רמקול חדש

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
חברים,

אני רק מבקש שלא להפוך את הפורום הזה למקום התגוששות וסגירת חשבונות עבר (וכולנו מכירים את ההיסטוריה והנפשות הפועלות).

לא לכך מיועד האתר.
תודה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
מעט באיחור...תתחדש.

חלומו של כל אודיופיל חדר ייעודי כגון זה. (Y)
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
היי גנאדי,
אני לא ממליץ על ציוד ספציפי למרות שבמקרה הזה אני באמת מתרשם מאיכות\תועלת\ וגם מחיר. ומי שיש לו עיניין יכול למצוא רמקול BD משושמש או חלקי ההורן באודיוגון בעלויות מצחיקות , לבנות ולשפר ולהוסיף אלקטרוניקה מתאימה ובמחיר "שפוי" ולקבל צליל טוב מאוד. בטוח שהוא יקבל את מלוא העזרה והייעוץ מ BD וחברים אחרים בפורום שם. זאת אני אומר מנסיון.

יום טוב.
יש סיכוי שתרחיב טיפה על איך בונים דבר כזה בעלויות מצחיקות ? ומה זה מצחיקות אצלך ? האם הוא חייב להיות באותו גודל כדי לקבל את האפקט שלך ? (כי אני לא יודע אם אוכל בחדרי לשים כזה דבר )
אם יש סיכוי להשיג כזה בעלויות קטנות , וזה יכול להכנס לחדר קטן , אני בהחלט ארצה לתת לזה נסיון מהתיאורים שלך

דבר שני , ובלי להתנצח , איך זה בדיוק קלאס B ? הרי זה חייב איזשהוא מתח שיהיה ואז זה חייב להיות קלאס A/B ? לא כך ?
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
היי ג'וקר,

לשאלתך, הסבר קצר:

כשבונים מעגל הגברה רגיל, לוקחים PCB, ומחברים אליו את הרכיבים המתאימים. אתה יכול לעשות את זה עם הרבה רכיבים, עם פחות רכיבים, הכל תלוי בך כמתבנן.

בעולמנו יש צורך גם במזעור. לשם כך הומצא הציפ. הציפ הוא למעשה מעגל קטן מאוד ופר הגדרה הוא יכול לעשות כל פעולה - תלוי למה תכננו אותו.
הייתרון של ציפ הוא המזעור: במקום לקחת כמה רכיבים מגושמים ולחבר אותם ב - THROUGH HOLE יש שתי אפשרויות:
1)לוקחים את פיסת הסיליקון הזעירה שנמצאת בתוך הרכיב (וגודלה אולי 10% ואולי פחות) ומחברים אותה ועוד כמה כמוה בטכנולוגיה שנקראת SMT או SURFACE MOUNT TECHNOLOGY. למעשה זה מעגל שלם בגודל של רכיב בודד.
2) "כותבים" על הסיליקון את המעגל, בדיוק כמו ש"כותבים" את הציפ של המעבד של המחשב. זה המזעור האולטימטיבי.

מה שכתבתי נכון לכל ציפ. אם אנחנו מדברים על ציפים שמיועדים להגברה, אז מדובר ברכיבים שתוכננו ע"י חברות גדולות (מוטורולה, טושיבה וכ"ו) לצרכים שלהן, שבמקור אינם אודיופיליים: כמו מגברים לטלפונים סלולריים, לטלויזיות וכ"ו. מדובר ברכיבים עם מזעור הכרחי ועם הספקים נמוכים המוכתבים מהיישומים שלהם.
בשנים האחרונים מצאו כמה מתכננים שבשל המיזעור ומסלול הסיגנל האפסי, אם הם יקחו רכיב כזה וישימו לו ספק מיוצב באיכות גבוהה, הם יכולים לקבל תוצאה טובה. כמה דוגמאות הן ה - AUDIO ZONE, LAB 47, BLUE CIRCLE והמגבר שאליו מתייחס גידי.

תודה על ההסבר המפורט . אז אני מבין לפי דבריך שאם אני רוצה להפיק ממגבר כזה את המיטב אני צריך יותר את הספק כוח שלו ? , כי אז זה כבר מתחיל להיות מעל לתקציב שלי (זה יוצא אאל"ט כ5K$ )
 

orenskl

אוהב את התחום
הודעות
115
מעורבות
0
נקודות
0
צ'יפ AMP

לכל מי שמעוניין להלן כמה קישורים לרכיב שעומד בבסיסו של המגבר :

http://en.wikipedia.org/wiki/Gainclone
http://www.national.com/mpf/LM/LM3875.html
http://www.chipamp.com

ניתן לקנות KIT של מגבר בכ 70$ (לא כולל משלוח).

לדעתי ניתן אולי לבנות מגבר טוב שמבוסס על רכיב זה אבל בגלל שמדובר ב CHIP ולא רכיבים דיסקרטים נתוני הרעש יהיו יותר גבוהים בגלל מיזעור הרכיבים. למרות זאת ממה שקראתי הרבה אנשים בנו כזה מגבר והיו מאד מרוצים.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
......
מקווה בעתיד להיפגש לאיזה מפגש האזנה איתך.

איך אומרים....... הכדור אצלך ;)

אתה גם מוזמן כמובן ............

אני מצטער שכבר לא יצא לי לשמוע אצלך את הקוינסידנט - כי עד היום אף פעם לא יצא לי ומבור התשבוחות עליהם אכן זה מסקרן.

אם יש לך (או מישהו שאתה מכיר) איזה SET מעניין למכירה - let me know :cool:

גנאדי
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
בקיצור גידי ..יש לך מגבר טרנזיסטורי. :)
פשוט קצת אחר.

הפלא וואפלה זה עובד נהדר.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לגבי ההגברה-5% CLASS A
והיתר CLASS B
ההגדרה של איזו הגברה היא פחות רלוונטית לאיך זה נשמע.
הקשבתי להורן האלו עם שתי הגברות טרנסיסטוריות (אלקטרוקומפניאט וסימאודיו) וזה נשמע ממש לא טוב. ההגברה הזו
CRAZY A
נשמעת אחרת מהגברה טרנסיסטורית "רגילה".

לגבי הקואינסידנס טוטל אקליפ 2- הוא רמקול מעולה גם לטעמי ונמצא עדיין ברשותי. עדיין לא החלטתי מה אני עושה איתו. באמת החלטה קשה. הבעיה להציב 2 זוגות רמקולים באותו חלל-היא שיש השפעה על הצליל המתקבל.
לגבי SET-כרגע גם נשארים אצלי

http://www.wavelengthaudio.com/kir.html
המגבר שלי הוא האחרון מבין 15 כאילו שנבנו בהזמנה מיוחדת (הבנתי מגורדון רנקין ,היצרן ,כי לוקח לו זמן ומאמץ לאסוף את החלקים שמשמשים לבניית המגבר). למזלי אין למגבר הזה מאמרי ביקורת בעיתוני האודיו . דבר שעזר לי כדי לקנות אותם במחיר מעולה למרות שמחירם בעבר כחדשים הוא גבוהה

http://www.emissionlabs.com/datasheets/EML520B.htm

אני חושב שהשילוב של רמקול נציל SET יכול להישמע טוב ומתאים לי.
בטח ובטח רמקול שופרי.

לג'וקר שמחפש את דרכו בשופרים- הבעיה היחידה היא השילוח ועלויות שילוח גבוהות. אבל אם תכניס את העלות הזו לעלות הכוללת של הרמקול- לא תצטער.
מידי פעם תעשה חיפוש באודיוגון או באתר של החברה:
http://forum.bd-design.nl/index.php?id=15489

בסופו של דבר תמצא משהו .

ולגבי הביקורת של גנאדי על רמקול של הבחור בארץ- בשרשור של תפוז(זיהיתי שגם אני השתתפתי בשרשור באיזה ניק ניים:D(lol):p) תאר מישהו בעיה בגבוהים בסטאפ ששמע- מה אומר ומה אגיד-לא דובים ולא זבובים.
רול אוף בגבוהים? חוסר אוויר בגבוהים? זה בטח איזו בדיחה כזו.
אין ספק שהבחור הגיע לסטאפ יחודי באיכותו וזה לאחר "עבודה" והבנה רבים.
חלק גדול מהכבלים ברשותי הם כאילו שהוא מייצר. "הבעיה" היא שהם נראים פשוטים ואין להם מדבקה עם שם.
 
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
השאלה היחידה היא האם זה יעבוד היטב בחדר קטן (3.5X4) שכרגע אין לי שום אפשרות לעשות לו טיפול אקוסטי?
ואם יש לך איזשהי הערכה כמה יעלה המשלוח לזה ?
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
נושא האקוסטיקה

אין לי תשובה הגיונית למה שאתה מבקש לדעת. אין לי מושג איך זה יתאים לחדר בגודל כזה. רק אומר שלמרות גודלו של הרמקול, באופן מפתיע הוא מסתדר גם עם חדרים לא מאוד גדולים
הנה אחד שהכניס את הסווינג לחדר לא מאוד גדול
http://www.hifiwigwam.com/view_topic.php?id=24773
והנה אחד שיש לו סווינג כיום אבל בעבר היה לו משהו קצת יותר קרוב למה שאתה מחפש בחדר לא גדול
תמונה מצורפת:



באופן כללי:
את רוב הרמקולים היקרים יותר לא ניתן לשמוע בחלל האזנה שלך לפני קניה. קשה לי לראות יבואן מסתובב עם רמקולים של $10,000 וצפונה ,על משקלם, מציב אותם בחלל של קונה פוטנציאלי, משאיר אותם שם איזה שבוע להתרשמות,כדי שניתן יהיה להתחיל להבין מי נגד מי.
לכן אילו שהולכים על רמקולים כבדים במחיר\משקל-"מהמרים" מאופן מסוים ויודעים שקניית רמקול היא צעד ראשון בלבד-ראה מקרה נמר.
אקוסטיקה-הוא הגורם הכי חשוב . לטעמי ההבדל בין אודיופיל לציודופיל עוברת באקוסטיקה.
לטעמי יש מהבזבוז במצב שציודיופיל מרכיב מערכת יקרה בחדר לא מטופל .זה ממש כמו לחבר רמקול טוב לרסיבר קולנוע ביתי.
ככול שההוצאה\ מאמץ וההשקעה בעניין גדולים יותר והרמקול אמור ל"תת יותר", כך נחוץ לכוון טוב יותר את סביבת האזנה על מנת לנצל את איכויות הציוד שמשתמשים בו.
מישום מה אנשים "חופרים" בכבלים הגברות, סידי עוד לפני שבכלל טיפלו בחלל האזנה.
לכן ולטעמי , עניין חדר האזנה מטופל אינו קשור לסוג הרמקול .
זה משהו שחייבים בכל סוג רמקול. אודיופיל(מישהו שהסאונד חשוב לו) יבין זאת אבל לא ציודיופיל.
טיפול האקוסטי מטפל בבימתיות ובאימג' וכמובן בטונאליות ובקוהרנטיות הצלילית.

לטעמי, אם אתה לא מתכוון לטפל בחלל האזנה(והכוונה לא לשטיח וכריות או חדר האזנה בגודל צינוק בכלא מעשיהו), אל תקנה שום רמקול . לפחות לא כזה שלא שמעת אותו פיזית בחלל האזנה שלך , ובטח לא משהו מאוד יקר-חבל על הכסף.

למרות שבתחילה חשבתי שאצטרך לטפל באקוסטיקה בחדר שלי בצורה נוספת על הטיפול הקיים , בגלל הסווינג-לאחר שבועות שעברו, ובהתיעצות עם אקוסטיקאי, כנראה שכמעט ואין צריך לשנות כלום בחדר. איך זה קרה? לא יודע. אולי ברייק אין של הרכיבים החדשים ברמקול, אולי העמדה טובה יותר שלהם . לא יודע.
יתכן ורמקול השופרי כזה, פחות דרשני מבחינה אקוסטית מאשר רמקול דינאמי.

משלוח-יקר.
מחירי השילוח האווירי הוכפלו שולשו ואולי יותר בשנתיים האחרונות. כבלים במשקל חבילה של 15 ק"ג מארה"ב השילוח 127$. מגבר קל של 15-20 ק"ג מהולנד-130 יורו.
האריזה (פלטות עץ סנדוויץ' חדשות עם מחיצות פנימיות, עם ברגים אין ספור) ומחיר השילוח של הסווינג (משקל מעל 250 ק"ג) מהולנד-עלה לי כ 900 יורו.
http://www.dtown.co.il/forum/attachment.php?attachmentid=469&d=1203343892

המקרה שלך- לא כל אחד יסכים לארוז לך . יתכן והדרך היא לערב חברת שילוח מהארץ(ניתן למצוא באינטרנט). לפעמים ניתן להגיע למחיר יותר זול כאשר משלמים מכאן ולא חברה שילוח בחו"ל (כך היה לי עם שילוח הקדם מגבר שלי, מצרפת).
יתכן ויש הגיון לבנות את תיבת הבס כאן בארץ. ניתן להשיג את הדיאגראמות די בקלות מהיצרן או המשווק בארה"ב(תיבת בס כמו בתמונה המלווה ). בכלל משתמשים בארה"ב בתכנון הזה של הרמקול, רבים בונים את התיבה בעצמם.
בסופו של דבר ולמרות המאמץ, התוצאה הסופית מאוד משתלמת.
 

תמונות מצורפות

  • gerner1.jpg
    gerner1.jpg
    KB 48.7 · צפיות: 377
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
תודה רבה .
לגבי האקוסטיקה , אני מודע עד כאב לבעיה אבל בגלל אילוצים שונים (שלא כאן המקום לפרטם , אנני יכול לשנות את זה כרגע , וכנראה גם לא בעתיד הנראה לעיין ) , כך שאצטרך להחליט ולקחת הימור

המודעה שנתת באודיוגון , זה לא לרמקול בנוי ? כלומר שייבאת את הרמקול קיבלת את החלקים ונאלצת לבנות אותם לבד ? כי אם זה המצב , אז הרמקול הזה הוא מחוץ לתחום בשבילי . (למרבה צערי כי רב יש לי ידיים שמאליות בצורה כזו שאם משהו יכול להשתבש הוא בוודאות ישתבש , אנימזמין בעל מקצוע לכמעט כול שטות)
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
ג'וקר,

לדעתי, אין טעם להכנס להרפתקאות כי לא חסרים יחידות ושופרים בארץ. וכן, רמקולים וינטאג'ים מבוססי שופר.
צריך רק סבלנות לחפש אחר הדבר המתאים.

גיא
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
תודה רבה .
לגבי האקוסטיקה , אני מודע עד כאב לבעיה אבל בגלל אילוצים שונים (שלא כאן המקום לפרטם , אנני יכול לשנות את זה כרגע , וכנראה גם לא בעתיד הנראה לעיין ) , כך שאצטרך להחליט ולקחת הימור

המודעה שנתת באודיוגון , זה לא לרמקול בנוי ? כלומר שייבאת את הרמקול קיבלת את החלקים ונאלצת לבנות אותם לבד ? כי אם זה המצב , אז הרמקול הזה הוא מחוץ לתחום בשבילי . (למרבה צערי כי רב יש לי ידיים שמאליות בצורה כזו שאם משהו יכול להשתבש הוא בוודאות ישתבש , אנימזמין בעל מקצוע לכמעט כול שטות)

תעשה חיפוש באודיוגון תחת המונח ORIS -יש שם עוד כמה למכירה. רובם מוכרים את הרמקול בכללותו על כל חלקיו. ניתן לשנות דריברים , פילטרים וכו' ברמקול.

ממליץ לך להקשיב לכמה שיותר רמקולים שופריים גם כאן בארץ כדי להחליט ללכת בכיוון למרות שהרמקול שברשותי אין לו את הגוון של הצליל השופרי, במיוחד במיד. הוא נשמע במיד יותר כאלקטרוסטאטי.
בניגוד להרבה רמקולים שופריים שזורקים את הצליל ישירות בפני המאזין, בסווינג באורך לא מובן לי, אין תחושה כזו. עבורי זה חשוב היות ועם הרבה שופריים אחרים , אני אישית, חש עייפות בהקשבה ארוכה.
בסויינג ממש לא , ולפי דעתי זה הדבר הכי מדהים בו.
 
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
תעשה חיפוש באודיוגון תחת המונח ORIS -יש שם עוד כמה למכירה. רובם מוכרים את הרמקול בכללותו על כל חלקיו. ניתן לשנות דריברים , פילטרים וכו' ברמקול.

ממליץ לך להקשיב לכמה שיותר רמקולים שופריים גם כאן בארץ כדי להחליט ללכת בכיוון למרות שהרמקול שברשותי אין לו את הגוון של הצליל השופרי, במיוחד במיד. הוא נשמע במיד יותר כאלקטרוסטאטי.
בניגוד להרבה רמקולים שופריים שזורקים את הצליל ישירות בפני המאזין, בסווינג באורך לא מובן לי, אין תחושה כזו. עבורי זה חשוב היות ועם הרבה שופריים אחרים , אני אישית, חש עייפות בהקשבה ארוכה.
בסויינג ממש לא , ולפי דעתי זה הדבר הכי מדהים בו.
האמת היא שהתיאור הזה שלך (איך שהתחלת את התיאור של הרמקול ) , שכנע אותי לחשוב על הרמקול הספציפי הזה . אני שונא את המראה השופרי , ועוד יותר את העובדה שאת המיד ואת הגבוהים הם יותר זורקים מאשר את הבאס והמידבאס (האלו ששמעתי ) , וכמה פעמים שיצא לי זה היה די סבל .
בפורום הכחול מישהו הזכיר אלקטרוסטאט , אז שמעתי את גירסה 2 שלהם פעם וזה היה נהדר אבל היה חסר באס , הוא אמר שגרסה 3 יש לה המון באס . כשאוכל להתחיל לזוז (בתקווה שזה יהיה מהר ) , אני כנראה אחפש או אותם או את האוריס ופשוט אקנה . לא נראה לי שתהיה לי נפילה גדולה באחד מהם (אבל אז יתחיל נושא מציאת הגברה מתאימה שזה הולך להיות סיוט מההפטרה :D )
מעניין אם יש אלקטרוסטאט 3 בארץ ?
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
בהצלחה
ולא לשכוח ש"המהירות מן השטן", במיוחד בקניית מוצרי אודיו
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
365
נקודות
83
האמת היא שהתיאור הזה שלך (איך שהתחלת את התיאור של הרמקול ) , שכנע אותי לחשוב על הרמקול הספציפי הזה . אני שונא את המראה השופרי , ועוד יותר את העובדה שאת המיד ואת הגבוהים הם יותר זורקים מאשר את הבאס והמידבאס (האלו ששמעתי ) , וכמה פעמים שיצא לי זה היה די סבל .
בפורום הכחול מישהו הזכיר אלקטרוסטאט , אז שמעתי את גירסה 2 שלהם פעם וזה היה נהדר אבל היה חסר באס , הוא אמר שגרסה 3 יש לה המון באס . כשאוכל להתחיל לזוז (בתקווה שזה יהיה מהר ) , אני כנראה אחפש או אותם או את האוריס ופשוט אקנה . לא נראה לי שתהיה לי נפילה גדולה באחד מהם (אבל אז יתחיל נושא מציאת הגברה מתאימה שזה הולך להיות סיוט מההפטרה :D )
מעניין אם יש אלקטרוסטאט 3 בארץ ?

ממליץ לך לשמוע דברים אחרים קודם.
אחרי לא מעט שנים של נסיון עם שופרים אני יכול להגיד שרמקולים שמבוססים על יח' פולריינג' (LOWTHER וכו') הם לא לכל אחד.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
תגיד דיז , יש רמקולים רגילים שמתקרבים לרמקולים הנוכחיים שלך ? אם היום היית צריך להחליף את הרמקולים , והיית מוגבל לרמקולים דינאמיים , האם שמעת משהו שקרוב אליהם ? ואם כן אם תוכל לתת לי שניים שלושה שמות ?
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
ג'וקר

אין לי כמעט ניסיון עם שופריים. בעבר הרחוק שמעתי קליפשהורן ולאחרונה שמעתי מספר דגמים חדשים של קליפש (שהם לא קנה מידה לכלום..)

בכל אופן, שמעתי רמקולים "רגילים" - דינאמיים עם יחידות קרמיות כמו KHARMA - מאד מאד אהבתי את התוצאה.

תנסה לשמוע רמקולים כאלו ואולי תגיע למנוחה ולנחלה עם רמקולים דינאמיים ??

סתם השערה על גבול הניחוש הפרוע - רמקולים עם דרייברים קרמיים אולי מתקרבים לצליל שאתה מחפש או לצליל השופרי המאוזן (עד כמה שיש כזו הגדרה) ??!!

שלמה
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
רמקולים

יש כמה מאפיינים סונריים שמשותפים לרוב רמקולי השופר.

יש כמה מאפיינים סונריים שמשותפים ליחידות קרמיות.

מסניסיוני, לפחות, מאפיינים אלה שונים לחלוטין ושתי הטכנולוגיות נותנות תוצאות שונות מאוד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור