תוצאות סאונד ברכב.


מצב
הנושא נעול.

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
האם התוצאה המיוחלת ברכב היא זהה לתוצאה המיוחלת במערכת ביתית?
כלומר: פירוט , בס מדוייק , אימג' , טונליות , דינמיקה וכ"ו?

או שמה ברכב הפרמטרים משתנים?

תמיד היה נראה לי שככל שהמערכת עוצמתית יותר ונטולת דיסטורשן היא טובה יותר , מעולם לא חוויתי מערכת איכותית ברכב {אפילו לא בתערוכות בארץ} .

מישהו יכול לפוצץ כאן את המיתוס הזה ?:)
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
ניתן לומר כמעט בבטחה כי הסאונד ברכב "נחות" יותר מן הסאונד בבית.
הסביבה של הרכב מטבעה היא הרסנית בהשוואה לסביבת הבית:
1. אתה מוקף בפח.
2. אתה מוגבל בתא של מטר על מטר וחצי בערך.
3. אתה נתון למפגעי רעש תמידיים (רעש נסיעה, כביש, רכבים מסביב, צפירות וכו')
4. אתה מוגבל במקום.

אלו רק 4 מתוך רשימה גדולה יותר כמובן.
רק הסיבות הללו כבר מפרידות בין סאונד בבית לרכב.
ניתן לקבל איכות מעולה ברכב, מעולה.
אבל בבית לדעתי ניתן להגיע ליכולות טובות יותר.
לפעמים אני אומר לעצמי: "רק תאר לך מה הידיים שלך היו מאפשרות לך בבית"
וזה נכון, אם אני יכול להביא לתוצאות יפות ברכב, עם הסביבה ההרסנית הזו, וכל זאת עם
בניות מתוחכמות, מיקומים, איטום ועוד, אני רק יכול לדמיין מה הייתי עושה בבית, ואילו
אפשרויות היו פתוחות בפניי. :)
אבל בבית אני נהנה ממערכת פשוטה מאוד, ובעצם לא דורש מעבר לה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
Imaging כמו בבית זה דבר בלתי אפשרי ולו מהסיבה הפשוטה שבבית אתה יושב מול זוג רמקולים, בינכם חלל ריק והם מקרינים אליך את תמונת / בימת הסאונד.
ברכב, הרמקולים ממוקמים בד"כ בדלתות או במיקום אחר, בינהם יושבים אנשים שחוסמים למעשה את ה-Imaging.
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
Imaging כמו בבית זה דבר בלתי אפשרי ולו מהסיבה הפשוטה שבבית אתה יושב מול זוג רמקולים,את ה-Imaging.

אז זהו, שזה כן אפשרי. ;)
בגלל זה אנו עושים בניות לאלמנטים וממקמים אותם באיזורים שמאפשרים לנו סאונד on-axis
ובכך לקבל image טוב יותר.
משם הדרך לכיוון ולתוצאה טובה היא קצרה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מעניין... איך נהג (לדוגמא) יכול לשבת on-axis ?
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
ליאור

ברכב שלי - סאאב 9-5 יש מערכת אודיו מקורית של היצרן (לגמרי לא רעה) שפתרה את בעיית הimagine על ידי מיקום טוויטר באמצע הדש בורד כמעין רמקול סנטר.

שלמה
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
כאשר אנו עושים בניה לאלמנטים (נניח טוויטר בבי-פולר) אנו מכוונים אותם אלינו,
מוודאים שהמצב הזה של on axis מתאים לנו מבחינת הסאונד, מקבעים ובונים את הבניה.
אתה (הנהג) יושב רגיל, הטוויטרים מכוונים אליך.
אגב, image טוב ברכב ניתן להשיג גם ללא מיקום on axis.
הכל עניין של ניסוי וטעייה בזמן הבדיקות לפני הבניה עצמה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יהיה מאוד מעניין לשמוע מערכת כזו.

המערכת ברכב שלי לדוגמא עלתה מאוד יקר {יחסית למה שחשבתי להשקיע} ועדיין קשה לי להשלים עם התוצאה.

בכל מקרה יהיה מעניין לשמוע אחת כזו.
 

keyser

עוסק בתחום
הודעות
570
מעורבות
0
נקודות
0
מה עם האפקט הפסיכולוגי ברכב?
לא כל אחד ברכב אשכרה יושב ומאזין למוזיקה. יש כאלה אולי שנהנים מזה יותר, אבל בודדים.
רוב האנשים בזמן הנהיגה חושבים איך להגיע ליעדם בזמן, מתעצבנים על "גאוני כבישים" שחותכים אותך מכל כיוון וכו'.
לדעתי, לא משנה כמה תתאמץ, תמיד האפקט הפסיכולוגי יעכיר על איכות הסאונד ברכב.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אני דווקא חושב שאחת ההנאות הגדולות ביותר שלי ממוזיקה? היו ברכב.{בעברי הרחוק...}
-שקט.
-אין הפרעות.
-שמיעת מוזיקה בעוצמה רצויה.
-סאונד משובח.
-שילוב של מוזיקה עם נהיגה, שזאת חוויה בפני עצמה.

לטעמי, אפשר להגיע לרמה טובה מאוד גם ברכב -אבל זה כמובן מצריך השקעה לא קטנה
ובחירת רכיבים בקפידה,וניסיון.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
בעקרון אפשר ליצור במה ואימג' .
הבעיה היא שפה נכנסים שיפורים אלקטרונים של טיימ קורקשן וכו..
ואז בעצם אנחנו מאבדים הרבה מהאודיופיליה.
בעקרון ברכב יש בעיה , בעיקר בעיית רעש המינימום של המנוע, של הכביש, של הרעידות הקטנות ועוד ועוד..
הרעיון של מערכת ברכב מבחינתי היא שיהיה לי נעים לשמוע, שאני לא אשתעמם וארדם , ואני אשמע כמה שיותר דברים ופרטים כמו במערכת.
להתחיל לבנות וכו.. מנסיוני זה לא באמת עובד, ולרוב השיפור לעומת ההרס של צורת הרכב המקורי, והפגיעה בסאונד האמיתי היא חסרת טעם.
בסופו של יום (ועל כך יסכים איתי נמר) את המירכוז והצבת הכלים עושה טכנאי הקול אשר ישב ועשה הקלטה, מאסטרינג, וכו...
אחרי זה לשנות הכל ע"י התערבות אלקטרונית כדי שכל המשולש יזוז ויהפוך להיות משולש קהה זווית?
מנסיון זה לא עובד.
מי שטוען שזה עובד באמת פשוט מסנוור ע"י מה שהוא רואה ולא מה שהוא באמת שומע.
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
אני עושה בניות אך לא הורס את הרכב תוך כדי, להיפך, אני מקנה לו גימורים טובים בהרבה מהמקוריים.
אולי אתה רגיל לראות בניות שהרסו/הורסות, אבל זה לא אומר שיש להכליל את כולן.
כך או כך, גם אם משהו לדעתך הורס בפנים הרכב, הרי שלבעל הרכב זה כן מתאים וכן יאה וממש
לא חסר טעם ולכן הוא נהנה מהמוסיקה שלו.
"מי שטוען שזה עובד באמת פשוט מסנוור ע"י מה שהוא רואה ולא מה שהוא באמת שומע. "
זה לא סוד שיש הרבה פסיכולוגיה בסאונד, לכן אתה רק מחזק את הנושא ולא ההיפך.
פרה אמפ, או פונקציית טיים קורקשן במגבר ביתי לא שונה ממה שאתה מתאר - ברכב.

כמו כן, גם ברכב (כמו בבית) אנו מנסים להמנע כמה שיותר מהתערבות אלקטרונית מיותרת.
את ההגדרה של מה מיותר ומה לא - לא אתה ולא אני נוכל להגדיר.
אבל אין צורך לעשות סיפור מאיפשור של דיליי של כמה "מיליסקנדז" לרמקול השמאלי הקרוב,
זה לא מה שיהרוג את הסאונד או את האימג' - בינתיים, זה רק משפר אותו.

סתם נראה לי דרמטי מדיי מה שכתבת, והחלטי מדיי.
אבל זה לא כזה דרמטי, ובטח לא כזה החלטי.
ברכב ניתן להגיע לתוצאות מדהימות ומפילות לסתות בסאונד - וזו עובדה למעשה.
איך מגיעים לזה לא ממש מדאיג אותי. ;)

אולי פשוט לא יצא לך לשבת ברכב שיכול להציג יכולות מסוג זה, זה הכל.
אחרי הכל, גם אני לא מכיר מישהו שהשקיע בביתו בצורה פנאטית מפילה לסתות.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יצא לי לתכנן רכב ל Emma שזכה במקום השני בקטגוריה הכי גבוהה, וזה הגיע למקום שני רק כיוון שמישהו שיחק עם המערכת כשלא הייתי שם לפני כניסת השופטים עקב חוסר תשומת לב של בעל הרכב .
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
אני לא מבין איך זה רלוונטי לנושא.
ואם אתה טוען שתכננת רכב שזכה לצורך העניין למקום השני אז מי כמוך יודע שהשגת תוצאה
פנומנלית (לא פחות מפנומנלית, אחרת לא היה מגיע גם למקום עשירי) ואימג' היה הדבר הכי
בסיסי במערכת הנ"ל.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
עד כמה שאני יודע עולם האודיו לרכב ותחרויות האודיו לרכב נחלקות בגדול לשניים "מערכות בעלות העוצמה הגבוהה היותר" ו"מערכות בעלות איכות הצליל הגבוהה ביותר".

האם אני צודק ??

שלמה
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
אכן כן שלמה, האחד נקרא SQ הקיצור ל sound quality
והשני נקרא SPL הקיצור ל sound pressure level
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
האם מערכת איכות ברכב לא יכולה להיות מספיק עוצמתית בכדי לנצח?

הרי לא כל כך בעיה לשים גנרטור ברכב ומערכת Pa רצחנית בכדי לנצח.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא. רכב הוא חלל קטן מדיי כדי ליצור גם Spl וגם Sq ברמות תחרותיות.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אגב נמר יש כאלו שזה מה שהם עושים , שמים סאבים של הגברת חוץ.
בעקרון SPL זה תחרות מטומטמת. למשל בEMMA האחרון זה שזכה גם באותה נשימה שזכה שרף את הסאב שלו שעולה איזה 1500 שקל. העיקר שהוא דחף איזה 50 הרץ ב150+ dB.

לגבי במה וכאלו . שוב , גם ברכב שעזרתי לתכנן , הבמה שנמדדה הייתה סה"כ טובה, אבל עשיתי את זה כדי שישמעו את זה בצורה שEMMA רוצים. בתכלס זה היה קשקוש. לא במה ולא בטיח.

ואז למדתי שהתחרות הזו וכל השאר שוות לת*ת.
 

gal75

חבר משקיען
הודעות
551
מעורבות
0
נקודות
16
לא יכול שלא להתייחס לדברים האלו שאתה רושם.
יש לך נטייה להכליל כל מיני דברים ולהדביק על משהו תווית "לא ראוי" או "מטומטם" רק כי
אתה חושב שזה כך..
ראשית, אין שום דבר מטומטם בתחרות הזו.
זו ת-ח-ר-ו-ת.
ותחרויות (כן, תחרויות בכלל) הן קיצוניות.
שומאכר מטומטם?
מייק טייסון?
מכבי ת"א בכדורסל?
בית"ר או ארסנל?
החברים שלך בפורום השכן שמוציאים עשרות (וגם מאות) אלפי שקלים מבלי בכלל להתחרות
באירוע או ארגון - מטומטמים?
זה תחביב.
וכמו כל תחביב, יש כאלו שלוקחים אות לקצה שלו.
אגב, סאב אחד שרוף זה לא קצה בתחרות SPL, ראיתי כבר יותר מזה.

"העיקר שדחף כך וכך DB"
נשמע מזלזל.
אני לא רוצה להשתמש בדוגמא בשביל להמחיש לך שזה מזלזל, מקווה שזה הובן.

קשקוש? לא במה ולא בטיח?
להזכירך אלו היו מילותיך:
"יצא לי לתכנן רכב ל Emma שזכה במקום השני בקטגוריה הכי גבוהה, וזה הגיע למקום שני רק כיוון שמישהו שיחק עם המערכת כשלא הייתי שם לפני כניסת השופטים עקב חוסר תשומת לב של בעל הרכב ."

לדעתי, אתה פשוט צריך להניח את הדעות הכוללניות שלך בצד בנושא זה.
זה לא תורם לדיון הזה ואתה פוגע במילותיך במי שאוהב את התחום הזה.

לשיקולך.
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור