רמקולים Fat Lady של Morel – ביקורת לגברת


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מוראל מייצרת יחידות עבור יצרני אודיו בעולם, והיא מיצרני היחידות (דרייברים) הלא רבים הפועלים בפלנטה. יצרני רמקולים אינם נוטים להשתמש בעובדות אלו בפרסום העצמי שלהם, מכיוון שזה לא מקדם אותם ובמקרים רבים עשוי לפגוע בתדמית.
יוצאים הכלל הן יחידות (ספורות מאוד) שיצרו לעצמן מעמד עצמאי ייחודי כמו הטוויטר של סקאן ספיק, רוולטור. יש גם מפעלים המציינים את כל היחידות, אבל גם הם לא רבים.
יצרן מכוניות לא יספר בגאווה כי ברכב יש לו ארבעה בולמי מונרו רגילים שעולים לו מספר דולרים לא גדול לרביעייה. הוא יציין בילשטיין מתכוונן, וסדנת רכב תעשה מזה עניין גדול יותר.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
:)
טל"ח
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
כיוון שאני לא עוסק במשפטים (למזלי המאוד רב ) או בחוקים אני אאמין לך אם תאמר שבדקת או שאתה עובד בזה.
אני דיי מאמין שיש פה איזו הגנה ועבירה על זכויות.
אם לא אז החוק במדינה עוד יותר דפוק ממה שהוא.
סורי. ככה אני חושב.

אורי, אני לא עובד בזה למזלי הרב (אחרת לא הייתי כותב את ההודעה הזו. קשה להגיע למקלדת כשאתה מתנדנד מחבל שקשור ללמפה), (shocked) אבל יש לי תואר שני בדיוק בזה (משפטים וטכנולוגיה).

לגבי החוק במדינה ודפיקותו, לעיתים זה נכון, אבל במקרה זה מדינתנו ממש לא מיוחדת, מה גם שחוקי הקיניין הרוחני שלנו מוצאם באנגליה (עד כניסתו לתוקף של חוק זכויות יוצרים החדש; גם אז, שאר הזכויות, כגון פטנטים ומדגמים, מטופלים במסגרת החוקים הישנים). בכל העולם (המערבי לפחות), אין הגנה משפטית על סודות מסחר.
לא ניתן להגן על סוד, ויש בזה היגיון רב. פטנט, לדוגמה, הינו עסקה עם הציבור: בלעדיות ומונופול מוחלטים ל- 20 שנה, בתמורה לחשיפת ההמצאה מראש. גילוי זה לציבור נותן לך 20 שנות מונופול, וזכות תביעה נגד כל מי שישתמש בפטנט ללא רשות. הגילוי הכרחי, משום שאם הפטנט נשמר בסוד, הציבור לא יכול לדעת אם הוא מפר אותו, וזה הקטע החשוב. לכן על סוד לא ניתן להגן; אי אפשר לאיים משפטית בהפרה של משהו שאינו ידוע. זה כמו שיהיו חוקים פליליים סודיים, ואנשים ייעצרו כי עברו על חוקים שאף אחד לא יודע על קיומם. כשמדובר בסוד, ישנם גם קשיי הוכחה ראייתיים עקרוניים שאכן היה מדובר בכלל בסוד.
בקיצור, הגנה משפטית = בהכרח Disclosure.
לא תמיד זה כדאי, ולראיה, קוקה קולה מעולם לא רשמה פטנט על הנוסחה הסודית (בהנחה וניתן לרשום פטנט על מתכון), משום שאז ההגנה פוקעת אחרי 20 שנה. השתלם להם לוותר על ההגנה לחלוטין ולנסות לשמור את הסוד יותר מ - 20 שנה, והלך להם. אבל אם מחר מישהו חושף את הסוד הזה, נגד עצם חשיפת הסוד לא ניתן לתבוע אותו בסנט.
לכן אני חוזר ואומר: אין הגנה משפטית על סודות, לא בארץ ולא בשום שיטת משפט מערבית אחרת שאני מכיר.
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
בכיף .
אגב לא אמרתי שהחוק במקום אחר טוב יותר :)
כמו שאמרתי אני לא עוסק או לומד או מתעסק בחוקים ומשפט לכן אני מאמין.
 

Roy

חבר משקיען
הודעות
517
מעורבות
32
נקודות
28
אורי ורוי.

לא חוקים משפטיים מובילים אותי להגיד או לשמור בלב אלא כבוד לחברה ולבקשתה בלבד. לכן הדיון המשפטי לא רלוונטי כלל.

ויש הרבה כבוד. גם אני לא הייתי פוגע במורל (ובוודאי שלא בידידי זיו) ע"י חשיפת סוד כזה או אחר (לא שאני יודע משהו מיוחד). גם לא הייתי מכבד מישהו שרץ ומספר בפורום ציבורי.

רק העמדתי דברים על דיוקם כי הציק לי בעין.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
"בחמישית של מאהלר נסתמו החצוצרות"

זה מה שכתב רן לוי בסקירה של הגברת השמנה ברייטינג השבוע.

לדבריו, הגברת השמנה נפלה בתערוכה מינכן מטיפול אקוסטי לא מספק בחדר ההדגמה
ובחירת הגברה לא מתאימה,למרות שמחירה פי שלוש ממחיר הרמקולים {62K אירו}
הבעיה שפוליטיקה הובילה לבחירת ההגברה-על אף העובדה שבפיתוח הרמקולים הם השתמשו
בהגברה של קלאסה ודנסן. {אז למה לא שם,כמובן שאלה רטורית...}
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא שמעתי שום גברת שמנה מחצרצת
אבל כל הכבוד לחברים במורל ללא שום קשר להעדפה אישית של רן לוי עם כל הפוזה .

כנראה רק אצל "מומחים" יש הבנה כיצד אקוסטיקה במינכן גרמה לסתימה של החצוצרות של הסמפוניה החמישית של מאהלר.
מה היה שם ? טיפול אקוסטי עודף? התאבכות גלים עומדים שפגעו בידיוק בזקן של הנביא?
סתם מחרטטים
לפי דעתי הסיבה שבמינכן היו כאילו שלא אהבו את התוצאה הייתה הרבה יותר בנאלית :
הרצפה בחדר הייתה עקומה.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לדיז
האם שמעת את הגברת השמנה? האם שמעת אותה במינכן? האם קראת את כתבתו של רן לוי?
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא , לא , ולא.
זה חשוב??(lol)
אני משוכנע שהבעיה הייתה שם בריצפה. איך זה? מדדת שזה לא נכון?

העדפתי לבזבז את זמני על דברים אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
בוודאי שזה חשוב

אם אתה כותב את מה שכתבת, בלי שהייתה נוכח במינכן? וגם לא
קראת את מה שרן כתב? {למרות שיש לך דברים חשובים יותר} אז על סמך מה רשמת שהרצפה עקומה?
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
דיז - הרמקולים הוצבו בחדר גדול וריק ללא שום טיפול מינימלי
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
diz1 כתב
אני משוכנע שהבעיה הייתה שם בריצפה. איך זה? מדדת שזה לא נכון?
גם אני מצטרף לדעתו של דיז. מה לעשות, הפעם אני חושב שדיז צודק.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לא מדדתי. ואתה?

לא , לא , ולא.
זה חשוב??(lol)
אני משוכנע שהבעיה הייתה שם בריצפה. איך זה? מדדת שזה לא נכון?

העדפתי לבזבז את זמני על דברים אחרים.

אני טענתי משהו? רק שאלתי.
אתה טענת משהו? כן.
הטענות שלך מבוססות על משהו? לפי התגובה שלך - לא.

ולשאלתך: לעניות דעתי, זה מה שחשוב (ובמקרה הזה: לשמוע בכלל, במינכן בפרט, לקרוא את נשוא התגובה).
ולעניין עצמו: ראה תגובתו של יאיר
חקסמח
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
הרמקולים הוצבו בחדר גדול וריק ללא שום טיפול מינימלי

זה בדיוק מה שטוען רן. למרות שיש כנראה כמה בעלי יכולות טלפתיות שיכולים לדעת מה היה במינכן
ללא צורך לנחות שם. (lol)
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אני טענתי משהו? רק שאלתי.
אתה טענת משהו? כן.
הטענות שלך מבוססות על משהו? לפי התגובה שלך - לא.

ולשאלתך: לעניות דעתי, זה מה שחשוב (ובמקרה הזה: לשמוע בכלל, במינכן בפרט, לקרוא את נשוא התגובה).
ולעניין עצמו: ראה תגובתו של יאיר
חקסמח

אני עדיין טוען שהריצפה שם עקומה.
יאיר:
מן הסתם ברור שאין בחדר טיפול אקוסטי ולפי איך שהחדר ברור אין שם טיפול אקוסטי של ספיגה.
בדרך כלל חדרים כאילו גם מהדהדים. איך נשמעת חצוצרה דרך מערכת בחדר מהדהד?
נפלת על נקודת האזנה מתאבכת? זזים חצי מטר הצידה .

לקשור את הסאונד הספציפי לנושא אקוסטיקה יכול להתקיים בשני תנאים בסיסים:
המומחה מכיר טוב את הרמקול\סטאפ ממוקומות אחרים שבהם שמע אותם
המומחה בעל מקצוע בתחום האקוסטיקה-התרשם מהחדר בכללותו , מתוך ידיעותיו והבנותיו האקוסטיות העמוקות ומתוך הקשבה למערכות אחרות שהוא מכיר בחדר זהה.

היות ולא בטוח שזה התקיים -כנראה הטענה שלי כי הרצפה עקומה היא בעלת משמעות ותוקף זהה גם אם אני הקשבתי למערכת הזו דרך כדור הבדולח.

לכתוב על חדר בתערוכה שהוא סובל מבעיות אקוסטיות? ואוו, אמירה חזקה ומעמיקה. כמה מפתיע.
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
חברים,

החדר שמוראל שכרו בתערוכת מינכן היה גדול ב- 3 מידות על הרמקולים. כידוע, לחדר האזנה חשיבות מכרעת באיכות הצליל. אנשי מוראל לא השתמשו במוצרים אקוסטיים. לאחר שהערתי על כך נתלו כמה ריבועי ספוג ביצים על הקירות. צריך לזכור שהבניה של ה- MOC במינכן אינה קשיחה, שבכל חדר ישנם משטחי זכוכית גדולים, שאינם תורמים לתפוקת הבס ומגברים תדרים גבוהים. בנוסף, רעש רקע של 70-80db מחדרים סמוכים, הפריע להאזנה. למרות הכתוב, ההתרשמות הסובייקטיבית שלי מהצליל, לאחר שהאזנתי זמן ממושך במקום האופטימאלי (סוויט ספוט), עם קטעים מוכרים לי ולא עם דיסקים אקראיים, היתה שונה. אהבתי את הצליל והבנתי את הפוטנציאל של המערכת. אני לא מוצא שום פסול ב-setup של ניים, הלוואי עלי CD555, NAP500, NAC 552/552 PS, FRAIM.

תומר
 
נערך לאחרונה ב:

malc69

חבר אתר
הודעות
45
מעורבות
0
נקודות
0
אני עדיין טוען שהריצפה שם עקומה.
יאיר:
מן הסתם ברור שאין בחדר טיפול אקוסטי ולפי איך שהחדר ברור אין שם טיפול אקוסטי של ספיגה.
בדרך כלל חדרים כאילו גם מהדהדים. איך נשמעת חצוצרה דרך מערכת בחדר מהדהד?
נפלת על נקודת האזנה מתאבכת? זזים חצי מטר הצידה .

לקשור את הסאונד הספציפי לנושא אקוסטיקה יכול להתקיים בשני תנאים בסיסים:
המומחה מכיר טוב את הרמקול\סטאפ ממוקומות אחרים שבהם שמע אותם
המומחה בעל מקצוע בתחום האקוסטיקה-התרשם מהחדר בכללותו , מתוך ידיעותיו והבנותיו האקוסטיות העמוקות ומתוך הקשבה למערכות אחרות שהוא מכיר בחדר זהה.

היות ולא בטוח שזה התקיים -כנראה הטענה שלי כי הרצפה עקומה היא בעלת משמעות ותוקף זהה גם אם אני הקשבתי למערכת הזו דרך כדור הבדולח.

לכתוב על חדר בתערוכה שהוא סובל מבעיות אקוסטיות? ואוו, אמירה חזקה ומעמיקה. כמה מפתיע.

(Y)

מסכים עם הדיעה הזו .

מלכיאל
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אף אחד לא פוסל את ההגברה,אבל

חברים,

החדר שמוראל שכרו בתערוכת מינכן היה גדול ב- 3 מידות על הרמקולים. כידוע, לחדר האזנה חשיבות מכרעת באיכות הצליל. . אני לא מוצא שום פסול ב-setup של ניים, הלוואי עלי CD555, NAP500, NAC 552/552 PS, FRAIM.

תומר

לגבי המשפט הראשון אין עוררין. לגבי השני,למרות שמדובר בהגברה סופר דופר עם תג מחיר
של מעל ל 350K בשקלים חדשים, ומאוד ייתכן שהוא "ההאשם העיקרי" לחוסר סנרגיה עם הליידי השמנה?
וזה אגב לא אמור להוריד אפילו במעט, מיכולות ההגברה/חברה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
שניה..אמנם לא שמעתי לכן אני לא יכול לתת דעה איך זה באמת נשמע. אבל כמה שאני הולך לכתוב הוא לאחר קריאה יבשה של הנתונים + הסקת מסקנות ממה שכול מי שכתב ששמע אמר.

הNAP500 נותן כ 140 RMS . ב8 אוהם.
הגברת השמנמנה מבקשת ב4 אוהם כ 300 וואט נומינלי ויכולה להחזיק עד כ1000 וואט.
כמו כן היא בעלת נצילות של 87 דיבי סה"כ, ומחזיקה בתוכה 2 דרייברים של 9" , מיד של 6.5" , וטוויטר 1.25".
לכל הדרייברים כמו כן מגנטים מנאודיום חזקים מאוד וכמו כן סלילים של 3" .

אמנם NAIM לא מספקים את העבודה של המגבר ב4 אוהם, אבל אם נהיה ממש אופטימים, נגיד שהוא יתן 250WRMS ב4 אוהם , או 270 עם הספק הנוסף של ניים.

עדיין זה מעט מדיי לדעתי האישית בלבד וניסיוני בלבד .
מההכרות שלי עם אותם דרייברים לרכב (ושמעתי בכמות של עשרות זוגות) אלו יחידות נהדרות אך אם מצוותים אותן למשהו שהוא פחות מהכיתוב הנומינלי שלהן הן מתחילות לעשות בעיות.

לעומת זאת אצל נמר יש מגבר שב4 אוהם נותן 400WRMS. גם אם הוא לא מספק לו מספיק חשמל ונגיד שהוא נותן 350WRMS זה מספיק כוח ובור מספיק עמוק להניע את הרמקול כמו שהוא דורש. לפחות מבחינה של הסתכלות יבשה לחלוטין.

בנוסף NAIM לא מספקים שום ידע האם המגבר יורד גם ל 2 אוהם ,אפילו שאני מאמין בלב שלם שהוא מחזיק זאת בלי בעיה.
אבל הוא לא מסוגל לתת מה שמגבר בסדר גודל של נמר נותן לפי הנתונים שלו , שאצל נמר זה 800 WRMS , שגם מתאים יותר ל PEAK בתנאים מחמירים בצורה קשה ביותר.

בקיצור נשמע לי מאוד הגיוני הסיפור שההגברה לפי הרבה אנשים לא התאימה לרמקול.

אשמח לשמוע זאת בקרוב ולהווכח בטעותי המרה.

אבל שוב זה רק נשמע לי הגיוני לגמריי.


אגב אם היו שואלים אותי מה המגבר שהייתי צריך לחבר לרמקול כזה התשובה הייתה מינימום 390WRMS לערוץ ב 4 אוהם.
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
הNAP500 נותן כ 140 RMS . ב8 אוהם.
הגברת השמנמנה מבקשת ב4 אוהם כ 300 וואט נומינלי ויכולה להחזיק עד כ1000 וואט.
כמו כן היא בעלת נצילות של 87 דיבי סה"כ, ומחזיקה בתוכה 2 דרייברים של 9" , מיד של 6.5" , וטוויטר 1.25".

Nominal Power Handling לא שווה ל- minimal. ההמלצה של מוראל להשתמש במגבר בספק עד 300Wp/c. הניים 500 מספק 250W/pc ב- 4 אום (מכאן שמו 500) עם יכולות זרם מופלאות והתמודדות בעומס 2 אום. מהכרותי עם מגברים של ניים, אין לו שום בעיה לדחוף את ה"גברת השמנה".

מההכרות שלי עם אותם דרייברים לרכב (ושמעתי בכמות של עשרות זוגות) אלו יחידות נהדרות אך אם מצוותים אותן למשהו שהוא פחות מהכיתוב הנומינלי שלהן הן מתחילות לעשות בעיות.

צוות במוראל פיתח יחידות מיוחדות עבור פרוייקט ה"גברת השמנה". הן לא אותן יחידות הנמכרות ב- car audio (יש דמיון מסויים).

אגב אם היו שואלים אותי מה המגבר שהייתי צריך לחבר לרמקול כזה התשובה הייתה מינימום 390WRMS לערוץ ב 4 אוהם.

לדעתי, מגבר 150Wp/c ב- 4 אום עם יכולת טובה לאספקת זרם, יוכל לעמוד במשימה. הדבר תלוי גם כמובן בגודל החדר ובעוצמה הנדרשת.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור