SET סיני קטן וממזר


Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הרקע
לפני למעלה מחצי שנה שמעתי מידידי דורון המתגורר בקנדה שבחים רבים על מגבר סטריאופוני משולב SET סיני הנמכר רק דרך אתר אינטרנט בקנדה: http://www.musicalparadise.ca/mp/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=67 . מאחר והמגבר בפירוש לא יקר, החלטתי לקחת סיכון ולהזמין אותו. דא עקה, המשלוח מקנדה יקר מאד, לכן ביקשתי משלוח בדואר יבשה-ים, בעלות של $150 . המגבר הוזמן בתחילת נובמבר 2009 והוא הגיע אלי לפני כחודש. כולל משלוח ומיסים, שילמתי עבור המגבר בסך הכול בסביבות 3,750 ₪.

הטוב, הרע והמכוער

הטוב
זהו מגבר SET ראשון שאני שומע על המערכת שלי.
היפה והמדהים במגבר הזה הוא מידת השקיפות, המיידיות, הפירוט והמיקרודינמיקה – כמותם לא שמעתי באף אחד מהמגברים שהתארחו על המערכת שלי. קשה לי לתאר במילים את מה שהמגבר הזה עושה לצליל.
אתחיל מזה שהמגבר "מוסיקלי" מאד, זאת הנאה רבה להאזין למוסיקה דרכו.
מה שקורה בתחום הצלילים הבינוניים-גבוהים, בהשוואה למגברים אחרים קשה לי לתאר במילים. אם להשתמש בדימוי אז בהשוואה למגבר זה, המגברים האחרים נשמעים כאילו כל תחום התדרים הזה דחוס למעין שכבה אחת. במגבר זה, לעומת זאת, תחום הצלילים הבינוניים-גבוהים נפתח ונפרס למספר רב של שכבות המופרדות היטב זאת מזאת. כל הפרטים הקטנים מובחנים היטב. המגבר מהיר מאד, עם שקיפות, פירוט ומיקרודינמיקה מדהימים. הצלילים הבינוניים-נמוכים הדוקים מאד וגם הם מהירים מאד.

אחד היתרונות של מגבר זה הוא שניתן להשתמש בו עם מספר שפופרות, שלכל אחת מהן חתימת צליל שונה. במקור הוא מגיע עם שפופרות סופיות סיניות EL156 NOS Guiguang . שפופרות אלה אינם מיוצרות יותר, אבל ניתן להשיג שפופרות סיניות חדשות EL156 Shuguang . בנוסף, ניתן להשתמש בשפופרות סופיות KT90, KT88, 6550, KT66, EL34 . לא ניתן להשתמש בשפופרות EL156 NOS Telefunken , משום שלשפופרות אלה 10 פינים, בניגוד לשפופרות האחרות שלהן 8 פינים.

במקור המגבר מגיע עם שפופרות מבוא 12AT7 כאשר ניתן להחליף אותן בשפופרות 12AX7 או 12AU7 .

המגבר בנוי היטב, עם חיווט ישיר מנקודה לנקודה. הוא בנוי עם רכיבים איכותיים, אם כי, כמובן, במחיר כזה לא ניתן להשתמש בקבלים אודיופיליים במסלול האות.

ניתן לעבוד עם מגבר זה כמגבר מונו ואז מקבלים הכפלת הספק מוצא.

הרע
השקיפות והפירוט המדהימים של מגבר זה הם חרב פיפיות – מצד אחד יש הבחנה נהדרת בכל הדקויות של המוסיקה. מאידך, יש גם הבחנה ברורה מאד בכל הפגמים – בין אם פגמים בהקלטה, או שחיקה של התקליטים וכך הלאה.

מוסיקה קלאסית סימפונית אני נוהג לשמוע בעוצמה שונה מאשר סוגי מוסיקה אחרים, כמו מוסיקה קאמרית, רוק או ג'אז. מוסיקה קלאסית סימפונית אני נוהג לשמוע בעוצמה גבוהה יותר, בשל הטווח הדינאמי הגדול יותר במוסיקה זאת בין הקטעים החלשים ביותר לקטעים החזקים ביותר. אני מוצא צורך להעלות את עוצמת השמיעה כדי לא לאבד פרטים בקטעים החלשים ביותר וכן כדי לקבל מידת עוצמה המתאימה לתזמורת סימפונית מלאה.
בעוצמות בהן אני נוהג לשמוע מוסיקה קלאסית סימפונית, המגבר נכנס לעיוותים. אין לו עיוותים ניכרים בעוצמה בה אני נוהג לשמוע סוגי מוסיקה אחרים.
משמעות הדבר היא שלמגבר זה אין די הספק כדי לדחוף את הרמקולים שלי לעוצמות שמיעה גבוהות.

בשורה תחתונה, בשל העיוותים בעוצמות שמיעה גבוהות, המגבר יגיע אל לוחות המכירה. אלמלא העיוותים, או אם הייתי שומע רק רוק וג'אז, המגבר היה נשאר במערכת שלי.

המכוער
במפרט של המגבר המתפרסם באתר המשווק, ההספק המוצהר שלו הוא 15Watt RMS לערוץ. נתון זה מצוץ מהאצבע. הספק המוצא המרבי שניתן לקבל מהשפופרות EL156 , בתנאים אידיאליים, הוא 12.5Watt RMS לערוץ. לך תאמין למשווקים סינים.

לאחר כחודש שימוש, אחת משפופרות המוצא הפיקה ניצוצות והלכה בדרך כל שפופרת. החלפתי את זוג שפופרות המוצא בשפופרות רוסיות 6550 . לדברי המשווק, מגבר זה נשמע באופן הטוב ביותר עם שפופרות EL156 NOS Guiguang , אבל לשפופרות אלה בעיות אמינות, מה גם שכמעט ולא ניתן להשיג אותן היום. שפופרות סיניות חדשות EL156 Shuguang נשמעות מעט פחות טוב, אבל הן יותר אמינות והן מגיעות עם חצי שנה אחריות יצרן. בכל מקרה, עם שפופרות רוסיות 6550 המגבר נשמע פחות טוב מאשר עם השפופרות המקוריות שאיתן הוא הגיע.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
יהושע, לאחר שהאזנתי למגבר הזה אצלך ואצלי, אני מסכים לרוב הדברים שכתבת, ובעיקר... למסקנה.
התרשמתי שהוא אכן שקוף ומפורט מאוד, והפליא אותי שהוא הצליח להזיז קלות את הרמקולים שלי, אבל בסופו של דבר,
כדי להבין באמת את היכולות שלו, צריך לחבר אותו לרמקולים קלים מאוד לדחיפה - הורנים וכיו"ב.
זאת הבעיה כמעט של כל מגברי ה-SET, ואם נוסיף לכך את המגבלות המטרידות של רוב הרמקולים המתאימים ל-SET,
אז טוב אתה עושה שאתה מחפש פתרון אחר.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
באמת יהיה מעניין איך הוא נשמע על רמקול קל לדחיפה
בקישור המחיר היא 599.99 דולר לא כתבת 150 דולר?
 

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
360
מעורבות
1
נקודות
18
באמת יהיה מעניין איך הוא נשמע על רמקול קל לדחיפה
בקישור המחיר היא 599.99 דולר לא כתבת 150 דולר?

"""הרקע
לפני למעלה מחצי שנה שמעתי מידידי דורון המתגורר בקנדה שבחים רבים על מגבר סטריאופוני משולב SET סיני הנמכר רק דרך אתר אינטרנט בקנדה: http://www.musicalparadise.ca/mp/ind...products_id=67 . מאחר והמגבר בפירוש לא יקר, החלטתי לקחת סיכון ולהזמין אותו. דא עקה, המשלוח מקנדה יקר מאד, לכן ביקשתי משלוח בדואר יבשה-ים, בעלות של $150 . המגבר הוזמן בתחילת נובמבר 2009 והוא הגיע אלי לפני כחודש. כולל משלוח ומיסים, שילמתי עבור המגבר בסך הכול בסביבות 3,750 ₪."""

המשלוח 150$
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
באמת יהיה מעניין איך הוא נשמע על רמקול קל לדחיפה

אפילו על הרמקולים שלי, בעוצמות בהן אני שומע רוק וג'אז, הוא נשמע נהדר – הרבה יותר טוב מכל מגבר אחר ששמעתי עם המערכת שלי.
 

דורון3

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
היי יהושע,

שמחתי לקרוא את התרשמותך מהמגבר.
שני חברים שלי הם בעלים מאושרים של המגבר הזה למערכת השנייה שלהם.
לא נתקלנו בבעית אמינות של השפופרות, לא המקוריות ולא שפופרות Sylvania NOS 6550 שעמן קבלנו את התוצאות הטובות ביותר (לטעמי) - צליל אוורירי, תלת מימדי עם עומק במה פנטסטי עם באס מעט יותר עגלגל ופחות פאנצ'י (כלומר פחות Mid Bass).
באופן מפתיע ביותר ובניגוד מוחלט לכל הגיון , לאחר שניסינו את המגבר על מגוון רחב של רמקולים קופסתיים וגם פאנלים, המגבר הזה הצליח לדחוף בהצלחה זוג של Celestion Ditton 66 עם 86db ו - fourth order crossover. מעבר למיד ריינג' עשיר ומרובד, הבאס וה - Scale היו מפתיעים - עוצמת הבאס (שלא לדבר על איכותו) הייתה שוות ערך לזו כשהרמקולים האלה חוברו ל - Bryston 4B!
מה שנקרא לומדים אודיו כל החיים ובסוף מתים טפשים.
כל נושא הרמקולים הקלים או קשים לדחיפה מסתבר כעניין מורכב הרבה יותר ממה שהנתונים מראים.
נתקלתי בזה בלפחות ארבעה רמקולים כביכול "קלים לדחיפה":
דרייבר בודד מבוסס פוסטקס, Audio Note ANJ, Coincident Super Eclipse ולאחרונה Klipsch La Scala (עם שני מגברי SET שלא הצליחו לדגדג את ה - Bass Driver שלהם).

אני לא אוהב את המילה סינרגיה כי היא נשמעת אזוטרית מידי. מדובר בשאלה האם המגבר "אוהב" את העומס החשמלי שמציג הרמקול או לא.
באופן אבסורדי גילינו למשל שהמגבר הזה "אוהב" את העומס שמציגים ה - Celestion Ditton 66 ובאופן אבסורדי עוד יותר, מצליח לדחוף סט בלתי אפשרי לדחיפה (אקוסטאט 3 בעלי 82 db והתנגדות מ - 0.5 אוהם עד 40 אוהם!) בקלות רבה יותר מהמגבר האישי שלי JAS Audio 300B/805 בעל 45 וואט לערוץ (על הנייר) ולעומת זאת ה - JAS דוחף את הסט האישי שלי, Sonus Faber Grand Piano Home בעלי 90db ו - 6 אוהם (דיי יציבים) בקלות רבה יותר מה - MP-401.
פשוט התאמה חשמלית טובה (Impedance, Capacitance, Inductance). לך תבין!

לגבי הרמקולים שלך, VC2, אני חושב שהם תוכננו עם מגבר הייבריד או טרנזיסטורי.
שווה לשאול את הייצרן על המלצתם.
למרות נתוניהם על הנייר, הם כנראה לא ממש Tube Friendly ויתכן שדורשים הרבה זרם (בדומה ל - Monitor Audio GS60 ובדומה ל - ATC 40 שלא נדחפו מניסיוננו ע"י מגברי מנורות למעט Push Pull עתירי וואטים וגם אז התוצאה הייתה פחות ממשביעת רצון).
ייתכן ש - A2 SET עתיר וואטים יעשה את העבודה אבל אין מנוס מניסוי וטעיה על מנת לדעת.

מה שמדהים במגבר הסיני המסויים הזה הוא היחס עלות/תועלת שלו. בהנתן רמקול סביר לדחיפה בחדר קטן או רמקול קל לדחיפה (ניסוי וטעיה) בחדר בינוני, אני לא חושב שיש מגבר ברמת האיכות הזאת (איכות הרכיבים ואיכות הבנייה) במחיר הזה (מחיר של כבל).

לגבי חרב הפיפיות של הצלילות והמיקרו דינמיקה - ברוך בואך למועדון...
כשהמערכת שלך הופכת למערכת בעלת רזולוציה גבוה הקלטות טובות הופכות לטובות עוד יותר והקלטות גרועות ומקופרסות (כמו 90% מהלקטות הרוק בערך) הופכות לבלתי נסבלות. אני חייב להודות שלהקת Boston או Brian Adams נשמעים טוב יותר ב - Boom Box או במערכת שמע של הרכב מאשר במערכת שלי. הקיצוניות בין איך שנשמות הקלטות קלאסיות וג'אז עם באס אקוסטי מלא ומרובד לעומת הקלטות רוק גורם לך להיות משוכנע שלא מדובר באותה מערכת.
זה לא מפתיע. דבר נוסף שקורה איך שהמערכת הופכת לבעלת רזולוציה גבוהה:
ההבדלים בין סוגי הקלטות (בלי קשר אם הן טובות יותר או פחות) ואיך הן הוקלטנה (למשל מרחק מהנגנים, סוגי המיקרופונים בהם השתמשו, האקוסטיקה באולם או בסטודיו וכו' וכו') נעשים מאוד מאוד ברורים ובולטים.

ברוך הבא לעולם ה - SET יהושע - דבר נוסף שגיליתי לגבי SET (בהנתן שהוא מסוגל לדחוף את הרמקולים שלך בצורה טובה, לפחות בווליום נמוך) הוא שאחרי ששומעים SET ניתן לזהות Push Pull מקילומטרים - הם תמיד נשמעים מתאמצים מדי ומכניים מדי בהשוואה. יש מין חוסר מאמץ, עומק במה, מיידיות, אינטימיות וזרימה צלילית ב - SET שאני אישית לא נתקלתי באף מגבר אחר למעט OTL מסויימים (Joule Electra ו - McAlister ובמידה מועטה יותר ב - Atma Sphere).

בהצלחה,

דורון









 
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
דורון.

ראשית ברוך הבא לפורום.

הבעיה במגברים "חלשים" על רמקול קשים או בעלי עקבה לא יציבה מתחילה כאשר מאזינים למוסיקה מורכבת.

לגבי הרמקולים של יהושוע.
אני מסכים עם כל מילה. שמעון בוזגלו מגביר אותם עם טרנזיסטור 50 וואט של תדי פרדו. התוצאה אצלו מעולה.

לגבי SET.
בהינתן הרמקול המתאים אין תחליף ל-SET. אבל במקרה של יהושוע אני ממש לא חושב ש-SET יעשה את העבודה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
שלום דורון,
ברוך הבא.
אני שמח מאד לראות אותך כאן, משתף מניסיונך.
גילוי נאות: בעקבות המלצתך רכשתי את המגבר הזה ואני לא מצטער לשנייה.
כמה דברים בשולי דברייך.

1. הצדק אתך – מי שהתנסה במגבר SET לא יכול לחזור אחורה.
2. הצדק אתך – נתוני רמקולים על הנייר לא יכולים ללמד על איזה שילובים עם איזה מגברים יהיו טובים יותר.
3. הצדק אתך – (גם) בתחום השמע לומדים כל החיים ואף פעם לא יודעים את כל מה שניתן לדעת.
4. אין לי בעיה עם מילים ולא עם מושגים. אין לי בעיה עם המילה והמושג "סינרגיה" שמשמעותם התאמה. הניסיון מראה ששילובים שונים מפיקים תוצאות שונות. לדוגמא, מגבר מסוים, Conrad Johnson MV-60 SE נשמע נהדר עם הרמקולים הקודמים שלי, B&W N803 אבל עם הרמקולים הנוכחיים שלי יש לו עודף צלילים בינוניים-נמוכים במידה שהיא בלתי נסבלת לאוזניי. (בהחלט יתכן שאנשים אחרים יאהבו את אותו עודף צלילים בינוניים-נמוכים). מה שמביא אותנו לדבר הבא:
5. לאנשים שונים העדפות שמיעה שונות. מערכת הנשמעת פנטסטי לאנשים מסוימים שמע גרוע לאנשים אחרים – וההפך. שמעתי מערכות הרבה יותר יקרות מהמערכת שלי שבפירוש לא אהבתי, בעוד אנשים אחרים אהבו אותן מאד.
6. לעניין צלילות ומיקרודינמיקה – אכן הם חרב פיפיות. אני מעדיף לשמוע יותר פרטים ממה שיש על המקור (תקליט, תקליטור או קובץ), לטוב ולרע.
7. אין כל ספק שהמגבר הזה מהווה את הערך הגבוה ביותר למחיר מכל המגברים שנתקלתי בהם.
8. המגבר הזה דוחף בהצלחה את הרמקולים שלי לא רק בעוצמה נמוכה – הוא דוחף אותם היטב גם בעוצמה בינונית-גבוהה, אבל לא בעוצמה גבוהה ממש, בה אני שומע בדרך כלל מוסיקה סימפונית.
9. לא נראה לי שלרמקולים שלי יש בעיה עם מגברי שפופרות ככלל. מה שכן, הם שקופים, ניטראליים ומאוזנים מאד – כך שהם מבליטים את כל מה שקורה במסלול ההגברה, לטוב ולרע. הם דורשים הגברה מאוזנת ונטולת צבע.

לגבי ההמשך.
כאמור, מי שהתנסה במגבר SET לא יכול לחזור אחורה. מגברי SET מסחריים בהספק מתאים הם מעבר לאפשרויות הכספיות שלי. לכן, מה שבכוונתי לעשות הוא לבנות בעצמי מגבר כזה.

לנמר:
בהינתן מגבר SET בהספק מתאים – לרמקולים שלי לא תהיה כל בעיה אתו – נהפוך הוא.
 

דורון3

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
שלום ותודה לכולם על קבלת הפנים,

יהושע,
לא כל כך הבנתי את המשפט: "אני מעדיף לשמוע יותר פרטים ממה שיש על המקור (תקליט, תקליטור או קובץ), לטוב ולרע".
אני לא חושב שאיזשהו רכיב יכול להציג יותר פרטים ממה שיש על המקור. או שהפרטים קיימים או שלא.
רכיב שמציג פרטים שלא קיימים שם מהתחלה מתרגם אצלי לרכיב שמוסיף עיוותים. זו תופעה אפשרית ולא רצויה אבל לרוב אני נתקל ברכיבים שמסתירים/מורחים פרטים קיימים בהקלטה או רכיבים שלא מסתירים פרטים בהקלטה, כלומר מציגים את התמונה כמו שהיא.
בטווח הארוך ובהנחה שאתה מקשיב למוסיקה אקוסטית, ניקיון צלילי ופירוט צלילי (מבלי להיות יבש או אנליטי) יתן לטעמי חווית האזנה מהנה ומעייפת פחות מאשר צליל סלחני יותר ומפורט פחות.
המגבר הזה הוא מאוד מאוד צלול, נקי ומהיר. לא מגבר שפופרות קלאסי אופייני עם Rolled Off highs and lows.

לגבי הרמקולים שלך -  אני חושב ששווה לך לבדוק עם הייצרן מה המלצתו לגבי סוג המגבר והספקו המינימלי. זה עשוי לחסוך לך הרבה עוגמת נפש. לנסות להתאים SET לרמקולים שאין להם התאמה חשמלית ל - SET (ולא בגלל נתוניהם הטכניים אלא פשוט כי ניסית ונוכחת בכך בעצמך) עלולה לתת תחושת החמצה: אתה מבין מה הפוטנציאל אבל לא יכול לממשו.

ייתכן שווה לך לבדוק מגבר OTL רק על מנת לראות אם נראה שיש פוטנציאל לטופולוגיה הזו לדחוף את הרמקולים שלך.

אגב הזכרת את הרמקולים הקודמים שלך ה - B&W. מה היה חסר לך בתוצאה שהתקבלה בשילוב שלהם עם המגבר הקודם שלך ה - MV60 שגרם לך לרצות להחליף אותם?

בברכה,

דורון
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
דורון,
לעניין הפירוט, כנראה שלא כתבתי מספיק ברור. כוונתי היא שאני מעדיף מערכת מפורטת ככל הניתן, גם כאשר מערכת כזאת מבליטה את הפגמים, בצד הפרטים של המוסיקה. אני מעדיף שהמערכת תעביר כמה שיותר פרטים הנמצאים במקור. כמובן שהיא לא יכולה להעביר פרטים שלא נמצאים במקור.

לעניין הרמקולים – אלה שני עולמות שונים לחלוטין, הרמקולים הנוכחיים שלי טובים יותר בכמה וכמה רמות מאשר הקודמים. הם טובים יותר בכל התחומים: שקופים, מפורטים, מאוזנים, מהירים – והחשוב מכל – הם יותר "מוסיקליים" ונשמעים הרבה יותר טבעי.

הסיבה להחלפת הרמקולים הייתה ששמעתי רמקולים כאלה אצל שמעון ב., אם כי לו יש דגם גדול יותר מאותה סדרה. לאחר ששמעתי את הרמקולים אצל שמעון, במשך כמה ימים לא יכולתי לשמוע כלל את הרמקולים הקודמים שלי. זה חזר על עצמו לאחר ששמעתי בפעם השנייה את הרמקולים של שמעון. דהיינו, לא הבחנתי בכך שהיה חסר לי משהו ברמקולים הקודמים עד ששמעתי רמקולים הרבה יותר טובים.

אני מניח שהם לא הרמקולים הטובים ביותר בעולם – אבל הם הרמקולים הטובים ביותר שאני יכול להרשות לעצמי לרכוש – (מכל מה שמעתי עד היום). בכל מקרה, אני לא שוקל אפשרות להחלפת הרמקולים. מה שיש לי הוא טוב דיו עבורי. שיפור אני מחפש בתחום ההגברה. לאחר ששמעתי את המגבר SET המדובר, אין לי כל ספק שמגבר בעל תכונות דומות למגבר זה, אבל בעל הספק גבוה יותר, יעלה את הרמה של כלל המערכת שלי במידה שכנראה תספק אותי. מאחר והמחיר של מגברים מסחריים כאלה הוא מעבר לאפשרויותיי הכספיות, האפשרות היחידה הפתוחה בפניי היא לבנות בעצמי מגבר כזה.

שיפור נוסף הוא במקורות.
דבר אחד הוא טייפ סלילים. טייפ Revox B77 משופץ הוזמן והוא בדרכו אלי. הוא שופץ לביצועים לפי המפרט של מכשיר חדש. אם אכן הוא יישמע טוב כמו דיווחים שקיבלתי, אני מתכנן לו שיפורים נוספים, שהעיקרי שבהם הוא מגבר נגינה (playback) שפופרות.
דבר שני הוא ניסיונות שאני מבצע עם ממירי DAC בשילוב דרגת מוצא שפופרות. אני מנסה לראות אם אוכל להגיע למצב בו אוכל להנות ממקורות דיגיטאליים.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
נ.ב.,
אין לי כוונה להתייעץ עם יצרן הרמקולים באשר להגברה. אני נסמך על מה שאני שומע.
הפוטנציאל של מגבר SET ברור לי לחלוטין וזה הכיוון אליו אני שואף.
גם ברור לי מה חסר במגבר המדובר – חסר הספק – וכן ברור לי כיצד להתגבר על זה.
 

דורון3

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
הסיבה שהצעתי להתייעץ עם היצרן היא על מנת לקבל רמז לגבי מה עשוי לדחוף אותם.
לדוגמא הרבה מאוד בעלי אקוסטאט ופאנלים אחרים לצורך העניין, דוחפים אותם עם מגברים טרנזיסטורים שמצליחים לדחוף אותם אבל במקרה כזה, הרמקולים נשמעים ברוב הפעמים יבשים ומכניים, כלומר על בסיס גראוצ׳ו מרקס אני מדמיין את האקוסטאט אומר:
אני לא מעוניין להידחף ע״י מגבר שמסוגל לדחוף אותי...
אבל, וכאן מגיע האבל הגדול: האקוסטאט הראשון תוכנן כרמקול אקטיבי עם מגבר OTL ונקרא Acoustat X שמן הסתם נחשב לטוב ביותר מכל הרמקולים שהחברה בנתה.
כשחברי בעל אקוסטאט 3 חיפש מגבר מנורות לדחיפת האקוסטאט 3 שלו הוא פנה לבחור בשם פיטר מקאליסטר, בעלים גאה של אקוסטאט בעצמו, שבנה מגבר OTL שמסוגל להתמודד עם ההתנגדות המשתנה ועם דרישות המתח המטורפות של הרמקולים האלה. אם תחשוב על זה - לא הומצא כאן שום גלגל. הסף הכל חזרנו למקורות.
הספק במגברי SET הוא פרמטר אחד בלבד ולאו דוקא החשוב ביותר בחיזוי יכולת המגבר לדחוף זוג רמקולים.
כבר כתבתי שמנסיוננו, המגבר הסיני הקטן דחף (לא אידיאלית כמובן) את האקוסטאט 3 של חברי טוב יותר מהמגבר האישי שלי, ה- JAS Array 2.1 שהוא A2 SET בעל 45 וואט לערוץ ולעומת זאת, ה - JAS דחף את הרמקולים שלי שיותר קלים לדחיפה מהאקוסטאט 3 טוב יותר מהמגבר הסיני הקטן. מה זה אומר?
שללא קשר להספק לכל מגבר יש או אין התאמה חשמלית לרמקולים שמציגים עומס כזה או אחר.
בהצלחה,

דורון
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
דורון,
כל זה ברור לי.
גם ברור לי מה חסר למגבר SET הזה. כאשר השילוב של המגבר הזה עם הרמקולים שלי הוא נהדר עד רמת עוצמה מסוימת, כל מה שחסר הוא הספק כדי להגיע לעוצמה מעט גבוהה יותר שתישמע כמו בעוצמות נמוכות יותר.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור