תמונות של המערכות של חברי הפורום


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אמנם אני רחוק מלהיות היחיד בחבורה, אבל לפחות ממני לא תקבל תגובות מהסוג שכתבתי כאן.

עמיר
עזוב, זה גדול ממך.
לא תוכל לעמוד בפיתוי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
חברים יקרים.

אדם שיתף את התמונה של המערכת שלו בפורום.
אודיופיל מנוסה, וותיק, עם מערכת היי אנד אמיתית.

אפשר להמליץ המלצות, אפשר להציע שידרוגים.
אבל וואלה, למה לבאס?
למה צריך להציע שידרוגים.
הבנאדם אומר טוב לו - אז אתה בכוח מכריח אותו להוציא עוד כסף ולהכנס לסיחרור חדש.
מילא היה מבקש הצעות לשידרוג....
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה, שני הפאונד שלי.
אני לא מכיר את הרמקול שלך לכן אני לא נותן דעה אישית.
מה שכן עשיתי חיפוש בגוגל.
ללא ספק הרמקול הזה בנוי לעמוד צמוד לקיר.
מצד שני בשום מקום הוא אינו נחסם מצידיו ומעליו.

מהניסיון הקל שלי בתחום לאוזן שלנו יש יכולת נהדרת להתרגל לדברים ולכן גם אנחנו מאוד אוהבים לחזור לדברים ישנים ומוכרים.

ספריה מאוד נחמדה אבל אני לא מבין למה להחזיק כזה מחשב ככה ואת הטלויזיה.
מציע לך לשדרג למחשב נורמלי (קרי, קטן ושקט).

שוב, עצה של מראה לא של סאונד.

אורי,
אני לא חושב שהרמקולים שלי "רואים" מבחינה אקוסטית את מה שמצדיהם כי הספרים מבודדים אותם. הרמקולים "רואים" רק את חלל החדר מהפנל הקדמי עד לקיר האחורי.

אגב, בעקבות "מחאת הספרים" התחלתי לחפש באינטרנט והרבה אתרים ממליצים על שימוש בספרים לשיפור אקוסטיקה. מצאתי גם בכמה אתרים בקשות להמלצות לרמקולים שעתידים להיות מונחים בין ספרים ויש המלצות. בבסיס, המלצות מדברות על רמקולים אטומים או רמקולים עם פורט קדמי.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
חבר שאל את חברו,
מה אתה חושב על יעל,אבל תגיד
לי באמת מה אתה חושב עליה,
החבר חשב קצת והתחיל,
תיראה היא לא מעריכה אותך,היא
מרוכזת בעצמה,היא לא נדיבה,
היא גם מתנשאת עליך,וגם לא נשית,
אני לא יודע מה אתה מוצא בה,
ואז השואל ענה תראה אני מת עליה
מה אני יכול לעשות אני אוהב אותה :נשיקה:

גם אריה הראה לנו את המערכת
ובטח ציפה לתגובות,
חלק מהתגובות היו עקיפות
שזה בית תרבותי קוראים ספרים,
חלק התייחסו בטעויות כביכול בעמדת
ציוד ורמקולים,
הבעיה העיקרית הייתה לדעתי איך
מגיבים בלי לפגוע,הטון עושה
את המוזיקה;)

אגב, אחד הקירות בחדר עמוס בתקליטים, אבל נעזוב את זה...

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אורי,
אני לא חושב שהרמקולים שלי "רואים" מבחינה אקוסטית את מה שמצדיהם כי הספרים מבודדים אותם. הרמקולים "רואים" רק את חלל החדר מהפנל הקדמי עד לקיר האחורי.

אגב, בעקבות "מחאת הספרים" התחלתי לחפש באינטרנט והרבה אתרים ממליצים על שימוש בספרים לשיפור אקוסטיקה. מצאתי גם בכמה אתרים בקשות להמלצות לרמקולים שעתידים להיות מונחים בין ספרים ויש המלצות. בבסיס, המלצות מדברות על רמקולים אטומים או רמקולים עם פורט קדמי.

אריה
זה לא עניין של מה שהרמקולים "רואים", זו שאלה של צורת התפשטות הגלים בחדר, שזה קורה לכל הכיוונים, לא רק בכיוון ה"ראייה".

אם כוונת הייצרן הייתה שחלק מהגלים שמתפשטים גם אחורנית יפגעו בקיר ויוחזרו ממנו, השקעת הרמקול בין הספרים מקטינה את זה, בוודאי במידה שלא ניתנת לתיכנון/הערכה מראש.

ספרים זה מצויין לשיפור אקוסטיקה -- אבל בהקשר של משטחים בולעים/מחזירים במקום קירות חשופים, לא על תקן ניסיונות להפנות/לנתב את הגלים לכיוון המאזין, שזה מה שעשית ושהוא יוצא דופן -- לא על זה מדובר.

אני בטוח שאפשר למצוא באינטרנט המלצות לכל מה שזז ומה שלא, אבל אני מעריך שאמינותן מוגבלת, ובוודאי שכאן מקורן אינו ביצרן/מתכנן, וכאן מדובר במשהו לחלוטין לא סטנדארטי.

נראה לי שההבחנה שהייתה חסרה כאן זה בין ספרים בכלל לבין ספרים שמנסים לנתב את הגלים קדימה, בעוד שהיצרן מבקש כנראה לאפשר להם להגיע גם אחורנית.

בתקווה שזה נקרא כתגובה עניינית, כי זו הכוונה.

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
עמיר,

רמקול אטום לא אמור לפזר גלים. רמקול אטום אמור לבלוע את כל הגלים שנוצרים כתוצאה מתנועת הממברנה אחורה (אל תוך התיבה). "לבלוע" את התדרים הנמוכים קשה כי יש בהם יחסית אנרגיה גבוהה. הצמדה של התיבה לקיר גורמת לכך שאם בכל זאת משתחררים גלים נמוכים אחורה, הקיר בולע אותם ובכך הוא בעצם מסייע לתיבה.

הגלים היחידים שאמורים להשתחרר מרמקול אטום הם אך ורק מהפנל הקדמי וקדימה - אלה הגלים שנוצרים כתוצאה מתנועת הממברנה קדימה - אל תוך החדר.

אריה
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
נראה לי שאף אחד לא שמע את המע' של אריה גור.שמעו ניים כן .מה זה משנה איפה הרמקולים ספרים סטנד. הוא נהנה ממנה שנים ארוכות פריק של ניים .שיתף אמר זה אני ,צריך לכבד ולהתראות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר,

רמקול אטום לא אמור לפזר גלים. רמקול אטום אמור לבלוע את כל הגלים שנוצרים כתוצאה מתנועת הממברנה אחורה (אל תוך התיבה). "לבלוע" את התדרים הנמוכים קשה כי יש בהם יחסית אנרגיה גבוהה. הצמדה של התיבה לקיר גורמת לכך שאם בכל זאת משתחררים גלים נמוכים אחורה, הקיר בולע אותם ובכך הוא בעצם מסייע לתיבה.

הגלים היחידים שאמורים להשתחרר מרמקול אטום הם אך ורק מהפנל הקדמי וקדימה - אלה הגלים שנוצרים כתוצאה מתנועת הממברנה קדימה - אל תוך החדר.

אריה
פשוט לא נכון. פיסיקאלית.

רמקול "אטום" פירושו רק שאין לו פורט.

יש לו ממבראנות, שמזיזות אוויר ויוצרות גלי קול, שמתפזרים לתוך החדר.
מה שקורה בתוך התיבה יכול להיות מעניין, אבל לא רלוואנטי לדיון הזה.

בכל מקרה -- כמו כל גלים, מעצם טבעם -- גלי קול מתפשטים בכל הכיוונים (אם כי לתדירויות הגבוהות יש נטייה לכיוניוּת).
זה כולל גם אחורנית.

קיר לא סתם "בולע", הוא גם בולע וגם מחזיר, וקיר חשוף כנראה יותר מחזיר מאשר בולע.

העניין של סיוע לתיבה הוא אסוציאציה שלך, שיוצרת קישור במקום שאינו קיים במציאות. יש תיבה וייש קיר וייש גלים, והם מתנהגים כפי שהם מתנהגים, והמתכנן לוקח את התמונה הכוללת בחשבון, תוך כדי הנחות עבודה לגבי מידת ההחזרה של הקיר.

אין מצב שהוא הייה יכול לתכנן משהו שכולל ספרים שמנתבים את הצליל בצורה שונה ממה שקורה כשהרמקול עומד כפי-שהוא על יד קיר.

העניין הוא שאם תנסה לפרש את מה שקורה בפרשנות אישית, שאינה קשורה לחוקי הפיסיקה ולמה שבפועל קורה עם גלי קול, יש סיכוי שתגיע למסקנות לא מדוייקות.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
http://shahinianacoustics.com/Obelisk.htm

דוגמא לאחד היצרנים המפורסמים שמייצר רמקולים שעובדים עם החזרים מהקירות.

לפני שנים רבות יצא לי לבדוק אותם עם תומר צין כשמגבר ההספק שלי היה NAC140. המגבר לא הצליח להזיז את יחידות הבאס שלהם.

הרמקולים האלה (Shahinian Obelisk)צריכים לעמוד רחוק מהקיר והם מקרינים תדרי ביניים וגבוהים לארבעה כיוונים. התוצאה תמונת בימה תלת ממדית מדהימה. הרמקולים האלה משתייכים לקבוצה שנקראת omnidirectional speakers. יש כמה יצרנים שמייצרים רמקולים בתפיסה הזו.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
פשוט לא נכון. פיסיקאלית.

רמקול "אטום" פירושו רק שאין לו פורט.

יש לו ממבראנות, שמזיזות אוויר ויוצרות גלי קול, שמתפזרים לתוך החדר.
מה שקורה בתוך התיבה יכול להיות מעניין, אבל לא רלוואנטי לדיון הזה.

בכל מקרה -- כמו כל גלים, מעצם טבעם -- גלי קול מתפשטים בכל הכיוונים (אם כי לתדירויות הגבוהות יש נטייה לכיוניוּת).
זה כולל גם אחורנית.

הקיר לא "בולע", אם כבר הוא מחזיר, והעניין של סיוע לתיבה הוא אסוציאציה שלך, שיוצרת קישור במקום שאינו קיים במציאות. יש תיבה וייש קיר וייש גלים, והם מתנהגים כפי שהם מתנהגים, והמתכנן לוקח את התמונה הכוללת בחשבון, תוך כדי הנחות עבודה לגבי מידת ההחזרה של הקיר.

אין מצב שהוא הייה יכול לתכנן משהו שכולל ספרים שמנתבים את הצליל בצורה שונה ממה שקורה כשהרמקול עומד כפי-שהוא על יד קיר.

העניין הוא שאם תנסה לפרש את מה שקורה בפרשנות אישית, שאינה קשורה לחוקי הפיסיקה ולמה שבפועל קורה עם גלי קול, יש סיכוי שתגיע למסקנות לא מדוייקות.

עמיר
אני מציע שתלמד קצת.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני מציע שתלמד קצת.

אריה
אני מציע שתתנשא קצת :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
אם אתה בעד דיון ענייני, אולי כדאי שתצביע על שגיאות ספציפיות במה שטענתי.

לא ברמה של לשלוח אותו ללמוד, ולא ברמה של לציין שייש רמקולים שמקרינים אקטיבית לכל הכיוונים (כאילו שזה רלוואנטי לכאן).

עמיר
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בוא נתחיל עם זה שהטון שלך מאוד מתנשא ומאוד מעצבן אותי ולכן אני משתדל לא לענות לך עד שאני חושב שמה שאתה כותב יכול לגרום נזק בהבנה לאחרים: "העניין של סיוע לתיבה הוא אסוציאציה שלך, שיוצרת קישור במקום שאינו קיים במציאות" כדאי לך להפסיק עם ההתבטאויות האלה מפני שאתה לא אחראי על הראש של אחרים וגם לא על האסוציאציות של אחרים, מה גם שאני לא בטוח שאתה בכלל מבין מה זו מציאות.

אז תירגע.

הבעיה ברמקולים היא שעל כל תנועה של הממברנה קדימה, היא גם נעה אחורה. התנועה של הממברנה לאחור יוצרת לחץ אוויר שמבטל את התנועה של הממברנה קדימה. השאלה מה עושים היצרנים כדי לבטל התופעה הלא רצויה הזו.
שיטה אחת: לבנות רמקול אטום שבולע את כל התוצרים של התנועה של הממברנה לאחור.
שיטה שנייה: לבנות בתוך ארגז הרמקול מסילה שמשהה את התדרים הנמוכים בתוך הארגז כך שהם משוחררים דרך פתח בתיבה לחלל החדר בתיאום עם תנועת הממברנה קדימה.

רמקול אטום לא אמור לשחרר שום גל שנוצר כתוצאה מתנועת הממברנה אחורה - זו התכלית של המבנה הזה.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
בוא נתחיל עם זה שהטון שלך מאוד מתנשא ומאוד מעצבן אותי ולכן אני משתדל לא לענות לך עד שאני חושב שמה שאתה כותב יכול לגרום נזק בהבנה לאחרים: "העניין של סיוע לתיבה הוא אסוציאציה שלך, שיוצרת קישור במקום שאינו קיים במציאות" כדאי לך להפסיק עם ההתבטאויות האלה מפני שאתה לא אחראי על הראש של אחרים וגם לא על האסוציאציות של אחרים, מה גם שאני לא בטוח שאתה בכלל מבין מה זו מציאות.

אז תירגע.
אני רגוע, אתה זה שמתעצבן -- לפי הודאתך.

אין לי כוונה להפסיק עם ההתבטאויות "האלה" -- וספציפית "יוצרת קישור במקום שאינו קיים במציאות" -- כי הן ענייניות לדיון -- זו הצבעה על סוג ספציפי של כשל לוגי -- התייחסות לדברים בלתי-תלויים כאילו הם קשורים -- לא התנשאות ולא נעליים.

אם אתה בוחר -- או שזה בא לך אוטומאטית -- לפרש את זה כהתנשאות ולהתעצבן מזה -- לך ללמוד מה זה כשלים לוגיים :)
או, עדיף, תפסיק כבר ללקות בהם כל כך הרבה :)


הבעיה ברמקולים היא שעל כל תנועה של הממברנה קדימה, היא גם נעה אחורה. התנועה של הממברנה לאחור יוצרת לחץ אוויר שמבטל את התנועה של הממברנה קדימה. השאלה מה עושים היצרנים כדי לבטל התופעה הלא רצויה הזו.
האם ייתכן ששכחת שגלים זה גם תנועה קדימה וגם תנועה אחורה, וזו תופעה הכרחית ורצוייה?
הממבראנה צריכה להזיז אוויר גם קדימה וגם אחורה, באופן אנאלוגי לזרם החילופין המזיז אותה.

כידוע, בזרם חילופין יש גם כיוון חיובי וגם שלילי, וזה אמור להיות מתורגם לתנועה יזומה גם קדימה וגם אחורה. בשום אופן אסור לבטל שום חלק שז זה -- זה צריך להישמר באופן כמה שיותר מדוייק!

אתה קצת מבלבל עם התופעה שכשחזית הממברנה נעה בכיוון מסויים אחד, נניח קדימה (שכח מהאחורה בשלב זה), היא לא רק דוחפת אוויר קדימה, אלא גם יוצרת ואקום חלקי בכיוון הצד השני של הממבראנה, שגורם למשיכת אוויר לשם בניגוד לכיוון התזוזה, ובכך לניטרול חלקי של הזזת האוויר קדימה.


שיטה אחת: לבנות רמקול אטום שבולע את כל התוצרים של התנועה של הממברנה לאחור.
שמנטרל/מבודד את האפקט של הוואקום החלקי שהוא תוצר של תנועת הממברנה קדימה...


שיטה שנייה: לבנות בתוך ארגז הרמקול מסילה שמשהה את התדרים הנמוכים בתוך הארגז כך שהם משוחררים דרך פתח בתיבה לחלל החדר בתיאום עם תנועת הממברנה קדימה.
לא שיידוע לי על דבר כזה. אולי(???). לא נראה לי.
נראה לי בעייתי בגלל שעיכוב כזה יכול להיות רלוואנטי רק בשיעור קבוע שמתאים רק לתדר אחד, אבל לא ארחיב על משהו שלא שמעתי עליו מעולם.

להערכתי זה להרחיק פיסית ולבודד ולהקטין (צמר סלעים) ולערבל את ההשפעה של הוואקום החלקי הנ"ל, כדי להביא למינימום את הניטרול החלקי האמור של הזזת האוויר בכיוון שהוא כן רצוי.

רמקול אטום לא אמור לשחרר שום גל שנוצר כתוצאה מתנועת הממברנה אחורה - זו התכלית של המבנה הזה.
אבל בכלל לא מדובר על הגלים שקשורים לואקום החלקי הנ"ל.

מדובר על הגל שנוצר בגלל שחזית הממבראנה הזיזה אוויר -- קדימה ואחורה -- כחלק אינטגראלי מפעולת הרמקול, כדי ליצור את הצליל שאתה רוצה לשמוע.

אני כל הזמן דיברתי רק על הגל הזה, שהוא זה שמתפשט לכל הכיוונים, במרחב כולל אחורה, וכולל גם למעלה ולמטה, בין אם הרמקול אטום ובין אם לא.

אתה יצרת קישור, שאינו קיים במציאות, בין שני הדברים הלא קשורים האלה, והתעצבנת שאני מצביע -- כמשהו ענייני ורלוואנטי לדיון -- הצבעה על הכשל הלוגי -- על כך שאתה עושה קישור כזה.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
רעיון השרשור חמוד, חשבתי ששרשור זה נועד לראות תמונות של מערכות....
קצת תגובה פה ושם וזה בסדר, אבל נהפך לדיון קטלני על תמונה אחת...:)
חשבתי גם לעלות תמונה של המערכת שלי (מערכת נחמדה, לא משהו,
רסיבר ישן של טכניקס ורמקולים של מורל)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
רעיון השרשור חמוד, חשבתי ששרשור זה נועד לראות תמונות של מערכות....
קצת תגובה פה ושם וזה בסדר, אבל נהפך לדיון קטלני על תמונה אחת...:)
חשבתי גם לעלות תמונה של המערכת שלי (מערכת נחמדה, לא משהו,
רסיבר ישן של טכניקס ורמקולים של מורל)

אתה מפריח בלון ניסוי?
תראה זה לא כוחות,
מערכת צנועה האודיופיל לא כבד,
אני משער שלא יתקפו אותך
כי זה לא יהיה גירוי חזק,
אז אולי תפתח דף חדש
כי אין לך מה להפסיד:)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
אם כך, אז מי שלא מפרסם את המערכת שלו, לא רוצה ללמוד
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור