כמו כן מעצם העובדה שרמקול אינו ליניארי מבחינת ההתנגדות לאורך כל תחום התדרים , הנתון המצויין הוא בד"כ ממוצע כלשהו . במציאות יכול להיות מצב של רמקול עם עכבה 8 אוהם שבתדר נמוך עכבתו יכולה לרדת עד 4 , ובתדר גבוה להיות גבוהה מ-8 , ומכאן יש משמעות לנתונים המצויינים במגבר - אם הספקו נמוך בעכבה גבוהה אולי הוא לא ידחוף הרמקול כהלכה , ומצד שני עלול להיווצר מצב שהוא יתאמץ מדי אם עכבת הרמקול נמוכה מדי
.........בהמשך לדבריו של clip , לדוגמא לרמקול אלקטרוסטטי Full Range (כלומר ללא יחידה דינאמית בנמוכים ) ......הההתנגדות שלו יכולה להתחיל ממספר עשרות אוהמים בתחום הבס לכמעט קצר ב-20,000 Hz..
זו בעצם התנהגות של קבל ....ובגדול רמקול אלקרוסטטי הוא "קבל ענק" .
כשאומרים התנגדות של רמקול - מתכוונים בעצם
לעכבת הרמקול .
עכבה היא שכלול של כל המרכיבים ( הקיבוליים C ההשראים L וההתנגדותיים R ) הנגרמים עקב הקרוסובר ויחידות הרמקול עצמו .
חשוב לציין שעכבת הרמקול " משתנה קשות" כפונקציה של התדר !!! ,,,,,,,,,,(לפי התכנון של קרוסאובר , סוג הרמקול - דינאמי / פלנארי/ אלקטרוסטטי ......וכו' )
....ובנוסף העכבה
"מושפעת בטרוף " בתדרי התהודה של הפתחים (פורטים - קדמי / אחורי) של ארגז הרמקול . - העכבה עולה כלומר למגבר
קל מאוד לדחוף את הרמקול בתדרי התהודה של ה-Port .
לכן כשמודדים את העכבה
בתדר מסויים,,,,,,, ברמקולים מסויימים יכול להיות "אופי השראי" חזק , וברמקולים אחרים "אופי קיבולי" חזק , כדוגמת האלקטרוסטטי.
מגברים , ובעיקר מגברים שפופרתיים עם דמפינג פקטור נמוך ,
מושפעים מאוד "מאופי" העכבה וההפך - מגבר טרנזיסטורי (דמפינג פקטור גבוהה ) מושפע פחות מהעכבה .
אגב : כל עכבה לטובה
---------------------------------------------------------------------------------------------------
הערת אגב בנוגע להתנהגות של מגברים מסוגים שונים עם רמקולים אלקטרוסטטיים : מגברים שפופרתיים נשמעים "רך " כלומר מוחלשים בגבוהים ברמקול זה - מאחר וקשה למגבר השפופרתי (עם דמפינג פקטור נמוך ) "לדחוף" את הרמקול בגבוהים (ההתנגדות היא כמעט קצר - בערך 1 אוהם ).
לעומת זאת מגברים טרנזיסטוריים עם יכולת "דחיפה " חזקה אין להם בעיה לדחוף את ההתנגדות (בעצם העכבה ) הנמוכה של הרמקול האלקטרוסטטי בגבוהים - ולכן מגברים טרנזיסטוריים יכולים להשמע "חריף" על רמקולים אלקטרוסטטים.
אגב QUAD עלו בזמנו על בעיה זו - ומגבר ההספק הטרנזיסטורי שלהם מדגם 405 (מלפני כ-25 שנה ) - "הונדס" כך שלא יהיה לו דמפיג פקטור גבוהה
בתדרים הגבוהים - וכך ישמע "רך" יותר על הרמקולים האלקטרוסטטים מתוצרתם .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מצטער אם סיבכתי במקום לפשט .....אבל ההתנגדות של רמקול (ובעצם העכבה שלו ) היא עניין מורכב לאללה.