Artos Moonglow - רמקולים "קרמיים" במבחן


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,352
מעורבות
724
נקודות
113
שרשור תגובות עבור המאמר: Artos Moonglow - רמקולים "קרמיים" במבחן
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
שבוע טוב נמר.ראשית ברכות על הסקירה הממצה.אני חייב להודות שאני חווה דבר מאוד דומה אצלי בבית עם היחידה הקרמית אמנם דרייבר הבאס שבחרתי יורד נמוך יותר 30HZ ב+3DB לפי המדידות אך התיאור שלך לגבי המיד מדוייק ביותר.
נהנתי לקרוא וגם לחוות דברים דומים מאוד גם אצלי.
שאפו ומחכים לעוד
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
מהסקירה משתמע שהרמקול טוב בעיקר למוסיקה של זמרת עם ליווי (ורצוי של גטרות אקוסטיות ולא מעבר).
לא עומד בנפח המיד בס הנדרש בהקלטות ג'ז סטנדרטי ולא עמוס (כדוגמת הבן ובסטר שסקרת עימו), לא עומד במוסיקה סימפונית, לא עומד במוסיקת רוק כבד (או אלקטרונית), מי ירצה לקנות רמקול בסכום הזה שבנוסף לחוסר היכולת שלו להשמיע את מרבית הז'אנרים הוא גם מפונק להגברה ועשוי להשמע בהיר?
לי זה לא מובן שיש כל כך הרבה אלטרנטיבות שנותנות הרבה מעבר לזה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש לזכור שמדובר ברמקול רצפה אבל קטן.

כתבתי למשל שהוא אינו קורס בשיחזור תזמורת סימפונית גדולה אך עדיין אינו מצליח לשמור על דינמיות ראויה. יחד עם זאת, הוא משחזר כלים אקוסטים בצורה יוצאת מגדר הרגיל. הרבה יותר טוב למשל מרמקול מקביל לו במחיר של פוקאל. הפוקאל לעומתו יהיה ״גיבור״ יותר בניגון בקול רם.

יחד עם זאת ציינתי שבסלון ממוצע הוא לא אמור לקרוס משום שלא תגיע לעוצמות הללו בשביל לייצר את אותה התחושה.

נכון, הוא רמקול לא שמן. הוא נטרלי נוטה ל״רזון״ מסוים. לעומת זאת, הרזולוציה במה שהוא כן מזהה למטה, היא מעלה. אבל ממש מעולה. אין הרבה רמקולים רצפתיים במחיר הזה, שמנגנים סולו קונטרבס בצורה כזו שאני יכול ממש לכתוב את התווים על דף.

לגבי הפינוק.
ככל שתעלה ברמה כך תקבל יותר שקיפות. רמקולים שקופים רגישים עוד יותר לאלקטרוניקה. זה מחיר האיכות...

זהו רמקול רצפה קטן, שמתאים לחללים בגודל של 4 על 4 (פחות או יותר) ואינו מיועד למוסיקת רוק כבד, אלקטרוני ושיחזור תזמורות סימפוניות גדולות. יש עוד כמה כאלה במחיר גבוה יותר. למשל הפוקאל דיאבלו אוטופיה הוא גם כזה. אבל הוא יקר יותר. ה-yg כרמל הוא גם כזה והוא יקר אף יותר. יש עוד כמה וכמה דוגמאות. וכל הרמקולים הללו נמכרים ונחשבים למוצלחים מאוד בתחומם...
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
באמת שאני לא מצליח להבין לאיזה נישה נכנס הרמקול הזה ולמי הוא מיועד.
שיש בסכומים הללו רמקולים מצויינים שמסוגלים לשחזר את כל סוגי הז'אנרים בצורה נפלאה (אולי מבלי לשמוע את השערות בנחירי הנגנים אבל מספיק רזולוציה בשביל להנות מהכל).
לדוגמה הפוקאל שציינת (נניח ה-1038), או B&W 802D או סונוס פאבר אוליפיקה 3 (ויש עוד הרבה דוגמאות אחרות).
וכמובן גם רמקולים מדפיים מהשורה הראשונה (למי שבאמת רוצה התאמה לחדר קטן מאוד) - כדוגמת סונוס פאבר גוורינארי, הפוקל דיאבלו (שלטעמי יש לו מיד בס מצויין ונפח מצויין במידה ואתה רוצה למלא חלל קטן יחסית) ואפילו הריידהו C1.1 עושים הכל בצורה מופלאה אולי בלי האוקטבה התחתונה ביותר אבל עם יכולת לנגן את כל הז'אנרים ללא כל בעייה.
נשמע לי שזה רמקול של טעימות ליכולת האלמנטים ואם משהו באמת רוצה להנות ולשמוע מוסיקה, כנראה צריך לעלות בדגמי החברה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לנגן בלי בעיה זה עניין של יחוס. הסונוס פאבר גוורינארי הרבה פחות גיבור מהארטוס ופחות איכותי בהחלט.
הפוקאל שציינת [1038] מבחינת פירוט, רזולוציה, מהירות ומיקרו דינמיות הוא ליגה אחת למטה. אבל כן, הוא יכול לנגן בקול רם.
 

gayle

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
12
נקודות
18
לנגן בלי בעיה זה עניין של יחוס. הסונוס פאבר גוורינארי הרבה פחות גיבור מהארטוס ופחות איכותי בהחלט.
תשמע, לא מכיר מה ההגדרות של "גיבור" או "איכותי", אבל רמקול זה הרבה מעבר ליחידות קרמיות. זה יכולת לשלב בין יחידות לקרוס, זה שילוב של יחידות עם התיבה וכל המכלול הזה מנגן מוסיקה בסוף. הגוורינארי הוא רמקול שעושה הרבה דברים מצויין - אתה יכול עד מחר לדבר על רזולוציה, מהירות וכל מיני סופרלטיבים אודיופילים, אבל בסופו של יום מי ששומע מוסיקה ולא אוסף של אפקטים אודיופילים יהנה מאוד מגוורינארי בכל סוגי הז'אנרים (והוא מסוגל לנגן את כולם בהנתן חדר קטן והגברה מתאימה). וד"א, הגוורינארי הנוכחי (האבולושיין) הרבה פחות סלחן מהקודמים והרבה יותר שקוף ורזולוציוני (אם זה מה שאתה אוהב).

הפוקאל שציינת [1038] מבחינת פירוט, רזולוציה, מהירות ומיקרו דינמיות הוא ליגה אחת למטה. אבל כן, הוא יכול לנגן בקול רם.
מי דיבר על "לנגן בקול רם", דברתי על יכולת לשחזר את כל הסגנונות ללא בעייה, והפוקל עושה זאת מצויין עם אספקטים אודיופילים ברמה הגבוהה ביותר.

לטעמי, מי ששומע מוסיקה, צריך לחפש רמקולים אחרים בסכום הזה.
 

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,027
מעורבות
96
נקודות
48
נמר ערב טוב . כמו שאני תמיד אומר אתה יודע איך הרמקול עובד. ולתאר אותו על שלל יתרונותיו וחסרונותיו שאפו. אני הבנתי שעברת. לטידאל שהוא גם רמקול קרמי. מה שיש לי לומר שאני לא ההיתי מוכן לשלם סכום זה ולקבל פחות ממה שהוא שוה. נכון לי יש רמקולים שעלו כ30 k ואני מבחינת איכות לא מתפשר! !. וידי עוד נטויה לחיפוש רמקול ישן של החברה אבל בערכו הוא רמה אחת מעל מה שיש לי. בקיצור לטעמי רצפתי שעולה לא מעט
נכון שאין מושלם אבל לפחות שיתן תמורה. רמקול שציין חברנו סונס או פוקל לטעמו נותן לו את התוצאה . לי פחות ואני לא ניכנס פה לויכוח כל אחד וטעמו האישי. אני אישית אוהב לשמוע את הבמה וכל הפרטים וסאונד עם אמוציות נכונות ותקציב הוגן.
.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
תשמע, לא מכיר מה ההגדרות של "גיבור" או "איכותי", אבל רמקול זה הרבה מעבר ליחידות קרמיות. זה יכולת לשלב בין יחידות לקרוס, זה שילוב של יחידות עם התיבה וכל המכלול הזה מנגן מוסיקה בסוף. הגוורינארי הוא רמקול שעושה הרבה דברים מצויין - אתה יכול עד מחר לדבר על רזולוציה, מהירות וכל מיני סופרלטיבים אודיופילים, אבל בסופו של יום מי ששומע מוסיקה ולא אוסף של אפקטים אודיופילים יהנה מאוד מגוורינארי בכל סוגי הז'אנרים (והוא מסוגל לנגן את כולם בהנתן חדר קטן והגברה מתאימה). וד"א, הגוורינארי הנוכחי (האבולושיין) הרבה פחות סלחן מהקודמים והרבה יותר שקוף ורזולוציוני (אם זה מה שאתה אוהב).

אני משער שכל אחד שקורא התייחסות לרמקול או מגבר כ״גיבור״ מבין שמדובר במגבר חזק. לעומת זאת אין דרך להגדיר איכות מבלי לפרק אותה לפרמטרים (מה שאתה קורא - אפקטים) שיחד מהווים חלק בלתי נפרד מתוצאה הכללית.
אפקטים זה מנורות לדים קופצות לפי קצב המוסיקה, אפקטים זה רמקול אחורי שפתאום מגיש לך את המצילה ממקום לא צפוי. מהירות, רזולוציה, הפרדה, דינמיות, איזון טונאלי, שקיפות, מיידיות, טרזיינטים, מיקרו דינמיות, פרטים, נקיון ובמה הם אינם ״אפקטים״ ידידי. זו הדרך היחידה לתאר צליל באופן קר, מבלי להכניס רגשות למשוואה.

מי דיבר על "לנגן בקול רם", דברתי על יכולת לשחזר את כל הסגנונות ללא בעייה, והפוקל עושה זאת מצויין עם אספקטים אודיופילים ברמה הגבוהה ביותר.

אתה ידידי. הרי אני טענתי שהוא אינו מצליח להעביר תזמורת סימפונית בעוצמה גבוהה. כמובן שאני גם התייחסתי לעובדה שהרמקול הזה גם לא מצטיין בלהעביר מוסיקת מטאל בעוצמה שתיתן לי להרגיש שאני בהופעה בפארק. אתה לקחת את זה והערת על החסרונות הללו. דהיינו, יש לך בעיה עם זה שהוא לא מצליח לשמור על דינמיות ראויה בשיחזור מוסיקה תובענית בעוצמה גבוהה. נכון, צודק, כתבתי את זה בכתבה. לעומת זאת, הפוקאל 1038, הוא רמקול גדול מימדים, מרובה יחידות, שמסוגל לנגן מוסיקה כזו בקול רם. ופה זה די נגמר. כלים מסויימים כמו חליל פיקולו, כינור, וילולה, צ׳לו ואפילו בסים, הוא לא ינגן ״נכון״ וטבעי כמו זה. למה אני טוען זאת? אה, כי שמעתי אותו. אצלי בבית, על אותה אלקטרוניקה בדיוק, על אותה מוסיקה.

לטעמי, מי ששומע מוסיקה, צריך לחפש רמקולים אחרים בסכום הזה.

אחד המשפטים היותר לא ברורים שנתקלתי בהם. הרמקול הזה, כמו שכתבתי, עושה כמה דברים שמעט מאוד רמקולים בטווח מחירו יודעים לעשות. ומה שהוא עושה הוא דבר מאוד פשוט. מעביר את הצליל כפי שהוא, בצלילות מדהימה, בגדר המגבלות הפיסיקליות שלו (תיבה קטנה, יחידות קטנות), בלי לתבל, בלי חמימות ומריחות מיותרות. היה חכם יותר עבורך לכתוב שמי ששומע מוסיקה תובענית בעוצמות גבוהות יכול להמשיך הלאה. אבל גם זה יהיה הזוי משום שכתבתי את זה בביקורת עצמה עוד לפנייך.לש-ון

ונחזור לגווארינרי.
מכיר את החדש. וואלה, גם הוא היה פה (ביקורת בקרוב), והוא בהחלט מוגבל יותר. התיבה הקטנה מאוד שלו בשילוב יחידה בודדה ל מידבס זה אינו מתכון לנגן רוק כבד או תזמורת סימפונית גדולה. ולכן, עצם העובדה שאתה בכלל מביא אותו כדוגמא לכזה שכן מסוגל היא בעייתית.

הגווארינרי למשל עושה גם הוא, במסגרת המגבלות שלו, כמה דברים מאוד מרשימים. ולא, הוא לא מצליח לנגן תזמורת סימפונית או רוק כבד כמו רמקול פול ריינג׳ גדול.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נ.ב

נכון. הפוקאל עושה זאת נהדר. אבל אם ניכנסים לניואנסים (בקולות אדם למשל, כלים אקוסטים) הארטוס עושה זאת טוב בהרבה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
באמת שאני לא מצליח להבין לאיזה נישה נכנס הרמקול הזה ולמי הוא מיועד.
שיש בסכומים הללו רמקולים מצויינים שמסוגלים לשחזר את כל סוגי הז'אנרים בצורה נפלאה (אולי מבלי לשמוע את השערות בנחירי הנגנים אבל מספיק רזולוציה בשביל להנות מהכל).
לדוגמה הפוקאל שציינת (נניח ה-1038), או B&W 802D או סונוס פאבר אוליפיקה 3 (ויש עוד הרבה דוגמאות אחרות).
וכמובן גם רמקולים מדפיים מהשורה הראשונה (למי שבאמת רוצה התאמה לחדר קטן מאוד) - כדוגמת סונוס פאבר גוורינארי, הפוקל דיאבלו (שלטעמי יש לו מיד בס מצויין ונפח מצויין במידה ואתה רוצה למלא חלל קטן יחסית) ואפילו הריידהו C1.1 עושים הכל בצורה מופלאה אולי בלי האוקטבה התחתונה ביותר אבל עם יכולת לנגן את כל הז'אנרים ללא כל בעייה.
נשמע לי שזה רמקול של טעימות ליכולת האלמנטים ואם משהו באמת רוצה להנות ולשמוע מוסיקה, כנראה צריך לעלות בדגמי החברה.
ה1038 ממש לא בכיוון של הרמקול המדובר.
הפוקאל הוא עוד רמקול בסדר וזהו.( היה לי אותו).
ההבדל הוא אייכות לעומת כמות.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
נמר, הרמקול לי הוא בערך באותו גודל פיזי של הרמקול בסקירה, וגם קרמי.
בסלון של מעל 30 מטר מרובע. אני לא מכיר את בעיות הגודל והדינמיות שאתה מתאר.
) נכון שאף פעם לא מזיק עוד גודל, כשהוא נכון ודינמיות).
 

עידו-ט

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
0
נקודות
0
האם אתה יכול לתאר את ההבדלים בין הרמקולים של 3 החברות המיובאות לארץ ומייצרות רמקולים קרמיים (ארטוס, טידאל ואיזופון/גאודר) ? האם ישנם קווי אופי משותפים לרמקולים של כל חברה ? האם גם הרמקולים של טידאל או גאודר מסתפקים בהגברה צנועה ?
 

NStudio-Hiend

חבר משקיען
הודעות
851
מעורבות
43
נקודות
28
רוזי , הרמקול הוא קטן יותר משלך , דומה ל vescova אבל עם יחידות יותר קטנות , באיזופון יש לו שתי יחידות של 7 אינש ובארטוס 5.75 אינש .
לכן אין מה להשוות , אולי מול הArtos sunrise שדומה לשלך . אותה יחידת מיד ושתי יחידות של באס ואותה גודל תיבה בערך .
הארטוס sunrise אפילו יורד יותר נמוך מהcassiano .

תודה מישל .
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר, הרמקול לי הוא בערך באותו גודל פיזי של הרמקול בסקירה, וגם קרמי.
בסלון של מעל 30 מטר מרובע. אני לא מכיר את בעיות הגודל והדינמיות שאתה מתאר.
) נכון שאף פעם לא מזיק עוד גודל, כשהוא נכון ודינמיות).

הרמקול שברשותך הוא חיה אחרת לגמרי. ראשית היחידות שלו גדולות יותר, מדגמים יקרים ואיכותיים הרבה יותר מהיחידות שברמקול הנסקר. זה לא רק מעיד על איכות סונית גבוהה יותר (בתכנון נכון כמובן), אם כי על יכולות אחרות לחלוטין.

עם זאת, יחידת המיד שלך היא אחת לפני העליונה ביותר של החברה בעוד ברמקול הנסקר כל היחידות, מלבד הטויטר, הן מדגמי הכניסה של אקוטון.

גם התיבות שונות, בתכנון שונה, חומרים אחרים וכמובן, כיול קרוס אחר.

אין מה להשוות בין הרמקול שלך לרמקול הנבחן. אך יחד עם זאת יש גם דימיון.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
האם אתה יכול לתאר את ההבדלים בין הרמקולים של 3 החברות המיובאות לארץ ומייצרות רמקולים קרמיים (ארטוס, טידאל ואיזופון/גאודר) ? האם ישנם קווי אופי משותפים לרמקולים של כל חברה ? האם גם הרמקולים של טידאל או גאודר מסתפקים בהגברה צנועה ?

הארטוס הוא היותר ״עגלגל״ מבניהם. מה שבעצם מתפרש כיותר ״חם״. האיזופון והטידל דומים יותר אחד לשני מאשר הארטוס אליהם.

אני יכול לספר לך שהטידל מאוד דומה לאיזופון ערבה. שניהם שקופים מאוד, מדויקים, בס החלטי וזמין תמיד, לא מנופחים כלל, לא מתובלים כלל. הארטוס קצת יותר מתובל, יותר ״נעים״ להאזנה ויותר סלחן לאלקטרוניקה. אבל שוב, הכל יחסי...
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
נמר,
תודה על הסקירה
רק התבלבתי מעט, במקום אחד רשמת שהבמה קצת קטנה ומצד שני שהבמה ענקית
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
איפה?
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
בקריאה שניה נראה שפיפספתי את ה"לא" לפני
סליחה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
בקריאה שניה נראה שפיפספתי את ה"לא" לפני
סליחה

לא קרה דבר. לפחות הוכחת שאתה באמת קורא את הכתבות. זה כבר מחמם את הלב.
אוטוטו תעלה סריה של כתבות בדיוק בשבילך.:בעד:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור