תיאוריה בשקל לקראת סוכות


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
אני מוצא את עצמי מחפש בנרות קצת ג'אז חדש - (עבורי) - ישן (עבור כל מי שמכיר קצת ג'אז) ובינתיים מאזין לאלבומים של Сowboy Junkies שאיכשהו השתרבבו לרשימת ההשמעה ב- ROON.

זאת מוסיקה כזאת פאתט, שאפילו שלמה ארצי יכול לזלזל באיכויות המלודיות שלה. רוק פולק אמריקאי נמרח חסר ערך (לראיה, הם הוציאו איזה 30 אלבומים ב... 25 שנה?)

מה שמדאיג מאד בכל הסיפור הזה היא העובדה שאני לא מכבה את המוסיקה. אני אפילו כמעט נהנה ממנה. למה? כי ההקלטות מצויינות. כבדות, עם הרבה באס, במה מצויינת, הרבה משקל לכל גיטרה, הזמרת המא*ננת יושבת באמצע ו- 2 מטר לפני התופים... והכל סבבה.

ופתאם זה היכה בי. יש לי הרגשה שמצאתי את הקשר החבוי בין אודיופיליה קשה לבין סינדרום המוסיקה העלובה שחלק גדול מהלוקים בה שומעים. ואני לא מדבר על אנשים עם בגרות אודיופילית, ע"ע זבדה הנשמה או החברים החיפאים שלי, שאצלם המוסיקה תחילה והמערכת משרתת אותה, אלא על כאלה שכל עיסוקים הוא בהחלפות וגחמות:
סוג ההנאה מהמוסיקה הוא כ"כ שונה שבכלל לא צריך מוסיקה *טובה* כדי להנות, אלא פשוט מוסיקה ש*נשמעת טוב*. אבוי. כפירה.

כלומר, הטענה שהאודיופיל הקשה ביותר הוא זה ששומע מאות אלבומים (לאו דווקא מעט), אבל כולם נשמעים קודם מדהים ורק אח"כ עושים מוסיקה, מגובה באופן ההנאה מהמוזיקה: העונג מהצליל גובר על העונג מהמלודיה.
קצת עצוב.
וה- COWBOY JUNKIES עדין מנגנים.... שמישהו יציל אותי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
אתה לא זקוק להצלה, או אפילו לעזרה. אתה בסדר גמור as-is, מהבחינה הנדונה, לפחות :)

יש מי שחושבים שלאהוב מוסיקה זה נעלה ולאהוב סאונד per-se זה נקלה.
טעות.
בעצם לא טעות אפילו. זה בכוונה. זה סוג של התנשאות.

יש הנאה אינטלקטואלית וייש הנאה חושית, ואין באמת עליונות או נחיתות לאף אחת מהן -- אלה דברים שונים אך לא מנוגדים, אבל יש כאלה שמציגים את האינטלקטואלית כנעלה כדי להתנשא על החושניים.

בעצם רחמי עליהם.

עמיר
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
Joe Henderson, Hadouk trio, Nils Petter Molvaer, Helge Lian Trio, Scott Tixier
ככה זרקתי לך כמה שמות שאני אוהב לשמוע ואם תאהב נמשיך את הרשימה....
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
ח ח ח מזכיר לי את עניין הבלוז.
מילים סטייל עופר לוי..."קמתי בבוקר יצאתי לעבודה.אני עובד מ07:00 עד 23:00.חזרתי הביתה ומצאתי אותך עם משהוא אחר....
אז מה לעזאזל אנחנו בדיוק אוהבים שם...?
והבאמת מבינים במוזיקה מוכיחים לא רק אומרים שהבלוז הוא הבסיס לכל בפרט ג'ז....
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
ח ח ח מזכיר לי את עניין הבלוז.
מילים סטייל עופר לוי..."קמתי בבוקר יצאתי לעבודה.אני עובד מ07:00 עד 23:00.חזרתי הביתה ומצאתי אותך עם משהוא אחר....
אז מה לעזאזל אנחנו בדיוק אוהבים שם...?
והבאמת מבינים במוזיקה מוכיחים לא רק אומרים שהבלוז הוא הבסיס לכל בפרט ג'ז....
אתה נשמע כמו ערן סבאג
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
ח ח ח מזכיר לי את עניין הבלוז.
מילים סטייל עופר לוי..."קמתי בבוקר יצאתי לעבודה.אני עובד מ07:00 עד 23:00.חזרתי הביתה ומצאתי אותך עם משהוא אחר....
אז מה לעזאזל אנחנו בדיוק אוהבים שם...?
והבאמת מבינים במוזיקה מוכיחים לא רק אומרים שהבלוז הוא הבסיס לכל בפרט ג'ז....
אמת ויציב.
מניח שזה תלוי בהקשר התרבותי והתיזמון גם.
לעשות היום בלוז כמו שעשו לפני 80 שנה זה פחות מעניין ממה שהיה לפני 80 שנה. כנ"ל הביטלס.
אנחנו נכנסים כאן לדיון מה עושה מוסיקה לאיכותית. קטונתי. יותר קל לי להצביע על מוסיקה זבל מאשר על איכותית ;).

עמיר, אני מבין מה שאתה אומר ומקבל את השקפתך. לעומתה, אני עדין חושב שאם במוסיקה עסקינן, ולא בליטוף של אוזן עם האצבע או עם גלי קול, חובה על כל אודיופיל חושני לנסות להתנסות, להתפתח ולהשכיל במוסיקה שאותה הוא/היא אוהבים. אחרת אין התפתחות, אלא סטגנציה. לגיטימי? כן. מעניין? לא.

בקיצור, האבחנה בשקל היא שעצם התחביב עצמו, שמפגיש אנשים שנהנים יותר מסאונד מאחרים, היא בבחינת יריה ברגל הרבה פעמים, להתפתחות מוסיקלית, וצריך להיזהר מזה.

למשל, ביום שבו אני אתפוס את עצמי מחליף קופסה כזו או אחרת כי "נמאס לי מהסאונד שלה" הוא היום בו אבין שמשהו נרקב בממלכה.

לא משנה. בואו נפתח שרשור כבלים.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
Joe Henderson, Hadouk trio, Nils Petter Molvaer, Helge Lian Trio, Scott Tixier
ככה זרקתי לך כמה שמות שאני אוהב לשמוע ואם תאהב נמשיך את הרשימה....
חלק מכיר, את השאר אבדוק. תודה:)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
בקיצור, האבחנה בשקל היא שעצם התחביב עצמו, שמפגיש אנשים שנהנים יותר מסאונד מאחרים, היא בבחינת יריה ברגל הרבה פעמים, להתפתחות מוסיקלית, וצריך להיזהר מזה.

למשל, ביום שבו אני אתפוס את עצמי מחליף קופסה כזו או אחרת כי "נמאס לי מהסאונד שלה" הוא היום בו אבין שמשהו נרקב בממלכה.

לא משנה. בואו נפתח שרשור כבלים.
אז עם החלק הראשון לגבי מניעה לאי התפתחות נניח שאני מקבל את זה.אם כי ישנם רבים שהפדחת שלהם מלאה במוזיקה שהם אוהבים ודי מספיק להם.
ואם אתה רוצה להחליף קופסא (אתה הרי אדיופיל כבד לא גשש ציוד)
שאתה בטוח שהיא מעצימה לך את חווית הצליל אז....
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
עמיר, אני מבין מה שאתה אומר ומקבל את השקפתך. לעומתה, אני עדין חושב שאם במוסיקה עסקינן, ולא בליטוף של אוזן עם האצבע או עם גלי קול, חובה על כל אודיופיל חושני לנסות להתנסות, להתפתח ולהשכיל במוסיקה שאותה הוא/היא אוהבים. אחרת אין התפתחות, אלא סטגנציה. לגיטימי? כן. מעניין? לא.

בקיצור, האבחנה בשקל היא שעצם התחביב עצמו, שמפגיש אנשים שנהנים יותר מסאונד מאחרים, היא בבחינת יריה ברגל הרבה פעמים, להתפתחות מוסיקלית, וצריך להיזהר מזה.
אני לא מקבל שייש חובות בעסק הזה -- חובה זה ההיפך מכייף, שזה מהות העניין.

אם מישהו נהנה לשמוע קטע אחד שוב ושוב בלי להתפתח כלל -- שיהנה, למה צריך לשפוט אותו ו/או לדחוף אותו לקטעים נוספים? זה לא בהכרח לטובתו. הרי ייתכן שהוא יצטרך להתנסות בהמון קטעים לא-כייפיים עבורו עד שימצא קטע נוסף, אם בכלל, שמהנה אותו. למה להתערב בתהליך?

אני באופן גורף בעד זה שכל אחד יהנה ממה שהוא נהנה (כל עוד הוא לא מפריע/מזיק לאחרים, כמובן), ושיהייה לו בכייף, בלי לשפוט אותו ובלי שהוא ישפוט את עצמו (אלא אם הוא נהנה מהשיפוטים).

עמיר
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
טוויסט מעניין לימי חופשת סוכות מתנוש...

יש זמן לליטופי האוזן ויש גם ל לתת בראש כמו שאתה מגדיר הרבה פעמים
זה גם תלוי במצב רוח הרבה פעמים

לכיוון מעט שונה למשל, מכל הביקורים שלי להכיר אנשים/ מערכות שונות ומגוונות
פרט לביקור ״בשביל המערכת״ ובחינה סונית שלה
יצאתי תמיד עם היכרויות חדשות ולפעמים חברים חדשים
ובכל הביקורים האלה יצאתי עם רשימת מוסיקה חדשה ורשימת קניות לא קטנה
שהגדילו ו/או העמיקו את מגוון הסגנונות שאני היום שומע

מכיוון שאין לי מחשב, זה ה roon שלי ;)
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
והבאמת מבינים במוזיקה מוכיחים לא רק אומרים שהבלוז הוא הבסיס לכל בפרט ג'ז..
הבלוז שהוא המקור לכאב יגון ועוני,(כמשל)
ודווקא "הלבנים" הם אלה שאהבו אותו יותר...
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
אני מוצא את עצמי מחפש בנרות קצת ג'אז חדש - (עבורי) - ישן (עבור כל מי שמכיר קצת ג'אז) ובינתיים מאזין לאלבומים של Сowboy Junkies שאיכשהו השתרבבו לרשימת ההשמעה ב- ROON.

זאת מוסיקה כזאת פאתט, שאפילו שלמה ארצי יכול לזלזל באיכויות המלודיות שלה. רוק פולק אמריקאי נמרח חסר ערך (לראיה, הם הוציאו איזה 30 אלבומים ב... 25 שנה?)

מה שמדאיג מאד בכל הסיפור הזה היא העובדה שאני לא מכבה את המוסיקה. אני אפילו כמעט נהנה ממנה. למה? כי ההקלטות מצויינות. כבדות, עם הרבה באס, במה מצויינת, הרבה משקל לכל גיטרה, הזמרת המא*ננת יושבת באמצע ו- 2 מטר לפני התופים... והכל סבבה.

ופתאם זה היכה בי. יש לי הרגשה שמצאתי את הקשר החבוי בין אודיופיליה קשה לבין סינדרום המוסיקה העלובה שחלק גדול מהלוקים בה שומעים. ואני לא מדבר על אנשים עם בגרות אודיופילית, ע"ע זבדה הנשמה או החברים החיפאים שלי, שאצלם המוסיקה תחילה והמערכת משרתת אותה, אלא על כאלה שכל עיסוקים הוא בהחלפות וגחמות:
סוג ההנאה מהמוסיקה הוא כ"כ שונה שבכלל לא צריך מוסיקה *טובה* כדי להנות, אלא פשוט מוסיקה ש*נשמעת טוב*. אבוי. כפירה.

כלומר, הטענה שהאודיופיל הקשה ביותר הוא זה ששומע מאות אלבומים (לאו דווקא מעט), אבל כולם נשמעים קודם מדהים ורק אח"כ עושים מוסיקה, מגובה באופן ההנאה מהמוזיקה: העונג מהצליל גובר על העונג מהמלודיה.
קצת עצוב.
וה- COWBOY JUNKIES עדין מנגנים.... שמישהו יציל אותי.

אותי לא מפתיע ש cowboy junkies פגעו בך כמו ברק ,בנוסף לסאונד מרגו טימינס שרה בקול סקסי
שמבייש את מדונה ב Trinity session,
שירים מלנכוליים שמכניסים אותך למוד בדומה לבלוז.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
לא בלוז,אבל עמד על יד,ובטח שלא ג'אז.

מדובר באלטרנטיב קאנטרי,קאנטרי רוק,פולק רוק ובלוז רוק. שבתורם יונקים את שורשיהם מהציר,הלא ישר בכלל,שעובר בין:
Lynyad Skynyrd,Bob Dylen,Gratful Dead and the allman brothers וכל אלה לא מלנכוליים בכלל....

@matanoosh

אם אתה רוצה להתנסות משהו מורכב שהוא כן קשור בג'אז,אבל גם קשור בסוגה האלטרנטיבית בבלוז ובמורכבות סונית מאוד מענינת...וגם תוצרת ישראל מירושלים עיה"ק גלוש ללינק שאצרף. גלול את העמוד למטה ובצד ימין תמצא את הדיסקוגרפיה של ההרכב הירושלמי הזה,תוריד למחשב שלך בפורמט המועדף...וזרום.

הלינק פה.

מנחם
 
נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
ח ח ח מזכיר לי את עניין הבלוז.
מילים סטייל עופר לוי..."קמתי בבוקר יצאתי לעבודה.אני עובד מ07:00 עד 23:00.חזרתי הביתה ומצאתי אותך עם משהוא אחר....
אז מה לעזאזל אנחנו בדיוק אוהבים שם...?
והבאמת מבינים במוזיקה מוכיחים לא רק אומרים שהבלוז הוא הבסיס לכל בפרט ג'ז....

חחחחחחח הרגתה אותי סיכמתה את כל הזאנר המשפט אחד קצר וקולע !!! גם בנגינה רצים על הפנטטוני במשפט וחצי שחוזרים על עצמם אממה לפעמים זה מתיישב בול על המוד.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
מתן אתה בסדר גמור העדפות מוזקליות משתנות כל הזמן גם מהבוקר לערב.
אני מוצא לאחרונה את המוזיקה כמו תרופה כמו המוזיקת טבע בסדנת ניקוי רעלים. אני אחרי העבודה רוצה לשבת ולהקשיב רק למוזיקת מעליות מוקלטת טוב לא רוצא להתעמק לא לקבל צמרמורות רק להרגע ולנוח.
בשעות אחרות של היום תן לי גאז קופצני לטיפוח הפרעות קשב .
מידי פעם אני מרגיש נוסטלגי וחוזר ללהיטי שנות ה90 מאלנס עד גראנג'
לעיטים נדירות אני מסוגל לצלול למשהוא קלאסי כבד.
בקיצור לכל שעה ביום יש את הסגנון שלה שכולל גם מוזיקה אודיופילית דביקה.
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
537
מעורבות
250
נקודות
63
אני חושב שזה קורה לפעמים כי המוסיקה שאנחנו כבר מכירים לא מספיק מרגשת, למרות השוני בתוכה, הרבה פעמים היא יושבת על מקצבים וסולמות דומים ואז הלב קצת פחות מגיב וכדי להעיר אותו אנחנו פונים להתרגש מהסאונד.
אני מעדיף בד"כ לשמוע ג'אז וקלאסית כמו הרבה מאיתנו, אבל כשזה קורה לי אני מנסה לאוורר קצת ז'אנרים וחומרים:
הנה לינקים לכמה טרקים של יוצרים מרגשים שאהובים עלי, למי שאולי לא מכיר וכל אחד מהם יכול לפתוח מסע שלם (חלק ג'אז או על הגבול)
תהנו:

https://tidal.com/track/86640250
https://tidal.com/track/52159032

https://tidal.com/track/63175980
https://tidal.com/track/8847825
https://tidal.com/track/23834160
https://tidal.com/track/23834161
https://tidal.com/track/87365387
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני רוצה לתת פרספקטיבה נוספת: מערכות וכבילה היום נוטים לצליל נקי ומפורט דבר טוב במיוחד למי שאוהב לשמוע כל פיפס כמוני אך נדמה שהדבר בא על חשבון החמימות והאנושיות, ציוד שנחשב "גבוה" ועולה המון ושהוא בסך הכל מיד-פיי חוטא לחוויה המוזיקלית בתכנון צליל כזה רק כדי לעשות רושם, שמתי לב שהרבה כותרי ג'אז לא זזו לי מהמדף זמן רב רק בגלל הסיבה הזו וכולנו מכירים את הצליל החד של לייבל הבלו-נוט למשל.
מכיוון שאין לי תקציב להיי-אנד אמיתי שמסוגל לתת גם חמימות וגם פירוט אמתיים, לא כאלה שמתוקנים מלאכותית ע"י חשמל או כבלים, אני מחבר לעיתים מגבר דור ישן עם סאונד רך שיש לי בצד רק כדי לשקוע בכורסה ולהנות מג'אז של פעם.
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
אני רוצה לתת פרספקטיבה נוספת: מערכות וכבילה היום נוטים לצליל נקי ומפורט דבר טוב במיוחד למי שאוהב לשמוע כל פיפס כמוני אך נדמה שהדבר בא על חשבון החמימות והאנושיות, ציוד שנחשב "גבוה" ועולה המון ושהוא בסך הכל מיד-פיי חוטא לחוויה המוזיקלית בתכנון צליל כזה רק כדי לעשות רושם, שמתי לב שהרבה כותרי ג'אז לא זזו לי מהמדף זמן רב רק בגלל הסיבה הזו וכולנו מכירים את הצליל החד של לייבל הבלו-נוט למשל.
מכיוון שאין לי תקציב להיי-אנד אמיתי שמסוגל לתת גם חמימות וגם פירוט אמתיים, לא כאלה שמתוקנים מלאכותית ע"י חשמל או כבלים, אני מחבר לעיתים מגבר דור ישן עם סאונד רך שיש לי בצד רק כדי לשקוע בכורסה ולהנות מג'אז של פעם.
הגברה accuphse לא צועקת לא חודרת לא מנסרת (ולא רך מדי)
וגם בחיבור לדיגיטל נמר כבר רשם שהתוצאה כמעט אנלוגית
אני מאזין רוב הזמן לרדיו למגוון סגנונות ולא סובל לרגע
אני מעריך שיש עוד הגברות כאלו
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור