RC ROOM CORRECTION עם כיול אוטומטי, מה היכולות לשנות אם לא מרוצים מהתוצאה של הכיול האוטומטי?

  • פותח הנושא issi
  • פורסם בתאריך

RB68

חבר משקיען
הודעות
562
מעורבות
478
נקודות
63
@AK1 @RB68 @RanMoyal

אין לי ויכוח שיש חוויה ויש זיכרון שלה. זה ברור.

הבעיה שלי היא עם הגישה הזו

ומה שנובע ממנה.

איך כמעט אין קשר ביניהם, אם הזיכרון נובע מהחויה, ואם בכל משך החויה אנחנו משווים אותה מול הזיכרון?

ברור שאיננו (רובנו לפחות) יכולים לשמוע חמש דקות של סימפוניה ולזכור את רצף אין סוף הפרטים. לא כך עובד הזיכרון. אבל גם לא כך עובדת השמיעה. כשאני מקשיב לסימפוניה, פרט לאותה חוויה חושית אני גם מחפש נקודות אחיזה.
"הביצוע הזה מהר יותר ומחליש את הדרמה"
"הקלרינט (במיוחד בשבילך @RanMoyal :) ) כאן נשמע יותר צלול מאוד, אפילו מעט שדוף"
"בצליל התזמורת כאן יש יותר מדי הד והחדר נוכח מדי"
ובתלות בדקויות וזכרונו של כל אחד, כך אנחנו זוכרים איך דבר נשמע, וכך מתאפשרת לה השוואה בין שני ביצועים. מתוך נקודות ששמתי לב אליהן. כמובן שככל שההבדלים גדולים יותר קל יותר לנסח ולזכור.

ומעבר לזה. יש זיכרון שמיעתי/חווייתי שאינו מנוסח. לפני שנה בערך יצא לי די במקרה תוך שבוע לבקר בשלושה אולמי קונצרטים מהמשובחים. ישבתי בכל אחד ותכונות האולם לעומת הקודמים לו והאחרים שאני מכיר פשוט עלו (בתלות במקום ישיבתי, התזמורת וכו'). הדהוד אווריריות נקיון והדגשה של הבס, פוקוס ועוד. ההבדלים היו מרתקים. אלה לא דברים שניסחתי באולם הראשון, אבל כשהייתי כבר בשני, ההשוואה היתה בלתי נמנעת.

אני לא צריך "לומר לעצמי" דברים כדי לזכור חוויה. אני לא צריך לנסח במילים את המליחות של הספגטי בולונז, כדי לטעום עוד אחד שבוע אחר כך ולהגיד וואללה פחות מלוח. או להגיד הפעם הרעם חזק יותר מלפני חצי שעה. הזיכרון ברמה מסוימת כן עובד ונשאר ברמת החויה.
יו עומר,
אין לי בעייה עם הרבה ממה שכתבת, בסייגים הבאים:
ראשית הוצאת מעט מהקשר את "כמעט אין קשר ביניהם" - אבל לזה עמיר כבר ענה בעצמו...

לעניין הניסוח במילים או ה"לומר לעצמי" - זה קורה ברמות לא מילוליות וביותר מרובד אחד. שווה לקרוא קצת (אחפש חומר שמסכם את זה יפה כשיהיה לי פנאי) על איך עובד זיכרון אקפליציסטי לעומת אימפליציסטי ועל טווח קצר וארוך - בהקשרים אודיטורים (חחח נתתי בלעז :p). אתה "אומר לעצמך" דברים גם כשאף משפט בעברית לא התעצב לו במוחך באורח מודע.
גם את המליחות של הבולונז לא תוכל להשוות ברמת תפוחים לתפוחים (או ראגו לראגו) ואתה עובד עם איזשהו מידע ברמה עילית יותר שזכרת. אין פה מה להתבעס - זה מה יש וזה עובד לא רע.

תראה, אנחנו תפסני תחת לא קטנים. מי זה "אנחנו"? ההומו ספיאנס כולו, ישראלים, אודיופילים - לא משנה...
לאיזו תפיסת תחת אני מכוון? - למחשבה שחוש השמיעה שקול למיכשור מדידה ולהתעלמות מהידוע לנו על טבעו/מבנהו. יש בזה לדעתי גם זילות מסויימת של משהו מופלא ונהדר שמן הסתם היכולת שלנו להתחבר למוסיקה ולרגש שהיא מעוררת היא תוצאה של היותו מה שהוא:
פחות ממכשור (בהיבטים מסויימים), הרבה יותר ממכשור (בהיבטים אחרים).
 
  • Like
Reactions: omi

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
...אבל עומר...אלו ההבדלים הדקים שאנחנו מדברים עליהם.

אנחנו לא מדברים כרגע על לאבחן צליל של קלרינט ביחס לכלי אחר, אלא על עומק, פירוט ואיכות האימיג'ינג...לצורך הדוגמא.

רן

זה איפושהו באמצע בין קלרינט לעומת כלי אחר, לבין הבדל דק באימג'ינג.

אי אפשר להגיד על כל משפט שעוסק בזיכרון של צליל שהוא אינו תקף אם עברו יותר מחמש שניות.

אם אני שומע במערכת חדשה לי, בהקלטה שאני מכיר, שלתזמורת יש הד חזק מדי והאולם נוכח מדי לעומת הזיכרון שלי מהאזנות במערכות וחדרים אחרים - נכון שאולי הזיתי, דמיינתי, הייתי על סמים או סתם חרמן או רעב או עייף - עדיין אלה הפרמטרים של ההחלטות שלי וככה אני עובד. אין לי דרך לבצע החלפה תוך שניה ותיאום ווליום. תגיד זה לא תקף - אגיד לך זה כנראה כן תקף בסבירות בין 70 ל- 90 אחוז, וככה אני בוחר מסעדות בגדים בנות זוג וצעיפים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
?…….
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
יו עומר,
אין לי בעייה עם הרבה ממה שכתבת, בסייגים הבאים:
ראשית הוצאת מעט מהקשר את "כמעט אין קשר ביניהם" - אבל לזה עמיר כבר ענה בעצמו...

לעניין הניסוח במילים או ה"לומר לעצמי" - זה קורה ברמות לא מילוליות וביותר מרובד אחד. שווה לקרוא קצת (אחפש חומר שמסכם את זה יפה כשיהיה לי פנאי) על איך עובד זיכרון אקפליציסטי לעומת אימפליציסטי ועל טווח קצר וארוך - בהקשרים אודיטורים (חחח נתתי בלעז :p). אתה "אומר לעצמך" דברים גם כשאף משפט בעברית לא התעצב לו במוחך באורח מודע.
גם את המליחות של הבולונז לא תוכל להשוות ברמת תפוחים לתפוחים (או ראגו לראגו) ואתה עובד עם איזשהו מידע ברמה עילית יותר שזכרת. אין פה מה להתבעס - זה מה יש וזה עובד לא רע.

תראה, אנחנו תפסני תחת לא קטנים. מי זה "אנחנו"? ההומו ספיאנס כולו, ישראלים, אודיופילים - לא משנה...
לאיזו תפיסת תחת אני מכוון? - למחשבה שחוש השמיעה שקול למיכשור מדידה ולהתעלמות מהידוע לנו על טבעו/מבנהו. יש בזה לדעתי גם זילות מסויימת של משהו מופלא ונהדר שמן הסתם היכולת שלנו להתחבר למוסיקה ולרגש שהיא מעוררת היא תוצאה של היותו מה שהוא:
פחות ממכשור (בהיבטים מסויימים), הרבה יותר ממכשור (בהיבטים אחרים).
?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
זה איפושהו באמצע בין קלרינט לעומת כלי אחר, לבין הבדל דק באימג'ינג.

אי אפשר להגיד על כל משפט שעוסק בזיכרון של צליל שהוא אינו תקף אם עברו יותר מחמש שניות.
אפשר.


אם אני שומע במערכת חדשה לי, בהקלטה שאני מכיר, שלתזמורת יש הד חזק מדי והאולם נוכח מדי לעומת הזיכרון שלי מהאזנות במערכות וחדרים אחרים - נכון שאולי הזיתי, דמיינתי, הייתי על סמים או סתם חרמן או רעב או עייף - עדיין אלה הפרמטרים של ההחלטות שלי וככה אני עובד. אין לי דרך לבצע החלפה תוך שניה ותיאום ווליום. תגיד זה לא תקף - אגיד לך זה כנראה כן תקף בסבירות בין 70 ל- 90 אחוז, וככה אני בוחר מסעדות בגדים בנות זוג וצעיפים.
אלה דברים מתומללים לגמרי. לא כל אחד מקשיב וחושב במונחים של הד ונוכחות אולם. אתה משווה בין מה שאתה שומע באותו רגע יחסית למה שאמרת לעצמך לגבי המערכת שלך, או יחסית לזיכרון של החווייה שלך מהמערכת שלך, אבל זה *לא* שקול להשוואה בין המערכות זו ליד זו באותו ווליום בדיוק. ההבדלים המתוארים יכולים לנבוע גם מווליום שונה ו/או אקוסטיקה שונה. חוצמזה נכנסת גם הטיית אגו, של הרצון שמערכת שלך תהיה טובה יותר, או התבאסות על זה ששלך טובה פחות, וכד'
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אפשר.



אלה דברים מתומללים לגמרי. לא כל אחד מקשיב וחושב במונחים של הד ונוכחות אולם. אתה משווה בין מה שאתה שומע באותו רגע יחסית למה שאמרת לעצמך לגבי המערכת שלך, או יחסית לזיכרון של החווייה שלך מהמערכת שלך, אבל זה *לא* שקול להשוואה בין המערכות זו ליד זו באותו ווליום בדיוק. ההבדלים המתוארים יכולים לנבוע גם מווליום שונה ו/או אקוסטיקה שונה. חוצמזה נכנסת גם הטיית אגו, של הרצון שמערכת שלך תהיה טובה יותר, או התבאסות על זה ששלך טובה פחות, וכד'


לא נכון, אלה לא דברים שאמרתי לעצמי.

אני שומע הקלטה שאני מכיר של אבוב, והוא לא נשמע נכון. האזור הבינוני גבוה בהרמוניה שלו שלו מעט מודגש. או שיש יותר מדי אויר. אתה יכול לזלזל בזה אבל הצליל הזה יושב מוטבע, ויש שם עומק של זיכרון והתנסות, שכולל כלים שונים נגנים שונים הקלטות שונות. וכל עיסת הזיכרון הזה, כמו שהיא משמשת אותי בנהיגה להבחין אם הצל שרץ על הכביש הוא צל או באמת חתול, כך היא משמשת אותי כאן.

(@RB68 )
לא מדויק כמו כלי מדידה - ברור. אבל הדרישה לחמש שניות משאירה אותנו עם כלום.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
562
מעורבות
478
נקודות
63
לא נכון, אלה לא דברים שאמרתי לעצמי.

אני שומע הקלטה שאני מכיר של אבוב, והוא לא נשמע נכון. האזור הבינוני גבוה בהרמוניה שלו שלו מעט מודגש. או שיש יותר מדי אויר. אתה יכול לזלזל בזה אבל הצליל הזה יושב מוטבע, ויש שם עומק של זיכרון והתנסות, שכולל כלים שונים נגנים שונים הקלטות שונות. וכל עיסת הזיכרון הזה, כמו שהיא משמשת אותי בנהיגה להבחין אם הצל שרץ על הכביש הוא צל או באמת חתול, כך היא משמשת אותי כאן.
אתה נתפס על הקטע המילולי. אין (מצידי לפחות), שום טענה שרק מה שעבר את משפך הניסוח במילים נשמר. ממש לא. גם אין הכרח בהתכוונות מודעת לאפסן בצד לצורך השוואה עתידית. העיסה החביבה הזו - אכן משמשת אותך, צריך רק להיות ישרים עם עצמנו לגבי מגבלותיה.
(@RB68 )
לא מדויק כמו כלי מדידה - ברור. אבל הדרישה לחמש שניות משאירה אותנו עם כלום.
לא "משאירה אותנו עם כלום" - רק הופכת את ההשוואה ללא סימטרית וכזו, בעייתית - לפחות כשלא מכירים בכך שהמצב אינו חוויה מול חוויה אלא מידע מעובד (מאוד מאוד) מול מידע גולמי (יותר נכון, מעובד פחות כי הגולמי לגמרי - לא נגיש לנו גם בזמן אמת).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
לא נכון, אלה לא דברים שאמרתי לעצמי.
אתה יכול להכחיש, אבל כל הדברים האלה מוכרים וידועים, העניין של זמן קצר בין במדגמים הוא לא המצאה שלי.

אני שומע הקלטה שאני מכיר של אבוב, והוא לא נשמע נכון. האזור הבינוני גבוה בהרמוניה שלו שלו מעט מודגש. או שיש יותר מדי אויר. אתה יכול לזלזל בזה אבל הצליל הזה יושב מוטבע, ויש שם עומק של זיכרון והתנסות, שכולל כלים שונים נגנים שונים הקלטות שונות. וכל עיסת הזיכרון הזה, כמו שהיא משמשת אותי בנהיגה להבחין אם הצל שרץ על הכביש הוא צל או באמת חתול, כך היא משמשת אותי כאן.
אין ויכוח שאפשר לזהות כלים, אבל צריך להיות עיוות *ממש* גדול כדי שאבוב לא יישמע כמו אבוב. כזה שאפילו המדידות הרגילות, שבדרך כלל לא אומרות כלום, ייראו איום ונורא. כן ייתכן שזה אבוב מסוג שאתה לא מכיר, או מנוגן בצורה אחרת מזו שאתה מכיר, או שההקלטה ממש גרועה.


(@RB68 )
לא מדויק כמו כלי מדידה - ברור. אבל הדרישה לחמש שניות משאירה אותנו עם כלום.
זה רחוק מלהיות "כלום". יש משמעות להשוואות לא מיידיות, אבל האמינות שלהן נמוכה יותר, ומידת הפירוט שלהן נמוכה יותר, ובכל מקרה, זה לא מספיק טוב כדי להשוות את המערכת למה שקורה בקונצרטים, שמכאן הגענו לנושא, וזאת מהרבה סיבות שכבר פורטו

אם אני שומע במערכת חדשה לי, בהקלטה שאני מכיר, שלתזמורת יש הד חזק מדי והאולם נוכח מדי לעומת הזיכרון שלי מהאזנות במערכות וחדרים אחרים
בעצם אני לא בטוח שאני מבין את הקריטריונים האלה. איך אתה יכול לקבוע כמה זה יותר מדי אם אתה לא יודע מה וכמה צריך להיות? הרי לא היית שם באולם, ואם היית, רוב הסיכויים שהיה קהל שמקטין את ההד, כך שאתה לא יכול ללמוד מהניסיון שלך כמה הד/אולם צריכים להיות, ואולי ההקלטה בוצעה ללא קהל. שלא לדבר על כך שיש לא מעט הקלטות שמוסיפים להן הד מלאכותי.

כל ההשוואות שלך מבוצעות עם המערכת שלך כרפרנס, ועם מערכות אחרות כביקורת, או להיפך, אבל זו השוואה בין מערכות, בלי שיש לך שום עוגן מציאותי כלשהו, ואתה לא יכול לדעת מה באמת מדויק ומה לא. ואם משהו נשמע לך *מאוד* מעוות, זה כנראה לא עניין של המערכת.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אתה נתפס על הקטע המילולי. אין (מצידי לפחות), שום טענה שרק מה שעבר את משפך הניסוח במילים נשמר. ממש לא. גם אין הכרח בהתכוונות מודעת לאפסן בצד לצורך השוואה עתידית. העיסה החביבה הזו - אכן משמשת אותך, צריך רק להיות ישרים עם עצמנו לגבי מגבלותיה.

לא "משאירה אותנו עם כלום" - רק הופכת את ההשוואה ללא סימטרית וכזו, בעייתית - לפחות כשלא מכירים בכך שהמצב אינו חוויה מול חוויה אלא מידע מעובד (מאוד מאוד) מול מידע גולמי (יותר נכון, מעובד פחות כי הגולמי לגמרי - לא נגיש לנו גם בזמן אמת).
די מסכים. גם קיומו של יתרון של זיכרון השמיעה שלנו על פני המכשירים בפוסט הקודם שלך.
כי יש כאן עוד עניין. הכל הרי נועד בסופו של דבר להגביר את הנאתינו מהאזנה למוזיקה דרך מערכת סטריאו. הנאה שקשה לנתח מאין בדיוק היא באה ומה גורם לה. אך אף בלי לדעת זאת, אין מקום לאותו מנגנון, אותה עיסה, שיהיו גם נוכחים בתהליך השיפוט והבחירה של המערכת, כדי לשפר את התוצאה?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אתה יכול להכחיש, אבל כל הדברים האלה מוכרים וידועים, העניין של זמן קצר בין במדגמים הוא לא המצאה שלי.
לא הבנת. כשאמרתי " אלה לא דברים שאמרתי לעצמי" זו תשובה למילותיך "אתה משווה בין מה שאתה שומע באותו רגע יחסית למה שאמרת לעצמך לגבי המערכת שלך".
אין ויכוח שאפשר לזהות כלים, אבל צריך להיות עיוות *ממש* גדול כדי שאבוב לא יישמע כמו אבוב. כזה שאפילו המדידות הרגילות, שבדרך כלל לא אומרות כלום, ייראו איום ונורא. כן ייתכן שזה אבוב מסוג שאתה לא מכיר, או מנוגן בצורה אחרת מזו שאתה מכיר, או שההקלטה ממש גרועה.
לא מדובר על זיהוי כלים עמיר. מדובר על כלי שישמע כמו שהוא צריך להישמע. יש מערכות שפשוט משמיעות כלים לא נכון. אפשר עדיין לזהות אותם, אבל הם נשמעים לא נכון.
זה רחוק מלהיות "כלום". יש משמעות להשוואות לא מיידיות, אבל האמינות שלהן נמוכה יותר, ומידת הפירוט שלהן נמוכה יותר, ובכל מקרה, זה לא מספיק טוב כדי להשוות את המערכת למה שקורה בקונצרטים, שמכאן הגענו לנושא, וזאת מהרבה סיבות שכבר פורטו


בעצם אני לא בטוח שאני מבין את הקריטריונים האלה. איך אתה יכול לקבוע כמה זה יותר מדי אם אתה לא יודע מה וכמה צריך להיות? הרי לא היית שם באולם, ואם היית, רוב הסיכויים שהיה קהל שמקטין את ההד, כך שאתה לא יכול ללמוד מהניסיון שלך כמה הד/אולם צריכים להיות, ואולי ההקלטה בוצעה ללא קהל. שלא לדבר על כך שיש לא מעט הקלטות שמוסיפים להן הד מלאכותי.
אמרתי מלכתחילה שמדובר בהקלטה מסוימת שאני מכיר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
לא הבנת. כשאמרתי " אלה לא דברים שאמרתי לעצמי" זו תשובה למילותיך "אתה משווה בין מה שאתה שומע באותו רגע יחסית למה שאמרת לעצמך לגבי המערכת שלך".
זה מה שהבנתי.


לא מדובר על זיהוי כלים עמיר. מדובר על כלי שישמע כמו שהוא צריך להישמע. יש מערכות שפשוט משמיעות כלים לא נכון. אפשר עדיין לזהות אותם, אבל הם נשמעים לא נכון.
אני אומר שכדי שמערכת תעוות צליל בצורה כל כך קיצונית, זה מתבטא לא רק באבוב שלך, ועיוותים ברמה הזו יכללו THD ענק ו/או FR ממש רחוק משטוח, מה שממש לא קורה במערכות מודרניות. ההסבר הסביר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שאולי החדר מתעלל בצליל ומדגיש/מנחית את תדרים מסויימים, ממש לא באשמת המערכת, או שההקלטה מעוותת, או שמה שאתה מחשיב כלא נכון הוא הנכון עבור האבוב הספציפי הזה באקוסטיקה הספציפית שבה הוא הוקלט, שגם היא יכולה להתעלל בצליל.


אמרתי מלכתחילה שמדובר בהקלטה מסוימת שאני מכיר.
כן, *הקלטה* שאתה מכיר, בדיוק, אבל אתה לא מכיר את המציאות של ההקלטה, וגם לא את מה שהטכנאי עשה איתה אחר כך, כך שאתה לא יודע איך היא אמורה להישמע. אז אתה לוקח מערכת או שתיים כרפרנס, *כאילו* כך זה אמור להישמע, ולא כמו שהמערכות האחרות משקפות (אולי נכון) את מה שאמורים לשמוע. אם משהו נשמע לך מעוות באופן קיצוני, לא סביר שזו המערכת. כאמור, אולי החדר מתעלל בצליל.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
זה מה שהבנתי.



אני אומר שכדי שמערכת תעוות צליל בצורה כל כך קיצונית, זה מתבטא לא רק באבוב שלך, ועיוותים ברמה הזו יכללו THD ענק ו/או FR ממש רחוק משטוח, מה שממש לא קורה במערכות מודרניות. ההסבר הסביר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שאולי החדר מתעלל בצליל ומדגיש/מנחית את תדרים מסויימים, ממש לא באשמת המערכת, או שההקלטה מעוותת, או שמה שאתה מחשיב כלא נכון הוא הנכון עבור האבוב הספציפי הזה באקוסטיקה הספציפית שבה הוא הוקלט, שגם היא יכולה להתעלל בצליל.
על מה מדבר? אמרתי בפירוש שלא מדובר בזיהוי של כלי. אני מזהה שזה אבוב, אבל הצליל המושמע הוא עם פגמים. יכול סתם להיות רמקול שמעוות טונאלית באזור שחשוב לי. בכלל, אני הוא הקריטריון. אני זה שנהנה ואני זה שבוחר.
כן, *הקלטה* שאתה מכיר, בדיוק, אבל אתה לא מכיר את המציאות של ההקלטה, וגם לא את מה שהטכנאי עשה איתה אחר כך, כך שאתה לא יודע איך היא אמורה להישמע. אז אתה לוקח מערכת או שתיים כרפרנס, *כאילו* כך זה אמור להישמע, ולא כמו שהמערכות האחרות משקפות (אולי נכון) את מה שאמורים לשמוע. אם משהו נשמע לך מעוות באופן קיצוני, לא סביר שזו המערכת. כאמור, אולי החדר מתעלל בצליל.
נו אלה דברים טרביאליים. המציאות של ההקלטה לא נגישה לנו. זו הקלטה ששמעתי על כמה מערכות, והיא דומה להקלטות אחרות. חוץ מזה ביננו, ברוב הקלטות האבוב סולו, נאמר, שאני מכיר, נשמרים הדברים שחשובים לי. אבל מערכות מסוימות משמיעות את האבוב באופן שלא נשמע לי נכון. זה לא מעוות באופן קיצוני. ברור לי שזה אבוב, אבל הוא לא נשמע נכון.

אגב העיוותים האלה הם לא בנמוכים אז החדר פחות קריטי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
על מה מדבר? אמרתי בפירוש שלא מדובר בזיהוי של כלי. אני מזהה שזה אבוב, אבל הצליל המושמע הוא עם פגמים. יכול סתם להיות רמקול שמעוות טונאלית באזור שחשוב לי. בכלל, אני הוא הקריטריון. אני זה שנהנה ואני זה שבוחר.
לא דיברתי על אי יכולת לזהות כלי. דיברתי רק על המצב שבו אתה טוען שמשהו מהותי בצליל של הכלי שזיהית אינו נכון, ובהקשר זה, כנראה שהבעיה אינה במערכת. ויש הבדל מאוד מהותי בין הטענה "אני נהנה/לא מהצליל" לבין "הצליל לא נכון".

נו אלה דברים טרביאליים. המציאות של ההקלטה לא נגישה לנו. זו הקלטה ששמעתי על כמה מערכות, והיא דומה להקלטות אחרות. חוץ מזה ביננו, ברוב הקלטות האבוב סולו, נאמר, שאני מכיר, נשמרים הדברים שחשובים לי. אבל מערכות מסוימות משמיעות את האבוב באופן שלא נשמע לי נכון. זה לא מעוות באופן קיצוני. ברור לי שזה אבוב, אבל הוא לא נשמע נכון.
אם משהו נשמע לך "לא נכון", זה כנראה עיוות מהותי, שצריך לקרות גם במצבים אחרים, ולעוות גם צליל של כינור וקלרינט וחצוצרה שמנגנים את אותם תווים (וגם להשתקף במדידות הסטנדרטיות של מרכיבי המערכת, כולל THD ו-FR),

ואם זה לא קורה בשום מצב אחר, אז או שההקלטה הספציפית מאוד בעייתית, או שהכלי הספציפי באקוסטיקה הספציפית לא מוכר לך, או שאתה טועה במה "נכון" ומה לא. לא סביר שזו בעיה במערכת עצמה. לכל היותר באקוסטיקה, אבל אם מדובר בצלילים גבוהים אז זה כנראה גם לא החדר., אלא אחת מהסיבות שצוינו. או אולי אפשרות אחרת שלא עלתה בדעתי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אגב העיוותים האלה הם לא בנמוכים אז החדר פחות קריטי.
דרך אגב, גם זה לא נכון. החדר כן מתערב גם בצלילים גבוהים, אולי לא בעשרות די.בי., אבל יכול בקלות להגיע ל-5 ויותר.
וגם שינוי בבאס עלול להשפיע על הצורה שבה הגבוהים נתפסים.

ובכל מקרה, אם המערכת+חדר מעוותים, זה אמור לקרות בכל כלי שמנגן באותם צלילים שמנגן האבוב, ואם העיוות הוא לא רק בצלילים מסויימים, והטונאליות של האבוב הבעייתי נשמרת פחות או יותר על פני טווח כלשהו, אז לגמרי ברור שהבעייה אינה במערכת ואינה בחדר. המערכת והחדר מדגישים ו/או מחלישים תדרים ספציפיים. אז כשאבוב משמיע צליל שונה, העיוות יהיה עדיין באותם תדרים, ואז הגוון שלו ישתנה בכל פעם שהצליל הבסיסי ו/או ההרמוניות שלו נופלות על התדרים שבהם המערכת+חדר מחלישים או מחזקים, ואותם דברים בדיוק ייקרו לכל כלי שמנגן באותם תדרים. אם זה לא קורה, זו לא המערכת ולא החדר.

נשארים רק ההקלטה, שגם בה זה מוזר שהיא מעוותת באותה צורה על פני טווח צלילים, או שמדובר באבוב ספציפי שאתה לא מכיר, או שזה לא אבוב אלא כלי אחר וטעית בזיהוי.

אם אתה יכול לחשוב על אפשרויות רלוונטיות אחרות, אשמח לשמוע.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור