The Reference Challenge


Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
כל אוהב מוסיקה כבד שהתגלגל זמן מה במסדרונות ההאזנה האודיופילית, מכיר את העניין, בעומק זה או אחר.

קטעי רפרנס, שמוכרים לנו היטב, שעליהם לא פעם יקום ויפול דבר.
לאחר תקופה מסוימת, הותיקים לפחות, ודאי מכירים את הבעיה,
הם כבר לא יכולים להיות מקוטלגים במגירה אחת יותר.

לא, לא, כלל לא מדובר על דבר טריויאלי.כמו הקלטות מז'אנר אחד או אחר,
אם הייתי צריך להגדיר ב'שיא הפשטות', לפחות לעצמי, את החלוקה, הייתי אומר שהם מתחלקים ל3 סוגים:

1. THE GOOD

הטוב, במובן האבסולוטי.
הקלטות שמבושלות טוב, מוקלטות טוב, ממוקססות טוב בגאונות שלא קשה להבחין בה, שנשמעות פגז לא משנה על מה תנגן אותם, .

שימוש: אם הקלטות כאלה לא נשמעות טוב, אין על מה להמשיך לדבר!


2. THE BAD

לא מדובר על הקלטות רעות ....(זה ממש לא מעניין).
פה מדובר על הקלטות לא מיופיפות , לא קסומות, ללא במה סטריאופונית אודיופילית מוגזמת (IE לא פטרישיה ברבר ..) לעתים די יבשות.

שימוש: הקלטות אלה, לא כל יום נשמעות כמו שצריך, וכשכן, זה סימן טוב.


3. THE UGLY

את זה רק חלק מהאנשים מכירים.
לא, גם פה לא מדובר על הקלטות רעות!

יותר כמו ..אימת המערב.
הסוד הכמוס.
הסיבה שאתה על כדורים :מה??????????:.


שימוש:
פיתוח פרנויזיס אודיופיליס מתקדם.


כן .....
אלה הקלטות שאתה כבר יודע איך הם אמורות להשמע, או שיצא לך פעם לשמוע אותם, על מערכת מסוימת, ומאז זה לא עזב אותך.

או אלה שאתה מעיז לבדוק רק כשאין אף אחד, וזה פשוט לא עובד.
או אלה שאתה כבר שמעת אצלך הרבה יותר טוב, לפני שהחלפת כבל חשמל, ומאז אתה לא מוכן להקשיב לה, ברוגז לעולם :p.


בנסיון לבנות איזה מבחר רפרנס שלנו כאן, שיהיה משותף ומוכר לכולם,אשמח מאוד להמלצות למס.1 ו2 מכולכם.

אבל לפני, ומעל לכל, לאלה שמכירים את ידידנו מספר 3 הידוע לשמצה,
אודה לכם מאוד אם תוכלו לנקוב בהם מעל דפי השרשור הזה,
ושוב, אם תוכלו להעלות לפחות 30 שניות מהקטע, שכולנו נוכל להבין, הרבה יותר טוב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
פוסט מ ד ה י ם ורעיון מקורי ושווה.

למספר 1 הייתי מצרף את דונלד פייגן - בבילון סיסטר. לא הרמסטר אלא המקורי מהתקליט/ור. מדובר בהקלטה פנומינלית, ראויה להערצה, דוגמא קלאסית ל-"ככה צריך להקליט, למקסס ולמאסטר. כמובן שבתקליט היא נשמעת טוב יותר {לא רק לדעתי}.

למספר 2 הייתי מצרף את הרימסטר של החיפושיות ל-איבי רוד. מדובר ברימסטר אמיתי מהערוצים הפתוחים. לא חשבתי שניתן לתקן את מה שהם "קילקלו" {הטכנאים במקור} והנה פלאי הטכנולוגיה והשיחזור באולפן מדהים אי שם בניכר. מדובר ברימסטר טבעי, נטול צבע, מעט יבש {אולי יותר ממעט} ומאוד מאוד מאוד מאוזן.

למספר 3 אני מכניס את כל ההדפסות של שירי הפו"פ בסגנון מריה קארי, סלין דיון ויסלחו לי המעריצים - מייקל ג'קסון ושו"ת. מדובר בהקלטות שנועדו למכוניות עם 5 סאבים 15 אינטש וקומפוננטים מהדלתות, הרצפה ועד לתא הכפפות.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
יה אללה, אתה לא בנאדם :כועס:.
'גנבת לי' את פייגן בVINYL על מספר 1 ;) (Y) :D:D:D.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
פוסט מ ד ה י ם ורעיון מקורי ושווה.

(Y)(ורד)
הוצאת לי מילים מהפה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
יש לי כמה גרסאות של Steely Dan של אלבומים שונים, כל אחת נשמעת מעולה, אני מניח שזה #1.

מה זה #3, אפשר לתת דוגמה?
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
מיכאל רק אתה עצמך יכול לתת דוגמה ל3, זה אינדיבידואלי, לכל אדם ונסיונו זה יכול להיות משהו אחר לחלוטין, אם בכלל.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מה זה אצלך #3?
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
אני בהחלט אשלח דוגמאות לבחירות שלי לכל מי שיגיב ויתן את בחירותיו
( ויהיה בכלל מעוניין בשלי), ואולי אפילו נגיע לאיזה קו ביחד.
(שוב, לגבי 3,זו לא תהיה דוגמה, זו פשוט תהיה הבחירה/אהבה/שנאה שלי.)

לא בכדי כתבתי את הפוסט הזה בפורום אודיופיליה, מעניין אותי הבחירות של אלה שמס 3 הוא נמסיס מוכר עבורם.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
לא אחינו :D, מי שתפס ראשון לוקח בחיים, אין מה לעשות!
היום הכנתי עוד אחד על סטנדביי ;).
מחכה פה לשאר התותחים הכבדים, מקווה ללמוד משהו, הגיע זמן להזמין עוד כמה שדים למדורה ..
if you know what I mean.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
OK, הנה כמה דוגמאות משלי, (בנסיון להביא קודם כל דוגמאות שיחסית מוכרות לכולם).

למס 1. בחרתי את הגרסת רמסטר של MICHAEL JACKSON לROCK WITH YOU.

למה דווקא רמסטר לשיר שגם ככה נשמע פגז?
אני לא תמיד אוהב רמסטרים, אבל במקרה הזה, הפאנץ' בבס הזה משכר.

מס 2. בחרתי את הGRP ALLSTAR BIGBAND - Cookin' at the Continental
, שללא הדרישות דינמיקה יכולה גם להיות כמס 1 לדעתי, אבל אין מה לעשות, לא כל דבר יציג פה את מה שצריך.

למס 3. ידידי, רימיתי ובחרתי 2 קטעים.
הביצוע הספציפי של תזמורת הבארוק של ונציה עם קרמיגנולה ל4 העונות (מכירים?), שהוא צפוף מהרגיל, ומשהו שיהיה פחות מוכר אולי, הילריו דוראן ,פסנתרן ג'אז לטיני, בקטע שנקרא Blem Blem Blem.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
Triton , התקלת אותי עם הודעה זאת שלך. זה משום שבדרך כלל אני ממוקד במוסיקה ובביצוע והאינטרפרטציה המוסיקליים. אני לא נותן ממש את הדעת לאיכויות ההקלטה, המיקס והמאסטרינג.

אז עשיתי היום שיעורי בית. האזנתי לכמה תקליטים ודרגתי אותם בהתאם. הרשימה שלי היא תוצאת מדגם מצומצם שאיני משוכנע שהוא מייצג.

מקום 1 :
Mahler Symphony No. 1, Sir John Solti, Chicago Symphony Orchestra, Decca, 1984.

Dizzy Gilllespie, New faces, GRP, 1985.

מקום 2 :
Mahler Symphony No. 1, Leonard Bernstein, New York Philharmonic, Columbia, 1972.
הסיבות למיקום זה: 1. ההקלטה בהירה יותר מהטבעי, 2. השימוש באיזון (באלאנס) של ריבוי המיקרופונים יוצר תחושה לא טבעית כאשר כלים וקבוצות כלים מקבלים מדי פעם הדגשת-יתר ונוכחות-יתר, 3. ההקלטה דחוסה (מקומפרסת) כך שצומצמו הבדלי העוצמה בין הקטעים החלשים ביותר לקטעים החזקים ביותר.

Duke Elington, The Popular, RCA, 1966.
הסיבה היא שכלי הסולו מקבלים הגדשת-יתר ונוכחות-יתר, דבר המקלקל את תמונת הבמה ולא נותן תחושה של האזנה למופע חי, ללא הגברה ומיקרופונים.

Zakir Hussain, Making Music, ECM, 1987.
הסיבה היא שחלק מכלי הנגינה מקבלים עיבוד-יתר, כמו הד (echo) ושאר מרעין בישין.

מקום 3 :
Stan Getz, Charlie Byrd, Jazz Samba, Verve, 1962.
הסיבות הן: 1. הסולנים ממוקמים באופן קיצוני בצד ימין ובצד שמאל כך שזה נשמע כמו ניסיון מלאכותי לצליל סטריאופוני, 2. האיזון הצלילי (הטונאלי) גרוע מאד, 3. כלי הסולו קיבלו הגדשת-יתר ומוכחות-יתר.


אשר לבחירות שלך, את מייקל ג'קסון לא הייתי שם בשום אופן במיקום 1 . זה משום שהקולות והכלים קיבלו עיבוד-יתר.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
חהחה יהושע, ידעתי שאני אקבל בראש על המייקל ג'קסון מתישהו :D.
נכון יש פה עבודה שמנסה לוודא שזה יצלצל 'גדול' על כל דבר ביקום, מצד שני בגלל זה בדיוק בחרתי בו.
כנראה שזה כזה ברור אצלך, שזה הופך להיות מטרד, כמו שלא פעם קורה על ציוד ברמה כזו גבוהה.

איך היית מתאר את הHILARIO DURAN אצלך ? מצליח להתעצם בלי להתנפץ לגורמים?
הVIVALDI, כמה קל לעקוב אחרי הנמוכים ? ניתן להבחין בסופר נמוכים ?

אם יש לך אפשרות לאיזה קליפ מכל אחד, תעלה לhttp://www.sendspace.com.

Dizzy Gilllespie, New faces, GRP, 1985, שיחקת אותה, אלך לחפש אותו פה מיד.
לגבי קטגוריה 3 :

Stan Getz, Charlie Byrd, Jazz Samba, Verve, 1962.
הסיבות הן: 1. הסולנים ממוקמים באופן קיצוני בצד ימין ובצד שמאל כך שזה נשמע כמו ניסיון מלאכותי לצליל סטריאופוני, 2. האיזון הצלילי (הטונאלי) גרוע מאד, 3. כלי הסולו קיבלו הגדשת-יתר ומוכחות-יתר.

קרה פעם ששמעת את זה על איזשהו סטאפ שהתוצאה הפתיעה אותך לטובה משמעותית ?
נשמע מקרה אבוד לפי התיאור.

עוד דבר, מי מהקטעים האלה, אם בכלל, היית אומר שחייב להוכיח שיפור, במידה ותשקול לשדרג איזשהו רכיב במערכת? אשמח מאוד להמלצתך.
 

נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
איך היית מתאר את הHILARIO DURAN אצלך ? מצליח להתעצם בלי להתנפץ לגורמים?

דחוס מדי, הקלטה לא טובה: התופים עמומים.

הVIVALDI, כמה קל לעקוב אחרי הנמוכים ? ניתן להבחין בסופר נמוכים ?

כמובן שאין מספיק נמוכים, הקלטה בהירה במידה מוגזמת.

אם יש לך אפשרות לאיזה קליפ מכל אחד, תעלה לhttp://www.sendspace.com.

המערכת בחדר אחד והמחשב בחדר אחר.
אנסה להעביר מחר דרך המחשב הנייד.

לגבי קטגוריה 3 :

Stan Getz, Charlie Byrd, Jazz Samba, Verve, 1962.
הסיבות הן: 1. הסולנים ממוקמים באופן קיצוני בצד ימין ובצד שמאל כך שזה נשמע כמו ניסיון מלאכותי לצליל סטריאופוני, 2. האיזון הצלילי (הטונאלי) גרוע מאד, 3. כלי הסולו קיבלו הגדשת-יתר ומוכחות-יתר.

קרה פעם ששמעת את זה על איזשהו סטאפ שהתוצאה הפתיעה אותך לטובה משמעותית ?
נשמע מקרה אבוד לפי התיאור.


לא נראה לי שיש כאן בעיה עם המערכת שלי. יתכן שעל מערכת פחות מפורטת הפגמים יבלטו פחות.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
המערכת בחדר אחד והמחשב בחדר אחר.
אנסה להעביר מחר דרך המחשב הנייד.

.

יש שם צורב ? אני יכול לשלוח לך איזה תוכנה סופר פשוטה לצריבת אודיו אם צריך.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
עוד דבר, מי מהקטעים האלה, אם בכלל, היית אומר שחייב להוכיח שיפור, במידה ותשקול לשדרג איזשהו רכיב במערכת? אשמח מאוד להמלצתך.

השאלה לגמרי לא ברורה לי.
כאשר יש פגמים בהקלטה, במיקס ובמאסטרינג, אין משהו הטעון שיפור במערכת שלי. במערכת פחות מפורטת, חלק מהפגמים יבלטו פחות. אין לי שום כוונה להנחית את רמת הפירוט של המערכת שלי – נהפוך הוא.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יש שם צורב ? אני יכול לשלוח לך איזה תוכנה סופר פשוטה לצריבת אודיו אם צריך.

יש לי צורב על כל אחד מארבעת המחשבים.
אני מתכוון להקליט על המחשב הנייד קבצי wav ואותם להעלות לרשת. יש לי אתר שלי, כך שאין לי צורך באתרי אירוח קבצים.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
השאלה לגמרי לא ברורה לי.
כאשר יש פגמים בהקלטה, במיקס ובמאסטרינג, אין משהו הטעון שיפור במערכת שלי. במערכת פחות מפורטת, חלק מהפגמים יבלטו פחות. אין לי שום כוונה להנחית את רמת הפירוט של המערכת שלי – נהפוך הוא.
אז אני צריך מס 3 אחר ממך אם כך, אם אפשר, שלדעתך הוא כן טוב, אבל לא ממש על הסטאפ שלך.
קטע ש'בגללו' אתה משדרג עכשיו/תשדרג בעתיד.
 
נערך לאחרונה ב:

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
סלח לי, לא ידעתי.
מ-ע-ו-ל-ה
.
אמתין לבאות.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אז אני צריך מס 3 אחר ממך אם כך, אם אפשר, שלדעתך הוא כן טוב, אבל לא ממש על הסטאפ שלך.
קטע ש'בגללו' אתה משדרג עכשיו/תשדרג בעתיד.

אין חיה כזאת. כבר עניתי על זה. "החלקת קמטים" ניתן לעשות רק על ידי שנמוך המערכת שלי, לא על ידי שדרוג שלה. מאחר ובכוונתי להעלות את רמת הפירוט של המערכת שלי בשדרוגים הבאים (שדרוגי הגברה וכן ממיר DAC), להערכתי הפגמים יבלטו יותר. איני מכיר הקלטה שאינה טובה דיה, אשר שדרוג המערכת שלי יגרום לי להנות ממנה יותר.

אבל, יש כאן משהו אחר, שאינו שייך לשדרוג (כנראה).
בדרך כלל כמעט ואיני שומע תקליטורים, רק תקליטים ובקרוב גם סלילי טייפ. כאשר הגיעו אלי הרמקולים הנוכחיים שלי, הרצתי אותם ברציפות במשך כמה ימים. לשם כך שמתי תקליטורים על לולאה חוזרת. אחד התקליטורים היה מאוסף תקליטורי ג'אז, אוסף שכולו מונופוני והוא התבצע על ידי הקלטת תקליטים היסטוריים (ישנים) והדפסה על תקליטורים. ברור שאיכות טכנית גבוהה מאד אין כאן. אבל, קרה לי דבר לא צפוי. החלפתי תקליטור ושמתי תקליטור מאותו אוסף ג'אז היסטורי – תקליטור של שרה ווהן. מבלי להתכוון מצאתי את עצמי יושב ומאזין למוסיקה – ונהנה ממנה הנאה אין קץ.

רוצה להגיד, כאשר המוסיקה כובשת אותי, אני ממוקד במוסיקה – ולא באיכות ההקלטה, או באיכות הטכנית.
אבל – ויש אבל – זה קרה עם הרמקולים הנוכחיים שלי, שהם "מוסיקאליים" מאד. דהיינו, להערכתי, כאשר המערכת "מוסיקאלית", קל יותר להיסחף עם המוסיקה ולהתעלם מהצדדים הטכניים. מאידך, ככל שהמערכת מפורטת יותר, כל הדקויות בולטות יותר – גם הדקויות של המוסיקה וגם הפגמים.

מסקנות? – אין לי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור