ROOM CORRECTION במחיר של מנה פלאפל


shushu

חבר משקיען
הודעות
1,235
מעורבות
783
נקודות
113
קיצר הבאתם סטרטאפ
רמקול אומני בצורת גליל שניתן לתכנת אותו לפזר בזווית שאני רוצה...
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
178
נקודות
43
ברוך הבא ל Room correction.
עבודה יפה במדידה ויצירת פילטרים ב ROON כל הכבוד!!!
זה מתחבר טוב לפוסט שכתבתי על היכולת לבצע שינוי לטעמך לאחר הכיול האוטומטי.
בעמוד של תוכנת HouseCurve אני מצטט:
Objective:
See how it sounds. Compare your audio system to a target curve of your choice quickly and easily.
אני מבין מזה שהם נותנים מספר Target Curves שניתן לבחור ולהשוות לתוצאה של הכיול האוטומטי.
מה עושים אם אף אחד מה House Curve שהם מציעים לא לטעמך?
האם ניתן לשנות אותו תוך כדי האזנה להקלטות נבחרות?
בשיטתי אני יוצר את השינויים ידנית מעבר לכיול האוטומטי.
אשמח לדבר אתך ולשתף ידע.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
ממשיכים במסע ..

בספר של אליס בארץ הפלאות , היא מגיעה לדרך האבנים הצהובות , ושם היא רואה מספר מספר שבילים ,ואינה יודעת באיזה שביל היא צריכה לצעוד אז היא פונה לכובען ושואלת אותו , והוא עונה לה שזה מאד תלוי לאן היא רוצה להגיע ..

TARGET CURVE
עקום המטרה מאפשר לנו לספר לאקולייזר , איך אנחנו רוצים שעקום ההענות ייראה לאחר התיקון
התוכנה תשאף לבצע את התיקון בין המצב הקיים (מדידה) לבין המצב שאליו נרצה להגיע (עקום מטרה)
אבל לאן אני רוצה להגיע ? אני כרגע נמצא באותה סיטואציה כמו אליס .. יש לי הרבה אופציות ואין לי מושג לאן אני רוצה להגיע ?

אבל קודם נתייחס להערה החשובה של דן לגבי תחום התדרים שבו RC אפקטיבי ..
דן ציטט את המאמר של פלויד מהרמן משנות ה80 ואת העבודה של הפיזיקאי שרודר

מה שהם ראו זה שבתדרים הנמוכים עד לתדר שרודר מי ששולט בסאונד זה החדר (ולא הרמקול)
ובתדרים הגבוהים מעל לתדר שרודר מי ששולט בסאונד זה הרמקול (ולא החדר)
תדר החיתוך הזה נקרא תדר שרודר על שם הפיזיקאי שגילה את זה , והוא באזור 300 הרץ (תלוי במידות החדר)
schruder.JPG


הינה ציטוט מהמאמר של פלויד מהרמן
floyd.JPG

במעל 80% מהחדרים יש COLORATION משמעותי בתדרי הבאס עקב הפיזיקה של החדר ולכן את התדרים האלה חשוב מאד לתקן


בחדרים שמעל תדר שרודר , הבעיה היא בעיקר בהתנהגות של הרמקול מחוץ לציר .. מה זה אומר ?
מה שזה אומר זה שהחברה מהרמן בדקו את הרמקול לא רק שהוא מנגן בדיוק מולנו (על הציר) , אלא גם בנקודות שנמצאות על הציר האופקי והאנכי (נקודות אלו נמצאות מחוץ לציר) , כפי שניתן לראות בתמונה

offaxis2.JPG


מדוע זה מעניין , הרי אנחנו בדרך כלל יושבים מול הרמקולים , מדוע חשוב ההתנהגות מחוץ לציר ?
התשובה היא שאפילו שאנחנו יושבים מול הרמקול , חלק לא קטן ממה שאנחנו שומעים זה לא גל הקול הישיר מהרמקול אלינו אלא ההחזר מהקירות שמגיע בזוית מחוץ לציר ,יש לו דרך ארוכה יותר ולכן הוא מגיע בהשהייה , וההיענות לתדר שונה מחוץ לציר
עד אז - מהנדסים לא נתנו חשיבות לסאונד מחוץ לציר , החברה בהרמן הבינו שזה אלמנט חשוב ביותר ..
reflections.JPG

ולכן מאז בתכנון הרמקולים , ניתן דגש מיוחד בתכנון הרמקול כך שישמע טוב גם מחוץ לציר ..
יש גרף שנקרא ספינורמה , שמראה בדיוק איך הרמקול מתנהג בציר ומחוץ לציר , אבל זה קצת למיטיבי לכת

לכן , לסיכום RC מתגבר על בעיות החדר בעיקר בתדרים הנמוכים ולשם נכוון בתהליך הRC

אבל , מצד שני , עקום ההענות מאפשר לך מעבר לפיצוי על בעיות הפיזיקה של החדר הוא מאפשר לך אם תרצה לכייל את הסאונד כרצונך
שימו לב איך בעזרת TWEAK קטנים בעקום ההיענות ניתן לשלוט בDYNAMIC / WARMTH / DETAIL / PRESENCE


voicemusic.JPG


1.JPG


אפשר להפוך סאונד ליותר או פחות DETAILED
אפשר לשלוט בפרזנטציה שתהיה יותר RELAXED
אפשר לקחת סטאפ שהוא BRIGHT או DARK ולפתור את זה
אפשר להוסיף WARMTH לסטאפ שהוא COLD ולהיפך

האם לעשות את התיקונים הללו או לא זה שאלה של השקפה
יש כאלה שרוצים שהכל יהיה FLAT ומזדעזעים מהמחשבה לעשות תיקון
אני חושב שTOUCH UPS קלים יכולים לתקן סאונד מעייף (בהיר מדי , דרקי מדי , מפורט מידי ,..) ולהתאים אותו בלהעדפות השומע
קצת כמו איפור קל , שלאחריו התוצאה יכולה להיות טובה יותר (לא תמיד .. )

אני מניח שמכיוון שיש כאן המון אפשרויות משחק , זה מצריך ניסיון של איש סאונד
או הרבה ניסיון וטעייה , או את חוכמת ההמונים (לא יודע אם המונים קוראים פוסטים בDTOWN ..)

היתרון הוא שיש לנו עכשיו כלים לשלוט בגוון הצליל , ואנחנו לא תקועים עם "מה שיצא אני מרוצה"
או במקרה הגרוע יותר , גלגול של ציוד (הגברה , כבילה , רמקולים) עד ש"קולעים" לתוצאה הרצויה

המון אפשרויות , כמו אליס , שלא ידעה מה לעשות
אני קצת רוצה לעצור ולחשוב לחשוב איך להתקדם הלאה
נחשוב ומעדכן .. אין למה למהר .. זה כמו טיפוס על הר
התהליך והדרך למעלה זה כל הכיף (על ראש ההר אתה מצטלם ויורד אחרי 5 דקות)
אם יש כאן כובען שרוצה להמליץ על כיוון אז בשמחה

רק בשורות טובות לבינתיים
וסוף שבוע נעים
 

תמונות מצורפות

  • onaxis.JPG
    onaxis.JPG
    KB 13.3 · צפיות: 23

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
אני אקרא בעיון בהמשך רונן -אבל מאוד אהבתי את הפוסט הזה .
אני אנסה להוסיף דברים בהמשך .

יש לי חדשות טובות בשבילך - לעולם לא תגיע לראש ההר - וזה כל היופי - אומר לך מנסיון של טיפוס שלא נגמר וטוב שכך.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,235
מעורבות
783
נקודות
113
ממשיכים במסע ..

בספר של אליס בארץ הפלאות , היא מגיעה לדרך האבנים הצהובות , ושם היא רואה מספר מספר שבילים ,ואינה יודעת באיזה שביל היא צריכה לצעוד אז היא פונה לכובען ושואלת אותו , והוא עונה לה שזה מאד תלוי לאן היא רוצה להגיע ..

TARGET CURVE
עקום המטרה מאפשר לנו לספר לאקולייזר , איך אנחנו רוצים שעקום ההענות ייראה לאחר התיקון
התוכנה תשאף לבצע את התיקון בין המצב הקיים (מדידה) לבין המצב שאליו נרצה להגיע (עקום מטרה)
אבל לאן אני רוצה להגיע ? אני כרגע נמצא באותה סיטואציה כמו אליס .. יש לי הרבה אופציות ואין לי מושג לאן אני רוצה להגיע ?

אבל קודם נתייחס להערה החשובה של דן לגבי תחום התדרים שבו RC אפקטיבי ..
דן ציטט את המאמר של פלויד מהרמן משנות ה80 ואת העבודה של הפיזיקאי שרודר

מה שהם ראו זה שבתדרים הנמוכים עד לתדר שרודר מי ששולט בסאונד זה החדר (ולא הרמקול)
ובתדרים הגבוהים מעל לתדר שרודר מי ששולט בסאונד זה הרמקול (ולא החדר)
תדר החיתוך הזה נקרא תדר שרודר על שם הפיזיקאי שגילה את זה , והוא באזור 300 הרץ (תלוי במידות החדר)
צפה בקובץ המצורף 64988

הינה ציטוט מהמאמר של פלויד מהרמן
צפה בקובץ המצורף 64989
במעל 80% מהחדרים יש COLORATION משמעותי בתדרי הבאס עקב הפיזיקה של החדר ולכן את התדרים האלה חשוב מאד לתקן


בחדרים שמעל תדר שרודר , הבעיה היא בעיקר בהתנהגות של הרמקול מחוץ לציר .. מה זה אומר ?
מה שזה אומר זה שהחברה מהרמן בדקו את הרמקול לא רק שהוא מנגן בדיוק מולנו (על הציר) , אלא גם בנקודות שנמצאות על הציר האופקי והאנכי (נקודות אלו נמצאות מחוץ לציר) , כפי שניתן לראות בתמונה

צפה בקובץ המצורף 64986

מדוע זה מעניין , הרי אנחנו בדרך כלל יושבים מול הרמקולים , מדוע חשוב ההתנהגות מחוץ לציר ?
התשובה היא שאפילו שאנחנו יושבים מול הרמקול , חלק לא קטן ממה שאנחנו שומעים זה לא גל הקול הישיר מהרמקול אלינו אלא ההחזר מהקירות שמגיע בזוית מחוץ לציר ,יש לו דרך ארוכה יותר ולכן הוא מגיע בהשהייה , וההיענות לתדר שונה מחוץ לציר
עד אז - מהנדסים לא נתנו חשיבות לסאונד מחוץ לציר , החברה בהרמן הבינו שזה אלמנט חשוב ביותר ..
צפה בקובץ המצורף 64987
ולכן מאז בתכנון הרמקולים , ניתן דגש מיוחד בתכנון הרמקול כך שישמע טוב גם מחוץ לציר ..
יש גרף שנקרא ספינורמה , שמראה בדיוק איך הרמקול מתנהג בציר ומחוץ לציר , אבל זה קצת למיטיבי לכת

לכן , לסיכום RC מתגבר על בעיות החדר בעיקר בתדרים הנמוכים ולשם נכוון בתהליך הRC

אבל , מצד שני , עקום ההענות מאפשר לך מעבר לפיצוי על בעיות הפיזיקה של החדר הוא מאפשר לך אם תרצה לכייל את הסאונד כרצונך
שימו לב איך בעזרת TWEAK קטנים בעקום ההיענות ניתן לשלוט בDYNAMIC / WARMTH / DETAIL / PRESENCE


צפה בקובץ המצורף 64990

צפה בקובץ המצורף 64991

אפשר להפוך סאונד ליותר או פחות DETAILED
אפשר לשלוט בפרזנטציה שתהיה יותר RELAXED
אפשר לקחת סטאפ שהוא BRIGHT או DARK ולפתור את זה
אפשר להוסיף WARMTH לסטאפ שהוא COLD ולהיפך

האם לעשות את התיקונים הללו או לא זה שאלה של השקפה
יש כאלה שרוצים שהכל יהיה FLAT ומזדעזעים מהמחשבה לעשות תיקון
אני חושב שTOUCH UPS קלים יכולים לתקן סאונד מעייף (בהיר מדי , דרקי מדי , מפורט מידי ,..) ולהתאים אותו בלהעדפות השומע
קצת כמו איפור קל , שלאחריו התוצאה יכולה להיות טובה יותר (לא תמיד .. )

אני מניח שמכיוון שיש כאן המון אפשרויות משחק , זה מצריך ניסיון של איש סאונד
או הרבה ניסיון וטעייה , או את חוכמת ההמונים (לא יודע אם המונים קוראים פוסטים בDTOWN ..)

היתרון הוא שיש לנו עכשיו כלים לשלוט בגוון הצליל , ואנחנו לא תקועים עם "מה שיצא אני מרוצה"
או במקרה הגרוע יותר , גלגול של ציוד (הגברה , כבילה , רמקולים) עד ש"קולעים" לתוצאה הרצויה

המון אפשרויות , כמו אליס , שלא ידעה מה לעשות
אני קצת רוצה לעצור ולחשוב לחשוב איך להתקדם הלאה
נחשוב ומעדכן .. אין למה למהר .. זה כמו טיפוס על הר
התהליך והדרך למעלה זה כל הכיף (על ראש ההר אתה מצטלם ויורד אחרי 5 דקות)
אם יש כאן כובען שרוצה להמליץ על כיוון אז בשמחה

רק בשורות טובות לבינתיים
וסוף שבוע נעים
האמת אני חופר בזה הרבה ומשתמש באוזן, אצלי הרמקול חם, אז דווקא מוריד קצת בס ומעלה מיד. מה שמוזר שרק בדיגיטל מרגיש צורך לשחק.
שינויים של דיבי ואפילו פחות משפיעים ממש, צריך לשחק בעדינות כדי לא לדפוק טבעיות, שבתכלס בודק אותה על ידי קול אנושי (הכי קל לנו לזהות חוסר טבעיות בקול אנושי).

אהבת את עקומת התיקון האוטומטית שהכנסת לרון?
 
נערך לאחרונה ב:

לני

חבר משקיען
הודעות
678
מעורבות
269
נקודות
63
הקטע הוא שיש השפעות על שינוי

האמת אני חופר בזה הרבה ומשתמש באוזן, אצלי הרמקול חם, אז דווקא מוריד קצת בס ומעלה מיד. מה שמוזר שרק בדיגיטל מרגיש צורך לשחק.
שינויים של דיבי ואפילו פחות משפיעים ממש, צריך לשחק בעדינות כדי לא לדפוק טבעיות, שבתכלס בודק אותה על ידי קול אנושי (הכי קל לנו לזהות חוסר טבעיות בקול אנושי).

אהבת את עקומת התיקון האוטומטית שהכנסת לרון?

אולי כי התחום הדנמי בדיגיטל גדול הרבה יותר מהאנלוג?

פוסט מאוד מעניין.
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
נשמע מעניין מאד, תיקון RC כמעט בחינם!
הצצתי בזמן האחרון באתר של שדמה שמשווק את trinnov בארץ, וזה לא זול.
אני השתמשתי לפני שנים רבות בתיקון של Dirac ולא אהבתי.
נשארו לי עדיין כמה מהפריטים, תכלס צריך רק את המיקרופון.
יכול להיות מעניין לנסות :cool:
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
178
נקודות
43
רונן
"בספר של אליס בארץ הפלאות , היא מגיעה לדרך האבנים הצהובות , ושם היא רואה מספר מספר שבילים ,ואינה יודעת באיזה שביל היא צריכה לצעוד אז היא פונה לכובען ושואלת אותו , והוא עונה לה שזה מאד תלוי לאן היא רוצה להגיע .."
ההמלצה שלי תייצר שביל בעצמך, אתה יכול להיעזר ב musical instrumnts spectrum chart שצרפתי את הלינק שלו.
הוא נותן את התדר הבסיסי של כלי נגינה ומה ספקטרום ההרמוניות שלו.
לדוגמה, אם האבוב לא נישמע נכון תוכל להגביר או להחליש את תחום התדרים שלו ב TARGET CURVE
שיטה יותר פרקטית היא לבחור מספר תדרים סמוכים ותוך כדי האזנה להקלטות נבחרות לשנות את התדר המרכזי של הקבוצה לכיוון הגבוהים או הנמוכים ולמצא היכן נישמע יותר נכון.
זאת השיטה שאני משתמש ונוח מאוד לבצע את זה ב DEQ2496 של בריגר.
כמובן צריך לשבת בנקודת ההאזנה יחד עם המכשיר.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
טוב אז אני מעדכן ..

בסוף השבוע התחלתי בתיקון של התדרים עד ל550Hz , והזנתי את הROOM CORRECTION לROON
הסיבה ש"תחמתי" את התיקון לתדרים הנמוכים נובעת מההסבר של דן ששם השיפור צריך להיות מיידי ונוכח
כי בתדרים האלה החדר מנגן ולא הרמקול ..

(אחר כך אנסה לשפר גם את החלק העליון , נעשה זאת צעד אחרי צעד ..)

השיפור נשמע לאוזניי , בעיקר במוזיקה שיש בה כלי נגינה בתחום הנמוך

למשל באחד מההקלטות של CHAT BAKER בשם ALONE TOGHETHER
(ותודה לערן מאודיופריק , ולארי מהתקליטים שהכירו לי את אלבום המופת הזה..)

CHET.jpg


כששומעים את BILL AVENS מנגן בפסנתר , הפסנתר נשמע מציאותי יותר
שהמאסטרו (לא צביקה ..) מקליד על הקלידים בתחום תדרים התחתון
הפסנתר נשמע כמו פסנתר
BILL EVANS.jpg


ואז מצטרף CHET BAKER עם החצוצרה שלו
ופתאום לCHET יש יותר אוויר בריאות
כי החצוצרה מנגנת ביותר פירוט ויש יותר אויר

chet2.jpg


ואז בהמשך החצוצרה וCHET משתתקים
ונותנים את הכבוד לPEPPER ADAMS
שנכנס עם הקטע סולו שלו עם הסקסופון הBARITONE
זה קטע אלמותי וצליל הבריטון של הסקסופון פתאום נשמע תענוג

PEPPER_ADAMS.jpg


וזה לא שהאלבום הזה לא נשמע מצוין בלי קשר לDRC
הוא נשמע מצוין
אבל היום זה היה לי מציאותי בסלון בפתח תקווה
ולרגע כאילו הייתי איתם באולפן הקלטות בניו יורק

אחרי זה שמתי את FLY ME TO THE MOON
שפרנק סינטרה התחיל לשיר
וראיתי את עטיפת האלבום
עם פרנק סינטרה מחייך אלי
חייכתי לי חיוך טיפשי
פשוט כי הרגשתי לרגע היום בדרך לשם

frank.jpg


שבוע טוב ורק בשורות טובות
 
נערך לאחרונה ב:

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
לא הבנתי איך אתה מחבר את ה UMIQ למכשיר iPad.
או שאני מפספס כאן משהו?
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
107
נקודות
43
בלי קשר לשירשור הזה שראיתי רק עכשיו, גם אני התחלתי להשתמש לפני כמה שבועות ב HouseCurve והתוצאה די מרשימה. כמה המלצות: 1) אין צורך לדעתי בפילטר מעל 500 הרץ. התדר הנמוך יקבע לפי הspecs של הרמקולים - לא לרדת מהתדר הזה. 2) להשתמש בFIR ולא בפילטר PEQ. זה נישמע יותר טוב. 3) לבצע לפחות 6 דגימות שונות סביב מיקום המאזין ולמצע. 4) להשתמש בAllow only cuts. כמובן שהכל דרך Roon להטענה של הפילטר.
 
נערך לאחרונה ב:

menim

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
במה עדיפה House Curve על פני REW ?
אגב, REW מספקת גם בחינם חישוב של EQ לצורך תיקון מול עקומת יעד
 

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
הקדמה
הפורום הנחמד הזה , חשף אותי לעולם של הROOM CORRECTION
היה לי מאד מעניין לשמוע על הנסיונות של החברים היקרים רן מויאל , איסי , ואחרים עם ROOM CORRECTION.

לפי התיאור שלהם , ביצוע מדידות וROOM CORRECTION בחלל ההאזנה שלהם גילה בעיות באקוסטיקה של החדר (בעיה אופיינית לרוב החדרים)
שכללו לפעמים הבדלי גדולים בהיענות לתדר כך שתדרים מסויימים הונחתו ותדרים אחרים הוגברו , עם הבדלים שיכלו להגיע ל10DB ויותר
למותר לציין שבעיות אלו לא ניתנות לפתרון על ידי הגברה איכותית יותר מכיוון שהמגבר אינו מודע לחוסר האיזון שקיים בחדר ולכן לא יכול לפצות על כך

בהמשך התיאור בוצע תיקון ROOM CORRECTION של הסאונד בעזרת עיבוד דינמי באופן שמותאם לחלל שלהם
כך בסוף התהליך הסאונד תאם לפונקצית מטרה שנבחרה
לפי הפידבק , לאחר התהליך היה שינוי משמעותי ולטובה של הסאונד , איזה יופי

מעבר לזה , נורא עניין אותי הדרך והלימוד של התחום
עניין אותי מאד האם החלל שלי בעייתי ואיזה בעיות יש בו
עניין אותי התהליך , כיצד מתבצעת המדידה והתיקון
ובעיקר איך נשמע RC אחרי התיקון , זה באמת שמיים וארץ ?

חוץ מזה חלק מהחברים השתמשו בפתרונות מסחריים יקרים (עשרות אלפי שקלים)
סיקרן אותי מאד האם הפתרון חייב להיות לבעלי כיסים רחבים או שיש אופציות נוספות בתקציב צנוע
אז ניסיתי ובדקתי ..

תהליך
הרעיון בגדול זה ביצוע מדידות , חישוב פונקצית התיקון (מקדמי FIR) , והזנה שלהם לתוכנת ROON כך שיוכלו לבצע תיקון בזמן אמת

השלבים הם בגדול ..
שלב 1: מדידת חדר: מדידת החדר תיעשה על ידי מיקרופון כיול איכותי (UMIQ-1)
שלב 2: ביצוע תיקון של RC לפונקצית מטרה שנבחרה בעזרת תוכנה
שלב 3: הזנת התוצאה לROON על מנת שיבצע RC לקובץ הדיגיטלי לפני הSTREAMING
שלב 4: האזנה לתוצאה

החלל שלי הוא סלון ישראלי טיפוסי ,רמקולים רצפתיים (אופרה גרנד קאלאס) במרחק 2.4 מטר האחד מהשני ו25 סמ מהקיר
מרחק האזנה 2.6 מטר במרכז בין 2 הרמקולים

מדידות
כמו שמלת כלה שמצריכה מדידות כדי להתאים לכלה באופן מושלם ביום חתונתה ,
גם כאן נדרשות מדידות על מנת להגיע לתיקונים הנדרשים , רק שבמקום סרט מדידה כאן משתמשים במיקרופון

בחרתי להשתמש במיקרופון של UMIQ-1 , כי יש עליו חומר רב וקונצנזוס שהוא איכותי
למיקרופון יש פונקצית כיול , שהוזנה למכשיר מראש (נבחר כיול ב90 מעלות)

צפה בקובץ המצורף 64963
את המדידות עשיתי בעזרת אפליקצית HOMECURVE לIPAD (אפליקציה חינמית למדידות)

צפה בקובץ המצורף 64962
האפליקציה די זהה לREW המפורסם ומאפשרת מדידות עם מיקרופון חיצוני וכיול של המיקרופון בעזרת קובץ כיול
מניסיון התוצאה מאד דומה לREW
את הכיול ביצעתי מספר פעמים , בנקודת האזנה ,בערך 40 סמ קדימה ,40 סמ ימינה ,40 סמ שמאלה ו40 סמ אחורה
התוצאה נמצאת לפניכם בקובץ המצורף..

צפה בקובץ המצורף 64959

תובנות
כפי שניתן לראות , לחדר שלי יש תגובת היענות לתדר לא לינארית
התוצאות של המיצוע של המדידות מצוין בירוק כהה , בירוק חלש רואים את המדידות השונות

תובנה ראשונה היא שהמדידות זהות בתדרים הנמוכים ושונות בתדרים מ1000 הרץ ומעלה
זה אומר שכיול שיתאים לSWEET SPOT, הוא מאד נקודתי , תזיז את האוזן כמה סנטימטרים לכל כיוון ואתה במצב אחר

תובנה שנייה היא שהתוכנה מראה לך מתי יש סטייה שגדולה ב3DB לכל כיוון (חגורה צהובה\שקופה בציור)
במקרה שלי ישנם ארבע הנחתות (דיפים) בתחומי התדרים הנמוכים (אזור 70-75 , 120-140 , 210-235 , ו470-530)
מדובר בתחומי תדרים יחסית לא גדולים של כמה עשרות הרצים , אבל שבהם יש הנחתה משמעותית של 5DB ויותר
אינני יודע האם להנחתות האלה תהיה תרומה משמעותית , כי אלה תחומים צרים , אבל האימפקט שם גדול
מעניין אותי לדעת איזה כלי נגינה אמור להיפגע מתדרים אלה (תופים\קונטרה באס\פסנתר\..)

התובנה השלישית היא שיש הגבר משמעותי של באסים בתחום תדרים צר של 35 עד 50 הרץ
זה תחום תדרים של באסים מאד נמוכים , אני מנחש שזה בגלל אופיו של הבאס שהוא גל ארוך ויכול להיות שבשל הפיזיקה של החדר נוצרים גלים עומדים שמתכנסים למקום הישיבה , ולכן מוזיקה שכוללת קטעים של באסים נמוכים מאד תוגבר משמעותית (לא שזה המוזיקה שאני שומע בדרך כלל :) )

התובנה הרביעית והאחרונה נוגעת לתדרי המיד-ריינג , שם יש הנחתה משמעותית בתחום תדרים רחב יחסית בין 2KHZ ל3.5KHZ
אני מניח שמינוס 5 DB זה משהו שאמור להיות שמיע (למרות שאין לי מושג איך זהאמור להישמע ,ואיזה כלי מנגן בתחום הזה ..)

הנה פירוט של כל המקומות שיש בהם הנחתות\הגברים (הוספתי פירוט לגרף)

צפה בקובץ המצורף 64961



המדידות האלו מעבר לתובנות מעלות גם שאלות מעניינות
1. האם טיפול אקוסטי פאסיבי ידע להעלים חלק מהבעיות האלה בקלות יחסית
2. האם חלל ההאזנה שלי יחסית סביר אקוסטית , או שיש פה בעיות קשות
3. האם טיפול RC אמור לעשות שיפור משמעותי בחלל הזה

כל כך הרבה תובנות ושאלות , נמשיך את התהליך בימים הקרובים ונדווח ..
רק בשורות טובות ולילה טוב
פוסט יפה ומפורט .
הייתי ממליץ קודם כל להתחיל מכיול עד 400hz , ומשם מודד עוד פעם כי הרבה דברים ישתנו בעקבות הכיול הזה .ככל הנראה גם לא תרצה לגעת בטרבל כי התחום של עד 400hz הוא בערך 85 אחוז מכל התיקון האקוסטי . אחרי 400hz הרמקול כבר בשליטה והחדר *כמעט* ולא משנה כלום מעל התדרים האלה -וזאת לא דעה , זאת עובדה פיזיקלית .
לגבי הירידה של ה5 db באיזור 2000 , הייתי ממליץ לבדוק אם בטעות הקוטביות של הטוויטר הפוכה (פלוסים ומינוסים הפוכים), כי אם כן - סתם בוסט של הגיין על ידי פילטר דיגיטלי לא יעזור כאן . צריך לסדר את התיאום בין הרכיבים של הרמקול .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
חרי 400hz הרמקול כבר בשליטה והחדר *כמעט* ולא משנה כלום מעל התדרים האלה -וזאת לא דעה , זאת עובדה פיזיקלית .

בהנחה שהרמקול מהונדס נכון - הרמקול בשליטה .
בהנחה שהוא לא - אף אחד לא בשליטה ובכל חדר הרמקול ישמע שונה לחלוטין .יעזור EQ בחלק מהמצבים
 

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
בהנחה שהרמקול מהונדס נכון - הרמקול בשליטה .
בהנחה שהוא לא - אף אחד לא בשליטה ובכל חדר הרמקול ישמע שונה לחלוטין .יעזור EQ בחלק מהמצבים
אם רמקול לא מהונדס נכון לא הייתי בונה על eq כדי לפתור לו את הבעיות ,וזה גם תלוי מה הבעיה ההנדסית הספיציפית שאתה מדבר עליה .
בלי קשר חדר ממוצע לא יהווה "איקיולייזר" לתדרים מעל 600 Hz - וזה נכון לכל דבר שמייצר גלי קול בחלל ,בלי קשר להנדסה נכונה או לא .
זה פשוט התכונות הפיזיקליות של חדר ממוצע (4 קירות מלבן , בטון) .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
אם רמקול לא מהונדס נכון לא הייתי בונה על eq כדי לפתור לו את הבעיות ,וזה גם תלוי מה הבעיה ההנדסית הספיציפית שאתה מדבר עליה .
בלי קשר חדר ממוצע לא יהווה "איקיולייזר" לתדרים מעל 600 Hz - וזה נכון לכל דבר שמייצר גלי קול בחלל ,בלי קשר להנדסה נכונה או לא .
זה פשוט התכונות הפיזיקליות של חדר ממוצע (4 קירות מלבן , בטון) .
אני מסכים - גם אני לא הייתי בונה .
אבל אתה כן יכול לשפר חלק מהדברים, למרות שעדיף לא להגיע לשם מלכתחילה - כפי שאמרת - יש דברים לא פתירים והרבה.

חדר ממוצע -ודאי שלא. אבל אפשר לטפל קצת - זה לא שחור או לבן.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
156
נקודות
43
שאלה. יש לי בעיות בחדר האודיו הזמני שלי והחלטתי להכנס לעניין ולמדוד את החדר. אין לי מושג ירוק בנושא אז קראתי כמה מדריכים והזמנתי umik-1. כדי למדוד את המערכת ואת הרמקולים שלי בחדר אני יכול לחבר את הלפטופ לדאק ולהשתמש בו כ-output?
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
178
נקודות
43
שאלה. יש לי בעיות בחדר האודיו הזמני שלי והחלטתי להכנס לעניין ולמדוד את החדר. אין לי מושג ירוק בנושא אז קראתי כמה מדריכים והזמנתי umik-1. כדי למדוד את המערכת ואת הרמקולים שלי בחדר אני יכול לחבר את הלפטופ לדאק ולהשתמש בו כ-output?
את הלפטופ אתה יכול לחבר לדאק אם יש לדאק כניסת USB.
אשמח לעזור לך במדידות ולהסביר לך את משמעות תוצאות המדידות.
צור איתי קשר בפרטי ונדבר.
איסי גייר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור