SLR בגינס זה העתיד ? או איך ניראה בראי ההיסטוריה ?


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לאריה
יש הבדל בין כל רכיב עם נתון טוב ובין רכיב שעושה את עבודתו טוב. זה הבדל טריוויאלי.

לכן, כמובן, לא כל חיישן שיש לו הרבה פיקסלים, הוא טוב מעצם תכנונו או ייצורו. אבל בהינתן אותה איכות - המרובה עדיף על המצומצם. מנגד, קל יותר לטעון שמשהו שיש לו נתון מוחלט גדול יותר (מספר פיקסלים) עדיף על כזה שיש לו פחות, מאשר לטעון, "יש לנו פחות פיקסלים אבל שלנו יותר טוב".
טוב במה? איך?
אז גם כאן, אם היצרן ירצה לומר משהו בעל ערך אוביקטיבי, הוא יצטרך להתשמש בנתון מספרי כלשהו (יחס ניגודיות, רוויון צבעים וכולי).
חוזצמה, בהרבה תחומים יש נתון מוביל - זה מספר הרבה, לא הכל וצריך להכיר את השאר. הספק בכ"ס למשל. זה לא אומר שמכונית עם 700 כ"ס תהיה טובה יותר (טובה במה?), או אפילו בהכרח מהירה מאשר אחת עם 500 כ"ס. יש נתונים נוספים כמו משקל, יחסי העברה, יעילות הורדת הכוח לכביש, יכולת לעמוד בעומסי צד וכו'. יש לכן גם מבחנים מורכבים (כמו מסלול תקני ומורכב לבדיקת יכולת, למשל נורבורגרינג נורדשלייפה). אבל גם כאן, בסוף יודעים רק מי המהיר ביותר במסלול כזה.
אז זה לא הנתון היחיד, יש מקרים שהמצב הפוך, אבל לרוב - ולאחר היכרות - ככל שהחיישן עשיר יותר בפיקסלים, כך הוא טוב יותר. לפחות אמור להיות כזה. ועכשיו צריך לבדוק.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
שאלה - כמה אנשים לדעתכם חושבים שנייד עם חיישן של 21 מ"פ עושה עבודה זהה למצלמה עם חיישן של 21 מ"פ? כמה אנשים חושבים אוטומטית, שמצלמה בנייד עם חיישן של 21 מ"פ טובה יותר ממצלמה בנייד עם נניח 16 מ"פ?

זו העבודה בעיניים. בפורום פה הנושא מוכר יותר לעומק ולכן בוחנים את האבחנה באופן שונה מהדרך בה מתייחסים לאבחנה הדיוטות.

אריה
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לאריה
לא בדיוק. מעבר לחיישן עצמו, יש גם העניין ההוא של עדשות ועוד כמה.
 

בועז חי

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
6
נקודות
3
חברים , אני חושב שכולם מכירים את ההכרזה של סטיב גובס על האיפוד , אני זוכר אותו מדבר על 1000 תמונות בכיס של הג'ינס , וכמה פורץ דרך נחשב המוצר הזה בזמנו ושינה את הצורה בה אנחנו שומעים מוזיקה לעד.

אם נחזור לרגע אל עולם הצילום , אז העולם הזה נמצא בסטגנציה , פלח השוק של מצלמות הכיס כמעט ונמחק בקרב מול הסמארטפון , וענקיות הצילום נשארו עם שוק הSLR שמהווה את עיקר המכירות ושוק הMIRRORLESS עם מכירות שלא מתרוממות בקצב משביע רצון , כאשר משנה לשנה יוצאות מצלמות חדשות , שמאד דומות למצלמות הישנות שאותם החליפו עם שיפורים קטנים

אז ישנה חברה שמעוניינת לשנות את עולם הצילום על ידי חדשנות אני לא יודע אם היא תצליח , אבל צפיתי בהרצאה מעניינת של הבעלים שלה , מחברת LIGHT והיא הצליחה לעניין אותי , ננסה לעניין גם אותכם ..

מצלמות הSLR מצליחות כל כך כי איכות הצילום שלהם מעולה ולכם חובבי צילום "משתגעים" עליה (בעצם , זאת בעצם הסיבה שאנחנו בפורום .. ;)) אולם הם גדולות ומגושמות יחסית לסמארטפון ולכן השוק נישתי וקטן יחסית לשוק המובייל

אוקיי , אז מדוע לא לשנות את זה , אז הסיבה עד עכשיו הייתה נעוצה בחיישן של המצלמות הSLR , שהיה גדול , אז מדוע לא להחליף אותו בחיישן באיכות של סמארטפון ?. מבחינת גודל הוא מצוין כי הוא קטן משמעותית מחיישן SLR , וגם מבחינת עלות הוא זול כי החיישנים הללו נמכרים במיליונים ולכן עלות הייצור שלהם זולה , מצד שני האיכות שלהם נחותה כי החיישן קטן יותר ולכן כמות המגה פיקסלים שלו משמעותית נחותה.

אז החברים בLIGHT חשבו קצת ועלה להם רעיון , מדוע לא לקחת כמה חיישנים של מצלמת סמארטפון , לשים אותם אחד ליד השני , לצלם תמונה בעזרת כל החיישנים , ו"לחבר" אותה באמצעות המעבד שבמצלמה , בצורה כזו הם הפכו 5 חיישנים של 70ממ לצילום באיכות 52 מגה פיקסל שנכנס בכיס של הגינס..

אבל לSLR יש עדיין יתרון בתחום העדשות , כאשר ניתן להחליפן אם ברצונך לצלם נוף , פורטרט , או תמונה בספארי והSLR מאפשרת להחליף עדשה בהתאם לצורך הצילומי ..

אוקיי , אז מדוע לא להמשיך עם אותו רעיון ולהכניס חיישנים באורכי מוקד שונים כך שבהבזק צילום אחד יש לך תמונה בזום קצר בינוני וארוך באותה מצלמה , ללא הסרבול שכרוך בהחלפת עדשות , שלא לדבר על סחיבת התיק עם כל העדשות .. ;)

אז זה מה שהם עשו בדיוק , הם שמו 16 חיישנים באורכי מוקד של 28 , 70 ו150 וייצרו את מצלמת הLIGHT הראשונה

l162.jpg


עוד חידוש שהם הכניסו הוא בתפעול שלה , במקום להסתמך בממשק ייעודי של מערכות ההפעלה , הם החליטו לעשות ממשק מודרני מבוסס אנדרויד , שכולל וויפי , בלוטוס , תוכנות לעריכה ולתצוגה , ואפילו אנגרי בירד במצלמה ..

אני לא יודע אם הם יצליחו או לא , אבל אני אוהב את החשיבה המקורית , במקום לקונן על כך שהסלולר "גנב" למצלמות את השוק , הם "גנבו" את טכנולוגיית החיישנים מהמובייל , וכך מנסים להציל את התעשייה על ידי חדשנות

מצד שני , מה יקרה אם הם יוסיפו למצלמה שלהם "טלפון" , ואז יהיה לנו סמארטפון עם מצלמה באיכות SLR , ואז כל האנשים שמסתובבים עם מצלמות SLR כבדות ייראו לגמרי מגוחכים

מסתבר שלטכנולוגיה הזאת יש עוד יתרונות בצילום באור נמוך , בעומק שדה ועוד

יש כאן תמונה לדוגמה , עם קישור לעוד תמונות
/http://captured.light.co

צפה בקובץ המצורף 34813

האתר שלהם נמצא בכתובת
https://light.co

וסרט שמראה קצת על הטכנולוגיה

אז מה אתם חושבים ? , מה עתיד תעשיית הצילום , איך תיראה מצלמה בעוד 10 שנים , והאם שהילדים שלנו יסתכלו בעוד עשור על מה שעשינו ניראה ארכאיים , כמון הבחור בתמונה שאני מניח שהיה פורץ דרך בזמנו ;)?

צפה בקובץ המצורף 34815
אני לא יודע את התשובה לכל השאלות , אבל עוד מעט שישי בערב , ואני יודע שבא לי לצלם קצת ..
אז העולם משתנה או לא , אנחנו נמשיך לצלם את החלומות שלנו :כוכב:

שבת שלום
הודעה מעניינת ויפה, תודה!!!
דעתי היא שהעתיד ייראה כך. סמארטפון עם (נניח) 8 חיישנים ו-8 עדשות, וביחד נקבל איכות תמונה אדירה.
 

בועז חי

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
6
נקודות
3
אני לא בטוח שיש קשר בין טכנולוגיה מיטבית בתחום הצילום,ובכלל,לבין קצב ההטמעה שלה בקרב משתמשים. זה לא קשור רק בטכנולוגיה,כן קשור ביכולת של האדם בכלל והמערבי בכלל לסגל לעצמו טכנולוגיות חדשות.

הדוגמה הכי טובה שעולה לי בראש היא מעולם הרכב:רכב חשמלי. המנוע החשמלי הומצא ונסע כמה שנים לפני מנוע הבעירה הפנימית המוכר לנו. הומצא נסע ונעלם. בעשור השני של המאה ה-21 שוב "צץ" לו ואם תסתכלו בכביש הרבה מכוניות חשמליות או היברידיות - לא תמצאו. רק החל מ 2020 חלק מהיצרנים יפסיקו ליצר מכוניות נוסעים מבוססות מנוע בעירה פנימית ויעברו למנוע חשמלי בלבד. וכמה כאלה יש? אחת וולבו.

לא תמיד הטכנולוגיה שאנחנו משתמשים בה ביום יום היא שיא הטכנולוגיה הידוע לאנושות בתחום,ועדיין השינויים,אם בכלל,מתחוללים לאט מאוד. זה משהו שטבוע בתרבות הצריכה האנושית וקשור בפסיכולוגיה שלה (משהו קיבל על זה פרס נובל.......:כהנמן ואומן) שעובדת:לאט.

מנחם
יפה מאוד.
כמו כן התחום של טלוויזיות תלת מימד, ולהערכתי גם התחום של מציאות מדומה יחזור בחזרה למקום הטבעי שלו.

ובנימה אישית- התחשוה של אחיזת מצלמה גדולה, והקליק שמרגישים בעת הצילום... לא יוחלף כ"כ מהר.
 

dani1990

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
1
נקודות
3
כפי שאתה מביא את הדברים,
ישנה טעות בסיסית של קשר בין כמות הפיקסלים לבין איכות התמונה. זו טעות שהמשווקים שותלים במוחנו כפי שהם שותלים במוחנו מידע שגוי בהרבה תחומים כשמטרתם היא לגרום לנו לקנות מוצרים לאוו דווקא בהקשר לתועלת הממשית שלהם . אם כך פועלים בתחום התרופות אז בוודאי שגם בתחומים אחרים,
והקשר בין פיקסלים לאיכות התמונה נכנס בדיוק לנישה של עבודה בעיניים. גם סיפור ה slr הוא לטעמי עבודה בעיניים משום שאין למצלמות האלה שום יתרון בהשוואה למירורלס לצלם החובב. לצלם המקצועי, מצלמות המירור לס פול פריים של סוני עושות את העבודה כמו ואפילו טוב יותר מקנון או ניקון.הוא ללא ספק בסלולרים ובמירורלס כשהסלולרים הם בעצם מירורלס עם חיישן קטן.


אריה
אוטומציה תעשייתית block camera ראייה ממוחשבת

אין לי רקע מקצועי בצילום ותמיד הרגשתי בדיוק מה שאתה אומר. 13 מגה פיקסל... 16 מגה פיקסל..הכל נראה מצוין ומדהים על המסך של האנרואיד אך כשמעבירים למחשב, זה ממש מאכזב.
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
יצא לי לראות סמארטפון כלשהו של סוני (Z משהו?) עם 20 מ"פ. על המסך התמונות שלו מדהימות. אבל כשמעבירים למחשב.... מתגלה ה"ברוך".

מצד שני.
יצאתי לטיול ארוך עם חבר.
אני צילמתי על ה LX100 שלי והוא צילם עם הגלאקסי S7, וצר לי לומר, אבל קרה גם קרה שהתמונות שלו היו טובות יותר...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני כבר הרבה מאוד זמן אומר את זה שאני מסוגל (אם מבקשים יפה) לצלם גרוע עם כל מצלמה - כולל כאלו מאוד יקרות
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור