רמקולים לסוזוקי אלטו בבניה עצמית


איליה

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
5
נקודות
3
זה לא היה הסוף רק הפוגה קטנה...

ברשותי סוזוקי אלטו אשר בניתי לה מערכת סטריאו נפרדת

המערכת מבוססת על רמקולים של מחשב מדגם Altec Lansing VS2421 וזוג אלמנטים של KOSS
(הרמקולים של KOSS הורכבו עכב פגיע ברמקולים המקוריים במהלך הבניה...)
מחוברת למצבר 12V שאותו אני מטעין בביתי על מנת לא להיות תלוי מבצבר הרכב, החיבור התצבע על ידי הלחמה במעגל כוח של המגבר אשר נמצא בסאב לאחר הגשר דיודות והקבלים .


מכיוון שאין רמקולים לרכב מאחורה החלטתי לתכנן את הרמקולים לשבת בדופן שבין התא מטען ודלתות נוסעים אחוריות.
בעקבות זאת נדרש לבנות תיבה במידות המתאימות, לקחתי נייר כסף ודחפתי אותו לפינה על מנת לשמור על המבנה ולקחת מידות בהתאם.





לאחר מכן ביצעתי מדידות וניסיתי לאחד את האלמנט של הרמקול בתיבה ללא הפרעה עם מספיק מרחב





בוצע בדיקת תאימות , (לפני שנבנו התיבות הרמקולים היו ישבים דבוקים למדף תא מטען כמו שהם)



לאחר שהורכבה התיבה



בחיבור של האלמנטים לתיבה הוחלק המברג ועשה חורר ברמקול שנדרש למצוא לו תחליף
למזלי היה לי עוד רמקולים של KOSS בגודל המתאים (אחרת הכל היה הולך לפח חחח)



לאחר מכן הכנתי תושבות ממשולשים שיתפסו את הרמקולים וכיסיתי את הדופן הפנימי של הרכב על מנת להמשיך להתליך הבא.
חשבתי הרבה איך לעשות את העיצוב לרמקולים עד שהגיע לי רעיון לא רע בשימוש ספרי קצף, רק שהשתמשתי בתעשייתי ולא בספרי מיוחד שמיועד ל"אומנות" אשר נוח יותר לעבודה





הבעיה בקצף התעשייתי הזה שהוא משאיר בועות אוויר גדולות ככה שנאלצתי לחזור על התהליך כמה פעמים.
הנייר כסף הורד והתחיל תהליך של עיצוב הצורה
לאחר שהעיצוב הסתיים נדרש להחליק את המבנה , כאן השתמשתי בשפאכטל על בסיס מים
העיצוב נעשה לרוב בעזרת כרטיס אשראי ואצבעות



לאחר היבוש התחיל התהליך של שיוף עד שלא יהיה ניתן להבחין בשם סימן לאחר הצביעה , אך לצערי בזמן יבוש השפאכטל היה הרבה מקומות שהתפתחו סדקים וקצט בעות, אשר נמרחו לוטשו שוב



כעט תהלך הצביע, על מנת שלא יכנס צבע לתוך האלמנט ויהרוס אותו נחתכה כוס בדיוק במידה והודכה למקום



הצביע התבצעה על ידי ספרי צבע , בוצעו 3 שכבות



והתוצאה הסופית



וכעט התקנה סופית ותהליך החיוות , הסאב של המערכת נמצא בתא מטען צמוד לדופן
כל הכבלים מגיעים ליחידה שנמצאת בתוך הסאב (ימין , שמאל , מתח ושלט)



השלט נמצא מתחת לידת של הבלם יד שמאפשר שליטה על הווליום ללא מבט
ורק לאחר הצביעה הבנתי שזה היה טעות לצבוע באדום (עדיף לבן אבל חששתח שהיה משעמם) אך לפחות זה נותן רושם טוב



בוצע חתימה קטנה מסביב לרכב כי זו לא הבנייה האחרונה ...




המערכת עדיין לא גמורה , התיכנון לעתיד הוא להעביר את הסאב לתוך התא נוסעים מתחת לרגלים של הנוסע ליד הנהג מתחת לשטיח (צריך להשיג קארבון....) וגם תושבת על מסילות מתחת לרדיו רכב לנגן עצמו .

והינה סרטון לסיכום

[VIDEO]

אשמח לעזור למעוניינים
איליה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור