EMM VS CARY


truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לכל מי שעדיין לא קלט – איני מגיב לבורים, למתלהמים ולגסי רוח.

היה פעם ממלכה שבה הבאר מיים גרמה לכך שמי ששתה ממנה נעשה משוגע . למלך הייתה באר בארמון שבה המיים היו בסדר . השרים היו גרים בחוץ , כך שלאט לאט כשביקרו בבתיהם הם שתו גם מהמיים המורעלים והשתגעו . יום אחד הולך הווזיר והמלך , ורואים שכול העם משוגעים . ואז הם החליטו לבדוק האם כדאי שגם הם ישתו ויהיו משוגעים כמו כולם , או שעדיף להיות הפקחים היחידים בעולם .
היות וזה סיפור עם אז יש שתי גרסאות לפתרון שהם בחרו בסוף (lol)

מאידך לי נראה שאתה חושב שכולם משוגעים ואתה החלטת להיות זה שלא שותה מהמיים , ולכן לך עכשיו יש את הידע היחיד שנכון לכולם , נכון ?
כי מעניין איך זה שכול מי שעונה לך הוא בור גס רוח ומתלהם , ואילו אתה שחוזר על המנטרה שלך באדיקות , ואפילו לא פתוח לשמוע בכלל דיעות של אנשים , אתה בסדר ?
אז אין בעיות, כי היום זה הוא אני ועוד כמה אבל עוד מעט שלאחרים ימאס מצורת התגובה שלך , גם הם יהיו באותה קטגוריה , ואז תצטרך כנראה לפתוח פורום משל עצמך . יש כבר כאלו שפתחו אחד , אז עוד פורום לא יזיק .
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
כשהיו סיכומים {אפילו ביניים} תעדכנו אותי OK

בינתיים אני אשב מול המערכת ואשמע מדיה אנלוגית ודיגיטלית ללא משוא פנים. :)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
אינני יודע אם הוא היחידי. אני מכיר כמה מתכנני ציוד אודיו שאמנם אין להם תואר בפסיכואקוסטיקה, אבל הם מכירים היטב את עקרונותיה. הם יודעים היטב איזה עיוותים משפיעים איך על חוויית ההאזנה. יתר-על-כן, הם מודעים היטב לעובדה שמבחני ההאזנה לציוד שלהם, בנוסף למדידות, הם מחויבים, משום שהם יודעים שלמדע, נכון להיום, אין אפשרות לקבוע כיצד ציוד שמע יישמע על סמך מדידות בלבד – לא על סמך המדידות הידועות היום.

http://www.avguide.com/article/tas-194-meridian-audios-bob-stuart-talks-robert-harley

Robert Harley: You are the only high-end designer I know of who has a formal education in psychoacoustics, and who uses that field as a basis for product design. How has your work in psychoacoustics influenced Meridian products?
Bob Stuart: Oh, completely. Almost every design decision we make in relation to the sound is informed by knowledge about how we hear. Because it’s terribly important to know not only the value of each change you make but the way each component of the error the system makes is going to be interpreted.
What we’re trying to do with any system is not just to minimize the errors that it makes, but to understand how each error operates in the context of the others. You absolutely have to understand psychoacoustics if you’re going to come up with the value of the differences.
We’ve done lots of psychoacoustic modeling, studying it in order to determine where the most important areas are. We’re working with all sorts of things ranging from thresholds, to loudness, to how one thing sounds in the presence of another. We work with timing, distortion—how much you can get away with, how much you can’t get away with—and whether you’re creating an error that is spatially disconnected from the thing that caused it in the first place. All these are very important. So yes, I approach audio design fundamentally from the way we hear.

[ שיחה הייתה בקונטקסט של דיון על נגן חדש 808.2 - היום יש כבר 808.3 עם יכולת הזרמת תכנים מהרשת - ו-apodizing filters ]

כולם אגב מאזינים לציוד, לא רק אלה שמייצרים פטפונים
לא מבין למה הכנסת את זה לדיון, אבל אם כבר אתה מעלה, יש המון דילטנטים/שרלטנים בתעשיה שמחפשים את אלה שלא סומכים על מדידות.. ואז מחליפים ציוד - אופס, הלכה הסינרגיה..



כמו שכבר מישהו אמר, ציוד שנשמע מעולה, גם צריך להתנהג מעולה במעבדה (להפך זה לא בהכרח נכון...)
 

נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מיכאל,
העניין הוא שציוד שנמדד מעולה לא בהכרח נשמע טוב. יש מכשירים הנמדדים מעולה (במדידות המתפרסמות על ידי היצרנים) אבל נשמעים גרוע.

הנושא הועלה כתגובה לניסיונות להביא נתונים טכניים על מנת לנסות לקבוע עניין הנתון לטעם אישי כאילו הוא בבחינת עובדה הנכונה לכולם.
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
לא בדיוק

אל תחזיר לי את הכבלים, תן לי במקומם את התקליטים שאתה לא משתמש בהם :)

קח את התקליטים, תביא את ה-EAR בהשאלה לשנה...

כבונוס תקבל את יעל לוי על LP (מת עליה)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מיכאל,
העניין הוא שציוד שנמדד מעולה לא בהכרח נשמע טוב. יש מכשירים הנמדדים מעולה (במדידות המתפרסמות על ידי היצרנים) אבל נשמעים גרוע.

הנושא הועלה כתגובה לניסיונות להביא נתונים טכניים על מנת לנסות לקבוע עניין הנתון לטעם אישי כאילו הוא בבחינת עובדה הנכונה לכולם.

מדידות זה בכלל לא הסיפור.
אנשים מדברים על HISSS שבוקע בדרך כלל מפטיפונים שאינם מכוונים או תקולים.

אצלי בפטיפון יש שקט מופתי חוץ מה"ציקצוקים" הנורמלים.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מדידות זה בכלל לא הסיפור.
אנשים מדברים על HISSS שבוקע בדרך כלל מפטיפונים שאינם מכוונים או תקולים.

אצלי בפטיפון יש שקט מופתי חוץ מה"ציקצוקים" הנורמלים.

כמובן שמדידות זה לא הסיפור.
גם אצלי הפטפון שקט לחלוטין, לבד מהצקצוקים הרגילים – שבפועל גם הם לא קיימים, משום שהאוזן מתרגלת מהר מאד להתעלם מהם.
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
987
מעורבות
50
נקודות
28
נמר - בשבילך ה"ציקצוקים" נורמליים, בשבילי זה מעצבן ברמות על אנושיות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אותי זה ממש לא מעצבן. יותר מעצבן אותי סאונד דיגיטלי יבשושי שניתן למצוא ברוב הנגנים שקיימים בשוק {חוץ מהטובים באמת} בעוד שבאף פטיפון לא תמצא את היובש הזה.

מעבר לכך שברוב התקליטים שברשותי {כמעט בכולם} גם ת'ציקצוקים האלה תצטרך להתאמץ לשמוע.

במילים אחרות, שתשמע תבין.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
בוקר טוב!!!

תודה על ההבחנה המחדשת ופוקחת עיניים ומביאה את האור!!!

מצד אחד, אתה מוזמן לקרוא שוב את כל הפוסטים שלי בנושא, ואם אתה מוצא מקום אחד שבו שכחתי לכתוב משהו כמו לדעתי/לטעמי/עבורי/מבחינתי וכיו"ב, אני אקנה לך קרטיב או מסטיק, לבחירתך.

לעומת זאת, אם תקרא את הפוסטים שלך עצמך ושל רוב הכותבים כאן, תופתע אולי לגלות שכמעט לא כותבים דברים כאלה. להיפך, מבחינתך ומבחינתם, צליל של תקליט הוא האמת הבלתי ניתנת לערעור.

אפרופו עיוותים ואמיתות, זה שייש עיוותים בכל מקרה זה טריוויאלי (עוד תגלית!!!), אבל אנא הסבר לי היכן בתהליך הכנת דיסק ו/או השמעתו נכנסים עיוותים, בכוונה או למרות הכוונה, בסדר גודל דומה לעיוותי הכנת/השמעת תקליט, ואתה יכול להיעזר ביהושע (ברצינות) להשוואת רגישות האוזן לעיוותים בשני סוכי המדייה, תוך התחשבות בעוצמתם. אשמח ללמוד (ברצינות).

עמיר


בבקשה, אתה חייב לי ארטיק :)
"
חוצמזה, לא רק שלא אמרתי שאני לא מעוניין בפטיפון / תקליטים בגלל ענייני נוחות, אלא הדגשתי שאני פשוט לא אוהב את הייפיופים האלה, ושזה עניין של טעם.
"
אתה מתייחס כאן לייפיוף הצליל כעובדה. עובדה שלא לטעמך.

עיוותים בדיגיטל בתהליך ההמרה הכפולה
תשווה את האות האנאלוגי המקורי לפני A/D לאות שמוציא ממיר D/A.

צליל התקליט הוא לא אמת אבסולוטית, אף אחד לא טוען את זה, אבל הוא בהחלט יותר נכון
מצליל הדיסק מכמה וכמה בחינות.

עופר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
בבקשה, אתה חייב לי ארטיק :)
"
חוצמזה, לא רק שלא אמרתי שאני לא מעוניין בפטיפון / תקליטים בגלל ענייני נוחות, אלא הדגשתי שאני פשוט לא אוהב את הייפיופים האלה, ושזה עניין של טעם.
"
אתה מתייחס כאן לייפיוף הצליל כעובדה. עובדה שלא לטעמך.

עיוותים בדיגיטל בתהליך ההמרה הכפולה
תשווה את האות האנאלוגי המקורי לפני A/D לאות שמוציא ממיר D/A.

צליל התקליט הוא לא אמת אבסולוטית, אף אחד לא טוען את זה, אבל הוא בהחלט יותר נכון
מצליל הדיסק מכמה וכמה בחינות.

עופר.
ליכלכת: זו התייחסות למה שכתבתי בפוסט קודם בשרשור הזה (http://www.dtown.co.il/forum/11448-emm-vs-cary-2.html#post86792), שבו כתוב:

הפטיפונים הטובים עם התקליטים הטובים ביותר בהדפסות ראשונות כשהם שמורים היטב נשמעים לי כ"מייפייפים את המציאות"
...
אפשר בהחלט לאהוב את התוצאה, ואני מבין ומצדיק את מה שאנשים אוהבים בתקליטים, אבל מבחינתי אלה אשלייה ועיוות, ואני אישית לא אוהב את זה.
נראה לי שזו התייחסות מספיק ברורה למה שאמרתי.

ולעומת זאת ובניגוד לכך, מייד במשפטים הבאים שלך אתה קובע "עובדה":
צליל התקליט ... הוא בהחלט יותר נכון מצליל הדיסק מכמה וכמה בחינות.
ובעניין העיוותים, אני הצבעתי על עיוותים ספציפיים מאוד, בעוד שאתה מעלה טיעון "אוורירי" לחלוטין:
עיוותים בדיגיטל בתהליך ההמרה הכפולה.תשווה את האות האנאלוגי המקורי לפני A/D לאות שמוציא ממיר D/A.
בוא תגיד איזה עיוותים ספציפיים ועד כמה הם משמעותיים, אם בכלל. הערכה בלתי מוסמכת -- הם כנראה זניחים ביחס לשיעור סה"כ העיוותים בתקליט/פטיפון.

ולעומת זאת, אם תיקח אות לאחר דחיסה (מהסוג של הקטנת טווח דינאמי, לא דחיסת נתונים כדי לחסוך במקום), ותחסיר ממנו את הצליל המקורי, תקבל שהעיוות משמעותי ביותר. הערכה בלתי מוסמכת -- נראה שהוא יכול להגיע גם לאחוזים שלמים, בתלות באמפליטודת הצליל המקורי, בשיעור הדחיסה, ולא פחות חשוב, בשיטת הדחיסה ובבמעגלים האנאלוגיים ששימשו בעבר לדחיסה כזו.

כמובן שאם מדובר על דחיסה בתהליך דיגיטאלי של היום, שיכולה להיות מדוייקת לאין שיעור יותר, יתווספו לזה שתי ההמרות -- לדיגיטאל וחזרה :)

ועוד הערכה בלתי מוסמכת -- נראה לי שהעיוותים שבשתי ההמרות בטכנולוגיות של היום זניחים בהחלט לעומת תהליך ה-RIAA בהכנת התקליט שאמור להיות מפוצה ע"י RIAA הופכי ב-phono stage, ע"י מעגלים אנאלוגיים שיוצרו ע"י יצרנים שונים ובלתי מתואמים ביניהם, כשכל אחד מהם מנסה להתקרב לאיזו עקומה מוגדרת מראש.

ועוד הערכה בלתי מוסמכת -- נראה לי שהעיוותים שבשתי ההמרות בטכנולוגיות של היום זניחים בהחלט לעומת ניסיון הפיצוי האלקטרוני על אי-הלינאריות של ה-disc cutter - תחשוב על זה שצריך לנסות לפצות על עיוותים שונים בכל העוצמות האפשריות ובכל התדירויות האפשריות, וכשהצלחת לעשות את זה, לא בטוח שהמעגל שלך מטפל בהתנהגות ה-disc cutter במצבי transients.

ראה, עופר: עד עכשיו כל ההתייחסויות שלך לפוסטים שלי היו, אם להתבטא בעדינות ולצנזר/למחוק את מה שכבר כתבתי, לא לגמרי לעניין. אני לא רוצה להתעסק בלהסביר את כוונותי שוב ושוב ובסוף ליפול למלכודת של לאבד את הסבלנות ולהעליב אותך. אני לא רוצה להעליב אותך, אבל הדברים האלה מעמידים אותי במבחן קשה מאוד עבורי אישית, שהרבה מדי פעמים לא עמדתי בו, לצערי ובעצם לבושתי.

אז יש לי בקשה: אנא, הימנע מלהגיב לפוסטים שלי, אם בפנייה אלי ישירות או באופן עקיף. נראה לי שזה יימנע מצבים לא נעימים לשנינו.

זו רק בקשה פראקטית, לא ניסיון לצנזר אותך, ואתה כמובן יכול להתעלם מבקשתי ולהמשיך כרגיל, אבל, בלי להוריד מאחרויותי האישית שלא לאבד את סבלנותי, אני מבקש/מציע שלא, אם כי שנינו נשרוד גם את המצבים שכן.

בברכה,
עמיר
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לכול הרוחות . תגיד לא הבנת מה שדיז רמז לך ? אז אני אגיד לך , מה שאתה אומר זה בכלל לא פסיכואקוסטיקה . זה פשוט נסיון נלעג להרצות את עמדתך במעטה של פסיכו אקוסטיקה . אז למען ה' תפסיק כבר לחרטט את אותן שטויות כול הזמן . לא נמאס לך ?

מה הקשר למען ה' בין עייותים הרמוניים ובין העובדה ששומעים היס או לא ?

השימוש במילה פסיכואקוסטיקה להסברים כביכול מדעיים הקשורים באודיו- הוא מגוחך.

יש בו מי ההתנשאות. זורקים מילה "אבולללללה " שכאילו מסבירה דברים שמי שלא מסכים איתם- הוא פשוט לא יודע תורה מאוד סודית.


העיניין הוא אחר לגמרי. אין לי בעיה עם שום דיעה.
אני חושב שכולם צרכים להבין על רקע מה הדיעה נכתבה ולשפוט אותה על פיה.
לגבי המומחה בפסיכואקוסטיקה- הוא מסתיר משהו מאוד בסיסי באמנותו. האמונה לא קשורה לפסיכואקוסטיקה , אלא לתקיפות דיעותיו.
וזה מה שהוא אומר במקומות אחרים על תקפות דעותיו :
1-"המורה הגדול מכולם נמצא אצל כל אדם בפנים. ניתן לעבוד ישירות עם המורה הפנימי, ללא סיוע של מורה חיצוני. "
קרי, אל תגידו לי מה נכון, אני יודע מה נכון. כמובן אם אין צורך במורה חיצוני- אין צורך בדיון. יש צורך בהרצאה מה אני יודע ואת זה כולם ילמדו כי אני יודע הכי טוב

2-"עבודה עם המשאבים הפנימיים, מתוך הסמכות הפנימית, או מקור-סמכות-עצמי. "

קרי- אגו
3- "חתירה לאמת, להכרת המציאות כפי שהיא - מעבר לאמונות, השערות ודפוסי חשיבה. "

קרי, מה היא האמת? אם המורה הגדול הוא עצמי ויש עיניין של אגו - אז האמת היא מה שאני מחליט

4-"נאמנות אדם לעצמו - לצרכים הפנימיים האמיתיים שלו."
ברור, לא חשבנו אחרת.

5-"צמיחה לקראת מימוש-עצמי וחירות."

הללויה, הללויה, או ג'יזס הלווליה
6-"
מדובר בעבודה-עצמית של כל אדם. צמיחה, התפתחות והרחבת המודעות מתאפשרות רק מתוך עבודה עצמית. אין אדם יכול להצמיח את זולתו, אין אדם יכול להאיר, או לגאול את זולתו. רק האדם יכול להצמיח ולהאיר, או לגאול את עצמו. כל אדם הוא משיח לעצמו."

יאההה - אני רואה את האור.

בקיצור- שמישהו מאמין בדברים הללו ורוצה שאחרים יאמינו בדברים הללו- כאשר הוא בא להתדיין עם אחרים הנושא האודיו- ראוי שאחרים ידעו שזה מה שעומד בבסיס עמדותיו- ולכן אין טעם להתדיין.
תוציאו מחברות ותתחילו לרשום את דברי החוכמה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש גם סיבות נוספות לא להיכנס לעולם הזה:

*** העתיד הוא בדיגיטאל. כולם הולכים בכיוון הזה, וכדאי להם:

העתיד של העם ולא של חובבי האודיו. העתיד של חובבי האודיו הוא גם דיגיטלי ולא רק דיגיטל

@@@ ליצרנים אין בעיות של מלאי, מוצרים דפוקים, החזרות, הובלות, ספקים של חומרי גלם, הדפסות עטיפות, מערכי הפצה, גביית כספים מקמעונאים, וכו' וכו' -- כל מה שכרוך במדייה פיסית בניגוד לווירטואלית. הם צריכים רק לנהל אתר והסכמים עם אתרים אחרים

טעות. DAC גם דורש יצור, מלאי וכ"ו, גם סטרימרים, כבלים ועוד. ההבדל הוא שהמוסיקה היא וירטואלית כל השאר הם רכיבים בדיוק כמו שיש היום, אותן בעיות, אותן החזרות ואותם מלאים.


@@@ לרוב הצרכנים, שאיכות זה לא העניין המרכזי עבורם, שמסתפקים ב-MP3, ואיכות CD כבר מעבר לצרכים שלהם, והם לא צריכים להתעסק בללכת לחנות ולא למצוא את מה שהם רוצים, או להוציא הזמנות ולחכות עד שהמוצר יגיע, לשלם דמי משלוח, בעיות של דפוקים, של איכסון, כולל סידור דיסקים / תקליטים כך שאפשר למצוא אותם (בעייה בעיקר בתקליטי אוספים), וכו' וכו'.

אנחנו לא רוב הצרכנים, התפקיד שלנו הוא לחשוף אותם לקצת יותר איכות מ-MP3.


@@@ הדור הבא -- הנוער והצעירים של היום -- לא בעניין של לשבת מול המערכת ולהקשיב. יושבים מול המחשב, קוראים / מצ'טטים וכו', וברקע יש מוסיקה באוזניות, כך שפחות ופחות כדאי ליצרנים להשקיע בזה.

אז תלמד אותם שצריך לשבת מול מערכת ולהאזין למוסיקה. הגישה שלך רק מעודדת מכירות של DVD ב-200 ש"ח. אין לה שום קשר {אפילו לא עקיף} למה שאנחנו רוצים להעביר לקהל הרחב, וזה בדיוק אחד הדברים שאני מדבר עליהם שאני אומר "לקדם את האודיו האיכותי בארץ".

*** כמעט ואי אפשר להשיג הקלטות חדשות ב-LPs. רק אחוז קטן מהמוסיקה העכשווית ומביצועים חדשים נגיש. אפשר רק לנסות למצוא מציאות ב-eBay או בחנויות יד-שנייה, ואם רוצים משהו ספציפי, לחכות חודשים אן יותר לתקליט שמחפשים ואז לשלם הון תועפות (אם זה תקליט מבוקש), כשרק דמי המשלוח יכולים לעלות כמו דיסק חדש, ובסוף, כשמקבלים את התקליט, הוא לא במצב שתואר, או הדפסה מדור מאוחר, או בארץ ייצור לא נכונה ושאר פרטים.

טעות נוספת. נכון להיות יש מעל ל-10,000 כותרים חדשים בתקליטים, בין אם רימסטרים או לחלופין חדשים. ונכון, מוסיקה עולה כסף, לקנות כל חודש דיסק או תקליט חדש זו הוצאה מינורית על יד המערכות שאנחנו קונים.


אז מי שרוצה לקבור את עצמו במוזיאון העבר, שייהנה, באמת.
זה כמו להסביר שהפיראמידות הן יותר מרשימות / יפות מבניינים מודרניים. זה לא המצב לטעמי, אבל יש כאלה שחושבים אחרת (טעם) ומוזמנים לגור שם.

אין שום קשר בין אומנות לאודיו, תפריד.


מבחינות אלה, מזלי שהטעם / העדפה שלי באופן מובהק היא לדיגיטאל, ו"חוסר מזל" (לא אישי:)) הוא שה-SACD הולך למות עם שאר המדיות הפיסיות.

עמיר

במרוץ השנים התקליט קבר בהתחלה את הקסטה {שהיתה אמורה להיות המחליפה שלו}, את הסלילים {שהיו מתחרים שלו בתקופה ההיא}, את המינידיסק {שהכריס מלחמה על הדיסק}, הוא כבר קבר את ה-SACD שמטרתו היתה להתחרות באנלוגי ובקרוב הוא יקבור את הדיסק בשלמותו {אולי לא בקרוב אבל יקבור גם יקבור} וכל זה למרות שהוא עתיק, לא נוח, נשחק, דורש נגן שדורש תשומת לב, כל חצי שעה צריך לקום ולהפוך צד, אין שלט, יש ציקצוקים והוא לא "שקט" כמו הדיסק. אבל משהו אחד הוא עושה יותר טוב מכולם - מוסיקה.

האם אתם חושבים שעונת הסטרימרים הזו באמת תפיל את התקליט? אם כן יש לכך שני הסברים.

1- אתם לא מכירים את ההסטוריה.
2- מכירים את ההסטוריה אבל לא מוכנים להשלים איתה.
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
הרעש מגיע מהתקליט

מדידות זה בכלל לא הסיפור.
אנשים מדברים על HISSS שבוקע בדרך כלל מפטיפונים שאינם מכוונים או תקולים.

אצלי בפטיפון יש שקט מופתי חוץ מה"ציקצוקים" הנורמלים.

למען הסר ספק, הרעש שמפריע לי נובע מהתקליט ולא מהפטיפון. כך היה אצלי כשהחלטתי לאפסן אותו וכך בכל מקום. מרבית התקליטים שלי היו DG מתקופתה הטובה שהבאתי מחו"ל ביחד עם מברשת מיוחדת מסיבי פחם, נוזל אנטי סטטי ועוד כל מיני כשפים. שום דבר לא עזר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אוי נמר, נמר,

כבר ברור לי שייש משהו בצורת הכתיבה שלי שלא עובד, אם כל כך הרבה אנשים מתייחסים למה שייש להם בראש ולא למה שכתבתי.

באסוציאצייה זה מזכיר לי את העתיד של אלה עם האוזניות שמתרוצצים מהגירוי הנוכחי לגירוי הבא, בלי להעמיק באף אחד. כך גם כנראה מרבית הקוראים את והמגיבים על פוסטים באינטרנט -- מגיבים ישר, בלי באמת לקרוא ולהבין.

ואחר כך לך תתווכח עם טענות שלא העלית ולא התכוונת אליהן. מעייף ומתסכל.

ננסה כמה שייהייה לי כוח בגוף הטקסט:

@@@ ליצרנים אין בעיות של מלאי, מוצרים דפוקים, החזרות, הובלות, ספקים של חומרי גלם, הדפסות עטיפות, מערכי הפצה, גביית כספים מקמעונאים, וכו' וכו' -- כל מה שכרוך במדייה פיסית בניגוד לווירטואלית. הם צריכים רק לנהל אתר והסכמים עם אתרים אחרים

טעות. DAC גם דורש יצור, מלאי וכ"ו, גם סטרימרים, כבלים ועוד. ההבדל הוא שהמוסיקה היא וירטואלית כל השאר הם רכיבים בדיוק כמו שיש היום, אותן בעיות, אותן החזרות ואותם מלאים.
[עמיר] אכן טעות, אבל שלך: מה לא מספיק ברור כשכתוב "הדפסת עטיפות", "מדייה פיסית בניגוד לווירטואלית". "הם צריכים רק לנהל אתר והסכמים עם אתרים אחרים"? לא ברור שמדובר במדייה - תקליטים, CDs, DVDs וכו'? לא ב-hardware? תקרא, בנאדם!

@@@ לרוב הצרכנים, שאיכות זה לא העניין המרכזי עבורם, שמסתפקים ב-MP3, ואיכות CD כבר מעבר לצרכים שלהם, והם לא צריכים להתעסק בללכת לחנות ולא למצוא את מה שהם רוצים, או להוציא הזמנות ולחכות עד שהמוצר יגיע, לשלם דמי משלוח, בעיות של דפוקים, של איכסון, כולל סידור דיסקים / תקליטים כך שאפשר למצוא אותם (בעייה בעיקר בתקליטי אוספים), וכו' וכו'.

אנחנו לא רוב הצרכנים, התפקיד שלנו הוא לחשוף אותם לקצת יותר איכות מ-MP3.

[עמיר] יש כאן ניסיון -- שאני רואה שנכשל קשות -- להסביר שמהחינה כלכלית / מעשית, לרוב המוחלט של הייצרנים והצרכנים, המעבר לדיגיטאל ולווירטואליזאצייה הוא כדאי.

ברור שתמיד יהייו שחקני נישה שייפנו לקהלים קטנים ובמחירים מופקעים בהתאם לנדירות הסחורה שהם מציעים. עם זאת, ברור גם שלא ייהייה אפילו לכאלה להציע את כל מה שקיים ב-mainstream אלא רק את הדברים המצליחים יותר, או כאלה שמצטיינים בתחום שבו הם מתמחים. תסתכל למשל על Chesky, או Classic Records, או כל מיני כאלה, שהוציאו רק אחוז קטן מכלל התקליטים שייצא באותן תקופות, ורק את אלה המצטיינים מבחינת סאונד, לאו דווקא מבחינה מוסיקאלית (ולא שאין מוסיקה טובה, אבל זה כנראה לא הקריטריון).


@@@ הדור הבא -- הנוער והצעירים של היום -- לא בעניין של לשבת מול המערכת ולהקשיב. יושבים מול המחשב, קוראים / מצ'טטים וכו', וברקע יש מוסיקה באוזניות, כך שפחות ופחות כדאי ליצרנים להשקיע בזה.

אז תלמד אותם שצריך לשבת מול מערכת ולהאזין למוסיקה. הגישה שלך רק מעודדת מכירות של DVD ב-200 ש"ח. אין לה שום קשר {אפילו לא עקיף} למה שאנחנו רוצים להעביר לקהל הרחב, וזה בדיוק אחד הדברים שאני מדבר עליהם שאני אומר "לקדם את האודיו האיכותי בארץ".
[עמיר] טעות בפרשנות: זו לא "הגישה שלי", אלא, כאמור, ניסיון להבין לאן הולך השוק. ונראה אותך מלמד דור שלם להיות אחר ממה שהוא, ללא תלות במה אתה רוצה להעביר ל-0.00000001% מהקהל הרחב -- אלה שבכלל קוראים את מה שאתה ואחרים כאן כותבים (ובעברית בלבד)

*** כמעט ואי אפשר להשיג הקלטות חדשות ב-LPs. רק אחוז קטן מהמוסיקה העכשווית ומביצועים חדשים נגיש. אפשר רק לנסות למצוא מציאות ב-eBay או בחנויות יד-שנייה, ואם רוצים משהו ספציפי, לחכות חודשים אן יותר לתקליט שמחפשים ואז לשלם הון תועפות (אם זה תקליט מבוקש), כשרק דמי המשלוח יכולים לעלות כמו דיסק חדש, ובסוף, כשמקבלים את התקליט, הוא לא במצב שתואר, או הדפסה מדור מאוחר, או בארץ ייצור לא נכונה ושאר פרטים.

טעות נוספת. נכון להיות יש מעל ל-10,000 כותרים חדשים בתקליטים, בין אם רימסטרים או לחלופין חדשים. ונכון, מוסיקה עולה כסף, לקנות כל חודש דיסק או תקליט חדש זו הוצאה מינורית על יד המערכות שאנחנו קונים.

[עמיר] חדשים החל ממתי, כמה מהם חוזרים על אותן הקלטות, וכמה אחוזים הם מהווים מכלל המוסיקה שמעניינת את "הקהל הרחב?

אז מי שרוצה לקבור את עצמו במוזיאון העבר, שייהנה, באמת.
זה כמו להסביר שהפיראמידות הן יותר מרשימות / יפות מבניינים מודרניים. זה לא המצב לטעמי, אבל יש כאלה שחושבים אחרת (טעם) ומוזמנים לגור שם.

אין שום קשר בין אומנות לאודיו, תפריד.

[עמיר] נסביר לאט: זו הייתה אנאלוגייה, ואנאלוגיות מעצם טבען עוברות לעולמות זרים.

מבחינות אלה, מזלי שהטעם / העדפה שלי באופן מובהק היא לדיגיטאל, ו"חוסר מזל" (לא אישי:)) הוא שה-SACD הולך למות עם שאר המדיות הפיסיות.

עמיר

במרוץ השנים התקליט קבר בהתחלה את הקסטה {שהיתה אמורה להיות המחליפה שלו}, את הסלילים {שהיו מתחרים שלו בתקופה ההיא}, את המינידיסק {שהכריס מלחמה על הדיסק}, הוא כבר קבר את ה-SACD שמטרתו היתה להתחרות באנלוגי ובקרוב הוא יקבור את הדיסק בשלמותו {אולי לא בקרוב אבל יקבור גם יקבור} וכל זה למרות שהוא עתיק, לא נוח, נשחק, דורש נגן שדורש תשומת לב, כל חצי שעה צריך לקום ולהפוך צד, אין שלט, יש ציקצוקים והוא לא "שקט" כמו הדיסק. אבל משהו אחד הוא עושה יותר טוב מכולם - מוסיקה.
[עמיר] ראשית, אתה "קובע עובדות" שתקליט עןשה יותר מוסיקה, מה שאינו בהכרח האמת ולטעמי האישי הוא ממש אילוזייה. שנית, בהחלט ייתכן שיישאר איזשהו קהל קטן בשוליים שיימשיך להתעסק עם תקליטים ולחשוב שייש שם יותר מוסיקה ושהם יותר אודיופילים או אודיופילים יותר טובים/נעלים עקב כך.

זה כבר מה שקורה היום, אם תסתכל מסביבך. הקסטות מתו לגמרי, ובאופן מעשי, ה-CD החליף לחלוטין את התקליט. אתה יכול להזמין ולקבל באופן זמיו דיסק של כל סוג מוסיקה שתרצה מכל שלל ההווה והעבר, פרט אולי לדברים שלא נחשבו מספיק טובים/ריווחיים כדי להעלותם על דיסקים. כל זה ממש לא נכון לתקליטים.

יש קבוצה קטנה יחסית של משוגעים לתקליטים בגלל הסאונד, וכנראה קבוצה גדולה יותר של כאלה שלא משנה להם כל כך הסאונד והם קונים פטיפונים כי הם יכולים להשיג הרבה מוסיקה מאוד בזול -- כולם
זרקו/זורקים את אוספי התקליטים שלהם לזבל או בפרוטות. יש מעט תקליטים מבוקשים והמון המון המון בררה וזבל.

האם אתם חושבים שעונת הסטרימרים הזו באמת תפיל את התקליט? אם כן יש לכך שני הסברים.

1- אתם לא מכירים את ההסטוריה.
2- מכירים את ההסטוריה אבל לא מוכנים להשלים איתה.
[עמיר] שוב יש לך רק אמת אחת, ואתה מסביר כמה טיפשים אלה שאינם מסכימים איתה.

יש לפחות טעות לוגית אחת בטיעון הזה שלך -- אתה מניח שהעתיד יחזור על ההיסטורייה, מה שלא בהכרח כך.

למה לא תשמע קצת גרשווין -- It ain't necessarily so -- מתוך Porgy and Bess. כיף של מוסיקה, והמילים יכולות להית משמעותיות עבורך.

עמיר
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
987
מעורבות
50
נקודות
28
עמיר (OFFTOPIC) - אתה חייב לשנות את הצבע\פונט שאתה כותב בו - זה גומר את העיניים...

תודה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עמיר (OFFTOPIC) - אתה חייב לשנות את הצבע\פונט שאתה כותב בו - זה גומר את העיניים...
תודה.
רציתי לכתוב בכוונה בירוק, לא למשל באדום, שלא ייראה כמו תיקונים של המורה...:)

עמיר
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
השימוש במילה פסיכואקוסטיקה להסברים כביכול מדעיים הקשורים באודיו- הוא מגוחך.

יש בו מי ההתנשאות. זורקים מילה "אבולללללה " שכאילו מסבירה דברים שמי שלא מסכים איתם- הוא פשוט לא יודע תורה מאוד סודית.


העיניין הוא אחר לגמרי. אין לי בעיה עם שום דיעה.
אני חושב שכולם צרכים להבין על רקע מה הדיעה נכתבה ולשפוט אותה על פיה.
לגבי המומחה בפסיכואקוסטיקה- הוא מסתיר משהו מאוד בסיסי באמנותו. האמונה לא קשורה לפסיכואקוסטיקה , אלא לתקיפות דיעותיו.
וזה מה שהוא אומר במקומות אחרים על תקפות דעותיו :
1-"המורה הגדול מכולם נמצא אצל כל אדם בפנים. ניתן לעבוד ישירות עם המורה הפנימי, ללא סיוע של מורה חיצוני. "
קרי, אל תגידו לי מה נכון, אני יודע מה נכון. כמובן אם אין צורך במורה חיצוני- אין צורך בדיון. יש צורך בהרצאה מה אני יודע ואת זה כולם ילמדו כי אני יודע הכי טוב

2-"עבודה עם המשאבים הפנימיים, מתוך הסמכות הפנימית, או מקור-סמכות-עצמי. "

קרי- אגו
3- "חתירה לאמת, להכרת המציאות כפי שהיא - מעבר לאמונות, השערות ודפוסי חשיבה. "

קרי, מה היא האמת? אם המורה הגדול הוא עצמי ויש עיניין של אגו - אז האמת היא מה שאני מחליט

4-"נאמנות אדם לעצמו - לצרכים הפנימיים האמיתיים שלו."
ברור, לא חשבנו אחרת.

5-"צמיחה לקראת מימוש-עצמי וחירות."

הללויה, הללויה, או ג'יזס הלווליה
6-"
מדובר בעבודה-עצמית של כל אדם. צמיחה, התפתחות והרחבת המודעות מתאפשרות רק מתוך עבודה עצמית. אין אדם יכול להצמיח את זולתו, אין אדם יכול להאיר, או לגאול את זולתו. רק האדם יכול להצמיח ולהאיר, או לגאול את עצמו. כל אדם הוא משיח לעצמו."

יאההה - אני רואה את האור.

בקיצור- שמישהו מאמין בדברים הללו ורוצה שאחרים יאמינו בדברים הללו- כאשר הוא בא להתדיין עם אחרים הנושא האודיו- ראוי שאחרים ידעו שזה מה שעומד בבסיס עמדותיו- ולכן אין טעם להתדיין.
תוציאו מחברות ותתחילו לרשום את דברי החוכמה
בפעם הבאה אני אתבע אותך על כאבי בטן (lol)
חבל שאין כאן סמיילי של מת מצחוק כי הייתי שם 4-5 כאלו (lol)
אבל באמת שבפעם הבאה אתה צריך לתת ספויילר להודעה כזו (lol)
ד"א אני מבין שיש לך לינק ל"פניני החוכמה" האלו ?(lol)(lol)
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אוי נמר, נמר,

כבר ברור לי שייש משהו בצורת הכתיבה שלי שלא עובד, אם כל כך הרבה אנשים מתייחסים למה שייש להם בראש ולא למה שכתבתי.

באסוציאצייה זה מזכיר לי את העתיד של אלה עם האוזניות שמתרוצצים מהגירוי הנוכחי לגירוי הבא, בלי להעמיק באף אחד. כך גם כנראה מרבית הקוראים את והמגיבים על פוסטים באינטרנט -- מגיבים ישר, בלי באמת לקרוא ולהבין.

ואחר כך לך תתווכח עם טענות שלא העלית ולא התכוונת אליהן. מעייף ומתסכל.
כשהייתי ילד קטן והגעתי מהגן בוכה ואמרתי שהילדים לא מבינים אותי , אמא שלי שהייתה מורה הלכה לגן לבדוק מה קורה . אחרי זה כשהיא חזרה הבייתה היא אמרה לי דבר חכם מאוד :
"אם מישהו אחד או שניים לא מבינים , זה אולי בעיה שלהם ולא שלך , אבל אם כול הילדים לא מבינים, הבעיה היא שלך ולך תמצא מה הבעיה ותתמודד איתה "

היום אני מעביר לך את פיסת העיצה הזו ואימי נתנה לי רשות לפרסם אותה בתנאי שאתן לה את הזכויות יוצרים . אז שתידע שקיבלת עיצה טובה (lol)(lol)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
כשהייתי ילד קטן והגעתי מהגן בוכה ואמרתי שהילדים לא מבינים אותי , אמא שלי שהייתה מורה הלכה לגן לבדוק מה קורה . אחרי זה כשהיא חזרה הבייתה היא אמרה לי דבר חכם מאוד :
"אם מישהו אחד או שניים לא מבינים , זה אולי בעיה שלהם ולא שלך , אבל אם כול הילדים לא מבינים, הבעיה היא שלך ולך תמצא מה הבעיה ותתמודד איתה "

היום אני מעביר לך את פיסת העיצה הזו ואימי נתנה לי רשות לפרסם אותה בתנאי שאתן לה את הזכויות יוצרים . אז שתידע שקיבלת עיצה טובה (lol)(lol)
גם אתה לא הבנת (sad):(:( שאם כתבתי "כבר ברור לי שייש משהו בצורת הכתיבה שלי שלא עובד, אם כל כך הרבה אנשים מתייחסים למה שייש להם בראש ולא למה שכתבתי", לא הייתי זקוק לפיסת העצה הזו...:), ועוד להסתבך עם ענייני זכויות יוצרים!

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור