רמקול חדש

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
It Don't Mean a Thing If It Aint' Got That Swing

http://www.dtown.co.il/forum/showthread.php?t=621

הטרד מוקדש לידידי אילן IL שמישום מה חודשים קשה היה לו להירדם בחיפושיו וניחושיו איזה רמקולים אני קונה.

המשך יבוא :cool:
אני הולך לשתות מים
 

תמונות מצורפות

  • aswing.jpg
    aswing.jpg
    KB 35.9 · צפיות: 498
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
מה זה לכול הרוחות ? נעל מעץ ?
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
דיץ,

תתחדש ותהנה אתם...


.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
תודה

......אז רמקולים הגיעו לפני כמה ימים, הורכבו וניתן לי האפשרות להאזין ולהבין.
חשבתי שלא אצטרך יותר רמקולים.
עדיין אני סבור שהקואינסידנס
http://www.coincidentspeaker.com/total_eclipse.htm
הוא אחד הרמקולים הדינאמיים המהנים ששמעתי.
כאשר קניתי אותם התלבטתי בינם לרמקולים אחרים, משונים בדמות רמקולים שופריים. למרות שבחרתי בקואינסינדס ,לקח לי זמן להחליט שלא משנה מה,גם הם יהיו אצלי.
שמעתי מספר פעמים את הרמקולים של bd-design
במספר קונפיגורציות והיו להם מאפייני צליל שחיפשתי.
אילו לא היה הרמקולים השופריים היחידים ששמעתי.
רמקולים שופריים מצטיינים ביצירה סאונד של הופעה חיה. הבעיה שהם לא מושלמים וכמו רוב הרמקולים ויש להם נקודות חולשה. בנוסף המבנה שלהם אינו שיגרתי(ומתאים לסלון פולני) ולעיתים מצריך מקום רב. היות וכך, לא רואים הרבה רמקולים מהסוג הזה שנמכרים בחנויות אודיו. השינוע שלהם לא פשוט וגם אריזתם.

bd-design חברה הולנדית שהחלה מ DIY והתפתחה מעל לעשור לחברה שמוכרת רמקולים מוגמרים או חלקים לכאלו שאוהבים להתעסק עם DIY. בנוסף יש לחברה ליין של מוצרים אלקטרונים פרי פיתוחו של ברט-טיפוס שמוכר היטב למשוגעים שמתעסקים עם רמקולים שופריים.
מהיכרותי איתו-אני חושב שהוא בעל יכולות מאוד גבוהות ולא שגרתיות בתחום האודיו.
אז למרות שכל ילד יודע לומר אוונגרד ,לאוונגרד ממש לא התחברתי בין השאר בגלל הצליל השופרי הצבוע לטעמי וגורמים אחרים כמו האינטגרציה הצלילית של תחום הבס ועוד. היו פעמים שהם נשמעו לי חריפים מידי והיו פעמים שהסטאפ הוציא מהם דברים מאוד טובים.
יש הטוענים ש"ההצלחה" או המפורסמות של רמקולי אוונגרד באו בעיקר בזכות המשווק האמריקאי שהצליח להכניס את הרמקולים הללו לחדרי האזנה של אודיופילים רבים. מי שמכיר את היסטוריה של שיווק האוונגרד-המחירים בתחילה היו נורמאלים ,אבל עם ההצלחה הם קפצו.
לגבי הקליפשהורן-פחות מרשימים אותי. אקפלה-שמעתי דגם ויוולין שהיה מצוין, דובל-בסדר ,לא יותר, ועוד כמה אפילו יותר איזוטרים.
לטעמי ברט הצליח ליצור רמקולים שאין להם צליל אופני של מיד שופרי ,עם אינטגרציה מצוינת בבס. הדגם שבחרתי ,קשה להגדיר מה שומעים ,אולי יותר לכיוון שנשמע כאלקטרוסטטי עם יכולות דינאמיות מדהימות.

"חיים רק פעם אחת"....
ולגבי הצורה המשונה שלהם-פחות רלוונטי עבורי היות ויש לי חדר האזנה יעודי שאיננו הסלון- החלטתי לעשות את מה שאני בדרך כלל עושה והוא ללכת על הדגם הטוב ביותר עבורי.
הבעיה שהטוב ביותר בחברה הזו קצת יקר(אם כי מאוד מאוד "זול",לעומת רמקולים שעלותם צריכה לכלול מרכיבם של הפצה ופרסום ולתת איכות סאונד ברמה הזו. בחברה הזו הפרסום הוא מפה לאוזן והפצה היא ישירות מברט והתצוגה היא או אצל כאילו שיש להם או ברט בהולנד.)- אז לקח לי כמה חודשים טובים לשכנע את ברט (המתכנן והאיש מאחורי) למכור לי את הרמקולים האישיים שלו, ששימשו אותו להדגמה במקום מושבו בהולנד, ורבים שמעו את הרמקול הזה כאשר באו במיוחד להולנד בכדי להקשיב ולהזמין רמקול מהסדרה הזולה יותר.
לאחר חודשים שכנעתי אותו למכור לי את הרמקולים שלו במחיר שהיה אטרקטיבי עבורי(הוא לא זז במילימטר מהמחיר שביקש ).

אחד הדברים הנחמדים ברמקול הזה שניתן להחליף את הדרייברים שלו ולשדרגם במקרה שברט מוצא שיפור למה שעשה עד עתה. הנה לינק לסווינג של ברט שהם כיום שלי, אבל הם עברו שינויים משמעותיים מאז הפוסט:

http://forum.bd-design.nl/forum_entry.php?id=11143&page=0&category=10&order=time

המצב בו הכול נשמע מאוד ברור וחשוף-מצריך כיוונון של כל הרכיבים בצורה "אחרת". למשל, אוברסמפלינג של מכשיר קומפקט יש משמעות אחרת בסאונד לעומת כאשר הוא נשמע ברמקול "רגיל" יותר.
במהלך ההחלטה התייעצתי עם בעל סווינג אחר(יש בודדים כאילו) ,שמצאתי את כל המלצותיו מדויקות עבורי.
אני מביא את דבריו והסבריו על הרמקול כפי שהם-כי אני מוצא אותם מדויקים מילה אחר מילה
http://www.bd-design.nl/index1.html
להיכנס בלשונית של SHOWROOM ואחר להיכנס ללינק ) שורה ראשונה) תחת השם
Gerner Christensen
הוא כבר מסביר את הדברים טוב יותר ומאפיין את אופי הצליל בצורה ברורה.
באופן כללי ניתן לומר שמה שמנחה את ברט הוא לפתח מכשירים שיתנו צליל נטראלי. המושג צליל חם (שהרבה אוהבים )-לא קיים. המושג צליל קר (שפחות אוהבים) גם לא קיים. זה נשמע נטראלי בצורה שלא שמעתי הרבה פעמים. לבוא ולזרוק את הקלישאה שפתאום כאילו הוסרה עננה נוספת והכול נשמע יותר כזה או אחר-זה מצחיק.
אבל המשהו המאוד ברור שהרמקולים הללו יוצרים הוא מפחיד ממש. מצד שני זה יוצר בעיה בה הקלטה לא טובה, לא "מדוייקת", הכשלים שלה מופיעים ולא מתחבאים מאחורי חמימות (או קרירות) צלילית, או כל מיני אפקטים של תחומי תדרים מודגשים.

בקיצור זה רמקול שופרי עם נצילות מטורפת(115) מונע בעזרת בי אמפ כאשר המגבר של יחידת הבס הוא חלק מהרמקול ומגבר השפופרות של מניע את הדרייבר השני שהוא Orphean MkII
הרמקול מתחבר לחשמל עבור המגבר של הבס שצורך 4 ואט וניתן לקבוע את עוצמתו ואת סוג הצליל של הבס בעזרת בורר בין הפילטרים השונים.
התיבה מיוחדת, מסיבית מאוד ,מורכבת מבפנים כפי שהתמונה מראה זאת.
קל למקם את הרמקול בחלל, ניתן לשחק במיקומו על ידי הזזת ההטיה שלו (SWING)-ובכך לכוון לגובה המאזין, ולאפיין בצורה שונה את הבימתיות הנשמעת.

מה הלאה?
הבנתי שאני צריך להוסיף עוד טיפול אקוסטי לתקרה (קיים בכל הקירות הניצבים בחדר).
יתכן ובעתיד אני אנסה להקשיב לרמקולים עם האלקטרוניקה של bd-design
.....והקואינסיננס בינתיים נחים בקצה החדר.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
גידי

תתחדש ותהנה..וואו...

אם אני מבין נכון, רכשת את הרמקולים האלו מבלי להאזין להם קודם, האומנם ??

אם אכן, שפו על האומץ..

שלמה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
גידי.

סוף סוף אני מגלה על איזה רמקול מדובר, עד היום הכל היה בגדר ניסתר עם רמזים.
כל הכבוד, נראה רמקול מ ד ה י ם.

ספר קצת אך התחושה במעבר מרמקול דינמי לרמקול שופרי.
 

il62

עוסק בתחום
הודעות
595
מעורבות
32
נקודות
28
(Y)גידי תתחדש
אין על הפרפקציוניטיות שלך
אתה יודע בדיוק מה שאתה רוצה
תתחדש ותהנה !
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
גידי,

הודעה מפורטת (את המחיר בחו"ל ציינת בפני לפני כמה ימים ;)) ומרתקת.
האם הרמקולים ממוקמים כבר בחדר האזנה שלך?
תוכל להעלות תמונות?
תתחדש ותהנה.

תומר
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
תתחדש ותהנה .
 

LiveSound

עוסק בתחום
הודעות
164
מעורבות
0
נקודות
0
תתחדש ותהנה.
(Y)
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
אז העליקות משתלמת :)
תתחדש ותהנה לאורך זמן........
האם הגברה התחתונה מתוצרת bd? האם היא דיגיטלית?

עכשיו יהיה מעניין להשוות אותו לג'ופיטר שעלותו לצרכן דומה (אם כי ללא הגברה !! שכלולה במחיר ה bd) קדימה סמינר :D
 

ofir-harlev

אוהב את התחום
הודעות
212
מעורבות
0
נקודות
16
תתחדש!
איזה רמקול חמוד! הוא נראה כמו Q-BERT :)
2006-10-31_01.qbertWornForFirstTime.jpg
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
כמה עולה הדבר הזה ?
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
נשמה....

היה לי ברור שככה זה יגמר. באמת שאין לך כבר תקנה. מקרה אבוד.
תתחדש ותהנה. ותנוח קצת. אני כבר לא עומד בקצב.

ממתין לטלפון.
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
בשעה טובה

תתחדש ותהנה !

זה נראה נהדר וגם מה שכתבו עליו נראה נהדר, אני מהמר שהוא גם נשמע נהדר, הכל נהדר

בוקר טוב ושבוע נהדר !
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
תודה וכמה תשובות (קצת ארוך,אז ניתן לדלג )

שלמה- סוג רמקולים כאילו לא ניתן לבוא ולהדגים ישירות בחדר האזנה. את הניסים הללו אפשר לעשות אם רמקולים זולים וקלים יותר. הסווינג הגיעה במשלוח במשקל כולל מעל 250 ק"ג.
שמעתי בעבר 4 קונפיגורציות של הרמקול וקונפיגורציה ראשונה של הסווינג (בגרמניה)אב טיפוס שמאז עבר שינוי משמעותי.
כאן יש התייחסות לש מישהו לקונפיגורציה דומה
http://forum.bd-design.nl/forum_entry.php?id=9720&page=0&category=10&order=time
לא ביקרתי ישירות אצל ברט למרות שנזדמן לי לעשות כך לפני כמה שבועות, אבל הרמקולים הללו כבר היו ארוזים למשלוח, ולכן ויתרתי.
אז איך ולמה- קודם כל אתה צריך להיות בשל עם עצמך מה אתה מחפש ומעדיף. זאת עוד לפני ששמעת רמקול אחד. דבר שני אתה צריך לעבור קולומטרז בהקשבה לרמקולים, כדי לחדד את טעמך ולהבין מה יש שם בעולם הרמקולים.

לרמקולים של ברט יש מוטיבים צלילים דומים אשר יכולתי לזהות. זאת עקב רצונו להשיג צליל מסויים והתכנון השונה משרת את הרצון הזה. היות ויכולתי לזהות קווים מאפינים אילו והם התאימו לטעמי-הסיכון קטן יחסית.

אומנם אני לא עשיתי את הדרך לביתו של ברט אבל רבים אחרים עשו זאת, שמעו את הסווינג, כתבו על כך בשורה של התרשמויות שניתן את חלקן למצוא שם בפורום.
כאשר אתה מוצא שפה משותפת עם מאזין ובטח עם מתכנן שהוא אדם סופר אמין עבורך בעקבות התנסות אחרת-"המלאכה" קלילה.

נמר- אני לא משתגע לכתוב ולתאר צליל במילים. זה אתה יודע יותר טוב.
אשתמש בתיאור של החבר מבלגרד על ORIS200, :
http://www.bd-design.nl/index1.html
לוחצים על לשונית
SHOWROOM
לוחצים על התמונה של Gerner Christensen
יורדים למטה ולוחצים על המילה האחרונה באדום "HERE"

לאותו בחור יש היום סווינג ,ואני מבין שהוא אחד מ 5-7 אנשים שבחרו לרכוש את הרמקול.
הסווינג אינו רמקול לייצור המוני (רק התיבה שלו מורכבת מ 300 חלקים שונים) .

רואים מידי פעם ORIS למכירה באודיוגון-לרוב נמכרים במחירים נמוכים (לא רמקול יפיוף,אין ברנד ניים,משלוח לא אפשרי ו\או יקר והם נשמעים נפלא ).

לגבי הצליל, נקי, מדויק, טבעי, בעל נוכחות, מלא, אימג מדויק מאוד, דינאמיות- כבר אמרנו , על פירוט חבל להרחיב.
הבמה מאוד גדולה סביב מחוץ ומאחורי הרמקולים.

בהרבה מקומות שומעים על אנשים שנשבו בעניין של השופריים ולא רוצים לחזור "אחורה" לרמקול דינאמי.
כיום התחושה שלי שרוב הרמקולים הדינאמיים הם סוג של "התחזות". משהו כמו אבקת חלב או עוגת שוקולד פרווה. חלקם יכולים לתת סאונד טוב ומהנה, אבל חלק גדול עושה זאת כאשר הוא צובע את הסאונד במשהו.
למשל ,יש שמתארים רמקול כבעל צליל חם. מה זה? אני שומע קונצרט, לעולם לא תיארתי את הצליל כחם או קר. נראה לי שהצליל החם הוא כמו ממתיק שמוסיפים כדי שיגידו ואוו, איזה יופי, איזה חם ונעים. אבל זה לא המציאות. כנ"ל צליל קר ומדויק-כאילו רזה,עם גבוהים מובלטים , כאילו מדויק , אבל זה לא זה.
לכן אני רואה היום את אילו כמניפולציות בצליל בכדי לנסות לתפוס אנשים לקנות את המוצרים,מבלי לפתור באמת את בעיית הסאונד עד הסוף..
חזרה לסווינג- הוא באמת נשמע נטרלי, לטוב ולרע.
הקלטה לא טובה-אתה מיד תדע.זה לא יצבע לך את זה כדי שימסך את מה שלא בוצע טוב בהקלטה.
יש כאילו שזה טוב להם ויש כאילו שלא.


לגבי תמונות- בהמשך השבוע איזה משהו לא מקצועי.

לגבי הגויפיטר- שמעתי אותו מספר פעמים- לא באותו ליגה. רמקול בעל נצילות לא גבוהה, מוזיקה מלטפת יפה אבל אני לא רוצה לשמוע מוזיקה בקניון.
על פי דבריו של אילן, הוא הצליח להגיע לאיכויות צליל גבוהות מאוד על ידי שימוש בביאמפינג שאם אני הבנתי נכון הציג דינאמיות ברמות שאני לא שמעתי במקרים שהאזנתי ליופיטר (והוא רמקול טוב שבטוח שיש שאוהבים אותו). אני מאמין לו בנקודה הזו.

הסווינג בא עם מגבר שמגביר את הבס, מעיף אותו במהירות ודיוק עם מוזיקליות.
המגבר הפנימי הזה הוא פרי פיתוחו של ברט. יש לו בורר פילטרים ועוצמה ,כדי להתאים את הבס לחדר וליתר המערכת. אצלי בחדר בורר עוצמת הבס ממש פתוח קצת (אני לא רוצה לקבל פגיעת באיברים פנימיים)
ברט לא מספר עד הסוף מה משמעות התכנונית .
התחושה באמת מאוד שונה.
.....אפילו החתול (בעל הדעות האנטישמיות) ששונא מה שהוא לא ייצר , מלקק מסביב כדי להבין מה זה הסוינג הזה

http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PostID=3287

כמו שהערבים אומרים כול כאלב בג'יומו-החתול הזה.


בשיחות שהיו לי עם ברט וגם הבחור מבלגרד- הם משתמשים במודיפקציה של המגבר שנקרא
Crazy a
להגברה של המיד והגבוהים עם תוצאות מעולות לדבריהם. למרות שברט בא מכיוון הגברת השפופרות, הוא הצליח לתכנן מגבר לא שפופרתי שייתן דינאמיות טובה יותר עם צליל מלא ונטראלי. יום אחד אני אנסה זאת.
אולי גם את
TwinDAC+
unique twin converter-based, multi-bit, digital-to-analogue converter

טייק ואן- התנדבתי אצליך בחושה ביום שישי. האם מיני קוט נתרם על ידי יצרן חוטיני מארה"ב או לא הבנתי נכון?
תשאיר טלפון במסר אישי (אני כבר לא זוכר באיזה נייק ניים השארת לי בשביל קליפות התפוזים)

כמה עולה- שאלה לא רלוונטית

נהדר

אילן, אני אענה לך יותר מאוחר בפירוט
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ציטוט: " לגבי הגויפיטר- שמעתי אותו מספר פעמים- לא באותו ליגה. רמקול בעל נצילות לא גבוהה, מוזיקה מלטפת יפה אבל אני לא רוצה לשמוע מוזיקה בקניון.

על פי דבריו של אילן, הוא הצליח להגיע לאיכויות צליל גבוהות מאוד על ידי שימוש בביאמפינג שאם אני הבנתי נכון הציג דינאמיות ברמות שאני לא שמעתי במקרים שהאזנתי ליופיטר (והוא רמקול טוב שבטוח שיש שאוהבים אותו). אני מאמין לו בנקודה הזו."

דיז, שני תיקוני טעות קטנים.

1. אין לג'ופיטר אופציית בי-אמפ. ולעולם לא חיברתי אותו בבי-אמפ.
2. איכויות הצליל שניתן להגיע הן פונקציה ישירה של אופי / איכות ההגברה. אחרי אין ספור ניסיונות והתנסויות הגעתי למסקנה שבגינה הזמנתי את מה שהזמנתי.

לגבי אופיו- יש לא מעט דברים שניתן להגיד על הג'ופיטר- מלטף הוא תיאור של מערכת מאוד נחותה בהתאמתה לרמקול- לא לומר רשלנית.

האם הוא באיכות 'ההולנדי המטלטל'- לא יודע, אני מאחל לך שההולנדי אכן יגשים את ציפיותך. תשובה לשאלה תתקבל רק לאחר השוואת הסטים (מה שמחובר אצלך- ומה שיחובר אצלי).
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
בהרבה מקומות שומעים על אנשים שנשבו בעניין של השופריים ולא רוצים לחזור "אחורה" לרמקול דינאמי. כיום התחושה שלי שרוב הרמקולים הדינאמיים הם סוג של "התחזות". משהו כמו אבקת חלב או עוגת שוקולד פרווה. חלקם יכולים לתת סאונד טוב ומהנה, אבל חלק גדול עושה זאת כאשר הוא צובע את הסאונד במשהו.
למשל ,יש שמתארים רמקול כבעל צליל חם. מה זה? אני שומע קונצרט, לעולם לא תיארתי את הצליל כחם או קר. נראה לי שהצליל החם הוא כמו ממתיק שמוסיפים כדי שיגידו ואוו, איזה יופי, איזה חם ונעים. אבל זה לא המציאות. כנ"ל צליל קר ומדויק-כאילו רזה,עם גבוהים מובלטים , כאילו מדויק , אבל זה לא זה.
לכן אני רואה היום את אילו כמניפולציות בצליל בכדי לנסות לתפוס אנשים לקנות את המוצרים,מבלי לפתור באמת את בעיית הסאונד עד הסוף..
חזרה לסווינג- הוא באמת נשמע נטרלי, לטוב ולרע.
הקלטה לא טובה-אתה מיד תדע.זה לא יצבע לך את זה כדי שימסך את מה שלא בוצע טוב בהקלטה.
יש כאילו שזה טוב להם ויש כאילו שלא.

לדיז

הגזמה טוטאלית, ואני בטוח לא נגד שופרים.

יש לשופרים איכויות בלתי ניתנות לביטול- ויתרון גדול בהתאמה לחדרים 'נורמליים' לעומת אלקטרוסטטים וריבונים גדולים.

אבל, גם השופריים הגדולים ביותר לא יצליחו 'להאפיל' על ריבונים ואלקטרוסטטים בדינמיות, מהירות, 'חושפנות', פירוט, גודל ועומק במה וכדומה.

לגבי רמקולים רגילים, חלקם מייצר סאונד לא מבייש בכלל בהשוואה לשופריים- ועם יתרונות בתוצאה המתקבלת ללא היותם חמים או קרים, פשוט מוזיקאליים.

כמובן שישנם רמקולים דינמיים שהצליחו להטמיע טכנולוגיות כדוגמת אלמנטים קרמיים, אלמנטים פחמניים, טווירים ומידים פלזמטיים או המתבססים על תנועת אוויר או המתבססים על יהלום או על אלמנטים ריבוניים: שניתן להנות מהם לא פחות משופרים.

לטעמי התאמת רכיבי המערכת וגודל חלל השמיעה הם הפרמטרים לניתוח בניית מערכת: יש לך את כל המרכיבים יש לך מערכת מאוזנת וטובה לתקציבה, אין לך- טעית בקניית רכיב יקר ומיותר בסט.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור