Deep Purple - הגיעו הרמקולים סוף סוף.


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
תתחדש חביבי. רמקול נפלא והצבע מיוחד מאוד.
נראה מעולה, שבוע הבא אני בא לשמוע!

בלי איומים ;)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
נראה מעולה, שבוע הבא אני בא לשמוע!
מה אתה בא לראות/לשמוע בתולה? .....תן קצת זמן לגיא להתעסק איתה לבד.... עד שתיפתח ......באקדמיה קוראים לזה "ברייק אין"
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
תבוא עוד 3000 שעות.
קיצר אל תתקשר אלינו אנחנו כבר נתקשר אליך.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
מה אתה בא לראות/לשמוע בתולה? .....תן קצת זמן לגיא להתעסק איתה לבד.... עד שתיפתח ......באקדמיה קוראים לזה "ברייק אין"
כשיהיו לך רמקולים כאלה חדשים ותתנסה איתם ב 300 שעות הראשונות, תבוא ותספר לנו :שתוי:
לא in vitro אלא in vivo... :כל-הכבוד:
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
מה אתה בא לראות/לשמוע בתולה? .....תן קצת זמן לגיא להתעסק איתה לבד.... עד שתיפתח ......באקדמיה קוראים לזה "ברייק אין"

:מבולבל:
מה אתה בא לראות/לשמוע בתולה? .....תן קצת זמן לגיא להתעסק איתה לבד.... עד שתיפתח ......באקדמיה קוראים לזה "ברייק אין"

יש מקומות בהם בתולים נחשבים למעלה נחשקת.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
יש מקומות בהם בתולים נחשבים למעלה נחשקת.

גיא, בוא ניקח את זה הלאה, ניצור ג'אנר חדש באודיופיליה .....שמיעת ציוד בשעותיו ה"בתוליות" הראשונות - ישר מה-UnBoxing.....חתייארים זקנים ועשירים+ אוליגרכים יתכן שישלמו הון עתק על חווית שמיעה שכזו.
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
מה אתה בא לראות/לשמוע בתולה? .....תן קצת זמן לגיא להתעסק איתה לבד.... עד שתיפתח ......באקדמיה קוראים לזה "ברייק אין"

אצל הישראלים אין סבלנות אפילו לשבוע
ביהדות קוראים לזה "ברית אאוט".
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
כ 100 + שעות לתוך ההרצה (בממוצע 18 שעות ליום, לא כולל שישבת אז הרמקולים עבדו 40+ שעות ברציפות) אפשר לומר מספר דברים.

ראשית הרמקול הזה מסוכן עבורי, ולמה?

משום שגם בווליום גבוה ממה שאני יכול לסבול הוא אינו מתאמץ, הכול יושב במקום, הגבוהים הצלולים, המיד והבאס האימתני והמהיר - בסוף סבלנות השכנים לניסויים שלי להרעיד את הבית תסתיים.

למרות שהדרייברים שייכים למשפחת החומרים הקשיחים, הסאונד שהרמקול מוציא אינו דומה לוויסינג של רמקולים קרמיים ששמעתי עד היום – עבורי מדובר ביתרון.

הטוויטר - במשפט קצר – יצירת מופת, צלול, חושפני ולמרות הכול מצליח לשמור על עידון כך שהצלילי הגבוה לעולם לא צורם או מציק.

מיד - מדובר במיד הכי פחות צובע שהכרתי אצלי ובטח בהשוואה למה שהיה לי לפני כן (ואהבתי את מה שהיה), בהתחלה הוא היה נשמע רזה, היום כבר מדובר בדיוק של אזמל מנתחים עם 0 צבע, 100% ניטראלי.

להדיוט שכמותי שבמשך שנים הורגל למשהו אחר ההתחלה הייתה מוזרה, סאונד "פחות מערב", היום הצליל פתוח אבל מדובר בסאונד מאוד מדויק וניטראלי, קשה יהיה לי אי פעם לחזור לאחור.

צליל תחתון - מעולם לא היה לי רמקול בעל דרייברים כל כך מהירים ומדויקים, גם לא ה Mirage 1295si בעלי הסאבים האקטיביים, הדרייברים התחתונים הם כמו מכונת מלחמה משומנת, יודעים לרדת נמוך, מהר ומדוייק.

עד כה דיברתי על כל יחידה בנפרד, אבל הקסם האמתי מתגלה בחיבור שבין כל היחידות - מושלם.
במידה ואני עוצם עיניים נשמע שמדובר ביחידת קסם אחת שנעה, זזה ומייצרת את הסאונד בדיוק וקוהרנטיות מושלמת, כאילו אין דרייברים אלה מקור אחד ממנו בוקע הסאונד.

עד כה השילוב עם מגבר האוניקו 150 מתגלה כשילוב מפתיע לטובה (למגבר אין בעיה להטיס את הרמקול למעלה ויחידות הבאס המהירות של הרמקול מחפות על ה"איטיות" המסוימת בנמוכים של האוניקו), דברים שמעוררים מחשבה מה ניתן להוציא מהרמקולים האלו עם מגבר מהשורה הראשונה.

כמעט לסיום, בחלק מהקלטות שאני מכיר היטב וחרשתי עשרות פעמים במהלך השנים האחרונות גיליתי רבדים חדשים, מסתבר שהיה שם עוד, הופתעתי מכך.

לסיכום, מדובר ברמקול שמקרב אותי לנירוונה אודיופילית, הוא אומנם פחות מערב (בשל חוסר אופי) את המאזין במוזיקה מהרמקולים הקודמים אבל הוא עושה הכול טוב ונכון יותר, בין אם מדובר במוסיקה סימפונית, הרכב קאמרי, רוק, בלוז, ג'אז ווקאל עדין או להיט מועדונים עצבני.
 
נערך לאחרונה ב:

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
אהבתי את תיאור החוויה גיא. ברשותך שתי שאלות.
1) מהו הוויסינג של רמקולים/דרייברים קרמים לתפיסתך?
2) כתבת שהרמקול פחות מערב אבל עדיף מבחינתך. לא הבנתי כ"כ את ההבחנה הזו. איך אתה מגדיר את המונח "מערב"?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אהבתי את תיאור החוויה גיא. ברשותך שתי שאלות.
1) מהו הוויסינג של רמקולים/דרייברים קרמים לתפיסתך?
2) כתבת שהרמקול פחות מערב אבל עדיף מבחינתך. לא הבנתי כ"כ את ההבחנה הזו. איך אתה מגדיר את המונח "מערב"?


מקווה שאני אצליח לתאר את הדברים, לכל חומר יש וויסינג מסויים (עץ, מתכת, מים, פלסטיק וכו), לכל ההרמקולים הקרמיים שהאזנתי עד היום היה את אותו הוויסינג/צליל שאני לא מתחבר אליו, בין אם מדובר בגאודר, מרטן או טידל.
האוזן שלי מתעייפת מהסאונד שדרייבר קרמי מוציא (ברמקולים שהוזכרו לעיל).

בפחות מערב אני מתכוון לפחות צובע, מדובר ברמקול סופר ניטראלי.
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
הבנתי. אבל האם אתה יכול לתאר מה זה שבצליל שמעייף אותך. מה לא נשמע לך שם?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
הבנתי. אבל האם אתה יכול לתאר מה זה שבצליל שמעייף אותך. מה לא נשמע לך שם?

הצליל שדרייבר קרמי משמיע.
גש ושמע גאודר, מרטן או טידל בכולם קיים "גוון צליל" מסויים שהדרייברים משמיעים - לי קשה איתו.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,193
מעורבות
733
נקודות
113
לכל ההרמקולים הקרמיים שהאזנתי עד היום היה את אותו הוויסינג/צליל שאני לא מתחבר אליו, בין אם מדובר בגאודר, מרטן או טידל.
הוויסינג של טידל ומרטן כ''כ שונה כך שלא הייתי מנחש ששניהם קרמיים אם לא הייתי יודע.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
הצליל שדרייבר קרמי משמיע.
גש ושמע גאודר, מרטן או טידל בכולם קיים "גוון צליל" מסויים שהדרייברים משמיעים - לי קשה איתו.

נדמה לי שקראתי פעם שבאולמות אופרה לפני כ 200-300 שנה (שלא היתה בהם הגברה חשמלית כמו היום) היו מותקנים בקירות אלפי כדי חרס בגדלים ובעוביים שונים שהיו מעין תיבות תהודה שהיו משמשות כסוג של הגברה פאסיבית.

היו טענות שאולמות אלו נשמעו/ים פנטסטי.......הקרמיקה העלתה לי מהאוב את האסוציאציה ......

.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
מקווה שאני אצליח לתאר את הדברים, לכל חומר יש וויסינג מסויים (עץ, מתכת, מים, פלסטיק וכו), לכל ההרמקולים הקרמיים שהאזנתי עד היום היה את אותו הוויסינג/צליל שאני לא מתחבר אליו, בין אם מדובר בגאודר, מרטן או טידל.
האוזן שלי מתעייפת מהסאונד שדרייבר קרמי מוציא (ברמקולים שהוזכרו לעיל).

בפחות מערב אני מתכוון לפחות צובע, מדובר ברמקול סופר ניטראלי.
את גאודר שמעתי מעט מאוד,אבל עם מרטן וטידל יש לי הרבה מאוד שעות טיסה ..
ולהגיד שהם נשמעים דומה? קצת מוזר לי...
גם בין המרטנים ששמעתי (לא מעט) יש הבדלים די גדולים
כמובן הכל לפי הניסיון שלי
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
353
נקודות
63
מרטן וטידל זה שני עולמות שונים לגמרי למרות שמדובר במשפחה קרמית.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
אני שומע אצלי גאודר ולא מרגיש בשום דבר קרמי ששונה מרמקול קונבנציונלי.
אני שמעתי אצל נמר טידל ארוכות וזה נשמע רמקול רגיל ומדהים לחלוטין.

יש לאנשים שלא שמעו מן מחשבה משונה הנובעת מהמילה קרמי = קרמיקה= סאונד בהיר או מציק , וזה ממש לא נכון ולא בכיוון , כי רמקול קרמי איכותי נשמע כמו רמקול רגיל ואין דבר כזה ״אופי קרמי״.
כלומר אין דבר כזה סאונד קרמי אלא מדובר רק בדרייברים מסוג אחר, זה הכל.
כלומר אני מקבל אחד שיאמר לי, שמעתי ולא אהבתי , אבל הוא לא אהב את הרמקול , ואין קשר למילה קרמי.

ענקי הרמקולים בעולם כגון : טידל, גאודר,מרטן ,אלבדו, אוולון , ועוד משתמשים בדרייברים של אקוטון קרמיים
הנחשבים לבין היקרים בעולם ,שבהם משתמשות בד״כ יצרניות רמקולים איכותיים , זה הכל.

וכל החברות הללו מיצרות רמקולים שונים בתכלית בכיוון הצליל ואין דבר משותף בינהם זולת זה שהם משתמשות בדרייברים קרמיים בדיוק כמו שאין שום דבר משותף בין יצרניות הרמקולים הקונבנציונליים בסאונד בגלל שרובם משתמשות בדרייברים של SEAS או Scan Speak .

מצד שני שלא יובן פה שרמקול קרמי יותר מפורט או יש לו משהו אחר שאין לרמקולים עם דרייברים אחרים
מאחר ויש המון רמקולים שאין להם דרייברים קרמיים והם בהרבה מקרים גם יותר טובים .

לכן בקיצור ולסיכום ,לדעתי צריך לשמוע רמקול שאוהבים בלי קשר מאיזה דרייברים הוא מיוצר.


אמיר ארמה
 
נערך לאחרונה ב:

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,483
מעורבות
393
נקודות
83
הכי קל לבדוק את ההבדלים בין רמקולים קרמיים ע"י דילוג בין שתי מערכות נפלאות וקרובות מאוד אחד לשניה, של זבדה ושל נמר. מרטן אצל זבדה וטידל אצל נמר. אופי המערכות שונה לחלוטין, שמיים וארץ ושתיהן מהרמה הכי גבוהה ששמעתי בארץ. בדיוק מה שארמה כתב אין קשר בין המילה קרמי לאופי הסאונד.
דרך אגב שניהם גם מארחים כמו שצריך ......... :שתוי:
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
אני שומע אצלי גאודר ולא מרגיש בשום דבר קרמי ששונה מרמקול קונבנציונלי.
אני שמעתי אצל נמר טידל ארוכות וזה נשמע רמקול רגיל ומדהים לחלוטין.

יש לאנשים שלא שמעו מן מחשבה משונה הנובעת מהמילה קרמי = קרמיקה= סאונד בהיר או מציק , וזה ממש לא נכון ולא בכיוון , כי רמקול קרמי איכותי נשמע כמו רמקול רגיל ואין דבר כזה ״אופי קרמי״.
כלומר אין דבר כזה סאונד קרמי אלא מדובר רק בדרייברים מסוג אחר, זה הכל.
כלומר אני מקבל אחד שיאמר לי, שמעתי ולא אהבתי , אבל הוא לא אהב את הרמקול , ואין קשר למילה קרמי.

ענקי הרמקולים בעולם כגון : טידל, גאודר,מרטן ,אלבדו, אוולון , ועוד משתמשים בדרייברים של אקוטון קרמיים
הנחשבים לבין היקרים בעולם ,שבהם משתמשות בד״כ יצרניות רמקולים איכותיים , זה הכל.

וכל החברות הללו מיצרות רמקולים שונים בתכלית בכיוון הצליל ואין דבר משותף בינהם זולת זה שהם משתמשות בדרייברים קרמיים בדיוק כמו שאין שום דבר משותף בין יצרניות הרמקולים הקונבנציונליים בסאונד בגלל שרובם משתמשות בדרייברים של SEAS או Scan Speak .

מצד שני שלא יובן פה שרמקול קרמי יותר מפורט או יש לו משהו אחר שאין לרמקולים עם דרייברים אחרים
מאחר ויש המון רמקולים שאין להם דרייברים קרמיים והם בהרבה מקרים גם יותר טובים .

לכן בקיצור ולסיכום ,לדעתי צריך לשמוע רמקול שאוהבים בלי קשר מאיזה דרייברים הוא מיוצר.


אמיר ארמה

אמיר
התגובה שלך:בעד:
צריכה להיות בכל שרשור בו אדם כזה או אחר מתחיל לקשקש על אלמנטים כאילו או אחרים עם עליונות או נחיתות למינהם.
בהתייחסות כמובן לאלמנטים בלבד כ"רשימת קניות בסופר" ולא המכלול השלם (ביצוע/תוצאה).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני שומע אצלי גאודר ולא מרגיש בשום דבר קרמי ששונה מרמקול קונבנציונלי.
אני שמעתי אצל נמר טידל ארוכות וזה נשמע רמקול רגיל ומדהים לחלוטין.

יש לאנשים שלא שמעו מן מחשבה משונה הנובעת מהמילה קרמי = קרמיקה= סאונד בהיר או מציק , וזה ממש לא נכון ולא בכיוון , כי רמקול קרמי איכותי נשמע כמו רמקול רגיל ואין דבר כזה ״אופי קרמי״.
כלומר אין דבר כזה סאונד קרמי אלא מדובר רק בדרייברים מסוג אחר, זה הכל.
כלומר אני מקבל אחד שיאמר לי, שמעתי ולא אהבתי , אבל הוא לא אהב את הרמקול , ואין קשר למילה קרמי.

ענקי הרמקולים בעולם כגון : טידל, גאודר,מרטן ,אלבדו, אוולון , ועוד משתמשים בדרייברים של אקוטון קרמיים
הנחשבים לבין היקרים בעולם ,שבהם משתמשות בד״כ יצרניות רמקולים איכותיים , זה הכל.

וכל החברות הללו מיצרות רמקולים שונים בתכלית בכיוון הצליל ואין דבר משותף בינהם זולת זה שהם משתמשות בדרייברים קרמיים בדיוק כמו שאין שום דבר משותף בין יצרניות הרמקולים הקונבנציונליים בסאונד בגלל שרובם משתמשות בדרייברים של SEAS או Scan Speak .

מצד שני שלא יובן פה שרמקול קרמי יותר מפורט או יש לו משהו אחר שאין לרמקולים עם דרייברים אחרים
מאחר ויש המון רמקולים שאין להם דרייברים קרמיים והם בהרבה מקרים גם יותר טובים .

לכן בקיצור ולסיכום ,לדעתי צריך לשמוע רמקול שאוהבים בלי קשר מאיזה דרייברים הוא מיוצר.


אמיר ארמה

אמיר, זוכר את המשפט הראשון שאמרתי לך אחרי שהשמעת לי את את זוג הגאודר הראשון שהבאת ״זה כמעט לא נשמע כמו רמקול קרמי״.
מרטן, גאודר וטידל נשמעים שונה ועדיין יש משהו משותף שאני מזהה בצליל של כולם, בדיוק כמו שבשר בקר, עוף או דג ניתן לבשל באלף דרכים, בסוף לכל משפחה/סוג ״בשר״ יהיה טעם משותף.

עד כה הרמקולים הקרמיים ששמעתי, והיו כמה, עייפו את האוזניים שלי די מהר בשל אותו צליל/תחושה שאני מנסה לתאר.
אגב, טוויטר בריליום (בדומה למה שיש כיום אצלי) ברוב המקרים הציק לאוזניים שלי, והנה נמצא אחד כזה שלא.

זו חוויה סובייקטיבית שלי, לכן אין הדבר אומר כי גם אחרים חווים את אותה החוויה.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור