu-ray-Audio ו-DVD-Audio.
עוד יותר מיעוט ב-Blu-ray-Video ו-DVD-Video.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
רב ערוצי רק מדיסקים, בעיקר SACDs, ומיעוט ב-Blu-ray-Audio ו-DVD-Audio.
עוד יותר מיעוט ב-Blu-ray-Video ו-DVD-Video.
יפה
גם לי יש לפעמים מוזה של רב ערוצי
אפילו הפכתי את העולם למצוא דרך לשמוע dsd רב ערוצי
אצלי הכל מקבצים
לא כל כך מתאים לאמנה האודיופילית אבל למי אכפת
העיקר שנהנים מהמוזיקה
תהנה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אצלי הכל מקבצים
לא כל כך מתאים לאמנה האודיופילית אבל למי אכפת
העיקר שנהנים מהמוזיקה
לאיזו "אמנה" זה לא מתאים?
לדעתי זה בסדר גמור.

דרך אגב, הטרינובים לסוגיהם עובדים רק ב-PCM, כך שלמי שזומם להשתמש בטרינוב, כדאי להעדיף PCM, או למצוא דרך להמיר את ה-DSD ל-PCM ללא אובדן איכות.

לי היה רק אלבום אחד של איזה 4 קבצי DSD שהמרתי ל-PCM 24/96, אולי הייה עדיף 24/88.2.

תודה! (ורד)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
תתחדש עמיר.

שמחתי לעזור ולסייע ובעיקר שמחתי לשמוע את התוצאה הנוכחית, שהיא בוודאי עוד רחוקה מהתוצאה הסופית.

הטרינוב הוא מסוג המכשירים שממשיכים להפתיע אותך כל פעם מחדש, ככל שאתה לומד ומעמיק יותר, או כמו שהאמריקאים נוהגים לומר:

The gift that keeps on giving..

עם זאת, חשוב לציין פעם נוספת, כי למרות העובדה שטרינוב מסוגלת לחולל פלאים ונחשבת לקרם דה לה קרם בכל הקשור לטיפול אקוסטי באמצעים אלקטרונים, זה בפירוש לא מכשיר המיועד לכולם ובשום אופן לא הייתי רוכש אותו, ללא בדיקה מקדמית אצלי בחלל.

תפקוד מצוין של המכשיר וכפועל יוצא מזה, תוצאות סאונד מעולות בחלל מסוים, או לחילופין תוצאות בינוניות בחלל אחר, לא מעלות ולא מורידות ככל שמדובר בחלל שלנו, עם הציוד שלנו ולכן הבדיקה המקדמית כאן היא הכרחית.

טרינוב בהחלט לא יתקנו טעויות בסיסיות של משתמשים, ככל שיחליטו להכניס רמקולים לא רלוונטים לחללים המיניאטורים שלהם מחוסר הבנה בסיסי ו/או טרינוב לא יהפכו את ההגברה הלא מתאימה שרכשנו, להגברה מדהימה.

למותר לציין, כי גם לא יהיה ניתן להוציא מהמערכת את המקסימום, אפילו לא קרוב לזה, כל עוד לא נשקיע את הזמן בכיולים והתנסויות.

טרינוב, גם לא יהיו מסוגלים להוציא מים מהסלע, אבל הם בהחלט יכולים לגרום לשינוי. משמעותי.

יש לטעמי 3 אופציות להוציא את המיטב מהמכשיר (הכיול/קונפיגורציה הבסיסית שמעניק היבואן, בהחלט יתנו כיוון אבל לא יוציאו את המיטב מהמכשיר הזה):

1. ללמוד. לקרוא. להתנסות. לכייל.להתייעץ ואז....

שוב ללמוד. לקרוא. להתנסות. לכייל. להתייעץ ואז..חוזר חלילה.

זה בהחלט ידרוש מאיתנו זמן ואנרגיה בלמידת המכשיר, היכולות שלו, להבין יותר על המילה הגדולה הזו שנקראת סאונד, המגבלות שיוצרים החללים שלנו וכיוצ"ב .

לחילופין

2. כסף. משאב שידרש, ככל ויש חוסר רצון/עניין/זמן להתעסק בזה באופן אישי.

כפועל יוצא מזה, הטסה של מהנדסי קול/אקוסטיקאים, בעלי הבנה נרחבת באקוסטיקה, עם הסמכה גבוהה ונסיון עתיר שנים בטיפול בטרינוב.

כמובן שהעלויות יהיו בהתאם.

3. שילוב של שני הסעיפים, תוך הבנה שלעולם לא יהיה לך את הידע וההבנה של אותו מכייל/אקוסטיקאי, אבל אתה בהחלט יכול לדעת ולהבין מה נעשה במהלך הכיול, מה ניתן לעשות וכמובן לבקש דברים שאתה יודע שניתנים לביצוע.

זה בהחלט השילוב האידיאלי למקסם את היכולות של המכשיר.

ולכן, ניתן לומר בוודאות רבה שבסופו של יום, כאשר אתה מקשיב לטרינוב, אתה מקשיב לכיול מסוים שבוצע ואתה רחוק מלהקשיב למלוא יכולות המכשיר, יתכן ומדובר בכיול יוצא דופן באיכויות שלו, שיקח את המערכת לקצה ויכול וזה יהיה כיול שיגרום למערכת של רבע מליון שקל, להשמע כמו מערכת מאוד בסיסית ומאכזבת.

וזו נקודה מהותית שחייבים להבין.

איכות הכיול והדרך להגיע לאותו כיול נכסף היא לא פשוטה, אך בהחלט אפשרית.

לעמיר הגעתי בסך הכל 3 פעמים, הפעם הראשונה הייתה כאשר המערכת הייתה בגילגולה הקודם, קרי: ללא הטרינוב.

במהלך אותו ביקור, הודגם לי גם סטריאו וגם מוזיקה רב ערוצית. הסאונד היה בהחלט טוב, אך היו לי מספר השגות לגביי דברים ששמעתי, אשר נגעו לבמה, לאימיג'ינג ולתחום הבאס על מרכיביו השונים.

חשבתי כי הטרינוב מסוגל לקחת את המערכת למקום שונה וטוב יותר, אבל מצד שני, עם כל הכבוד להערכות שלי, זה דבר שחייבים כאמור לנסות לפני רכישת המכשיר.

ואומנם, הביקור השני שלי היה לאחר שעמיר קיבל את ה ST2 לבדיקה ובוצע לו כיול בסיסי.

ההערכה שלי אכן התממשה, כאשר ה ST2 הצליח בהחלט לשפר מספר אספקטים שחשבתי שדורשים שיפור.

זה היה בהחלט שיפור מבורך ומשמעותי, אבל לא התרשמתי שזה לגמרי זה...

לאחר שעמיר התחדש באלטיטיוד 16 , הגיע הביקור השלישי, שהתברר כמרשים מכולם בכל הקשור לאיכות הסאונד.

למרות שהכיול שבוצע היה בסיסי למדיי האלטיטיוד 16 שלט ביד רמה במערכת.

חשוב וראוי לציין, למען הסר כל ספק, כי גם הסאונד אצל עמיר, לפני הטרינוב, היה בהחלט טוב, אבל לאחר קבלת הטרינוב, איכות הסאונד השתפרה בצורה מאוד מובחנת ובכלל זה:

1. מימד העומק שכעת היה קל יותר לאבחנה.

2. מיקום כלים/זמרים בחלל הוירטואלי היה ברור יותר, מדויק יותר.

3. הבמה, שלטעמי הייתה לפני כן גבוהה מדיי ולא ריאליסטית, נשארה גבוהה אבל בגובה הגיוני ונכון.

4. הבמה ובכלל זה הסאונד התקרב למאזין (forward sounding) באופן משמעותי ובכך הפך את כל החוויה ליותר engaging.

5. הפוקוס הפך להיות חזק יותר ובכלל הבמה הפכה להיות מוגדרת יותר, ברורה יותר ותחומה.

6. ולבסוף, מהפכה של ממש בתחום התחתון. אין כל קשר בין מה שהיה , לעומת המצב הנוכחי עם האלטיטיוד.

אנשים נוטים לחשוב שבעיה של באס, היא בעיה שמשפיעה על......הבאס, אבל זה לא המצב, הבעיה שבאה לידי ביטוי על ידי הידהודים, עודף אנרגיה, באס ללא פרטים/לא מדויק/לא נשלט, הן בעיות שמתחילות הרבה לפני שאנחנו כמאזינים נחשפים אליה ויש באותן בעיות בכדי להשפיע על קשת רחבה של אספקטים בתוצאה הסופית.

כעת, יש תחושה של סאונד שהוא לגמרי effortless , ההידהודים נעלמו, תחושת העודף אנרגיה נעלמה, המוזיקה הפכה להיות נעימה יותר וקטעים מאתגרים יותר, או מאתגרים פחות, נשארו רק כאתגר וירטואלי והם לא באים לידי ביטוי בהקשבה היום יומית.

כמובן, שזו רק תחילתה של הדרך מבחינתו של עמיר, כי הוא לא גרד אפילו את קצה קצהו של המכשיר מבחינת היכולות שלו ולאן שהוא מסוגל לקחת את המערכת שלו ...עוד בהחלט נכונות לו הפתעות טובות.

תהנה.

רן
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
101
נקודות
43
מכשיר ברמה הכי גבוהה אבל...צריך מעט הבנה בבחירת הציוד והחלל על מנת להנות ממנו...

תתחדש :בעד:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור