רמקול חדש

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

Av1

עוסק בתחום
הודעות
378
מעורבות
0
נקודות
16
בעיה?

לא מבין מה הבעיה להגביר הורן עם טרנזיסטור.

אין שום בעיה להגביר כל רמקול, השאלה היא התוצאה
הסאונד היה אגרסיבי חריף צעקני ותוקפני {לכן ההדגמה הייתה רק דקה, פשוט לא יכולתי לעמוד בזה}

אך הרעיון והפוטנציאל הובנו
לצערי עדיין לא שמעתי מיצוי נכון
 
נערך לאחרונה ב:

avigdor

חבר אתר
הודעות
20
מעורבות
0
נקודות
1
זה נכון שיש לו עוד מה להשמיע. בפינת החדר היו זוג רמקולים דינאמים פול רנג, אבל לא הקשבנו להם.

עבורי הסאונד שבקע מהרמקול השופר היה מעורר התפעלות. אין לי הגדרה אחרת. סאונד גדול, מהיר, עם נוכחות, לא מטריד ועוד. ציינתי את הרוב.
לגבי כלל המערכות אצלו, גידי לא ציין בפרטים איזה ציוד יש שם . כך שאין לי מה להוסיף בעניין.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
עכשיו מגיעה השאלה למה טרנזיסטורי לא יכול לעשות זאת נכון.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
כי יש משהו בטרנזיסטורי הזה שמאוד מפריע כאשר הוא בא במגע הדוק עם רמקול נציל במיוחד.
לגבי הבעיתיות של הסטאפ של האוונגרט-דובר על זה בשירשור הזה.
אני לא שמעתי הרבה רמקולי הורן מחוברים לטרנזיסטורי. נדמה לי שלא שמעתי כמעט בכלל חיבורים כאילו. כנראה כל אילו שבחרו להיות עם רמקולים כאילו מישום מה בנסיונם העצמי הגיעו למסקנה שזה לא מספיק נעים לאוזן.
את הסווינג חיברתי לשני סוגי רסיברים ק"ב( מארנס ודנון), סתם מסקרנות. הצליל היה איום ונורא מכל בחינה.
למרות זאת, היצרן של הרמקול שלי , לאחר ניסיונות רבים של הגברות שונות ולמרות שהוא מעדיף הגברות שפופרות- הוא בנה מגבר שלטעמו מתאים בצורה הכי טובה לרמקול שלו- ואותו מגבר הוא בכלל לא מנורתי (ובטח לא טרנסיסטורי)
המגבר הזהCrazyA, נמצא כרגע בהרצה אצלי(דולק , מחובר לרמקולים דינאמים ) לפני שיחובר לרמקול השופרי. אז התרשמות לגבי המגבר הזה תהיה לי עוד כמה שבועות.

אביגדור-תודה על מילותיך החמות. מאחל לך כל טוב עם המערכת אצליך.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אם הוא לא מנורתי ולא טרנזיסטורי אז מה הוא?
דיגיטלי?
אני פשוט מנסה למצוא בראש איזה רכיב שיוצר הרגברה חוץ מטרנזיסטור או קודמו בעולם השפופרת ולא מצליח.
חוץ מג'וק דיגיטלי...
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
קראתי עליו בBD ולא הבנתי בשום מקום איך הוא עובד.
מה רכיב ההגברה שלו בעצם.

נראה לי שיש שם משהו שמריח"לא טוב"
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
קראתי עליו בBD ולא הבנתי בשום מקום איך הוא עובד.
מה רכיב ההגברה שלו בעצם.

נראה לי שיש שם משהו שמריח"לא טוב"

פשששששששששששש
אם אתה אומר אתה בטח יודע.אז למה אתה אומר רק עכשיו?

לגבי חיפושיך שם בפורום- תתאמץ לחפש יותר ותמצא את התשובה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
גידי לא ביקרתי לטוב או לרע.
פשוט מוזר (אתה לוקח את זה נורא קשה זה כולה מערכת אחי) שיש כ"כ הרבה תיאור אבל שום הסבר .

יש גבול לנבירה שלי בפורומים, זה חייב להיות בדף מוצר לדעתי.. אחרת זה ממש התעללות.

אם אתה יודע תפרסם לינק לא חייבים לחפש את כולם בקטנות אני רק רוצה ללמוד.
 

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
אורי, עזוב, בטח זו הגברה "ירוקה" :D
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
זה לא שפופרתי ואפילו לא טרנזסיטורי, זה לא קלאס A B D או T
זה בעצם gaincard amplifier
סוג הגברה חדש שהתחיל בעצם עם חברת 47LAB
http://www.sakurasystems.com/products/47amp.html

בלינק הבא יש קצת מערכות עם ההגברה הזו, ומה שמעניין שיש שם כמה רמקולי הורן כולל אוונגרד שמשתמשהם בחרו להגבירם בצורה כזו
http://www.sakurasystems.com/show.html

ובהמשך, אחרים השתמשו בטכנולוגיה דומה למגברים שלהם:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gainclone

ברט לא מספר את כל השינויים שביצע במגבר הצ'יפ הזה- אבל הוא בעצם מבוסס על אב טיפוס של המגבר שהניע את יחידת הבס ברמקולים שלו. בחיפוש אחר הגברה דינאמית שתתן סאונד באיכות שפורפרתית ליחידת המיד והיי הוא הגיע למסקנה שהכי מתאים עבורו לסווינג(כיום, זה גם מתאים עבור אנשים אחרים שיש להם את הסווינג או דגם זול יותר של BD DESING) ,הוא מגבר כמו מגבר שהניע את יחידת הבס,אבל בשינויים מסוימים.
המגברים הללו זולים בכמה סדרות גודל ממגבירי שפופרות וטרנסיסטורים.

האם הוא יתאים עבורי יותר או אחרת מה SET שאני משתמש בו כרגע(מגבר שעלותו כחדש היא פי 5 ויותר מהמגבר של ברט)- את זה אדע ברגע שאסיים את הברייק אין שלו ואתחיל להאזין לו.
 
נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
טכנולוגיה

מבחינה טכנולוגית, מגבר המבוסס על ציפ הוא מגבר SOLID STATE לחלוטין.

שיטת הפעולה היא כמו כל מגבר טרנזיסטורי, אלא שהטרנזיסטורים במקום להיות רכיבים בדידים, (דיסקרטיים) הם חלק מציפ שכולל מעגל אלקטרוני שלם. זה בעצם יישום טכנולוגיית SMT במיזעור המקסימלי האפשרי.

הייתרון הוא כמובן חסכון במסלול הסיגנל, החיסרון הוא חוסר שליטה על איכות החלקים וחוסר גמישות בתכנון.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
דווקא יש שליטה על איכות החלקים ללא שום בעיה.
רכיבי SMD איכותיים פי אלף מרכיבים חדשים:)
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
מישהו יכול להרחיב טיפה בשפה פשוטה על הטכנולוגיה הזו ? כי לא ממש הצלחתי להבין , מחוץ לעובדה שמדובר על מעגל קצר מאוד , וזה טוב , אבל אז אני לא מבין איך הם מוציאים 50W שיהיו חזקים מספיק לרמקולים בעייתיים (לא אלו של DIZ ) ?
בקישור שם מופיע שהמגבר עולה 1500 דולר אבל הספק עולה 2500 ו/או 1800 , מה בדיוק הסיפור של זה ? כלומר האם האיכות של המגבר היא רק בספק ? יש כאן משהו שלא ממש מובן

מכול מקום זה נשמע מעניין מאוד ואשמח לשמוע את התרשמותך מהמגבר
דרך אגב אולי זו שאלה שלא במקום אבל כמה עולה מגבר כזה ? (אני מדבר על זה של ברט )
 
נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
טכנולוגיה

היי ג'וקר,

לשאלתך, הסבר קצר:

כשבונים מעגל הגברה רגיל, לוקחים PCB, ומחברים אליו את הרכיבים המתאימים. אתה יכול לעשות את זה עם הרבה רכיבים, עם פחות רכיבים, הכל תלוי בך כמתבנן.

בעולמנו יש צורך גם במזעור. לשם כך הומצא הציפ. הציפ הוא למעשה מעגל קטן מאוד ופר הגדרה הוא יכול לעשות כל פעולה - תלוי למה תכננו אותו.
הייתרון של ציפ הוא המזעור: במקום לקחת כמה רכיבים מגושמים ולחבר אותם ב - THROUGH HOLE יש שתי אפשרויות:
1)לוקחים את פיסת הסיליקון הזעירה שנמצאת בתוך הרכיב (וגודלה אולי 10% ואולי פחות) ומחברים אותה ועוד כמה כמוה בטכנולוגיה שנקראת SMT או SURFACE MOUNT TECHNOLOGY. למעשה זה מעגל שלם בגודל של רכיב בודד.
2) "כותבים" על הסיליקון את המעגל, בדיוק כמו ש"כותבים" את הציפ של המעבד של המחשב. זה המזעור האולטימטיבי.

מה שכתבתי נכון לכל ציפ. אם אנחנו מדברים על ציפים שמיועדים להגברה, אז מדובר ברכיבים שתוכננו ע"י חברות גדולות (מוטורולה, טושיבה וכ"ו) לצרכים שלהן, שבמקור אינם אודיופיליים: כמו מגברים לטלפונים סלולריים, לטלויזיות וכ"ו. מדובר ברכיבים עם מזעור הכרחי ועם הספקים נמוכים המוכתבים מהיישומים שלהם.
בשנים האחרונים מצאו כמה מתכננים שבשל המיזעור ומסלול הסיגנל האפסי, אם הם יקחו רכיב כזה וישימו לו ספק מיוצב באיכות גבוהה, הם יכולים לקבל תוצאה טובה. כמה דוגמאות הן ה - AUDIO ZONE, LAB 47, BLUE CIRCLE והמגבר שאליו מתייחס גידי.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
בקיצור זה מגבר טרנזיסטורי.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
מישהו יכול להרחיב טיפה בשפה פשוטה על הטכנולוגיה הזו ? כי לא ממש הצלחתי להבין , מחוץ לעובדה שמדובר על מעגל קצר מאוד , וזה טוב , אבל אז אני לא מבין איך הם מוציאים 50W שיהיו חזקים מספיק לרמקולים בעייתיים (לא אלו של DIZ ) ?
בקישור שם מופיע שהמגבר עולה 1500 דולר אבל הספק עולה 2500 ו/או 1800 , מה בדיוק הסיפור של זה ? כלומר האם האיכות של המגבר היא רק בספק ? יש כאן משהו שלא ממש מובן

מכול מקום זה נשמע מעניין מאוד ואשמח לשמוע את התרשמותך מהמגבר
דרך אגב אולי זו שאלה שלא במקום אבל כמה עולה מגבר כזה ? (אני מדבר על זה של ברט )

כמה תיקונים של עצמי לאחר שדיברתי עם ברט ששוהה בתערוכת היי אנד בגרמניה.

במגבר של ברט הוא GainClone pure class B amp

האזנה מאוד שטחית אתמול-יצרה אצלי עיניין רב. זה בהחלט לא סאונד טרנסיסטורי אך גם לא בידיוק צליל שפורפרתי, אם כי מאוד קרוב אליו.
בהמשך אוכל לכתוב עליו יותר ואת התרשמותי בחיבור לרמקול השופרי, בחיבור לרמקול דינאמי עם נצילות ועקבה גבוהים וחיבור לרמקול דינאמי עם נצילות ועקבה ממוצעים.
לגבי המחיר - מחיר רשמי הוא משהו סביב 1500 יורו (אני קניתי במעט פחות עקב היותי לקוח חוזר שם, אבל באמת לא הנחה היסטרית)
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
גידי תתחדש.
טוב שאתה משתף רק בתמונות וחוויות.

מקווה שיום אחד כן תאפשר לפגוש את המערכת שלך ולחוות אותה ב-LIVE.

גנאדי
 

דוחף_לויתן

עוסק בתחום
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
0
קשקוש מוחלט, Pure class B זה בחיים לא יכול להיות, אין מגבר אודיו שעובד ב - class b.
כדאי שברט יתקן את עצמו ל - AB.

ואגב, זה רכיב שעולה 3$.
ואגב 2, מגברי צ'יפ קיימים קיימים עוד משנות ה - 80. לא טכנולוגיה חדשה ולא בטיח.

><>
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
היי גנאדי,
תודה על הברכות.
אני בטוח שיש לך סוג של מושג לגבי איך הרמקול נשמע. בעבר פרסמת בפורום הכחול את התרשמותך ממערכת של מי שהכיר גם לי את חברת הרמקולים הזאת
הדגם שלו הוא על בסיס oris 150 עם סנרגיה מעולה וסאונד מעולה לטעמי.
כאן יש איזה טרד על האוריס 150 לפני 7 שנים:
http://www.audioasylum.com/forums/hug/messages/6907.html
ואתה בטוח יכול לתת קישור לטרד שכתבת בזמנו על התרשמותך.
לטעמי הרמקולים שמיוצרים כיום עולים עליהם בכמה רמות עם נקודת האזנה רחבה יותר.
האוריס150 הוא דגם "ישן" של החברה ומאז חל שיפור מתמיד שמאפשר למשתמשים לא סופר מתוחכמים, כמו ידידי עם האוריס, לקבל תוצאות מעולות. אתה בטח ער לזה שהבחור שמכר בארץ את הקליפשהורן (לאחד מחברי הפורום) עשה זאת כי רצה ללכת לכיוון של הורנים מבוססים על תכנון של BD

בכל זאת שירשור כזה מאפשר לדבר על כמה נושאים או טכנולוגיות שלא שגורות אצל המשתמשים כאן.
אני לא ממליץ על ציוד ספציפי למרות שבמקרה הזה אני באמת מתרשם מאיכות\תועלת\ וגם מחיר. ומי שיש לו עיניין יכול למצוא רמקול BD משושמש או חלקי ההורן באודיוגון בעלויות מצחיקות , לבנות ולשפר ולהוסיף אלקטרוניקה מתאימה ובמחיר "שפוי" ולקבל צליל טוב מאוד. בטוח שהוא יקבל את מלוא העזרה והייעוץ מ BD וחברים אחרים בפורום שם. זאת אני אומר מנסיון.

אתה יודע שאני כותב ולא מזמין היות ויש לי המון "חברים" מתפוז שחלקם נכנסים במיוחד לפורום הזה כדי להשתתף בטרד הזה בגלל קינאה וצרות עין. במיוחד אם אתה מתכנן סוג ד' שרואה מישהו אחר שמתכנן יותר טוב ואחרים מעריכים תכנון ובניה זו ומוכנים לשלם המון המון כסף עבור זה.
קנאה היא דבר באמת מטריד. צרות עין הוא פועל יוצא של אותה קינאה.
בסופו של דבר אני אדם פרטי, כותב את התרשמותי שמבוססת על ניסיוני המוגבל ומה שאני תופס כנכון ומתאים לי. כל אחד מוזמן לבקרו\או לראות את דברי בקונטקס "נכון" . הבעיה היא לא זו אלא צרות עין של כל מיני מסכנים ומוגבלים.

בהמשך אכתוב כמה דברים על הרמקול לאחר תקופת האזנה ממושכת יותר, מספר מגברים כולל מגבר הצייפ ואפילו כבלים.
מקווה בעתיד להיפגש לאיזה מפגש האזנה איתך.
יום טוב.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור