רחמנינוב - בקשה להמלצה


בעיקר קורא

אוהב את התחום
הודעות
69
מעורבות
5
נקודות
8
מי מכיר הוצאות טובות (ככל האפשר) של רחמנינוב מנגן רחמנינוב? יש לי את הקונצ'רטי בנקסוס, אבל היא ממש לא משהו. אשמח להמלצות.
 

capten

אוהב את התחום
הודעות
262
מעורבות
80
נקודות
28
אןמרים שולדימיר אשכנזי מנגן רחמנינוף טוב מכל אחד אחר כולל רחמנינוף
דיסק כפול בהוצאת דקה עם הפילהרמונית של לונדון נחשב מוצלח מאוד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אןמרים שולדימיר אשכנזי מנגן רחמנינוף טוב מכל אחד אחר כולל רחמנינוף
דיסק כפול בהוצאת דקה עם הפילהרמונית של לונדון נחשב מוצלח מאוד.
כל מיני אנשים אומרים כל מיני דברים, חלקם אפילו מוזרים... :(

אין משמעות ל"נחשב" בלי שאומרים מי ה"מחשיב/ים", ורק אז אפשר לדעת אם "החשבותיהם" מעניינות בכלל.

יש אולי כמה מעריצים לביצועים של אשכנאזי/פרבין דווקא, אבל אם מתעקשים דווקא על אשכנאזי (שהקליט את המחזור המלא גם עם הייטינק, ובנוסף גם פה ושם קונצ'רטי בודדים), נראה לי שעדיף -- בהרבה -- הדיסק הבודד של קונצ'רטי 2+3 בהקלטותיו המוקדמות יותר, עם קונדראשין (2) ופיסטולארי (3).

אבל אם לא חייבים אשכנאזי, יש הרבה (מאוד!) אלטרנאטיבות שעדיפות לאזני.

אום מדברים על מישהו שמנגן טוב יותר מרחמנינוב עצמו -- לטענת רחמנינוב עצמו, לא איזה מבקרים במינוי-עצמי -- אז היחיד שזכה בהערכה כזו הוא הורוביץ, שהקליט רק את מס' 3, אבל כמה פעמים, כולל עם Coates ב-1930 (Naxos), בארבירולי ב-1941 (APR), ריינר ב-1951 (RCA), מהטה (DVD, 1976) ואורמאנדי (1978). רק את השתיים הראשונות רחמנינוב עצמו הייה יכול תיאורטית לשמוע, ורק השתיים האחרונות בסטריאו. אני לא אוהב במיוחד אף אחת, ואם חייבים הורוביץ, אז ה-1951 עם ריינר עדיפה לאזני על האחרות, למרות המונו ולמרות שהתזמורת לגמרי ברקע.

מבחינתי ההמלצה הראשונה לשני היא עם Katchen/Solti, לשלישי Janis/Munch (ביירון ג'אניס הייה התלמיד הייחיד של הורוביץ, ולדעתי/טעמי עלה על רבו בזה, והתזמורת שם נפלאה בהקלטה מצויינת. יש גם הקלטה מוצלחת פחות, לטעמי, במרקורי, עם Dorati). ולראשון ולרביעי ולראפסודיית פאגאניני בסט הכפול של Wild/Horenstein, שייצא במקור ב-RCA (לייתר דיוק ב-Readers' Digest) ועבר רימאסטר 24/96 מוצלח ב-Chandos, אבל קונצ'רטי 2+3 שם פחות מזהירים מאשר אלה שצויינו.

יש עוד המון ביצועים מומלצים ונהדרים לכל אחת מהיצירות -- לא נראה לי שייש טעם למנות אותם, רק אולי להזהיר בפני Yuja Wang האטראקטיבית בשני + ראפסודייה -- היא מתחת לרמתה הרגילה שם, לטעמי, ואת הקלטתה החדשה לשלישי עדיין לא שמעתי.

עמיר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור