תקליטים קלסיים - מיטב האודיופיליה


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בהמשך לרשימות הקודמות (ג'ז וכו'), להלן מיטב האודיופיליה הקלסית לפי The Absolute Sound

http://www.avguide.com/article/best-audiophile-label-recordings-classical-tas-197?src=Playback
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מעולה יואל.

עכשיו צריך להתחיל להזמין.:D
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
תהליך מעניין קורה שם, ב-The Absolute Sound וב-AvGuide. הם העלימו את המלצותיו של הגורו המקורי, Harry Pearson, (הידוע בכינויו "HP"), ושמו המלצות שונות, עם חפיפה לא מאוד גדולה, והמלצות די מפוקפקות מבחינת סאונד, שלא לדבר על ביצועים. בעייתי, הייתי אומר. לא שהסאונד גרוע, באף אחת מההמלצות, אבל מכאן ועד עילית הסאונד שייש המרחק גדול.

סתם דוגמה -- Prokofiev, Piano Concerto No. 3. Janis, Moscow Philharmonic. Mercury SACD -- הכינורות דקים, יש קצת עיוותים בגווני הכלים, וממש לא מיטב מרקורי בסאונד (הביצוע מצויין). הפרוקופייב הוקלט על magnetic film תלת-ערוצי 35 מילימטר, אלא שהמקור לא נמצא ולא השתמשו בו ל-transfer, אלא בהעתק על tape תלת-ערוצי 1/2 אינץ'.

דרך אגב, מי שמתכנן לקנות את ה-hybrid SACD הזה (או כל SACD אחר של מרקורי) ולנגן את שיכבת ה-CD בלבד, כדאי שיידע ששיכבת ה-CD לא הרוויחה כלום מה-transfer ל-SACD/DSD, אלא השתמשו ב-remastering הישן בהרבה, זה שעשתה Wilma Cozart Fine בשנות ה-90, וששימש את גירסאות ה-CD only שייצאו אז.

עמיר
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
המידע לגבי שכבת ה- CD הוא בהחלט חשוב, מה מקור הידיעה?
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
מאכזב להיווכח שוב ושוב שרק יצירות סתמיות עד בינוניות זוכות להקלטות מעולות, ויתר על כן, להדפסות מחודשות (אני מדבר על תקליטים בלבד), בעוד שחוץ מדוגמה או שתיים אין זכר למוזיקת הברוק, ובוודאי לא לרנסנס ולפני כן. כמו כן, חוץ מברטוק וסטרווינסקי המשמימים, אין כמעט זכר למלחיני המאה העשרים, ובוודאי לא למלחינים מן המחצית השנייה של המאה העשרים.
אבל הדבר המאכזב ביותר מבחינתי הוא העובדה שאין (ככל הידוע לי) הקלטות אנלוגיות חדשות, מודל 2009, למוזיקת ברוק ו/או רנסנס.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
משה: "ברטוק וסטרווינסקי המשמימים".
מה אומר ומה אדבר
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,686
מעורבות
211
נקודות
63
למי שמעוניין, יש לי קרוב ל500 תקליטים למכירה
במצב מעולה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
מאכזב להיווכח שוב ושוב שרק יצירות סתמיות עד בינוניות זוכות להקלטות מעולות, ויתר על כן, להדפסות מחודשות (אני מדבר על תקליטים בלבד)
לעומת זאת, ב-CD וב-SACD בהחלט יש הקלטות מעולות...:D

עמיר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לדעתי היצירה Dark side of the moon בגרסת הרימאסטר 30 שנה, בדיסק הייבריד נשמעת נהדר :D
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
מאכזב להיווכח שוב ושוב שרק יצירות סתמיות עד בינוניות זוכות להקלטות מעולות, ויתר על כן, להדפסות מחודשות (אני מדבר על תקליטים בלבד), בעוד שחוץ מדוגמה או שתיים אין זכר למוזיקת הברוק, ובוודאי לא לרנסנס ולפני כן. כמו כן, חוץ מברטוק וסטרווינסקי המשמימים, אין כמעט זכר למלחיני המאה העשרים, ובוודאי לא למלחינים מן המחצית השנייה של המאה העשרים.
אבל הדבר המאכזב ביותר מבחינתי הוא העובדה שאין (ככל הידוע לי) הקלטות אנלוגיות חדשות, מודל 2009, למוזיקת ברוק ו/או רנסנס.
יכול להיות שהסיבה לאכזה היא הציפיות...:)

רוב יצירות הבארוק והרנסאנס שאינן מוקלטות נשכחו כנראה מאוד בצדק, בשל היותן "סתמיות עד בינוניות" (ולפעמים בהרבה למטה מזה (sad)), ואולי כך גם לגבי "למלחינים מן המחצית השנייה של המאה העשרים" שחלקם לא יצאו מכלל הסתמיות, הרעשים מחוסרי ההקשר וה"חידושים".

לעומת זאת, המלחינים שנחשבים בקונצנזוס גורף לבין הגדולים במאה העשרים, וסטראווינקי אולי לגדול ביותר, הם אצלך "משמימים".

אז אולי לא מפתיע שחברות המוסיקה למיניהן, שהן גופים מסחריים, אינן הולכות לפי הציפיות שלך, שהן, איך לומר זאת, "יוצאות דופן"?

והיום כמעט לא מקליטים בכלל הקלטות אנאלוגיות. אולי אתה מדבר על העברה ל-LPs, שאינה חייבת לבוא ממקור אנאלוגי.

עמיר
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
יכול להיות שהסיבה לאכזה היא הציפיות...:)

רוב יצירות הבארוק והרנסאנס שאינן מוקלטות נשכחו כנראה מאוד בצדק, בשל היותן "סתמיות עד בינוניות" (ולפעמים בהרבה למטה מזה (sad)), ואולי כך גם לגבי "למלחינים מן המחצית השנייה של המאה העשרים" שחלקם לא יצאו מכלל הסתמיות, הרעשים מחוסרי ההקשר וה"חידושים".

לעומת זאת, המלחינים שנחשבים בקונצנזוס גורף לבין הגדולים במאה העשרים, וסטראווינקי אולי לגדול ביותר, הם אצלך "משמימים".

אז אולי לא מפתיע שחברות המוסיקה למיניהן, שהן גופים מסחריים, אינן הולכות לפי הציפיות שלך, שהן, איך לומר זאת, "יוצאות דופן"?

והיום כמעט לא מקליטים בכלל הקלטות אנאלוגיות. אולי אתה מדבר על העברה ל-LPs, שאינה חייבת לבוא ממקור אנאלוגי.

עמיר

עמיר, האם באך נשכח ובצדק? ומה עם ויולדי? גם הוא?
ועזוב כרגע את סטרווינסקי וברטוק שמשעממים אותי טיכו, זה ביני לבין עצמי, מה לגבי המוזיקה המודרנית במחצית השנייה של המאה העשרים?
מה שאני רוצה לומר הוא, שהייתי רוצה לראות על גבי תקליטים (!) ביצועים מודרניים, עכשוויים, ליצירות המוקלטות בשפע על גבי תקליטורים (כולל ברטוק וסטרווינסקי...).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
עמיר, האם באך נשכח ובצדק? ומה עם ויולדי? גם הוא?
ועזוב כרגע את סטרווינסקי וברטוק שמשעממים אותי טיכו, זה ביני לבין עצמי, מה לגבי המוזיקה המודרנית במחצית השנייה של המאה העשרים?
מה שאני רוצה לומר הוא, שהייתי רוצה לראות על גבי תקליטים (!) ביצועים מודרניים, עכשוויים, ליצירות המוקלטות בשפע על גבי תקליטורים (כולל ברטוק וסטרווינסקי...).
משה -- לא התייחסת בעצם למה שכתבתי :).

באך וויואלדי מוקלטים המון. ואני התייחסתי לאלה שאינם מוקלטים.

ובקשר לאי-העברה ל-LPs, כנראה שהסיבה היא שאין לזה הצדקה מסחרית. בגלל זה הרבה חברות גם הפסיקו את ייצור ה-SACDs...(sad)

עמיר
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
כלכלה

מאכזב להיווכח שוב ושוב שרק יצירות סתמיות עד בינוניות זוכות להקלטות מעולות, ויתר על כן, להדפסות מחודשות (אני מדבר על תקליטים בלבד), בעוד שחוץ מדוגמה או שתיים אין זכר למוזיקת הברוק, ובוודאי לא לרנסנס ולפני כן. כמו כן, חוץ מברטוק וסטרווינסקי המשמימים, אין כמעט זכר למלחיני המאה העשרים, ובוודאי לא למלחינים מן המחצית השנייה של המאה העשרים.
אבל הדבר המאכזב ביותר מבחינתי הוא העובדה שאין (ככל הידוע לי) הקלטות אנלוגיות חדשות, מודל 2009, למוזיקת ברוק ו/או רנסנס.

אם חברות התקליטים היו מוצאות את העניין כדאי כלכלית עבורן, הן היו עושות זאת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
!Gentlemen, you can't fight here, this is the war room
תתפלא :D

We all can and DO!!! (sad)
And quite a lot, too!!! (sad)

כנראה שהרבה יןתר מדי! :D

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
מכיר לא רע חלק מהרשימה שפרסמה באבסולוט סאונד ואף אני בעל כמה וכמה תקליטים כאילו
זו רשימה אודיופילית של אודיופילים שאין להם שום קשר לאהבה אמיתית למוזיקה.

בכלל יש כאילו שטוענים שמדיה דיגיטלית כל כך גרועה עד שהם לא מאזינים למוזיקה מוקלטת כזו אלא רק בתקליטים או בסרטי הקלטה.
עבורי אותם אילו הם האודיופילים האולטימטיבים. אדיקות לגבי הצליל על חשבון התוכן.
ברשימה של אבסולוט סאונד- אין הקלטה אחת שנחשבת מבחינה מוזיקאלית פיסגת הפסגות"
למשל הסוויטות לצ'לו של באך עם סטקר-סאונד מצויין על וניל אבל היכן האינטרפטציות החדשות יותר הקיימות?
מוזיקת ברוק מוקלטת התפתחה מאוד בשני העשורים האחרונים. קיימום המון יצירות שהוקלטו בפעם הראשונה על דיגיטלי. רוב היצירות של וויאלדי (הבחור כתב הרבה) קיימות על דיסקים ולא על תקליטים.
אינטרפטציה- "פירוש" וגישה ליצירה הוא משהו מאוד קריטי . הגישה לביצוע של מוזיקת ברוק השתנתה 180 מעלות העשורים האחרונים. שימוש בכלי תקופה, סאונד ללא שמן או אופריאו ויברטו מיותר, דינמיקה, צלילות ונקיון.
זה לא תמיד קיים באינטרפטציות ליצירות אילו שהוקלטו התקליטים.
הקטננטות של באך- יש בידי את כל המכלול בתקליטים (עלה לי 40 ש"ח הכול כולל הכול)-של הרננקור ורילינג. היכן הם והיכן הביצועים החדשים?
זה נכון שלחובב מוזיקה יש צורך במספר ביצועים ליצירה . אבל למה להתחייב רק לכאילו שהוקלטו לפני 30 או 40 שנים.
ואם מישהו רוצה לשמוע את מוצרט או בטהובן כפי שהם נשמעו בתקופתם? היכן בתקליטים ניתן להשיג יצירות קונצרטנטיות שלהם בכלי תקופה?
בקיצור- מי שאוהב מוזיקה- אם הסאונד קצת דיגיטאלי יותר או פחות זה לא מה שמשנה.
אודיופיל שאוהב מוזיקה- ינסה לרכוש מערכת דיגיטאלית שתשמע "אנלוגית", יחד עם מערכת אנלוגית.
אודיופיל שאוהב סאונד – ישמע תקליטים בשקל מהחור השחור, יעפעף בעינייו ויגיד אךךךךךךךךך-איזה יופי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
מכיר לא רע חלק מהרשימה שפרסמה באבסולוט סאונד ואף אני בעל כמה וכמה תקליטים כאילו
זו רשימה אודיופילית של אודיופילים שאין להם שום קשר לאהבה אמיתית למוזיקה.

בכלל יש כאילו שטוענים שמדיה דיגיטלית כל כך גרועה עד שהם לא מאזינים למוזיקה מוקלטת כזו אלא רק בתקליטים או בסרטי הקלטה.
עבורי אותם אילו הם האודיופילים האולטימטיבים. אדיקות לגבי הצליל על חשבון התוכן.
ברשימה של אבסולוט סאונד- אין הקלטה אחת שנחשבת מבחינה מוזיקאלית פיסגת הפסגות"
למשל הסוויטות לצ'לו של באך עם סטקר-סאונד מצויין על וניל אבל היכן האינטרפטציות החדשות יותר הקיימות?
מוזיקת ברוק מוקלטת התפתחה מאוד בשני העשורים האחרונים. קיימום המון יצירות שהוקלטו בפעם הראשונה על דיגיטלי. רוב היצירות של וויאלדי (הבחור כתב הרבה) קיימות על דיסקים ולא על תקליטים.
אינטרפטציה- "פירוש" וגישה ליצירה הוא משהו מאוד קריטי . הגישה לביצוע של מוזיקת ברוק השתנתה 180 מעלות העשורים האחרונים. שימוש בכלי תקופה, סאונד ללא שמן או אופריאו ויברטו מיותר, דינמיקה, צלילות ונקיון.
זה לא תמיד קיים באינטרפטציות ליצירות אילו שהוקלטו התקליטים.
הקטננטות של באך- יש בידי את כל המכלול בתקליטים (עלה לי 40 ש"ח הכול כולל הכול)-של הרננקור ורילינג. היכן הם והיכן הביצועים החדשים?
זה נכון שלחובב מוזיקה יש צורך במספר ביצועים ליצירה . אבל למה להתחייב רק לכאילו שהוקלטו לפני 30 או 40 שנים.
ואם מישהו רוצה לשמוע את מוצרט או בטהובן כפי שהם נשמעו בתקופתם? היכן בתקליטים ניתן להשיג יצירות קונצרטנטיות שלהם בכלי תקופה?
בקיצור- מי שאוהב מוזיקה- אם הסאונד קצת דיגיטאלי יותר או פחות זה לא מה שמשנה.
אודיופיל שאוהב מוזיקה- ינסה לרכוש מערכת דיגיטאלית שתשמע "אנלוגית", יחד עם מערכת אנלוגית.
אודיופיל שאוהב סאונד – ישמע תקליטים בשקל מהחור השחור, יעפעף בעינייו ויגיד אךךךךךךךךך-איזה יופי.
הי, diz1!

ראשית, אני מוחה על ההתייחסות העקיפה (implicit) לצליל אנאלוגי כעדיף על דיגיטאלי ("אודיופיל שאוהב מוזיקה- ינסה לרכוש מערכת דיגיטאלית שתשמע "אנלוגית", יחד עם מערכת אנלוגית"). ראה http://www.dtown.co.il/forum/10981-...דיסקים-לא-אנאלוגי-מול-דיגיטאלי.html#post82670 :) אישית, אני ממש לא רוצה מערכת שתישמע כמו אנאלוגית!!!

שנית, אני מסכים ש"זו רשימה אודיופילית של אודיופילים", אבל אולי זה לא מדוייק "שאין להם שום קשר לאהבה אמיתית למוזיקה"?

אולי האמירה "זה נכון שלחובב מוזיקה יש צורך במספר ביצועים ליצירה" אינה תופסת לכל אוהבי המוסיקה?

ואולי לא כל אוהבי המוסיקה אוהבים בארוק ו/או ביצועים תקופתיים? יש הרבה שמשתעממים מבארוק ומתעצבנים עד נגעלים (!) מכלים תקופתיים. להם בהחלט יכולים להספיק תקליטים, כולל שטארקר בבאך (שאני לא אוהב).

שלישית, "ברשימה של אבסולוט סאונד- אין הקלטה אחת שנחשבת מבחינה מוזיקאלית פיסגת הפסגות" -- שאלה מאיזו בחינה, יצירה (שזה עניין של טעם) או ביצוע (שגם זה עניין של טעם)?

למשל מבחינת היצירות: ייתכן שבעיניך (כמו בעיני רבים) המיסה בסי מינור של באך היא "מבחינה מוזיקאלית פיסגת הפסגות", והסוויטות לצ'לו (שמופיעות שם) לא, ואולי כאוהב בארוק דווקא, גם לא הקונצ'רטו לתזמורת של בארטוק, סונאטות "האביב" ו-"קרויצר" של בטהובן, הרקוויאם של ברליוז, הסונאטות של בראהמס לצ'לו (מישהו שם אוהב את שטארקר), הקוצ'רטי לכינור של בראהמס ושל צ'ייקובסקי, נוקטורנים של דביסי, הרביעית של מאהלר, קונצ'רטו שלישי של פרוקופייב ושל רחמנינוב, תמונות בתערוכה, דפניס וכלואה, ציפור האש, ועוד -- התעייפתי -- המון יצירות מופת ללא ספק!!!

ובענייני ביצוע, חלק מהביצועים שם הם כן "מבחינה מוזיקאלית פיסגת הפסגות" ליצירות הספציפיות: ריינר בבארטוק, חפץ בקרויצר ובצ'ייקובסקי (ולדעת רבים גם בבראהמס), וכך הלאה (מצטער, אין לי כוח לפרט (sad)).

ומבחינת סאונד בוודאי שייש שם הברקות, אם כי ממש לא הכל לטעמי.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור