THIVAN LABS - רמקולים נוספים, ורשמים


Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
328
מעורבות
236
נקודות
43
בתצוגה עוד שני זוגות רמקולים של THIVAN LABS, שיתחילו עוד יום-יומיים בברייק-אין שלהם:

EROS 12
רמקולים המורכבים משתי תיבות נפרדות: בתחתונה וופר בקוטר 15 אינץ', ובעליונה מיד בקוטר 12 אינץ', וטוויטר שופר רדיאלי 1.4 אינץ'. הוופר והמיד עשויים מנייר. משקל כל רמקול 75 ק"ג, והנצילות שלו היא 98db ב-4 אוהם.

כישורי הצילום שלי לא מצליחים להעביר את הרושם שה-EROS 12 עושים במבט בלתי אמצעי, כמו גם את הממדים ואת הצבע האמיתי שלהם. ההרכבה איפשרה לי לבחון מקרוב את רמת הגימור הפנטסטית, ובעיקר את רמת הבנייה הקיצונית - בין השאר, תיבה הבנויה משתי שכבות עץ עבות, כשהשכבה הפנימית עבה פי אחת וחצי מהחיצונית.

eros 12.jpg



GRAND OPEN – MARK 2
הזדמנות נדירה להקשיב לרמקולים Open Baffle, שהם פרי להט אובססיבי ארוך שנים של מהנדסי החברה לרמקולים בז'אנר הזה, המצטיינים בטבעיות מפעימה.
רמקולים נצילים - 94db ב-8 אוהם - שיורדים, ועל באמת, ל-23 הרץ, בעיקר בזכות וופר ענק בן 18 אינץ'.
יחידת המיד בקוטר 10 אינצ'ים. משקל כל רמקול 60 ק"ג.
ושוב, כישורי הצילום הירודים שלי באמת לא עושים חסד לרמקולים המקסימים האלה, בעיקר לממדי יחידת הבס ולצבע היפהפה שלהם.

open baffle.jpg



ואם ברמקולים עסקינן, אז אחרי למעלה משבועיים של ברייק-אין 24/7 אתחיל את הרשמים שלי על הציוד שקיבלתי מ-THIVAN LABS ו-MAVIS מזוג רמקולים: Mavis Master 15.

MAVIS-Master-Series-Master-15.jpg


Mavis Master 15 (לפרטים טכניים ראו למטה )הם רמקולים שמזכירים לי שוב את ההנאה מרמקולים נצילים מאוד. אבל שלא כמו כל מיני רמקולים כאלה שהיו לי לפני הרבה שנים, ושהייתה להם נטייה לצליל רזה ו/או לקצוות תדרים חתוכים, ובעיקר בס חלש מאוד, ה-Mavis Master 15 הם כל מה שתמיד רציתי ברמקולים: את האפשרות לחבר אליהם כל הגברה שמתחשק לי, מהתמוגגות מהצליל הממכר והצלול של מגברי SET מעוטי וואטים ועד העוצמה המשתלחת של פאוארים אימתניים; מהדינמיקה, המהירות, הפירוט והמיידיות שהרמקולים הטובים יותר בז'אנר הזה יודעים להפיק ועד הגוף המלא והגדול והבס העמוק שאחיהם הלא נצילים מצטיינים בהם.

בדקתי אותם עם חמישה מגברים שונים:
THIVAN LABS Eagle 845 H&S: מגבר SET בן 22 וואטים לצד, עם שפופרות הספק 845, ומשקל של 55 ק"ג המרוכז בשנאים האימתניים שלו (בהמשך אכתוב גם עליו את רשמיי). המגבר הזה מפיק מה-Master 15 צליל טהור, מפורט, מאוזן ואותנטי להפליא, החל ממוזיקה אינטימית עם קולות וכלים בודדים ועד מוזיקה סימפונית תובענית. הבמה עם השילוב הזה היא פשוט ענקית, רוטטת ומלאת חיים ויופי.

MAVIS M60: מגבר היברידי מופתי, בעוצמה, על הנייר, של 80 וואט ב-4 אוהם, כש-30 הוואט הראשונים מתוכם הם בקלאס A – "על הנייר", מפני שבפועל המגבר הזה נשמע, מבחינת העוצמה, כמו מגבר טרנזיסטורי בעוצמה כפולה מכך. השילוב בינו לבין ה-Master 15 הוא פצצת אנרגיה ודינמיקה, מהירות פנטסטית, פירוט, בס, יחד עם צליל שפשוט מזמין להקשיב עוד ועוד.

THIVAN LABS SUN 833-X: לתלוש שערות!

בדקתי אותם גם עם שני מגברים טרנזיסטוריים, אחד בקלאס A, ואחד, מפלצתי, בקלאס AB. גם כאן הסיפור היה דומה: ה-Mavis Master 15 נותנים את כל הבמה – גם ליטרלית – לכל סוג ועוצמה של מגבר להשמיע את היכולות הייחודיות שלו.

במילים אחרות, מדובר ברמקולים קלים ביותר להנעה, ניטרליים מאוד, ונותנים לכל סוג מוזיקה את מלוא הבמה – הכול תלוי באלקטרוניקה לפניהם.
קל למקם אותם בחלל, והם יישמעו נהדר כמעט בכל מיקום שתציבו אותם, אם כי, כמובן, ככל שהמיקום יהיה באינטראקציה יותר מאוזנת עם החלל, כך הם יישמעו טוב יותר.

40,000 ₪, מחיר הרמקולים, זה הרבה כסף! אבל נדמה לי שהמחיר מתגמד מעט כשחושבים על כך שהם בין קומץ הרמקולים הטובים ביותר שאני מכיר עד 100,000 ₪, ושהם יוצאי דופן, בכל רמת מחיר, מבחינת השילוב בין היכולות שלהם להשמיע מוזיקה שנשמעת... מוזיקה, לבין הוורסטיליות שלהם והעובדה שניתן להניע אותם כמעט עם כל מגבר שמתחשק לכם.
אה, כן, כמובן, הם יפהפיים!


פרטים טכניים:
רמקולים 2-way, עם טוויטר 1.4 אינץ' (35.5 מ"מ) בעל דיאפרגמה מטיטניום, המזווג לשופר רדיאלי, ומיד-וופר 15 אינץ' מנייר. נקודת החיתוך בקרוס-אובר: 1.8khz. אפשרות שליטה על התדר הגבוה: ניטרלי, פחות HF, יותר HF (בחירה לפי האינטראקציה של הרמקולים עם החלל, עם האלקטרוניקה לפניהם, וכמובן, לפי טעמו של המאזין). נצילות 98db ב-8 אוהם. טווח תדרים: 30hz-20khz. בי-וויירינג. בס רפלקס תחתון. משקל: 58 ק"ג. מידות: רוחב 50 ס"מ, עומק 41.5 ס"מ, גובה 105 ס"מ. תיבה בשכבת עץ כפולה, עם הפרדה פנימית בין הטוויטר למיד-וופר.

האזנה עריבה
054-2901166
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור