The Reference Challenge


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
שוב, DVDAExplorer במקרים מסוימים אומר ישר כי אי-אפשר לבצע downmix.
ב-DVD-A לפעמים שומרים את המטריצה עבור downmix (קראתי כי זה חלק מן ה-MLP stream)
עם איזה גרסה עבדת?
http://rapidshare.com/files/269191887/DVDAExplorer2008.07.21.zip
 

תמונות מצורפות

  • DVDA.jpg
    DVDA.jpg
    KB 21.7 · צפיות: 257
נערך לאחרונה ב:

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
מיכאל ידידי, איני רואה שום דבר בתמונה, קטן מדי, אבל זה כלל לא משנה.
אני לא חושב שהבנת איך זה עובד, שוב, תקשיב לי:

An MLP audio stream can contain multiple substreams - a decoder can optionally decode only a subset of these substreams.
Typically stereo files are encoded with a single substream, while surround files have one substream containing a stereo downmix, and another substream containing the additional surround channels and matrixing parameters to extract the front channels from the stereo downmix.
MLP streams can specify that the second substream can have a lower bit depth or sampling frequency than the first substream.

בשביל שהוא יוכל לעשות לעשות את זה, צריך שיהיה סטרים כזה, תגיד לי אם הבנת.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אני לא בטוח שאתה צודק
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio

If no native stereo audio exists on the disc, the DVD-Audio player may be able to downmix the 5.1-channel audio to two-channel stereo audio if the listener does not have a surround sound setup (provided that the coefficients were set in the stream at authoring).

קראתי בפורום שיש גם נייר באתר של Sonic

תגיד לי אם הבנת :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=61928&st=25&p=553516&#entry553516

DVD-Audio will allow both stereo and multichannel mixes of the same music to be
delivered on one disc. So one solution would have been to require that every disc that
includes a multi-channel program must also include a two-channel version of the same
program. But that would have imposed significant limitations on the playing time of
discs with multi-channel programs.
Instead, WG-4 mandated that players support an approach championed by Warner
Bros. Records called “SMART Content” (System Managed Audio Resource Technique).
SMART allows the producer to determine in advance a set of “coefficients” defining the
relative level, panning and phase that will be applied to each channel of a multichannel
mix if it is combined into stereo. A SMART “downmix” will only be played if a discrete 2-
channel mix of a given program has not been included on the disc.
SMART coefficients are specified as 8-bit numbers in a six-by-two matrix, along with a
phase bit for each channel. A set of 16 tables of these coefficients may be defined for
each Audio Object Set (more on these below). The table for each individual track of a
title may be selected from among these 16. This allows producers a workable means
to control the sound of their music in cases where their multichannel mix is downmixed
by the player.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
איך זה סותר את מה שהסברתי לך ..
ומה הקשר בין זה ליכולתיו של dvdaexplorer , מיכאל .. :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
זה מה שכתבת, כן?
לגבי dvd-a explorer, מנסיוני האישי, לא היתה מעולם, ולא תהיה שום אפשרות לבצע שום downmix.
מה שהיה נדמה לך שהוא עושה downmix, הוא בסהכ אפשרות לעשות דמקס של סטרים דו ערוצי, עצמאי לחלוטין, שהוא אינטרליבד בתוך הAOBS.

מדובר במיקס אחר לחלוטין, התקן לא מחייב את היוצר אפילו לשמור על אותה רזולוציה, ביטרייט, סמפלרייט, שום דבר ..

זה לא נכון.
יש מספר אלבומים לא מבוטל שהוא כן עושה downmix על סטרים רב-ערוצי, אני אישית ביצעתי לעשרות כאלה

תוריד את הגרסה שבלינק שנתתי למעלה..
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
אוריד בכיף, למה לא.
תעלה איזה MLP שהוא מסוגל לעשות אתו משהו.

זו הגרסה שאתה השתמשת בה לזה ?
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אוריד בכיף, למה לא.
תעלה איזה MLP שהוא מסוגל לעשות אתו משהו.

זו הגרסה שאתה השתמשת בה לזה ?

כן, זאת הגרסה.
יהיה קשה לעלות, אני עובד עם קבצי ISO (עושה mount עם Daemon Tools) וישר מחלץ מהם את ה-WAV
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
זה אותו סיפור גם עם זה מיכאל.
מה שטוב בגרסה הזו זה שיש בה README.

שים לב מה כתוב שם:

Stereo downmix extraction is available for tracks with 2 substreams only, where the first substream is the downmix.

תגיד לי אם הבנת (lol).
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
זה לא מה שכתוב בפורום שלו, ישנה רשימת הדיסקים DVD-A שהתפרסמה שם שקודדו על פי הנחיות החדשות עם המקדמים ו-DVD-A Explorer מפענח אותם בהצלחה

שיהיה
מעבר לזה אני לא יכול לצלול..
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מתוך ה-manual:


Get Stereo Downmix
This is an interesting option, and only applies to a select number of DVD-Audio titles. N.B It does not downmix multichannel tracks to stereo! It makes use of a special feature called "SMART" (System Managed Audio Resource Technique), which is a special way of storing a stereo substream in the multichannel stream. "Coefficients" are placed in the audio stream to determine what information goes into the matrixed stereo downmix. Some titles make use of this feature due to space constraints on the disc. For more info, see http://patches.sonic.com/pdf/white-papers/wp_dvd_audio.pdf, under the "SMART Content and Downmixing" heading. You can determine whether your disc has this feature by checking if there are two substreams, as shown in the right panel track info.

אז זה משהו באמצע.. :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מתוך הנייר של SONIC:

SMART Content and Downmixing
One of the problems confronted by WG-4 in defining DVD-Audio stems from the fact
that, aside from home theater systems, most playback situations (stereo receivers,
headphones, and boom-boxes, for instance) are currently configured for stereo. To
ensure that a DVD-Audio disc will always play, regardless of the available monitoring
configuration, WG-4 had to define how a player should present multi-channel programs
in situations where only stereo playback is available. The difficulty is that a program
mixed for surround presentation may not sound correctly balanced in stereo,
particularly if the player simply ignores the surround channels.
DVD-Audio will allow both stereo and multichannel mixes of the same music to be
delivered on one disc. So one solution would have been to require that every disc that
includes a multi-channel program must also include a two-channel version of the same
program. But that would have imposed significant limitations on the playing time of
discs with multi-channel programs.
Instead, WG-4 mandated that players support an approach championed by Warner
Bros. Records called “SMART Content” (System Managed Audio Resource Technique).
SMART allows the producer to determine in advance a set of “coefficients” defining the
relative level, panning and phase that will be applied to each channel of a multichannel
mix if it is combined into stereo. A SMART “downmix” will only be played if a discrete 2-
channel mix of a given program has not been included on the disc.
SMART coefficients are specified as 8-bit numbers in a six-by-two matrix, along with a
phase bit for each channel. A set of 16 tables of these coefficients may be defined for
each Audio Object Set (more on these below). The table for each individual track of a
title may be selected from among these 16. This allows producers a workable means
to control the sound of their music in cases where their multichannel mix is downmixed
by the player.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
מה שיהיה מיכאל? :מה??????????:

;) צחוקים בצד, אתה מבין שאני מתעקש אתך רק בגלל שהטעו אותך,
וחבל לי שאתה ואחרים, תעשו ריפים כאלה בהנחה שקיבלת DOWNMIX אמיתי,
עדיף לדעת לא?(ורד)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
http://www.sendspace.com/file/6qxrj1

איך נשמע לכם הקובץ הזה?

נשמע מרשים, לבד משני דברים המפריעים לי:
1. התדרים הגבוהים צורמים (בפרט של הכינורות).
2. המיקס של המיקרופונים המרובים לא נשמע לי טוב – כלי נגינה הנמצאים על הבמה מאחור נשמעים לפעמים כאילו הם בקדמת הבמה.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
מיכאל, הקטע הזה לא נשמע טוב, בלשון המעטה, מפוזר ועיסתי, זה נשמע טוב אצלך :מבולבל:?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
האמת שעוד לא שמעתי במערכת שלי, אני אהיה בבית רק באוגוסט,
אבל זה אמור להיות טוב מאוד
זה אותו Keith Johnson שהמציא את HDCD, שבמקביל הוא עובד ב-Reference Recordings


Eiji Oue conducting the Minnesota Orchestra

Grammy® Nominated 2003
Category 90– Best Engineered Album - Classical
Keith O. Johnson, engineer

"...Sergei Rachmaninoff was one of the most beloved composers of the twentieth century. His music is redolent of his Russian homeland, and it sings long, lush melodies that define the term "romantic." Everyone who knows and loves his piano concertos will enjoy these lyrical and dynamic works for orchestra. The "Symphonic Dances" in recent years have become one of Rachmaninoff’s most-performed scores. The five "Ètudes-Tableaux" were orchestrated by Ottorino Respighi from the brilliant originals for piano. "Vocalise" is one of the great classical melodies, and is hummable by everyone. Initial response from renowned reviewers is amazingly positive. Two have said this is the finest orchestral recording RR has ever made!...

www.hdtracks.com[/url [/LEFT]​
 

תמונות מצורפות

  • Orchestra.jpg
    Orchestra.jpg
    KB 122.3 · צפיות: 408

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מה שיהיה מיכאל? :מה??????????:

;) צחוקים בצד, אתה מבין שאני מתעקש אתך רק בגלל שהטעו אותך,
וחבל לי שאתה ואחרים, תעשו ריפים כאלה בהנחה שקיבלת DOWNMIX אמיתי,
עדיף לדעת לא?(ורד)

מה ז.א. downmix אמיתי?
אמיתי מופיע בצורה ברורה כסוג של title נפרד.
כל ההתכתבות הזאת היא על "לא אמיתי"

זאת אופציה הכי טובה שיש.. ועוד לא שמעתי ממך משהו שונה..
במקרה ו-DVDAExplorer לא מסוגל לחלץ את הפסקול סטריאו, אני משתמש בפלאג-אין של foobar, שלוקח איזה ברירת מחדל כנראה עבור down-mix
 
נערך לאחרונה ב:

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
האמת שעוד לא שמעתי במערכת שלי, אני אהיה בבית רק באוגוסט,
אבל זה אמור להיות טוב מאוד
זה אותו Keith Johnson שהמציא את HDCD, שבמקביל הוא עובד ב-Reference Recordings


Eiji Oue conducting the Minnesota Orchestra

Grammy® Nominated 2003
Category 90– Best Engineered Album - Classical
Keith O. Johnson, engineer

"...Sergei Rachmaninoff was one of the most beloved composers of the twentieth century. His music is redolent of his Russian homeland, and it sings long, lush melodies that define the term "romantic." Everyone who knows and loves his piano concertos will enjoy these lyrical and dynamic works for orchestra. The "Symphonic Dances" in recent years have become one of Rachmaninoff’s most-performed scores. The five "Ètudes-Tableaux" were orchestrated by Ottorino Respighi from the brilliant originals for piano. "Vocalise" is one of the great classical melodies, and is hummable by everyone. Initial response from renowned reviewers is amazingly positive. Two have said this is the finest orchestral recording RR has ever made!...

www.hdtracks.com[/url [/LEFT] [/quote] יש גם מיקס לסראונד ? אולי הוא יותר טוב.​
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
RR מוציאים רק סטריאו..
שוב, כ"כ הרבה ביקורות מעולות על ההקלטה הנ"ל..

"The recording is once again absolutely stunning, brilliant and plushy at the same time, unequaled by another label in this piece." –Peter Aczel, THE AUDIO CRITIC

"Overall,the sound is the best I’ve ever heard from Reference Recordings. That also means that overall there’s none better that you can currrently purchase. You don't need any more details, just trust me and run out and buy it." – Karl Lozier, www.enjoythemusic.com

Selected by SoundStage!.com as one of the "Best Recordings of 2001"

"Picked by THREE reviewers of The Absolute Sound magazine for a GOLDEN EAR AWARD (best releases of 2001):

"This may be some of the best sound Keith Johnson has ever gotten out of Symphony Hall in Minneapolis, and certainly Oue's most convincing work with the Minnesota players, who sound for all the world more like the Philadelphia than that orchestra does these days . . . how Johnson got that huge climax at the end of the Dances cleanly onto tape transcends engineering and goes into the realm of magic." -- Harry Pearson, TAS

"No one can approach Reference Recordings' unparalleled sound in this music. The sweet liquid presence of the high end, especially the critical massed strings, approaches perfection when it blends with RR's characteristic ambient soundstage, fine inner detail and bass impact." -- Arthur B. Lintgen, TAS

"Even by the exalted standards one has come to expect from Reference Recordings, this is something extraordinary. . . This is the kind of recording that gives one renewed faith in the possibility of reproducing the power and beauty of an orchestra in a home environment, the kind of thing that makes audio worthwhile. Not to be missed." -- Robert E. Greene, TAS

"I must admit to a thrill when RR packages arrive at the office. . . Once again, Keith Johnson has raised the bar of excellence in the recording of a symphony orchestra. . . It's a fabulous recording and a super performance of the SYMPHONIC DANCES, and a testament to the brilliance of Keith Johnson and his associates." -- Anthony Kershaw, Audiophilia.com

"Kick the volume control up and you get state-of-the-art sonics -- solid bass, overwhelming climaxes, and dynamics as wide as a Kansas sky." -- Dan Davis, Amazon.com

"Other versions I know . . . lack the energy, excitement, the involvement and conviction of Eiji Oue's performance. Keith Johnson's engineering, mastering and production have, in this case, produced the finest orchestral recording I have ever heard. It is instantly among that handful of CDs I will carry with me to audition sound systems, or that I will play to show off my own. Listening to this recording is one of those exultant musical experiences that will remind you why you got into the audiophile game in the first place." -- Russell Lichter, Soundstage.com

"Keith Johnson's HDCD recording captures the sound of Orchestra Hall with stunning impact. Like the best EMI recordings of the 1960s, the musical and technical qualities of this release are linked inextricably to its success. Quite a remarkable achievement." – Lawrence Vittes, GRAMOPHONE

"The playing by the Minnesota Orchestra is simply stupendous: tremendously unified ensemble, immaculate balances that let you hear all the important lines, and a palpable sense of enjoyment from the players (those trumpet players rule!)." --Victor Carr, Jr., ClassicsToday.com​
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור