שאלה על הספק הרסיבר והרמקולים


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
מעבר לבליל האישי הבלתי נגמר בשרשור הזה (מעבר לזה - לא אתייחס) - מישהו פה לגמרי שוכח שמדומר בפורום אודיו. והקשר לציוד אודיו. אז חזרה למציאות רבותי: כבר לפני 30 שנה משרד המסחר בארה"ב קבע כיצד מותר לפרסם נתוני הספק במגברי אודיו. ציטוט מ http://www.ftc.gov/os/2000/12/amplifierrulefrn.pdfprimary power output specification disclosed in any advertising distributed through the media be the manufacturer’s rated minimum sine wave continuous average power output, per channel, at an impedance of 8 ohms, or, if the amplifier is not designed for an 8-ohm impedance, at the impedance for which the amplifier is primarily designed.כלומר - בקליפינג ניתן להתקרב לפי שתיים הספק ממה שהיצרן מפרסם (שוב, למי שלא הבין - הספק גל ריבועי = הספק גל DC שזה בדיוק פי 2 מההספק של גל סינוס כשכל הגלים האלה במתח שיא זהה). מכיוון שרוב המגברים הם מקורות מתח ולא מקורות זרם, אז כשהעכבה יורדת מ 8 אוהם המתח נשאר יציב, ההספק והזרם עולים, מה שמגדיל את הבעייה עם מגברים "חלשים" מעל רמקולים "קשים" (דהיינו - קליפינג יקרה בעוצמות שמע נמוכות אז המאזין עשוי לא לשים לב לפני שנגרם הנזק - הדיסטורשן הכבד שיעיד על בעייה מתקרבת לאו דווקא ישמע היטב בעוצמה לא גבוהה).במקום להכביר במילים אפשר גם לקרוא את הדף הנחמד שיש לוויקיפדיה בנושא:http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_powerזהו. חזרה לקריאה שקטה ומשועשעת בפורום מקדחות. :)
בואו נראה אילו אמיתות הונחו לפיתחנו כאן, ובאיזו מידת הבנה, יושרה ואובייקטיביות הן מוצגות לפנינו:
  • מדובר במיסמך מ-2000 (לפני כ-12 שנה, דומני, לא 30), שנותן הקלות ופטורים לייצרנים מבחינת הנתונים שייש לספק מגברים לשימוש בייתי. ההקלה הראשית היא שאין יותר חובה לציין THD, רוחב פס ואימפדאנס יחד עם ההספק
    .
  • זה שמציג לנו את המיסמך מסיק ממנו ש"כלומר - בקליפינג ניתן להתקרב לפי שתיים הספק"
    .
  • מי שייחפש clip במיסמך ימצא רק פעם אחת -- clipping -- בהקשר של preconditioning, לא בהקשרי הספק
    .
  • הציטוט שהוא עצמו מביא מדבר על "sine wave". לעומת זאת, בקליפינג, ובוודאי כזה שמתקרב לכפל הספק, זה כבר לא sine (אלא square)
    .
  • דרך אגב, החצי השני של הציטוט, "at an impedance of 8 ohms, or, if the amplifier is not designed for an 8-ohm impedance, at the impedance for which the amplifier is primarily designed", מיותר לחלוטין בהקשר שלנו. הוא פשוט ניכתב בהקשר של הפטור האמור מהחובה לציין אימפדאנס...
    .
  • ההסבר "שוב, למי שלא הבין - הספק גל ריבועי = הספק גל DC שזה בדיוק פי 2 מההספק של גל סינוס כשכל הגלים האלה במתח שיא זהה" הובא אחרי שהובהר שמשה התכוון לזרם, ולא להספק של הזרם
כלומר:
  • גם בחרו לנו בחוכמה את המיסמך המתאים ביותר
    .
  • גם מצטטים ממנו בהבנה מעמיקה ומלאה של הציטוט
    .
  • גם מפרשים ממנו פרשנויות בלתי-מגמתיות בעליל
    .
  • אין ספק שהפרשנויות קולעות במאת האחוזים לכוונת כותב המיסמך (כתיבה טכנית, לא ספרותית)
    .
  • וגם כל זאת בלי להתנשא חס-וחלילה על -- מה לעשות -- מי שלא מבינים...
אני מרים ידיים. אני פשוט לא יכול להתמודד כאן עם אינטלקט ויידע כאלה. גדול עלי.

לילה טוב לכ-ו-ל-ם!
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
מחכה למיכאל 123
נ.ב., זה שאני מעריך את מיכאל123 כמיקצוען, זה לא אומר שהוא מוכן לקחת על עצמו את הכתר הזה, ועוד פחות אומר שהוא מוכן ו/או מעוניין לקחת תפקיד של בורר/שופט, בין אם מתוך הכתר ובין אם לא.

כמוכן, ייתכן שהוא לא רוצה לפגוע באחד או בשני הצדדים (ייתכן ששנינו כתבנו שטויות -- לא לקחתי מונופול על כתיבת שטויות), ו/או להיראות כחד-צדדי.

מיכאל -- מבחינתי, כתוב פשוט מה שאתה חושב, בלי חשבונות אישיים, ובלי שעצם העובדה שאתה עונה לשאלות ייחשב כקבלת או אי-קבלת כתר המיקצוענות. בסדר?

גם אם לא אסכים אתך, לא "אשלול ממך את הכתר" ולא אקח את זה כמשהו אישי, כאילו שאתה "נגדי".

משה -- אני מאמין שאם תכתוב למיכאל123 משהו דומה, זה אולי ייתן לו יותר חופש לענות (אם כי ייתכן/סביר שהייה לו כבר קודם וסתם עסקתי בהמצאות).

עדיין אולי הוא לא ירגיש נוח מול מוקס, אז אולי כדאי שגם מוקס יכתוב משהו כזה... :)
או שמוקס חושב שמיכאל123 לא סמכות בשבילו -- זו גם אפשרות.

סוף התפלספות קוואזי-פסיכולוגיסטית לעכשיו :) התעייפתי.

עמיר
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
המממממ - מילים לא חסרות לך אבל לשאלות ישירות ופשוטות אתה לא מגיב.
איזה רמקול יש לך?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
המממממ - מילים לא חסרות לך אבל לשאלות ישירות ופשוטות אתה לא מגיב.
איזה רמקול יש לך?
ל"ותיקים" כבר ידוע :)
אני לא מעוניין לפרסם את רכיבי המערכת שלי ו/או לדון בה.

עמיר
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
ל"ותיקים" כבר ידוע :)אני לא מעוניין לפרסם את רכיבי המערכת שלי ו/או לדון בה.עמיר
כלומר - אתה מוכן לדון בתיאורטי אבל במעשי אין לך שום מוכנות :)
זה לא בדיוק מעיד על בטחון בטענותיך..... אבל שוין......
התנהלות מסקרנת ומשעשעת - תודה! אתה צודק - באמת יותר רלוונטי לדוש באיזו שנה פורסמה תקנה של משרד המסחר האמריקאי (קבל את התנצלותי אגב, זה באמת לא 30 שנה אלא 38...... התקנה המקורית היא מ 1974)

לשאר הקוראים - אני מבקש לא לשלוח לי הודעות בפרטי שלי לגבי פרטי המערכת של עמיר - לא אדון בזה ללא שיתוף פעולה ממנו. הכוונה היא לנסות להביא אותו לדיבורים תכל'ס, אז בלי שיתוף פעולה ממנו אין טעם ועדיף לתת לשרשור זה לגווע בהבנה שכולנו כנראה מבינים אותה. תודה.
נ.ב. - על הממיר שלך היית מוכן לדבר. מדוע אתה מתבייש לשוחח על הרמקולים? מעניין.
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
חברים,
עד מתי הסגנון הלא נעים הזה יימשך?
הרושם המתקבל מו הצד הוא שאתם כל כך נהנים להקניט איש את רעהו שזו הופכת להיות המטרה.
למה לא תמשיכו בפרטי ?
בחייכם, זה לא לעניין ולא מוסיף לכם כבוד.

תודה
ארז
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
חברים,
עד מתי הסגנון הלא נעים הזה יימשך?
הרושם המתקבל מו הצד הוא שאתם כל כך נהנים להקניט איש את רעהו שזו הופכת להיות המטרה.
למה לא תמשיכו בפרטי ?
בחייכם, זה לא לעניין ולא מוסיף לכם כבוד.

תודה
ארז
כוונתי היחידה היא לשוחח על מהות השרשור - מה יכול לגרום לרמקול נזק? לדאבוני אני קורא מגילות נפוחות, אישיות, תיאורטיות ושגויות - ואז בנסיון להביא את זה סוף סוף למשהו מעשי, קונקרטי, ולא אישי נתקל בחוסר שיתוף פעולה מצדו של עמיר יקירנו. לא קצת פספוס אחרי אלפי המילים?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
כלומר - אתה מוכן לדון בתיאורטי אבל במעשי אין לך שום מוכנות :)זה לא בדיוק מעיד על בטחון בטענותיך..... אבל שוין......התנהלות מסקרנת ומשעשעת - תודה! אתה צודק - באמת יותר רלוונטי לדוש באיזו שנה פורסמה תקנה של משרד המסחר האמריקאי (קבל את התנצלותי אגב, זה באמת לא 30 שנה אלא 38...... התקנה המקורית היא מ 1974)לשאר הקוראים - אני מבקש לא לשלוח לי הודעות בפרטי שלי לגבי פרטי המערכת של עמיר - לא אדון בזה ללא שיתוף פעולה ממנו. הכוונה היא לנסות להביא אותו לדיבורים תכל'ס, אז בלי שיתוף פעולה ממנו אין טעם ועדיף לתת לשרשור זה לגווע בהבנה שכולנו כנראה מבינים אותה. תודה.נ.ב. - על הממיר שלך היית מוכן לדבר. מדוע אתה מתבייש לשוחח על הרמקולים? מעניין.
המערכת שלי כל כך עלובה, שלחשוף את פרטיה בפני המייסטר זה כל כך מביש...
אפילו במצב שפתאום ניפתח חלון-היזדמנות לדון בה עם המייסטר...

הרי זה יאפשר לי מהפכה כל-כך-גדולה, ויעשה טראנספורמאצייה לכל התיאוריות לכדי מושלמות עילאית במציאות!!
רק הבושה, הבושה!!!!

צורת המסקנות שלך מדהימה. אני כולי נפעם מהדיוק.

אז במיסגרת הדיוק ואי-הטיית העובדות, ההפנייה שלך הייתה למסמך מ-2000 (את מי אתה מנסה לבלבל -- זה אפילו מופיע בלינק עצמו) שעושה הקלות יחסית למיסמך מ-1974.

לא קראתי את המסמך מ-74, אבל אני בטוח שהמשפט שציטטת אינו שם -- במקור הייה צריך לציין את האימפדאנס, והמשפט המצוטט מ-2000 מדבר איך לחפף.

הממיר שלי מופיע בלוחות, אז לא התביישתי כל כך בקשר אליו...

בוא תדון במה שאמרת. ממילא אין קשר בין התיאוריות שאתה מפריח להרבה מציאות.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
הנעליים של מיכאל123

1. משה לוי - בלבלת בין זרם להספק - זרם שיא, זרם RMS והספק שיא וגם הספק ממוצע.

1.1 ספק 12VAC עם זרם 1A RMS על התנגדות יספק ההספק הממוצע שיהיה 12 ואט.
1.2 בתנאי שה- AC הוא סינוס זרם השיא בעומס יהיה אחד כפול שורש 2 בערך 1.414A
1.3 פועל יוצא מכך שהספק השיא (זרם בריבוע כפול עומס) יהיה 24W פי 2 מההספק הממוצע שהקהל הרחב התרגל לכנות אותו RMS (זה לא נכון כי בחישובי הספק יש ממוצע או אינגרל ואין הוצאת שורש כמו במתח)

1.4 במתח DC זה יהיה 12W - זהו.
לכן גם כל מגבר שמציינים עליו 100 ואט לפי העיקרון לעיל אין זה שקר לומר שיש לו הספק שיא של מאתיים ואט, ויש כמובן בלי סוף טריקים נוספים איך לסחוט מספרים, מה שהפך את דפי הנתונים לבדיחה.

אני מצטרף לארז וחני בקריאתו למרות שאני עקוץ בכל הזדמנות אפשרית.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
המערכת שלי כל כך עלובה, שלחשוף את פרטיה בפני המייסטר זה כל כך מביש...אפילו במצב שפתאום ניפתח חלון-היזדמנות לדון בה עם המייסטר... הרי זה יאפשר לי מהפכה כל-כך-גדולה, ויעשה טראנספורמאצייה לכל התיאוריות לכדי מושלמות עילאית במציאות!! רק הבושה, הבושה!!!!צורת המסקנות שלך מדהימה. אני כולי נפעם מהדיוק.אז במיסגרת הדיוק ואי-הטיית העובדות, ההפנייה שלך הייתה למסמך מ-2000 (את מי אתה מנסה לבלבל -- זה אפילו מופיע בלינק עצמו) שעושה הקלות יחסית למיסמך מ-1974. לא קראתי את המסמך מ-74, אבל אני בטוח שהמשפט שציטטת אינו שם -- במקור הייה צריך לציין את האימפדאנס, והמשפט המצוטט מ-2000 מדבר איך לחפף.הממיר שלי מופיע בלוחות, אז לא התביישתי כל כך בקשר אליו...בוא תדון במה שאמרת. ממילא אין קשר בין התיאוריות שאתה מפריח להרבה מציאות.עמיר
עם יד על הלב, אין לי שום כוונה לומר דבר רע על הרמקולים שלך, ואני בטוח שיש לך רמקולים איכותיים ביותר. אני כותב זאת בכנות ומקווה שאתה מבין זאת. הכוונה היחידה שלי זה לשוחח על מה יכול לגרום לנזק לרמקולים, וזה כמובן לא קשור בכמה הרמקולים שלך טובים או לא. ואני בטוח שהם טובים. ואני גם מבטיח לא לומר עליהם שום דבר שלילי גם אם אחשוב עליהם משהו שלילי למרות שאני בטוח שגם זה לא יקרה.מקווה שכעת זה הרגיע אותך, ותהיה יותר פתוח להמשך דיון ענייני על נושא השרשור.אני מתנצל שאינני נגרר להמשך דיון על מסמכי FTC - זה בדיוק מסוג הדיונים שלא צריך אותם יותר. הבאתי את המסמך לצורך נקודה מסוימת - זה לא אומר שזה צריך להיות נושא בפני עצמו (או בשפה אחרת - קצת פרופורציה, איש.....) . בוא נדבר תכל'ס על:
  • אם מגבר יכול לגרום לנזק לרמקול שלך (טענת שזה מאוד נדיר)
  • אם כן - איזה סוג של מגבר יעשה זאת, ובאיזה תסריט הגיוני? (בנושא זה, בניגוד אלי, היית מאוד לא ברור ובכל מקרה אתה לא מאמין בדברים כאלה, כנראה).
להמשך דיון ענייני נצטרך לדעת באיזה רמקול מדובר. יעזור מאוד אם תעבור לגישה עניינית כעת.יום נעים.:)
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
1. משה לוי - בלבלת בין זרם להספק - זרם שיא, זרם RMS והספק שיא וגם הספק ממוצע.

1.1 ספק 12VAC עם זרם 1A RMS על התנגדות יספק ההספק הממוצע שיהיה 12 ואט.
1.2 בתנאי שה- AC הוא סינוס זרם השיא בעומס יהיה אחד כפול שורש 2 בערך 1.414A
1.3 פועל יוצא מכך שהספק השיא (זרם בריבוע כפול עומס) יהיה 24W פי 2 מההספק הממוצע שהקהל הרחב התרגל לכנות אותו RMS (זה לא נכון כי בחישובי הספק יש ממוצע או אינגרל ואין הוצאת שורש כמו במתח)

1.4 במתח DC זה יהיה 12W - זהו.
לכן גם כל מגבר שמציינים עליו 100 ואט לפי העיקרון לעיל אין זה שקר לומר שיש לו הספק שיא של מאתיים ואט, ויש כמובן בלי סוף טריקים נוספים איך לסחוט מספרים, מה שהפך את דפי הנתונים לבדיחה.

אני מצטרף לארז וחני בקריאתו למרות שאני עקוץ בכל הזדמנות אפשרית.
ספי - התקנות בארה"ב מחייבות פרסום נתוני הספק ביחס לגל סינוס, וזאת בעקבות שערוריות שהיו בנתוני מגברים.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
עמיר - תראה כמה אני בא לקראתך: אם אינך רוצה לדבר על הרמקול שלך - בסדר......
אני בטוח שאתה מכיר רמקולים "דומים" לו באיכות, נצילות, עכבה, גודל, מגבלות הספק, כו' וכו'. תן דוגמא לרמקול דומה לשלך - זה יהיה מספיק טוב לצורך העניין.
 
נערך לאחרונה ב:

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
1. משה לוי - בלבלת בין זרם להספק - זרם שיא, זרם RMS והספק שיא וגם הספק ממוצע.

1.1 ספק 12VAC עם זרם 1A RMS על התנגדות יספק ההספק הממוצע שיהיה 12 ואט.
1.2 בתנאי שה- AC הוא סינוס זרם השיא בעומס יהיה אחד כפול שורש 2 בערך 1.414A
1.3 פועל יוצא מכך שהספק השיא (זרם בריבוע כפול עומס) יהיה 24W פי 2 מההספק הממוצע שהקהל הרחב התרגל לכנות אותו RMS (זה לא נכון כי בחישובי הספק יש ממוצע או אינגרל ואין הוצאת שורש כמו במתח)

1.4 במתח DC זה יהיה 12W - זהו.
לכן גם כל מגבר שמציינים עליו 100 ואט לפי העיקרון לעיל אין זה שקר לומר שיש לו הספק שיא של מאתיים ואט, ויש כמובן בלי סוף טריקים נוספים איך לסחוט מספרים, מה שהפך את דפי הנתונים לבדיחה.

אני מצטרף לארז וחני בקריאתו למרות שאני עקוץ בכל הזדמנות אפשרית.

ספי
חזור בבקשה להודעתי בתשובה לשאלת פותח השרשור (מספרה 2) ואמור לי בבקשה מה לא נכון שם.
הרי משם הכל התחיל
מצפה לתשובתך
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
משה, לכבוד הוא לי לפרט:

כמו שאמרתי, גם ביקורת מוצדקת צריכה להיות בונה ולא תוקפנית אנסה להשיב לך תוך כבוד הדדי:
מ.ל - משה
י.ה - אני מעיר

מ.ל :מבלי להיכנס לאיזה רסיבר זה ואילו רמקולים מחוברים.
י.ה: השאלה כפי שנשאלה מחייבת כניסה לפי הגדרה של מגבר חלש מול רמקולים בעלי הספק נקוב פי 3. החשיבות נעוצה בכך שהמאזין ינסה והוציא מעבר למלוא העוצמה של המגבר, ונקבל קטימה של שיא העוצמה.

מ.ל: ההספק הוא במגבר ולרמקולים אין הספק שהוא מונח של עבודה והרמקול הוא יצור פאסיבי.
י.ה כמו שכבר נאמר יש לרמקולים הספק נקוב שהיצרן ממליץ לא לעבור אותו.
מ.ל :יש הרבה משתנים שצריך לדעת בהקשר לשאלה שלך אבל בגדול מגבר חלש ניכנס יותר מהר לעיוותים שתוצאתם הוא מתח DC במקום AC שהוא כפול בזרם בוואטים וגם תוקע את הממברנה בכיוון אחד של התנועה ואז יורדת גם ההתנגדות של הסליל שמושך עוד זרם מהמגבר וזה מה ששורף רמקולים ובהתחלה בעיקר את הטויטרים.
י.ה : אכן הצהרתך זו משכה את עיקר האש, והנה הבעיות שבה – 1. מגבר חלש נכנס לעיוותים – הסכמנו 2. CLIPPING חריף אכן גורם לקטע של מתח ישר שרוכב על שיא האמפליטודה. 3. מתח זה הוא בעצם מתח ספק הכח (החיובי ו/או השלילי) של המגבר. אם הזמן של הקיטום נמשך מספיק הזרם יהיה המתח הישר הרגעי הזה, חלקי התנגדות DC של הרמקול. לקביעתך "כפול בזרם" אין שום ביסוס. 4. כפי שהראיתי בדוגמא של ספק 12 וולט, ההספק יכול להיות כפול מערך הנקוב של המגבר. 5. התנגדות ה- DC של הרמקול יכולה להיות שונה מהעכבה בתדר האמור אבל אין לנו כאן נתונים מה ההבדל. עליה מסוימת בזרם אכן אפשרית. 6. לצערי משה כל זה יקרה רק בוופר. המסננת בטוויטר עוצרת DC – אין מה לעשות תמיד יהיה בטור קבל. 7. אי לכך התיאוריות (אם נכונות או שגויות) מניחות אפשרות שהקפיצה המהירה בין קיטום חיובי לקיטום שלילי יוצר פולס תדר גבוה מעבר ליכולת של הטויטר. היו בעבר מגברים שלאחר הקיטום הם היו נכנסים לתנודות פרזיטיות שהן פגעו בטוויטרים, וגם זה במוצרי עבר שהטוויטר בהם היה חלש.

מ.ל :מגבר חזק בריא יותר לרמקול אבל ברור שבגבולות מסוימים.
לו היית מצרף דגמים או נתונים מלאים היה יותר קל לשים את הדגש על הבעיתיות.
אבל בתשובה קצרה וחלקית כמו השאלה אז כן!!!
י.ה : כמובן שאפשר לטעון ששתי השורות האחרונות סותרות.
ומה דעתי בעניין? לא יודע. האם יש למישהו מידע סטטיסטי מהשטח על מקרים אמיתיים, שגם נחקרו מקצועית?
:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
חברים,
עד מתי הסגנון הלא נעים הזה יימשך?
הרושם המתקבל מו הצד הוא שאתם כל כך נהנים להקניט איש את רעהו שזו הופכת להיות המטרה.
למה לא תמשיכו בפרטי ?
בחייכם, זה לא לעניין ולא מוסיף לכם כבוד.

תודה
ארז
את הפוסט הקודם שלי שלחתי לפני שראיתי את ניסיונות הפישור, וכשאשתי חיכתה בדלת, ערכתי אותו מיידית כי ראיתי שהתברדקו השורות.

יומיים קשים עברו על כוחותינו -- אבא שלי בן ה-83 נפל ממדרגות נעות אחרי שהתגלגלה עליו מיזוודה גדולה (הוא רק נחבל, כנראה, אבל בכל זאת אושפז) :(
ולהבדיל

הבת של אישתי מנישואין קודמים ילדה בן :)

אז למרות התענוג האדיר והצרוף שבלהקניט את המוקס, אני לא מרגיש שום צורך להתכתב איתו בפרטי.
אני מסתפק בהצבעה על שגיאות ובהגבה על ההתקפות והשגיאות שחוזרות אלי ממנו, וגם זה די מייגע.

מבחינתי הבנאדם ירד לרמת לנג -- כותב דברים שגויים, לא מכיר בשגיאותיו, נאחז בקש ומטה את הפוקוס כשאין לו איך להגן על השגיאות שהוא לא מוכן להכיר בהן כשגיאות, ומטיף מוסר לעשיית דברים שהוא עצמו לא עושה.

לפחות למדתי דבר אחד מהעסק --בהפוך-על-הפוך -- אחרי שמוקס "הגן" על משה לווי בלי להבין אפילו למה משפט מסויים לא ברור לי ושייש בו סתירה פנימית, קראתי עוד על הנושא, שלא ממש מעניין אותי) וראיתי שבגל מרובע יש פחות תכולת הארמוניות ממה שחשבתי בהתחלה.

"הודיתי" בשגיאה למרות שהנסיבות והתיזמון הייו מביכים. אין לי יומרות להיות מושל ולדעת הכל/הרבה.
אבל עדיין לא תפסתי את מוקס לוקח אחריות על מה מדבריו ומשגיאותיו.

להיפך, הוא אפילו מעקם דברים לא-שייכים, כמו המיסמך שצוטט, כדי "להוכיח" את מישנתו (לזכותו -- כנראה שזה לא לגמרי רק מחוסר-יושר אינטלקטואלי אלא סתם מאי-הבנה של מה שהוא הביא).

עכשיו צץ נושא חדש -- המערכת שלי, כולל בלנגח אותי בכמה אני מתבייש בה ודן בתיאוריות ולא במציאות.

הבושה שלי במערכת שלי...? ולדון איתו ב"מציאות" אחרי ה"מציאות" שהוא הביא מתיאוריות על הרמקולים של נמר? איפה הבנאדם חי??

אם ארצה לדון בענייני, אדון בהם עם אנשים שאני מעריך.

עמיר
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
החלמה מהירה לאביך. שיזכה לחיים ארוכים ובריאים.לילה טוב עמיר........ את הריב ומדון שאתה כ"כ נהנה מהם (ע"פ הודעות חוזרות שלך) תמשיך לחפש. יש מקורות יותר טובים לאדרנלין מדרך זו, אבל כל אחד והבחירות שלו והמגבלות שלו :)רק שלא יקחו לך את האדרנלין כמו שקרה באתר השכן, אז באמת לאן תפנה.....וזאת עוד בלי שום קשר למגבלה רצינית ביותר בהבנת הנקרא, לגבי "כוונותי" לגבי המערכת שלך, אבל אין טעם לומר את דברי בשנית או שלישית. אני בטוח שיהיה פה עוד המשך, הרי לא תנוח בשקט הלילה לפני שישוגר עוד קצת ארס ממקלדתך..... אז תמשיך.... זה יקרה בלי קשר אלי, למיכאל, לדבריו הטכניים של משה לוי שכ"כ לא סבלת - מחר יהיה מישהו אחר לשפוך את חמתך עליו. או אולי תמשיך ותשחזר מריבות בראשך הקודח ומעל דפי האתר - כמו שהינך עושה לגבי מיכאל שבועות ארוכים אחרי שאיננו פה.אוח, כמה אתה נהנה עכשיו מהמחשבות על המכתב הבא שלך........ ממש טעם החיים......לילה טוב עמיר........ כתיבה פורה שתהיה לך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
תודה על האיחולים

עמיר
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
היי עמיר
ראשית ברכות על הולדת הנכד של אשתך ואיחולי החלמה מהירים לאביך.
ובהלצה, איך זה להיות נשוי לסבתא?
שבת שלום
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
היי עמיר ראשית ברכות על הולדת הנכד של אשתך ואיחולי החלמה מהירים לאביך.ובהלצה, איך זה להיות נשוי לסבתא?שבת שלום
תודה, משה!

יש כמה דברים שאני רוצה להגיד לך בצורה יותר מפורשת ממה שהתחיל אולי לעבור בין השורות.

ראשית, אתה כבר מכיר היטב -- יתר מדי אפילו -- את רגישות-הייתר שלי לאי-דיוקים טכנולוגיים, וגרוע מזה, האלרגייה לבעלי יומרות-הייתר למיניהם.

עם זאת -- ואולי עקב היעדרות יומרות-הייתר -- הייה לי קל הרבה יותר לקבל ממך דברים שנראו לי לא מדוייקים, והפוסט שלי אליך בתחילת השירשור, למרות היותו מנסח בצורה ש"מעמידה אותך במקום", המקום הזה אמנם לא הייה טכנולוגי, אבל הוא לא מקום מזולזל אלא להיפך -- עם הערכה.

המשפט שאני מתרשם שאתה מאוד אדיב ורוצה לעזור לא הייה שקר לצורך הפתיחה (בסגנון מוקס) -- הוא הייה -- ועדיין -- אמיתי. למעשה, התכוונתי לכל מה שכתבתי בצורה מאוד (יותר מדי) ישירה ועניינית -- שהעניין אינו לסתום לך את הפה, אלא להזהיר מפני טעויות/הטעיות ושניסיונך השמיעתי והפראקטי בהחלט יכול לתרום לכולנו.

לא קשה לפרש את הפוסט ההוא כמתנשא עליך, במיוחד אם חושבים שמטרת הקיום של אדם היא לזכור כמה שיותר טוב את שיעורי הפיסיקה בתיכון ולהתייחס לדברים הטכנולוגיים האלה כאל פיסגה אינטלקטואלית שככל שעולים בה יותר משתינים על כולם מלמעלה.

להיפך, עם כל הדקדקנות והטרחנות שלי בנושאים האלה, זה לא שם אותי מעל לאף אחד כאן. לא אתה ולא אני חיים בשביל DC או AC עם או בלי קליפינג -- כל אלה הם שטויות בפינה הצדדית של החיים. אפילו בפינה הצדדית של האודיו.

למעשה, כל העניינים הטכנולוגיים שדובר בהם נופחו מעבר לכל מידה ופרופורצייה עבורנו כמאזינים (למתכננים ויצרנים הם כן חשובים) על ידי אלה שחושבים שהם מתמצאים בטכנולוגייה ורוצים להראות שמה שהם יודעים מאוד חשוב.

הכייף בכל העניין אינו בלהתנגח איתם אלא בלתקוע סיכות בבלונים הנפוחים מיהירות וחשיבות עצמית, ש"מסבירים" הכל בלי באמת להבין מה הם אומרים ו/או מה המשמעות והפרופורצייה של הדברים במציאות.

ומה שאני רוצה לומר לך זה שהפוסט ההוא נכתב מגובה העיניים, וכבר אמרתי לך עד כמה אני מעריך את הצורה שבה יכולת לקבל אותו לפני שהתעוררו מחוללי המדנים למיניהם, ושלמרות כל ההתכסחויות והשטויות והסערות האדירות בכוס-המיים העכורים, אתה בין אלה כאן שאותם אני מסמפט. אתה שוחה כאן כמישהו שמביא את עצמו כפי שהוא, בלי הצגות מזוייפות.

אני לא מצפה לשום הדדיות בעניין הסימפאטייה -- האוויר המסריח שיוצא מהנאדות הנפוחים בעיקבות תקיעת סיכה לרוב רותם אותי לצדדים הלא-סימפאטיים שבהחלט קיימים בי, כך שגם אחרים ניכווים מזה, כולל אותך, וגם עם סתם עודף תשומת-לב לפרטים לא תמיד קל לחיות.

אז פשוט שתדע שכל מה שקרה עד עכשיו לא עבד לרעתך מבחינתי, להיפך, וכשאני מדבר אתך, זה מגובה העיניים.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
עם זאת -- ואולי עקב היעדרות יומרות-הייתר -- הייה לי קל הרבה יותר לקבל ממך דברים שנראו לי לא מדוייקים, והפוסט שלי אליך בתחילת השירשור, למרות היותו מנסח בצורה ש"מעמידה אותך במקום", המקום הזה אמנם לא הייה טכנולוגי, אבל הוא לא מקום מזולזל אלא להיפך -- עם הערכה.

המשפט שאני מתרשם שאתה מאוד אדיב ורוצה לעזור לא הייה שקר לצורך הפתיחה (בסגנון מוקס) -- הוא הייה -- ועדיין -- אמיתי. למעשה, התכוונתי לכל מה שכתבתי בצורה מאוד (יותר מדי) ישירה ועניינית -- שהעניין אינו לסתום לך את הפה, אלא להזהיר מפני טעויות/הטעיות ושניסיונך השמיעתי והפראקטי בהחלט יכול לתרום לכולנו.

לא קשה לפרש את הפוסט ההוא כמתנשא עליך, במיוחד אם חושבים שמטרת הקיום של אדם היא לזכור כמה שיותר טוב את שיעורי הפיסיקה בתיכון ולהתייחס לדברים הטכנולוגיים האלה כאל פיסגה אינטלקטואלית שככל שעולים בה יותר משתינים על כולם מלמעלה.
בהנחה שעמיר הוא אדם בוגר ושקול בדבריו, אז מן הסתם הוא מודע שכשהוא כותב במודע הודעה ציבורית ש"מעמידה אותך במקום" - זה לא נכתב ב"הערכה". לפרש את זה ככה בדיעבד זה יותר מקצת דמגוגי......
עמיר גם כותב שהוא לא מנסה לסתום פיות, אבל הציטוט הישיר מדבריו פה:
http://www.dtown.co.il/forum/25798-שאלה-על-הספק-הרסיבר-והרמקולים.html#post181208

אולי עדיף לא לרוץ להטעות גולשים בתשובות שאין מאחריהן ידע והבנה טכניים מספיקים.
אין הכוונה "לסתום לך את הפה", ואני בטוח אתה יכול להועיל מניסיונך השמיעתי והפראקטי ובהצעות ספציפיות לציוד, רק כדאי אולי להימנע קצת מעניינים טכניים פרופר.​
כלומר - עמיר לא סותם למשה את הפה, אלא רק בנושאים מסוימים שלעניות דעתו (בתור גולש פשוט בפורום) אין למשה את הידע הנדרש. היום זה עניין של פיסיקה שנראה לו. אולי מחר זה יהיה משהו אחר..... העיקר שיהיה כאן איזשהו שריף שמינה את עצמו שינבח וישמור על הסדר, שחלילה כל גולש ידבר רק על תחומים שהשריף מאשר שהגולש אכן מוסמך להם. אולי עמיר "אלרגי" לדברים מסוימים, כפי שהעיד על עצמו, אבל השאלה המתבקשת היא האם האלרגיות של עמיר צריכות לגרום לכותבים בפורום לצנזר את דבריהם. כמובן שהצנזורה של עמיר לא עובדת על עצמו - לו הכל מותר, כולל כתיבת הודעות מטופשות, בוטות, וגסות כגון:
http://www.dtown.co.il/forum/25811-כתרים-טכנולוגיים.html#post181337
http://www.dtown.co.il/forum/25811-כתרים-טכנולוגיים-2.html#post181373
ללא שום מודעות לעובדה שדברים כאלה עשויים להרחיק ולדחות את מחצית בני האדם שעשויים להתעניין באודיו (כן, יש נשים שאוהבות מוסיקה ואודיו. לא תמיד הן ירצו לשמוע על פנטזיות מיניות כשירצו לקרוא על נושאים אלה....).
היחידים שבאמת מוסמכים לסתום כאן פיות הם בעלי ועורכי האתר. וכמובן מי מטעמם....... אבל בהנחה די מבוססת שעמיר לא כותב מטעמם, אז כשאנו רואים התנהלות כזו של סתימת פיות בנושאים שהם לגמרי רלוונטים לפורום (ע"ע תגובה ישירה ועניינית של משה לשאלתו של גולש אחר) אין לנו מוצא אחר אלא להוקיע את ה"צנזור" הממונה באופן עצמי לגמרי.
אפשר להתווכח על הכל, אפשר גם להינות מהוויכוח, אבל הצרה היא שעמיר כנראה לא יודע לעשות זאת ללא דריסת האחר, מה שפוגע בסופו של דבר בפורום. וכבר נאמר לו גם כאן וגם בפורומים אחרים שהוא מרחיק גולשים. בסופו של דבר בהרבה מקרים הוא מסביר ומתנצל (כמו בהודעתו האחרונה) - אבל כשמעשים ומילים חוזרים על עצמם שוב ושוב, כמו שאני מסביר לילדי הקטנים - ההתנצלויות לא ממש שוות הרבה......
ועוד בכלל לא כתבתי מילה על החפירות האינסופיות לגבי אנשים..... בפורום שמטרתו אמור להיות דיונים על אודיו עמיר בעיקר כותב על משתתפים אחרים....... מגילות עלי.... מגילות על מיכאל לנג....... הכתרות לאנשים שונים בפורום... חוסר ידע טכני של אחרים...... על הרבה דברים שקשורים באנשים ספציפיים ולא בתחום הפורום.... וזה נמשך ונמשך ונמשך עד למראית עין של אובססיה של ממש - גם כשאין תגובה (של מיכאל לנג למשל).
סתם חומר למחשבה.
שבת שלום לכולם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור