שאלה | מערכת לרכב (הרכב בגוף ההודעה) יכולה לשרוף לי את האלטרנטור?


רפאל פרץ

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכולם!
אני עומד לפני רכישת מערכת שלמה של jbl
הכוללת 6 קומפננטים ( על המגש וב4 הדלתות של הרכב)
עוד זוג על הדש בורד של הרכב
2 מגברים וסאבוופר
יש לי סיטרואן סי אליזה 2013
והבנתי שזה עלול לשרוף לי את האלטרנטור..
יש פה מישהו שמבין בתחום ויאכל לאמת את זה ולתת לי פיתרון בנושא?
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
שאל מהנדס חשמל רכב-בתחום - או גש לחשמל רכב מומחה וגם זה שמתקין את המערכת . הוא צריך לדעת את הדברים האלו. -לא ידע זה בעיה -צריך דיוק
מה אומר לך עכשו זה ידע אישי בלבד ולא מחייב -
1. כמה זרם צורך המגבר ??- בשיא הצריכה{כאשר המערכת עובדת בפול ווליום לצורך מדידה והערכה-כדי שלא יהיו עליות וירידות בעוצמת האור הכללית ממכונית נתקלתי כבר בעבר -עליית ווליום גורמת למערכת להבהב כלומר אין מספיק כח -ששאלתי חשמלאי רכב אמר לי לא מספיק המצבר -ואלטרנטור -זה היה לפני שנים } שלו בדיוק כמו בודקים כמות צריכת זרם מול ממט בארון חשמל למשל מכונת כביסה שתצרוך לדוגמה 10 אמפר לא אשים 10 אמפר ממט רק 15. יתכן אחרת יקפוץ לי כל הזמן .
כי בזמן התנעה ראשונית ובכל זמן המנוע עובד צריכת הזרם משתנה בפיק יש קפיצות למילי שניות בצריכת הזרם ההפעלה נכון לגבי מקרר מזגן - כאן מדובר על צריכה משתנה אז חשוב לבדוק רק בפיקים אם ניתן למצוא את הנתון הזה במכשיר -או חוברת הפעלה
-חשוב ביותר - לא וולטים כי במכונית 12V מתח ישר DC . זרם זה החשוב VA -כמו התנעה ראשונית
2. איזה מצבר יש לך ברכב בדרך כלל 55VA/65 -כאן לא צריך ידע רב כי ככל שיש לך צרכנים יותר במכונית ככה מצבר יותר גדול אבל לא לקחו בחשבון בחברה את העמסת - מערכת עם עוצמה ענקית .
אז צריך מצבר פי שתיים גדול יותר אולי לא ???? צריך .
3. ואז האלטרנטור הוא בסיבוב שלו גורם להטעין את המצבר - אולם לא יכול להטעין יותר מהיכולת שלו
ככה שלא אשים אלטרנטור של פיאט 500 במרצדס 600 עם מצבר גדול .
4. אזהרהיתכן ורק יתכן ותצטרך להחליף לאלטרנטור בעל יכולת גבוהה יותר -אם בכלל ??? אולי ולא צריך וזה יספיק -תשובה כזו לא אוכל לתת לך כי אין לי את הידע המספיק -יתכן יכול לגרום נזק לשאר מערכות הרכב
כולל מערכת המחשב -גם היא מוזנת בDC
בדוק שוב אצל מומחה בתחום -הם יודעים בוודאות בנושא זה -הידע שלי הוא מוגבל בתחום הזה .
מצד שני ראיתי ושמעתי מכוניות עם עוצמות להרעיד לי את הבטן -לא שאלתי אם עשו שינוי במערת החשמל
אבל מוסיקה שלהם היתה עם עוצמות מטורפות
בהצלחה

{נסה לשאול בפורום קספארוס אולי טעיתי בשם פורום למכוניות יש שם מומחים }
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
הכי טוב
מי שמתקין צריך לדעת/חשמל רכב
בדוק טוב לפני עשיית טעות שתעלה יותר מהמערכת
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
א. נתחיל בזה שכל התכנון לוקה בחסר. אלא אם אתה הולך לעשות מערכת סראונד שלמה ברכב יש כאן הגזמה פרועה.
ב. את הזרם הנמשך מהמערכת קובע בסופו של יום המגבר. רוב הסיכויים שלאלטרנטור לא יקרה כלום.
ג.מאידך מה שכן יכול להפגע היא המערכת החשמלית הכללית ברכב.
מה שקורה הוא שהמצבר הוא זה שבעצם מייצב לך את המתח והזרם. למצבר יש אפשרות לטפל בפיקים . בנוסף לזה יש את זרם העבודה שלו לאורך זמן. מה שאתה תתחיל לראות זה בבאסים הבהובים של האורות . מה שכן יש מצב שפשוט תפגע בהכל.

לגבי סעיף א. אין שום סיבה לשים כ"כ הרבה רמקולים ברכב ללא מערכת ניהול מלאה אתה תקבל בעיקר רעש.

שני סטים מספיקים. אחד מקדימה, ואם אתה מתעקש אחד בדלתות האחרויות.
לגבי שני מגברים, לא אמורה להיות בעיה.
מגבר מונו לסאב, ואחד של 4 ערוצים לרמקולים. כמובן אם תקנה מגברים זוללים אתה בבעיה.

מה שבאמת חשוב בדבר הזה הוא חיווט תקין ופיוזים מתאימים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור