תרופה לשמיעה


ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
ניישם את העייצה של נמר . נלך לרופא אוזניים לניקיון .
ישב לידי הנכד . אמר ששומע . מה זה התרגשתי
הנכד השני בן ה8 התחיל לנגן אורגן .
אני המורה. ניגנתי פעם על אקורדיון בימי נעורי

אקורדיון כלי מדהים ואחד הקשים....
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
חוש השמיעה מתחיל להתפתח בשלב העוברי אבל את הצלילים כפי שאנו מכירים המוח,באמצעות האוזניים,מתחיל לשמוע רק לאחר הלידה ומאז מתפתח עד לגיל 8 שנים.

בגיל 8 השמיעה האנושית בשיא היכולות שלה ומסוגלת לאבחן תדרים בין 8 HZ ל 22 KH במרווחים של 1 די.בי ופחות. מגיל 8 ועד לעליה השמימה דרך האדמה השמיעה האנושית הולכת ודועכת הן בטווח התדרים והן ביכולת להבחין בהבדלי עוצמה.

אוזן של בוגר לא מיומן מסוגלת להבחין בהבדלי עוצמה של 3 די.בי ואצל גברים אחרי גיל 40 יורדת האבחנה למרווחים של 6די.בי. אצל נשים זה קורה מאוחר יותר בסביבות גיל הבלות.

כל זה כמובן להדיוט שאוזנו איננה מיומנת מי שאוזניו מיומנות הדעיכה איטית הרבה יותר. מי שאימן אוזניו בדיסקוטקים הופעות חיות ו/או ולחילופין בחיל האוויר,חיל תותחנים ודומיהן הדעיכה גדולה יותר הן בספקטרום הצלילים והן באבחנה בין עוצמות.

מבחינה רפואית גריידא כל עוד בן אנוש שומע צלילים בטווח שהין 100 הרץ ל 8000 הרץ ומבחין בהבדלי עוצמה של 6 די.בי איננו נחשב לקוי שמיעה אלא זו שמיעה תקינה.

כל הדיסקים האלה שמשמיעים צליל ומציינים תדר אינם כלי בדיקה לאיכות השמיעה. הם,פחות או יותר,שווי ערך לקריאת התסמינים של מחלות נפש בספר רפואה עממי וריצה לרופא בתחושה שדעתך נסתרה.

בדיקת שמיעה שיכולה להצביע על הירידה בשמיעה יכולה להיעשות אך ורק במכון שמיעה מורשה על ידי אודיולוג מורשה (או אודיולוגית מורשית) ובחדר אטום וציוד יעודי. כל השאר הם לא יותר מכלל אצבע שגורם לדאגה מיותרת.
אם רוצים בדיקה רפואית של איכות השמיעה צריך לבקש מהרופא המפנה שיציין בדיקה בכל ספקטרום השמיעה ולא רק במה שנקרא שמיעה רפואית קרי בין 100 ל 8000 הרץ. אז תקבלו מהאודיולוג/גית גרף המראה את התדרים והעוצמות ורמות הדעיכה של האוזניים שלכם.

אגב: גם הבדיקה הזו מקורבת סטטיסטית למציאות ואיננה מדוייקת לחלוטין וזאת משום שהרפואה מכירה בעובדה שישנה דעיכה טבעית של השמיעה וגם כי חלק מהצלילים שהמוח שלנו שומע מגיעים מחללים שונים בגוף ולאו דווקא מהאוזניים ולכן ישנו קירוב סטטיסטי שלוקח בחשבון גיל,מגדר,משקל,עיסוקים וכו וגו'.

לגבי ניקוי אוזניים: ברמת העיקרון הדונג באוזן הוא חומר טבעי ששומר על האוזן והוא לא יותר מבעיה אסטטית. המלצת רופאי האוזניים היא שלא לדחוף לאוזן שום דבר שעוביו קטן מזרת יד ימין ולאיטרי יד ימינם מזרת יד שמאל. בכל מקרה ניקוי האוזן מטעם רפואי צריך להיעשות בהוראת רופא ובמרפאה מורשית,נזק,בלתי הפיך,עשוי להיגרם לאוזן מקסמי האוזניים שכולל,גם אך לא רק,נזק לעור התוף (שמגיל 8 ואילך איננו מגליד) וכלה בדחיפת הלכלוך פנימה וירידה בשמיעה כדי לקות שמיעה.

ברמת הניסיון האמפירי בקרב אנשים שהאזנה למוזיקה היא לחם חוקם: אם אתם גברים אחרי גיל 40 או אתן נשים אחרי גיל הבלות ואתם מוצאים עצמכם מאזינים בעוצמות נמוכות מבעבר (נמוכות בהיבט שלו כפתור הווליום כבר לא מבקר תדיר בשעה 11 שלו) שמיעתכם תקינה אם לא או לאורך זמן אתם מוצאים עצמכם משגרים את כפתור העוצמה לביקורים דחופים בשעה 12 שלו לכו לרופא המשפחה ובקשו הפנייה לאודיולוג.
הסיבה ל"תופעה" הזו היא שעם הגיל המודעות והאימון של חוש השמיעה המוח מחדד את השמיעה במובן של אבחנה בין עוצמות ומסתפק בעוצמות שמע נמוכות,יחסית כמובן,על מנת להפעיל את מנגנוני ההנאה ממוזיקה.
(השימוש בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.)

גלוי נאות:
אינני רופא הדברים האמורים נרשמו תחת כללי האצבע וכידע ומידע כללים בלבד.למי שחושש/חרד לשמיעתו רופא המשפחה - הוא הכתובת.

מנחם
 

הטכנאי קרמר

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
12
נקודות
18
אני עברתי בדיקה כזו שאתה מתאר בתדר 4KH השמיעה שלי ירדה ב3 DB ביגלל הרכב הדיזל והרעש מהמנוע
אכשו רוב הזמן אני בבית ומאזין למוסיקה . האים האוזן תתקן את עצמה בתדר זה .
ברסיבר יש אקולייזר . אז הוספתי 3DB לעוצמה
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
בדיקת שמיעה שיכולה להצביע על הירידה בשמיעה יכולה להיעשות אך ורק במכון שמיעה מורשה על ידי אודיולוג מורשה (או אודיולוגית מורשית) ובחדר אטום וציוד יעודי. כל השאר הם לא יותר מכלל אצבע שגורם לדאגה מיותרת.

מנחם

יש מצב שאצל אודיולוגית שומעים פתאום צלילים לא קיימים? או אודיופילים?

אני רוצה אודיולוגית!
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
יש מצב שאצל אודיולוגית שומעים פתאום צלילים לא קיימים? או אודיופילים?

אני רוצה אודיולוגית!

לא!
אבל יש מצב שיגלו את הטינטון שיש לך ;)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור