Artos Moonglow - רמקולים "קרמיים" במבחן


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ברשותכם, מספר הערות

א. אחד הדברים שנדרשים (גם) מרמקולים הוא שיגיבו מיד לאות שהם מקבלים ויפסיקו מיד כאשר הוא נפסק. אם זה לא קורה, התוצר המוזיקלי מתחרבש. למה? כי במוזיקה אין צליל אחד וזהו, הם באים ברצף. ואם העסק ממשיך במה שהיה, מה שבא אחריו מתחבר אליו - והנה ברדק או עיוות.
דבר נוסף הוא מהירות תגובה. לכן, יש רמקולים שמעבירים כלים מקישים באופן פלגמטי ויש כאלה שעושים את זה לפי אופי הכלי: מיידי, מדויק וצלול. מריחה, חוסר דיוק ושאר ירקות הם מהתוצרים השליליים של הפלגמטיות.
זו אחת הסיבות שלרמקולים אלקטרוסטטיים ורמקולי ריבון יש יתרון מובנה בתחומים אלה: הם מגיבים מהר מאוד ועוצרים מהר לא פחות. התוצאה המוזיקלית, בתחומים אלה, היא מהסיבות שרמקולים כאלה עושים כמה דברים שאחרים לא יודעים לעשות ואנשים קונים אותם למרות חסרונות אחרים, כולל תפעוליים.
ב. העניין הזה, של התחלה ועצירה בלי תוספות רלוונטי גם לתיבות (וגם כאן, להיעדר התיבות בסוג הפלאנרי הנ"ל יש יתרונות ידועים מאותן סיבות ממש; להם אין תיבה).
ג. אשר על-כן במהלך העשור וחצי האחרון יצרנים רבים מייצרים יחידות מחומרים שונים שתכליתם ליצור יחידה המגיבה מהר ובאופן מדויק. הדרך לכך היא שימוש בחומרים קשיחים וקלים. בריליום, יהלום, מגנזיום, אלומיניום וגם קרמיקה נועדו לאותה תכלית בדיוק.
ד. ממש כשם שיצרנים רבים משקיעים היום בתיבות שהן הרבה מעבר לעץ; חומרים מרוכבים (כבר ווילסון לפני שלושה עשורים), או אלומיניום משחקים תפקיד בתחום ממש בגלל תכונות אלה.

כמו הרבה דברים באודיו, עיקרון טוב לא מבטיח ביצוע טוב או חווית האזנה מהנה. בנוסף, יש מקרים רבים שדווקא הסיבה ליתרונות היא שתגרום לחסרונות בתחומים אחרים.

ה. כל זה לא משנה את העובדה שהמגמה מזה שנים היא בכיוון של יחידות מהסוג המדובר כמו-גם השקעה בתיבות – וככל שמדובר בעוצמת הטרנד הזה ובהיקפו, הרוב של יצרני העל הולכים לכיוון של יחידות מסוג כזה עם תיבות שהן הרבה יותר מ-MDF.
ו. מי שזה לא מוצא חן בעינו, לא צריך. זה לא משנה כי 1. זה מה שקורה; 2. זה – עם ביצוע ראוי הלוקח בחשבון את הבעיות שהיחידות האלה מביאות אתן – מייצר מוזיקה עם כמה תכונות שרמקולים מסורתיים לא מסוגלים לנפק.
ז. אחת מהן היא פירוט; ממש לא משנה אם זה חשוב למישהו בפורום או לא. תפקידו של הרמקול הוא לשדר את כל – בדגש על כל – מה שמגיע אליו. זה מה שהוא חייב לי, כי זה מה שיש בחומר המנגן. אם נוצר קונפליקט בין פירוט ובין הנאה, צריך למצוא משהו שיודע לנפק את הראשון ולא לפגוע בשני – או בבחירת הרמקול הנכון או בהתאמת רכיבים נכונה; מגבר הספק וכבל רמקול נמצאים בראש רשימת ההתאמה.

חקסמח והרבה ישועות
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
א. אחד הדברים שנדרשים (גם) מרמקולים הוא שיגיבו מיד לאות שהם מקבלים ויפסיקו מיד כאשר הוא נפסק. אם זה לא קורה, התוצר המוזיקלי מתחרבש. למה? כי במוזיקה אין צליל אחד וזהו, הם באים ברצף. ואם העסק ממשיך במה שהיה, מה שבא אחריו מתחבר אליו - והנה ברדק או עיוות.
דבר נוסף הוא מהירות תגובה. לכן, יש רמקולים שמעבירים כלים מקישים באופן פלגמטי ויש כאלה שעושים את זה לפי אופי הכלי: מיידי, מדויק וצלול. מריחה, חוסר דיוק ושאר ירקות הם מהתוצרים השליליים של הפלגמטיות.
זו אחת הסיבות שלרמקולים אלקטרוסטטיים ורמקולי ריבון יש יתרון מובנה בתחומים אלה: הם מגיבים מהר מאוד ועוצרים מהר לא פחות. התוצאה המוזיקלית, בתחומים אלה, היא מהסיבות שרמקולים כאלה עושים כמה דברים שאחרים לא יודעים לעשות ואנשים קונים אותם למרות חסרונות אחרים, כולל תפעוליים.
ב. העניין הזה, של התחלה ועצירה בלי תוספות רלוונטי גם לתיבות (וגם כאן, להיעדר התיבות בסוג הפלאנרי הנ"ל יש יתרונות ידועים מאותן סיבות ממש; להם אין תיבה).
ג. אשר על-כן במהלך העשור וחצי האחרון יצרנים רבים מייצרים יחידות מחומרים שונים שתכליתם ליצור יחידה המגיבה מהר ובאופן מדויק. הדרך לכך היא שימוש בחומרים קשיחים וקלים. בריליום, יהלום, מגנזיום, אלומיניום וגם קרמיקה נועדו לאותה תכלית בדיוק.
ד. ממש כשם שיצרנים רבים משקיעים היום בתיבות שהן הרבה מעבר לעץ; חומרים מרוכבים (כבר ווילסון לפני שלושה עשורים), או אלומיניום משחקים תפקיד בתחום ממש בגלל תכונות אלה.

כמו הרבה דברים באודיו, עיקרון טוב לא מבטיח ביצוע טוב או חווית האזנה מהנה. בנוסף, יש מקרים רבים שדווקא הסיבה ליתרונות היא שתגרום לחסרונות בתחומים אחרים.

ה. כל זה לא משנה את העובדה שהמגמה מזה שנים היא בכיוון של יחידות מהסוג המדובר כמו-גם השקעה בתיבות – וככל שמדובר בעוצמת הטרנד הזה ובהיקפו, הרוב של יצרני העל הולכים לכיוון של יחידות מסוג כזה עם תיבות שהן הרבה יותר מ-MDF.
ו. מי שזה לא מוצא חן בעינו, לא צריך. זה לא משנה כי 1. זה מה שקורה; 2. זה – עם ביצוע ראוי הלוקח בחשבון את הבעיות שהיחידות האלה מביאות אתן – מייצר מוזיקה עם כמה תכונות שרמקולים מסורתיים לא מסוגלים לנפק.
ז. אחת מהן היא פירוט; ממש לא משנה אם זה חשוב למישהו בפורום או לא. תפקידו של הרמקול הוא לשדר את כל – בדגש על כל – מה שמגיע אליו. זה מה שהוא חייב לי, כי זה מה שיש בחומר המנגן. אם נוצר קונפליקט בין פירוט ובין הנאה, צריך למצוא משהו שיודע לנפק את הראשון ולא לפגוע בשני – או בבחירת הרמקול הנכון או בהתאמת רכיבים נכונה; מגבר הספק וכבל רמקול נמצאים בראש רשימת ההתאמה.

חקסמח והרבה ישועות

:כל-הכבוד:

לא יכולתי לכתוב זאת טוב יותר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,234
מעורבות
783
נקודות
113
תראה פה את הציונים של AUDIO הגרמני ותבין, שגם הם שומעים אחרת ממך.

(הסקאלה אוטופיה אכן באותו ציון של הקאזיאנו)
http://www.audio.de/testbericht/focal-electra-1028-be-314521.html

http://www.audio.de/testbericht/focal-electra-1037-be-333466.html

http://www.audio.de/testbericht/isophon-cassiano-ii-d-333638.html

http://www.audio.de/testbericht/focal-scala-utopia-330376.html

ההבדל בציון ל 1037 או 1038 לבין הקאזיאנו הוא גדול מאוד, בהתחשב שהרמקולים הנחשבים אצלהם הכי טובים מקבלים משהו כמו עוד 5 - 6 נקודות מעל הקאזיאנו והסקאלה.

1. לא קורא גרמנית
2. לא רוצה לתרגם
3. גם מה שהם טוענים זו אמת אבסלוטית, כמו כל מגזיני האודיו ביקום.
4. אתה משווה רמקול של 18k יורו ל 6k המיועד לקולנוע ביתי. לא כוחות.
5. קרמים הכי טוב ביקום. כל היבואנים צרכים להוריד מחירים בטרוף כדי להפטר מהמלאי למה עוד מעט מה שלא קרמי ישמע כמו קונטסה לעומת מזארטי.

סבבה.

( עדיין הייתי שמח לדוגמא של דיסק עם מספר שיר וזמן שבהם לא אשמע פרט מסויים באלקטרות לעומת כל הקראמי)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
1. לא קורא גרמנית
2. לא רוצה לתרגם
3. גם מה שהם טוענים זו אמת אבסלוטית, כמו כל מגזיני האודיו ביקום.
4. אתה משווה רמקול של 18k יורו ל 6k המיועד לקולנוע ביתי. לא כוחות.
5. קרמים הכי טוב ביקום. כל היבואנים צרכים להוריד מחירים בטרוף כדי להפטר מהמלאי למה עוד מעט מה שלא קרמי ישמע כמו קונטסה לעומת מזארטי.

סבבה.

( עדיין הייתי שמח לדוגמא של דיסק עם מספר שיר וזמן שבהם לא אשמע פרט מסויים באלקטרות לעומת כל הקראמי)
לא צריך לקרוא גרמנית רק להכיר את סדר המספרים עד 101.
יש דבר אחד שאתה כנראה לא קולט, פירוט זה לא רק מה אתה שומע אלא גם איך הוא נשמע.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שושו.

יש לך רמקול מצוין למחירו. הוא יודע לעשות כמה דברים מעולה וכמה דברים שמה לעשות, הוא מוגבל בהם. הוא נחשב לרמקול מפורט מאוד אך לא ברמה של הקסיאנו. אחד מהדברים שהקסיאנו טוב יותר מהפוקאל שברשותך הוא פרטים ושקיפות בכלל. זה פשוט רמקול טוב יותר אך זה לא חוכמה משום שהוא גם יקר יותר. יקר משמעותית.

אני מציע שתשמע את הרקויאם של ברליוז, את החמישית והתשיעית של מאלר. תתיחס לניואנסים של הכלים תוך שאתה מנסה להפריד כלי אחד מתוכם ותנסה לדמיין כמה זה היה מופרד וכמה מפורט כל כלי. לאחר מכאן קפוץ אלי, תשמע את אותן יצירות אצלי, תגלה כמה פרטים חדשים, יכולת להפריד את הכלים אחד מהשני בקלות וכמובן, שקיפות ונקיון ברמה אחרת. אגב, גם אצל עמיר זה יתרחש וגם אצל שלמה - zs וגם אצל הייבריד ורוזי. זה משום שהרמקולים שלהם (לא כולם קרמים) הם רמקולים שקופים יותר מהרמקול הספציפי שלך. אם היה לך את האוטופיה למשל, היית מבין את ההבדלים.

פוקאל היא יצרנית רמקולים נהדרת. אחת האהובות עלי. אבל הדגם שלך, למרות שהוא מוצלח וטוב מאוד למחירו, לא מתחרה בקסיאנו וברוקפורט, לא מתחרה בסדרת 800 של b&w ובעוד כמה שהמתחרה שלהם הוא האוטופיה.

הרי ידוע לכולנו שאין לזה סוף. ואני לא מנסה לעשות איתך תחרות למי יש יותר גדול. זה עניין של להחשף ולהתקדם. זה לא רק קרמי, זה גם לא קרמי. אבל כשתשמע רמקולים שעולים כפול ובנויים טוב אתה תבין מה ההבדל בין רמקול לא כל כך יקר ומפורט לבין רמקולים מפורטים מאוד שהם גם, לצערינו הרב, יקרים מאוד.

באמת בכייף - אתה מוזמן.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,234
מעורבות
783
נקודות
113
אני קולט מהר כשמסבירים לי לאט. אבל לפחות קולט ולא מתימר להציג אמיתות אבסלוטיות.

הדיון לא היה פה על "איך" אלא על "החסרת פרטים". ז"א על זה [ומשאיל ציטוטים של נמר מפוסטים אחרים] ש"חלק מהנגנים יצאו באמצע". אז או שתמצא לי קטע [ ולא ב 18 הרץ, אלא משהו שישוקף בתחום התדרים ששניהם מנגנים ] שאני לא אשמע עם האלקטרות, או שהכל בלבול מוח.

1. "איך" זה סיפור אחר לגמרי.
2. ההבדל הקטן בציונים לא מציין הבדל "ענק" בבצועים כפי שאתה מנסה להציג, אלא משקף את חוק התפוקה השולית הפוחתת ביחס להוספה במחיר.

אופס עניתי לרוזי ולא לך נמר. איכשהו לחצת "שלח" לפני.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
הדיון לא היה פה על "איך" אלא על "החסרת פרטים". ז"א על זה [ומשאיל ציטוטים של נמר מפוסטים אחרים] ש"חלק מהנגנים יצאו באמצע". אז או שתמצא לי קטע [ ולא ב 18 הרץ, אלא משהו שישוקף בתחום התדרים ששניהם מנגנים ] שאני לא אשמע עם האלקטרות, או שהכל בלבול מוח.

אני מדבר על המיד והגבוהים והבס. אני לא ניכנס להרצים. אני מדבר על הפרדה בין 400 נגנים וזמרים ששרים ומנגנים באותו הזמן. עזוב רגע את היכולת של הרמקול לנגן את זה בעוצמה. נלך על עוצמה שפויה שהרמקול שלך מסוגל בטוח לעמוד בה. אני מבטיח לך שכל אחד מהרמקולים שהצבעתי עליהם יספק יותר מידע, הפרדה טובה יותר ויותר נקיון. למה? כי הם יותר טובים מהדגם הספציפי שלך וגם יותר יקרים ממנו. באותה מידה ישנם רמקולים טובים יותר משלי. מה לעשות חביבי, אלה החיים...:)

2. ההבדל הקטן בציונים לא מציין הבדל "ענק" בבצועים כפי שאתה מנסה להציג, אלא משקף את חוק התפוקה השולית הפוחתת ביחס להוספה במחיר.

הבדל של כמה נקודות במגזינים הללו הוא הבדל גדול.

אופס עניתי לרוזי ולא לך נמר. איכשהו לחצת "שלח" לפני.

לא נורא. לא נעלבתי. למרות שיש לי רמקול קרמי...לש-ון
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני קולט מהר כשמסבירים לי לאט. אבל לפחות קולט ולא מתימר להציג אמיתות אבסלוטיות.

הדיון לא היה פה על "איך" אלא על "החסרת פרטים". ז"א על זה [ומשאיל ציטוטים של נמר מפוסטים אחרים] ש"חלק מהנגנים יצאו באמצע". אז או שתמצא לי קטע [ ולא ב 18 הרץ, אלא משהו שישוקף בתחום התדרים ששניהם מנגנים ] שאני לא אשמע עם האלקטרות, או שהכל בלבול מוח.

1. "איך" זה סיפור אחר לגמרי.
2. ההבדל הקטן בציונים לא מציין הבדל "ענק" בבצועים כפי שאתה מנסה להציג, אלא משקף את חוק התפוקה השולית הפוחתת ביחס להוספה במחיר.

אופס עניתי לרוזי ולא לך נמר. איכשהו לחצת "שלח" לפני.
ההבדל בציון לקזיאנו לבין הציון לאלקטרה הוא בערך כמו ההבדל בין הציון לגרנד אוטופיה לציון של הקזיאנו.
לשיטתך הכלכלית היית צריך לקנות רמקול בשקם אלקטריק, היית נשאר עם יותר מ 30 אלף שקל ביד וההבדל לא היה משמעותי.
כשתשמע, תבין. או שלא.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,234
מעורבות
783
נקודות
113
שושו.

יש לך רמקול מצוין למחירו. הוא יודע לעשות כמה דברים מעולה וכמה דברים שמה לעשות, הוא מוגבל בהם. הוא נחשב לרמקול מפורט מאוד אך לא ברמה של הקסיאנו. אחד מהדברים שהקסיאנו טוב יותר מהפוקאל שברשותך הוא פרטים ושקיפות בכלל. זה פשוט רמקול טוב יותר אך זה לא חוכמה משום שהוא גם יקר יותר. יקר משמעותית.

אני מציע שתשמע את הרקויאם של ברליוז, את החמישית והתשיעית של מאלר. תתיחס לניואנסים של הכלים תוך שאתה מנסה להפריד כלי אחד מתוכם ותנסה לדמיין כמה זה היה מופרד וכמה מפורט כל כלי. לאחר מכאן קפוץ אלי, תשמע את אותן יצירות אצלי, תגלה כמה פרטים חדשים, יכולת להפריד את הכלים אחד מהשני בקלות וכמובן, שקיפות ונקיון ברמה אחרת. אגב, גם אצל עמיר זה יתרחש וגם אצל שלמה - zs וגם אצל הייבריד ורוזי. זה משום שהרמקולים שלהם (לא כולם קרמים) הם רמקולים שקופים יותר מהרמקול הספציפי שלך. אם היה לך את האוטופיה למשל, היית מבין את ההבדלים.

פוקאל היא יצרנית רמקולים נהדרת. אחת האהובות עלי. אבל הדגם שלך, למרות שהוא מוצלח וטוב מאוד למחירו, לא מתחרה בקסיאנו וברוקפורט, לא מתחרה בסדרת 800 של b&w ובעוד כמה שהמתחרה שלהם הוא האוטופיה.

הרי ידוע לכולנו שאין לזה סוף. ואני לא מנסה לעשות איתך תחרות למי יש יותר גדול. זה עניין של להחשף ולהתקדם. זה לא רק קרמי, זה גם לא קרמי. אבל כשתשמע רמקולים שעולים כפול ובנויים טוב אתה תבין מה ההבדל בין רמקול לא כל כך יקר ומפורט לבין רמקולים מפורטים מאוד שהם גם, לצערינו הרב, יקרים מאוד.

באמת בכייף - אתה מוזמן.

היי נמר,

אבדוק את העניין עם הרקוויאמים, ואשתדל להגיע. צריך קצת זמן לעניין. יש ביצוע ספציפי שאתה ממליץ לי?

לא בדקתי את האלקטרות לעומת ה 800 אבל את ה 804/803 הם עקפו, לטעמי האישי כמובן. אבל סוג דיון שאומר "הרמקול שלך בכלל לקולנוע ביתי, ומעדיף על פניו סרווין ווגה שנת 88" רק כדי להוריד את הצד השני לרצפה ולצאת "גבר" פסול לטעמי.

אין לי בעיה שמישהו חושב שרמקול איקס לא טוב, גם אם יש לי אותו... ביג דיל... הבעיה שמציינים זאת כאמת אבסלוטית כדי לבטל את הצד השני.

סתם מניפולציה.
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
1.
סבבה.
( עדיין הייתי שמח לדוגמא של דיסק עם מספר שיר וזמן שבהם לא אשמע פרט מסויים באלקטרות לעומת כל הקראמי)
״צודק״
אתה תשאר עם שלך,ואנו נהנה מהקרמי שלנו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שושו.

סדרת אלקטרה היא סדרה שבמקור באמת נועדה לקולנוע ביתי. אבל מכיוון שהרמקולים הקדמיים מושקעים ואיכותיים הם כמובן טובים גם לסטריאו.

זה לא קשור ללהוריד לרצפה חלילה. יש כמה וכמה ביקורות על הרמקול הזה כסטריאו אך יחד עם זאת הוא מאוד נפוץ אצל חובבי הקולנוע הכבדים.

http://www.focal.com/en/11-electra-1000-be-2-
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,234
מעורבות
783
נקודות
113
ההבדל בציון לקזיאנו לבין הציון לאלקטרה הוא בערך כמו ההבדל בין הציון לגרנד אוטופיה לציון של הקזיאנו.
לשיטתך הכלכלית היית צריך לקנות רמקול בשקם אלקטריק, היית נשאר עם יותר מ 30 אלף שקל ביד וההבדל לא היה משמעותי.
כשתשמע, תבין. או שלא.

שוב מניפולציה. הרי שנינו יודעים כמה עולה פוקאל 1028 ושקונים אותו בשקם אלקטרה ולא שקם אלקטריק... והרי שיטתי היא לא כמו שתיארת, עצם העובדה שהם אצלי בבית עם אלקטרוניקה במחיר דומה. אז 30 אלף חיסכון זה לא העניין, וגם אתה ידעת את זה לפני שכבתה את התגובה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
א. אחד הדברים שנדרשים (גם) מרמקולים הוא שיגיבו מיד לאות שהם מקבלים ויפסיקו מיד כאשר הוא נפסק. אם זה לא קורה, התוצר המוזיקלי מתחרבש. למה? כי במוזיקה אין צליל אחד וזהו, הם באים ברצף. ואם העסק ממשיך במה שהיה, מה שבא אחריו מתחבר אליו - והנה ברדק או עיוות.
דבר נוסף הוא מהירות תגובה. לכן, יש רמקולים שמעבירים כלים מקישים באופן פלגמטי ויש כאלה שעושים את זה לפי אופי הכלי: מיידי, מדויק וצלול. מריחה, חוסר דיוק ושאר ירקות הם מהתוצרים השליליים של הפלגמטיות.
זו אחת הסיבות שלרמקולים אלקטרוסטטיים ורמקולי ריבון יש יתרון מובנה בתחומים אלה: הם מגיבים מהר מאוד ועוצרים מהר לא פחות. התוצאה המוזיקלית, בתחומים אלה, היא מהסיבות שרמקולים כאלה עושים כמה דברים שאחרים לא יודעים לעשות ואנשים קונים אותם למרות חסרונות אחרים, כולל תפעוליים.
ב. העניין הזה, של התחלה ועצירה בלי תוספות רלוונטי גם לתיבות (וגם כאן, להיעדר התיבות בסוג הפלאנרי הנ"ל יש יתרונות ידועים מאותן סיבות ממש; להם אין תיבה).
ג. אשר על-כן במהלך העשור וחצי האחרון יצרנים רבים מייצרים יחידות מחומרים שונים שתכליתם ליצור יחידה המגיבה מהר ובאופן מדויק. הדרך לכך היא שימוש בחומרים קשיחים וקלים. בריליום, יהלום, מגנזיום, אלומיניום וגם קרמיקה נועדו לאותה תכלית בדיוק.
ד. ממש כשם שיצרנים רבים משקיעים היום בתיבות שהן הרבה מעבר לעץ; חומרים מרוכבים (כבר ווילסון לפני שלושה עשורים), או אלומיניום משחקים תפקיד בתחום ממש בגלל תכונות אלה.

כמו הרבה דברים באודיו, עיקרון טוב לא מבטיח ביצוע טוב או חווית האזנה מהנה. בנוסף, יש מקרים רבים שדווקא הסיבה ליתרונות היא שתגרום לחסרונות בתחומים אחרים.

ה. כל זה לא משנה את העובדה שהמגמה מזה שנים היא בכיוון של יחידות מהסוג המדובר כמו-גם השקעה בתיבות – וככל שמדובר בעוצמת הטרנד הזה ובהיקפו, הרוב של יצרני העל הולכים לכיוון של יחידות מסוג כזה עם תיבות שהן הרבה יותר מ-MDF.
ו. מי שזה לא מוצא חן בעינו, לא צריך. זה לא משנה כי 1. זה מה שקורה; 2. זה – עם ביצוע ראוי הלוקח בחשבון את הבעיות שהיחידות האלה מביאות אתן – מייצר מוזיקה עם כמה תכונות שרמקולים מסורתיים לא מסוגלים לנפק.
ז. אחת מהן היא פירוט; ממש לא משנה אם זה חשוב למישהו בפורום או לא. תפקידו של הרמקול הוא לשדר את כל – בדגש על כל – מה שמגיע אליו. זה מה שהוא חייב לי, כי זה מה שיש בחומר המנגן. אם נוצר קונפליקט בין פירוט ובין הנאה, צריך למצוא משהו שיודע לנפק את הראשון ולא לפגוע בשני – או בבחירת הרמקול הנכון או בהתאמת רכיבים נכונה; מגבר הספק וכבל רמקול נמצאים בראש רשימת ההתאמה.

חקסמח והרבה ישועות
האמת כל הכתוב להעיל מפורט ונכון עד כדי כאב כי(לפחות אני)לא פגשתי ברמקול הזה .
ומישפט המפתח לטעמי הוא"כמו הרבה דברים באודיו,עיקרון טוב לא מבטיח ביצוע טוב או חווית האזנה מהנה."
וכאשר חווית האזנה נופלת ולא משנה עקב מה ,השאר טפל.
וכאשר אתה אכן מקבל חווית האזנה מהנה ולמרות שאחד הפרמטרים להעיל לא מיתקים על בוריו ,אכן השגתה המטרה.
יש לציין שחויות האזנה הן אידבידואליות לחלוטין.
יכול להיות שלא כולם מחפשים חויה בהאזנה,יש מי שיש לו מיליון שקל בבנק וכיף לו זה שלו.
ויש מי שמרויח לא רע ונהנה מויסקי טוב ,בחורה שונה ,אוכל טוב .עכשיו מי הוא העשיר.?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
היי נמר,

אבדוק את העניין עם הרקוויאמים, ואשתדל להגיע. צריך קצת זמן לעניין. יש ביצוע ספציפי שאתה ממליץ לי?

לא בדקתי את האלקטרות לעומת ה 800 אבל את ה 804/803 הם עקפו, לטעמי האישי כמובן. אבל סוג דיון שאומר "הרמקול שלך בכלל לקולנוע ביתי, ומעדיף על פניו סרווין ווגה שנת 88" רק כדי להוריד את הצד השני לרצפה ולצאת "גבר" פסול לטעמי.

אין לי בעיה שמישהו חושב שרמקול איקס לא טוב, גם אם יש לי אותו... ביג דיל... הבעיה שמציינים זאת כאמת אבסלוטית כדי לבטל את הצד השני.

סתם מניפולציה.
יאללה , תפסיק עם ההתבכיינות שלך.
כולה אמרתי שהעדפתי את הרמקול שלי על האלקטרות, ומהאמירה הזאת אתה וחבר שלך, לא זוכר את השם,
קפצתם להסביר לי כמה אני טועה.
כולה אמרתי מה ששמעתי אצלי בבית ולא אצלך או בתערוכה.
ונכון. ה 1028 רמקול יפה עם צליל נחמד ובא מחברה שכנראה בין השלוש הכי טובות בעולם, אבל הוא לא בליגה של הרמקולים שיכולים להיות מוגדרים כהיי אנד.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,234
מעורבות
783
נקודות
113
יאללה , תפסיק עם ההתבכיינות שלך.
כולה אמרתי שהעדפתי את הרמקול שלי על האלקטרות, ומהאמירה הזאת אתה וחבר שלך, לא זוכר את השם,
קפצתם להסביר לי כמה אני טועה.
כולה אמרתי מה ששמעתי אצלי בבית ולא אצלך או בתערוכה.
ונכון. ה 1028 רמקול יפה עם צליל נחמד ובא מחברה שכנראה בין השלוש הכי טובות בעולם, אבל הוא לא בליגה של הרמקולים שיכולים להיות מוגדרים כהיי אנד.

אתה צודק.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
האמת כל הכתוב להעיל מפורט ונכון עד כדי כאב כי(לפחות אני)לא פגשתי ברמקול הזה .
ומישפט המפתח לטעמי הוא"כמו הרבה דברים באודיו,עיקרון טוב לא מבטיח ביצוע טוב או חווית האזנה מהנה."
וכאשר חווית האזנה נופלת ולא משנה עקב מה ,השאר טפל.
וכאשר אתה אכן מקבל חווית האזנה מהנה ולמרות שאחד הפרמטרים להעיל לא מיתקים על בוריו ,אכן השגתה המטרה.
יש לציין שחויות האזנה הן אידבידואליות לחלוטין.
יכול להיות שלא כולם מחפשים חויה בהאזנה,יש מי שיש לו מיליון שקל בבנק וכיף לו זה שלו.
ויש מי שמרויח לא רע ונהנה מויסקי טוב ,בחורה שונה ,אוכל טוב .עכשיו מי הוא העשיר.?

שלמה,
העשיר הוא זה ששמח בחלקו.
אני שמח בחלקי.

עם כל הכבוד לתיאוריות, יש גם מעשי.
ה"מעשי" כאן הוא החבילה הכוללת, או התוצאה.
למרות הצידוק הטכנולוגי לכאורה, אין קונצנזוס, בטח לא לגבי הרמקולים מבוססי מגנזיום/קרמיקה/בריליום וכו'.

אפילו החברה שמייצרת את הרמקולים שבסקירה הרגישו כנראה לא נעים לקרוא לעצמם "קונצנזוס" אז הם שינו לעצמם את השם ל"ארטוס".

אגב, כל הדיון הזה מזכיר לי בדיחה לגבי ההבדלים בין תיאוריה למעשי: לש-ון

ילד : אבא, מה ההבדל בין תיאוריה למעשי?
אבא: בוא ואסביר, ראה את הבת, שאל אותה, אם יציעו לך מיליון דולר תשכבי עם השכן?
הבת עונה: כן.
אבא: רואה את האמא ושואל גם אותה, אם יציעו לך מיליון דולר תשכבי עם השכן?
האמא עונה: כן.
אבא: אתה רואה בן, תיאורטית יש לנו 2 מליון דולר, מעשית יש לנו 2 זונות בבית!

י
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יובל.
אם אינני טועה (וטטעה אותי אם אני צודק) כתבתי לך במפורש שלמסקנות הללו הגעתי לאחר האזנה של כמה וכמה (וכמה כן?) רמקולים.

אז מדוע אתה מאשים אותי במסקנות מתוך תיאוריה?

והבדיחה קטלנית. ניכנסה לרשימה...:)
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יובל.
אם אינני טועה (וטטעה אותי אם אני צודק) כתבתי לך במפורש שלמסקנות הללו הגעתי לאחר האזנה של כמה וכמה (וכמה כן?) רמקולים.
נכון, שכחתי שרק אתה מאזין לרמקולים ומגיע למסקנות, כולנו סתם מקשקשים כאן

אז מדוע אתה מאשים אותי במסקנות מתוך תיאוריה?
לא מאשים אותך בשום דבר, רק אומר שגם אם תביא את הרמקול הבא שלך ישירות מנאסא, זה לא אומר שיהיה לו סאונד מהחלל

והבדיחה קטלנית. ניכנסה לרשימה...:)

שמח שאהבת את הבדיחה :O
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יובל.

נחמד לקחת את הדיון למקום של הפולניה הנעלבת. אבל יאללה, שיהיה.

בכל מקרה, אין לך מספיק נסיון עם רמקולים מהסוג הזה. אתה רוצה, תבוא לשמוע. גם ככה לא היית אצלי 200 שנה. הגיע הזמן.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יובל.

נחמד לקחת את הדיון למקום של הפולניה הנעלבת. אבל יאללה, שיהיה.

בכל מקרה, אין לך מספיק נסיון עם רמקולים מהסוג הזה. אתה רוצה, תבוא לשמוע. גם ככה לא היית אצלי 200 שנה. הגיע הזמן.

שום פולנייה, בכיף אפשר להפגש! באמת עברו כמה שנים טובות!

אני גם בהזדמנות הזו מזמין אותך לבוא לשמוע את המריחות והבומים אצלי.
נוכל ביחד להסתכל על הממברנה ולראות איך היא מתקפלת פנימה כשהיא נעה קדימה לש-ון
זה מחזה מאוד מרגיע...

כהקדמה (ביקור הפאנל שסקר גם את הרמקולים האלה):
http://www.dtown.co.il/forum/24048-ביקור-הפנל-הפעם-אצל-איתן-לוין.html

שרלטנים ה Zu האלו תאמין לי, איך קניתי בתום לב המון עיוותים.
החוצפנים עוד מייצרים רמקולים ב 40 אלף דולר שמבוססים על יחידות מרוכבות עם core מנייר.
בושה וחרפה. לש-ון חבורה של טמבלים.
כל זה היה יכול להמנע אם המהנדסים שם היו קוראים קצת ב dtown להרחבת ההשכלה לפני שרצו לייצר רמקולים.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור