Linn Karik סגירת מעגל


zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
338
מעורבות
85
נקודות
28
שלום חברים
שימעו סיפור על מערכות אודיו, מוסיקה, זכרון, חברות ,פשיעה אפילו ,ונגן אחד Linn karik .

לפני 15 שנים הזמין אותי חבר להאזין למוסיקה כחלק מבדיקת רכיבים למערכת סטריאו שרצה לרכוש. הימים היו ימי תור הזהב של הדיסקים (אצלי זה נמשך עד היום) והוא קיבל להשוואה בביתו נגני דיסקים מהחנות המיתולוגית סטריאוטיפ שהיתה אז בירושלים.
ההשוואה התמקדה בין הנגן LINN KARIK שהיה משומש, לדגם חדש אך פחות מתקדם של LINN – גאנקי. הזכרון מתעתע באחד מאיתנו, . אני זוכר כמו זה היה אתמול, שהיה גם נגן שלישי של ארקם. החבר משוכנע כמו שאתמול זרחה השמש שארקם לא היה אצלו בבית. שמענו את הנגנים עם רמקולים של פולק אודיו ומגבר של ניים אודיו.

באותם ימים אהבתי מוסיקה ונהנתי ממנה לא פחות מהיום, עם מערכת מאד פשוטה שהיתה לי עם רכיבים של NAD ורמקולים של MISSION. והייתי רחוק עוד יותר מהיום מלהתמצא במכשירי אודיו. אבל ההאזנה ההיא נחרטה בזיכרוני. מאד אהבתי איך ששמעו. היתה לי העדפה ברורה ל Linn Karik על פני מתחריו. אבל מאז וגם קודם שמעתי עוד מכשירים טובים והיו עוד הרבה השוואות בהן מכשיר אחד "ניצח "אחר. אז למה אני זוכר דוקא את ההאזנה המסוימת הזאת כל כך הרבה שנים? אני זוכר שהרגשתי אז , ואמרתי לעצמי, שעם המכשיר הזה, Linn Karik אני שומע משהו נוסף שלא ידעתי שקיים, באותו שיר ששמעתי כבר עשרות פעמים קודם, והמוסיקה נשמעת מרהיבה מתמיד. החבר, גם הוא נשבה בקסם של linn אבל בחר אחרת ממני. וקנה את הגנקי. בעיקר כי חשש מקניית מכשיר משומש. שנים אחר כך הודה בחצי פה ש"אולי טעה ". זה לא שינה הרבה כי אחרי חודשיים גנבו לו את המערכת. עם כל הדיסקים, ומאחר וזאת כבר היתה פעם שניה באותה השנה (גר בצד הלא נכון של העיר), הוא התייאש ולא קנה מאז עוד מערכת. בשנים האחרונות הוא עושה את עצמו כאילו יש דברים חשובים יותר ממוסיקה ומערכות אודיו.
אני, שנים חשבתי על קניית מערכת איכותית כשהמועמד הראשון לרכישה היה אותו נגן של לין שאהבתי לפני 15 שנים.
זה נידחה שנה אחר שנה. היו עניינים תקציביים, קושי לקבל אישורים מ"הנהלת הבית" ועוד.
לפני כשנה וחצי כשהתחלתי להרכיב לעצמי מערכת, לין היתה החברה הראשונה שחיפשתי. לאכזבתי התברר שהם כבר לא מיצרים נגני דיסקים. חיפשתי את המכשיר הזה בלוחות. אבל אז קיבלתי המלצות על מכשיר אחר שנשמע לי נהדר. Ear acute. רציתי להשוותו לקאריק. אך זה לא התאפשר. הסתפקתי בהשוואה למכשיר אחר של לין. ובעדויות "בשבועה" של מי שהשווה ומצא אותו עדיף . אח"כ גם שמחתי לגלות שהנגן שלי של ear ניצח בתחרות "בין לאומית" לנגנים כאן באתר. ומי במקום השני המכובד אם לא מיודעינו לין קאריק. על האכזבה המסוימת על כך שלא קניתי נגן של לין , פיציתי בקניית פטיפון של לין.

חברי הטוב, מאחר ואמר בכמה הזדמנויות שהיום חושב שלא צריך מערכת יקרה כדי ליהנות ממוסיקה, קיבל ממני את המערכת הישנה. א ך ..אבוי... עליה וקוץ בה. הנגן הזקן בן ה 20 של NAD שבק חיים. אמרו שכבר לא שווה לתקן. נרו יאיר. מה עושים ? חזרנו לזירת הפשע. חיפשנו בלוחות לין קאריק. מצאנו אחד. כמו ששמתם לב אני מעורב מאד מתעניין בקניה הזאת , אולי יותר מאשר חברי. בעודנו חושבים איך לערוך מסע עד חיפה כדי לקנות, את הנגן ,הוא כבר נימכר.

ואז, הינה ,עוד אחד מופיע בלוחות. בעודי מתכונן לנסיעתי לעיר הדרומית הקטנה אליה אני מגיע ליום בשבוע לצרכי עבודה, מצאתי רגע להרים טלפון. האיש הנחמד אישר שיש לין למכירה. שאלתי מהיכן אתה. הוא אמר "מהעיר הדרומית הקטנה". צמרמורת עברה בי. איפה בעיר הדרומית הקטנה ? באותה שכונה שקטה אליה אני נוסע עכשיו. מאות מטרים ממני. מהשמיים סידרו לי את המכשיר הזה. שהוא karik מהסידרה היותר חדשה ומשודרגת 3. לא כל כך פשוט. האיש עסוק. יש לו עבודה. לא עוזרים ניסיונותיי, אולי שעות פחות מקובלות, אחכה ללילה.. אין ברירה, צריך לחכות לשבוע הבא.

בהתרגשות נכנסתי אחרי שבוע אל הבית בעיר הדרומית בו ניגנה מערכת נהדרת כולל linn karik ,שהיא רק המערכת המשנית שבחדר הקטן. מעורר קינאה. נשמע מצוין . אבל כמה מזה שייך לנגן ? אין לי ספקות לגבי ההחלטה לקנות , אבל אוכל לדעת באמת רק כשאבדוק עם רכיבי המערכת שלי שאני מכיר. היה לי הרבה מה לשאול את המוכר הנחמד, על המכשיר על המערכת שלו. ואז אומר האיש תשמע זה לא דחוף, תוכל לבוא לשמוע שוב, לא חייבים להחליט עכשיו. ..... אני אולי לא יודע להבחין בדקויות של סאונד כמו כמה מהחברים פה בפורום, אבל להבחין בדקויות של יחסי אנוש ,זה אני יודע .
הבנתי מיד מה קורה כאן ! האיש מתחיל לסגת מכוונת המכירה. אמרתי "אין צורך אני קונה". שמתי השטרות על השולחן. ויתרתי על מיקוח קל המצופה בנסיבות העניין (ממילא האיש ביקש מחיר הוגן, כשליש ממחירו לפני 15 שנה ). לא טעיתי באבחנה שלי. האיש מסר לי את המכשיר בעצב, התלבט, אמר שקשה להיפרד ממנו.

עשינו דרך ארוכה בשעת לילה אני והנגן. קודם אלי, הביתה, החבר יחכה קצת. חיברתי אותו בידיים רועדות. שמתי אותו דיסק של הביטלס ששמענו אז. האם יחזור הקסם מלפני 15 שנה ? לחיצה על כפתור ה PLAY ביני לבין התשובה. לחצתי .....

אחרי שבוע הבאתי את המכשיר לבית חברי. כיסיתי אותו כדי להסתיר מהגנבים. (לידיעת הגנב אם קורא שורות אלה, הוא עבר דירה מאז...). חיברנו באופן ארעי. אפילו בננות לכבלים לא היו. האם יוכל המכשיר הזה להחזיר לחברי את חדוות האודיו והמוסיקה שהיתה תבועה בו כה עמוק בעבר ? לחיצה על כפתור PLAY בינו לתשובה...
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
תודה על סיפור יפה וכתיבה קולחת.
לדעתי אם חייבים לבחור איזה קצה חשוב יותר, אני בוחר בקצה הראשון,מתאים לתאורך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור