קשר בין איכות מוצר לבין עלות?


liorms

חבר משקיען
הודעות
987
מעורבות
50
נקודות
28
יש שאלת "ספין" לנושא שמענינת לדעתי.
באופן כללי נניח שככל שעולים במחיר מקבלים שיפור בסאונד (יהיה זה אשר יהיה). אבל האם יש נקודה בה יש קיפאון בגרף?
נגיד מערכת במאה לירות "טובה" ממערכת בחמישים לירות. ובחמש מאות לירות "טובה" מהבמאה וכו. האם יש מחיר שמעליו הגרף ניהיה לאורך זמן אופקי? כלאמר נוסיף כסף אבל השיפור לא יהיה מספיק.


.

זו בדיוק השאלה המקורית בניסוח "עדכני"...
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
לגבי נק' הקיפאון-

בהנחה שנתון השמיעה שלנו הינו קונסטנט-
לדעתי, אם נכניס למשוואה גם את חלל ההאזנה אפשר יהיה להעלות את הנק' הזו לגבהים גבוהים מאוד....(אחד יכול להגיע לבניית אצטדיון עם מע' הגברה מפלצתית, שני אולם קונצרטים מושקע עם מע' high end סוף הדרך, שלישי מאורת ג'אז מעושנת עם מע' mid end מרובת רמקולים משנות השמונים של המאה הקודמת...) וכן בסוף ניקפא, אבל בדיוק כאן-->נשנה את טעמנו ונפנה לכיוון חדש בו יש מקום שוב לטפס (איש האיצטדיונים> יפנה למאורה, איש המאורה> ילך יקים אולם.....:cool:


אהה ויש עוד דרך- יש מי שרכש את צ'לסי וסידר לעצמו הופעה חיה, רב חושית, הכי טובה שאפשר :D
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לרמקול

המשוואה היא אין סופית- בגין תיכנון החלל.

החלל גדל אתה יכול לשנות מערכות, להוסיף מערכות באותו חלל, להוסיף חדרים יעודיים לסאבים בגדלים של חדר, ליצור סביבות מבודדות ואטומות לרכיבים, לבנות רכיבים מיוחדים לפי תיכנון / הזמנה של הלקוח, וכהנה וכהנה.

הדמיון האנושי יפגוש כל סכום מבוקש להוצאה- ולכן אין צורך לבחון האם קיים סכום הסופי.

לנמר

מי שמוציא בארצנו 200K בש"ח על ציוד- והוא אדיופיל- רוב הסיכויים שהוא קנה ציוד שעלותו היא בין 350K בש"ח ועד 500K בש"ח, ולכן אנחנו משוחחים על אותה המסקנה.

לגבי טרנספרנט- הוא כבל סתום ונחות כמעט בכל ציוד שתשים אותו, למעט מערכות סופר 'צווחניות' שזקוקות לכבל רומנטי (ואם ללכת על כבל רומנטי- אנלזיס זהב נשמע שתי דרגות טוב ממנו).

לגבי קרל ווילסון אדיו, אני חושב שהקומבינציה הזאת (עם מוסיפים לה את הכבלים של טרנספרנט) היא אחת הסיבות למוניטין הרע לציוד יקר- חוצפה וגאונות שיווקית בתימחור וגועל נפש מוזיקאלי שמעטות הקומבינציות שיכולות להיות יותר גרועות, כאשר שוקלים עלות למול תועלת.

עזוב את האגדות האורבניות על עשירים עם 5 דיסקים שקונים ציוד במליונים. אם יש כאלו אנשים זה בגלל שהארכיטקט הכין להם מערכות המורכבות מרמקולים יקרים ומרשימים ורסיברים שקועים בקיר.

חברה בעלי יכולת כלכלית שקנו מערכות ציוד עם מגברי כוח, פרה, וכדומה- מחזיקים מאות ואלפי דיסקים, ובעלי טעם / ידע / הבנה / ניסיון וכו'.

לא צריך 'להיסחף' לרומנטיקה שעשירים הם מפגרים מפונקים, ולעניים יש יתרון בפיקחות וידע- קצת נאיבי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אילן.

לא ידעתי שהכבלים שלהם כל כך גרועים לדעתך. אגב ... מה הכוונה טרנספורנט עם קופסא ובלי קופסא?

האם יש שם סוד שאינני יודע עליו? כי אם יש שם משהו יכול בהחלט להיות שאותה חברה גובה סכום מטורף על קבל בתוך הכבל.

לגבי עשירים.
אני מכיר כמה חברים שגרים ממש על ידי {בכפר אהרון} שעושים תחרות אחד עם השני למי יש יותר גדול {יותר בכיוון של קולנוע} אף אחד מהם לא יודע מה יש לו בבית אבל הם יודעים טוב מאוד כמה זה עולה, האמת היא שאני מכיר גם כמה עשירים שבאמת מתים על התחביב ובאמת מחפשים את הצליל האולטימטיבי עבורם, אינני מכליל חלילה.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
הטרנספרנט שאני שמעתי עולים רק 10,000 דולר לזוג- והם עם קופסא.

בשביל כבלים שעולים 1,500 עד 2,500 דולר הם בהחלט תחרותיים (ואני חוזר ומדגיש למערכות צרחניות שצריכות הרגעה), ל 10,000 דולר הם אחיזת עיניים.

לא מבין מאומה 'בסודות' שלהם- יצא לי לשמוע את האינטרקונקטים וכבלי החשמל שלהם (המקבילים במחיר לכבלי הרמקולים), ובכדי לא להגזים אגיד שהם מקבילים בתמורה לכבלי הרמקולים.

הם הדוגמא הקיצונית- אבל שלא תחשוב שהם היחידים, שמעתי עוד כמה חברות 'מהוללות' שהדבר היחיד המהולל שם זה ההילולה על הלקוחות.

אל תשווה בין קולנוע ביתי- שהפך לסטטוס חברתי כמו מכוניות, שעונים, פילגשים וכדומה- לסטריאו שהוא תת נישה של 'מפגרים' שלא מעניק שום ניקוד חברתי.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
בהחלט יש עניין של ערך לכסף.

1) יש מוצרים יקרים שנשמעים טוב, יש כאלה שנשמעים מצוין ויש כאלה שאינם מספקים את הסחורה. לא מעט פעמים ניתן למצוא מוצר במחיר X שישמע טוב יותר מהרבה מאוד (אי אפשר להגיד מכל, כי אף אחד לא שמע הכל) מוצרים שיקרים משמעותית יותר ממנו (מה זה משמעותית - בעשרות אחוזים, אפילו במאה אחוז ).

2) לגבי חדרים גדולים יותר וגדולים פחות: חדר גדול דורש מערכת "גדולה", ואם הרמקולים אינם רמקולי שופר - גם מגברים "גדולים" - כלומר עם יכולת להוציא הרבה זרם. הרבה פעמים, ויש מי שיטענו שתמיד, למערכות כאלה לא תהיה היכולת של מערכות צנועות יותר מבחינת מימדים וכח להעביר ניואנסים, מיקרודנמיקה ותחושה של מוזיקה "אמיתית" - אם כי הן יהיו טובות יותר במקרודינמיקה ובסוגי מוזיקה הדורשים כח ועוצמה.

אי לכך, ללא מעט אנשים, מערכת "קטנה" הכוללת, נגיד, מגבר מנורות SE ורמקולים נצילים, שעולה, נאמר, 20K $, בחדר ממוצע, תהיה טובה יותר ממערכת שעולה 100K $ בחדר ענקי.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לא מסכים באופן מוחלט, ואין מערכת- על ב 100K לחדר ענק.

תרצה לתת דוגמאות שנוכל להבין מה זו מערכת איכותית בשבילך ? בחדר קטן, ובחדר גדול.

אני אתן דוגמאות להמחשה:

הרכבתי עם חבר בביתו מערכת של מרטין לוגן סטייטמנט 2 עם סט הגברה ומקור של גאדיס הגדולים בחדר ענק (מעל 150 מ"ר עם תיקרה של 6 מטר), סט של 350K בדולרים (המערכת המופלאה ביותר ששמעתי).

יצא לי להתעמק בסט של חבר אחר שקנה (לסלון של כ 120 מ"ר עם תיקרה של 5 מטר)מקינטוש 290 עם 6 מגברי מונו של 1,000 וואט שלהם וכן פרה מאותה תוצרת, סט של מעל 200K בדולרים.

יצא לי להאזין למערכות SE במחירים שונים בחדרים רגילים- כולל מונו קרונזילות עם דובל גופיטר, אדיו נוט יפאני עם ווסמינסטר, אייר טייט (4 מונובלוקים) עם 800 המקורי, וכדומה. כולם סינגל- אנדד שאף אחד מהם לא נחשב לתחתית הסולם.

לשיפוטי ולטעמי (וחברי לקבוצה) -לא קרוב, לא דומה, לא ליד, ולא באותה שכונה- בשום מימד. ההבדל בין המערכות הוא 'שמיים וארץ' ואין כלום שמתקרב או מזכיר ששני אלו הן מערכות סטריאו. הגדולות הם 'לצלול' להתרחשות עצמה באופן שאתה לא מבין עד אתה שם.

אינטימיות כאילו הזמרת עומדת ליד אפך ושרה לך והיא בגודל טבעי, קירבה לאומן המנגן עד שאתה נוגע בו בעל כורחך, מיקרו-דינמיקה שהפסנתרן יושב מקביל לך ואתה 'רואה' את הנגיעות על הקלידים. מקהלה ענקית שאתה יושב וסופר את השורות שלה בקטעים השקטים- ואם מישהו זז אתה 'חש' בטרוניות חבריו. תיזמורת סימפונית 'שקפצה' לבקר בסלונך- כולל סידור הכיסאות.

תחושות וביצועים שלא חוויתי בשום מערכת בחדר קטן. אתה חש במוזיקה ב 360 מעלות מסביבך מבלי שיש לך יכולת להסביר מה לעזאזל עושים כלי נגינה מאחוריך. ואין זה אומר שאי אפשר להשיג הנאה צרופה ממערכות קטנות- אבל לא כמו במערכות גדולות.

ב 20K בוודאי לא מגיעים לשם (ואשמח לפגוש את הרמקול שיתחרה עם ערבה לדוגמא בעלות של 5K עד 8K - איל, יש לך רעיונות, דוגמאות אשמח לשמוע).

אם מערכות 20K היו הרפרנס- אז לא היינו פוגשים כל כך הרבה אדיופילים 'מביני עניין' שקונים מערכות אחרות, והם הרוב המכריע בעולם. לא כולם דבילים מונעי אגו שקונים מותגים.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
נתתי דוגמא של 20K במקרה,

יש גם מערכות יקרות יותר, כמובן, הכוללות מגברים נמוכי הספק ורמקולים נצילים.

אני לא חושב שאם אזרוק שמות של מערכות זה יתרום משהוא לבאי הפורום. אני כן רוצה לתרום למי שקורא כאן את דעתי האישית, שכמובן אינה רק דעתי שלי, שמערכת טובה (ובאמת שלא משנה תג המחיר המדויק) בחדר לא גדול, היא עם איכויות מסוימות שמערכת "גדולה" בחדר גדול לא תוכל להגיע אליה.

מערת "גדולה" בחדר גדול היא בעלת איכויות אחרות, שהמערכת הקודמת הנ"ל לא תספק.

מה מעדיף כל אחד, זה עניין של טעם אישי ומושפע גם מסוד המוזיקה שהוא שומע.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
איל

אני לא פוסל את את זכותך להשקפה שונה- כל מה שאני אומר:

1. מערכות קטנות טובות בחדר קטן נותנות אינטימיות מדהימה, את אותה אינטימיות ויותר ניתן לקבל בחדרים גדולים, הכל תלוי כמה 'בלטות' משכיבים. אין מערכת קטנה בחדר קטן שעולה בשום מימד על מערכת גדולה בחדר גדול- לניסיוני.

2. לתג מחיר יש השפעה מכרעת על הצליל (במערכת סינרגית וטובה)- ואסור 'לדרדר' את הידיעה של החברים בפורום שזה לא כך.

3. אני פוסל את הגישה של חוסר דוגמאות- דוגמאות נותנות פרופורציה למה התכוון המתדיין, מהיכן הוא בא, ומה הם הקריטריונים לאיכות בעיניו. זה קריטי ואין צורך להשאר בתיאוריות.

4. אני חולק על דעתך שהגולשים לא רוצים לשמוע דוגמאות- הפידבק שאני מקבל בדיוק הפוך, ואני מקבל רק בקשות לתת דוגמאות שירחיבו את המידע המעשי.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
ראשית כל, אין רע בדעות חלקות.

לגבי דוגמאות ספציפיות, לצערי לא אוכל לתת כאלה משתי סיבות: ראשית, לגבי מוצרים שיש לי אינטרס מסחרי בהם, פורום כמו זה שאנחנו כותבים בו אינו מקום ראוי.
לגבי מוצרים אחרים, אם אני באמת אוהב אותם, מן הסתם אני חושב עליהם כפוטנציאל ליבוא בעתיד, ומבחינתי זה מידע מסווג .

מעבר לכך, NAME DROPPING של מוצרים יקרים נראה לי מיותר. מה שחשוב , שוב לדעתי, זו הגישה וצורת המחשבה. האם ווילסון במאות אלפי דולרים טוב יותר או פחות מקרמה באותו מחיר? כלומר טוב יותר או פחות לדעתי שלי ... האם זה באמת כל כך מעניין מישהוא פה? אני חושה שמה שמעניין יותר זה נושאים עקרוניים יותר - כמו מה שכתבתי בפוסט הקודם, כי להם יש גם השלכות לגבי כל אחד מאיתנו.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
איל, קצת נסחפת בקטע השב"כ.

אני לא חושב שתחליף את היבואן הנוכחי של ווילסון בקרוב, ולא נראה לי שאם תשבח את קרמונה יתייצבו מחר בשערי המפעל 5 יבואנים ישראלים.

אם בחנת / בדקת את המוצרים המדוברים באותו חלל, אנא העבר את רשמיך, לא עשית זאת- אז על מה בדיוק אתה רוצה להביע דעה ?

אני גם לא רואה שום 'אסון' שתיכתוב שדה-וואור טובים יותר לטעמך מאיזופון, אף אחד לא ממש ירוץ לקנות אותם בגלל זה.

NAME DROPPING הוא מהות הפורום, בודקים השקפות לאור ציוד שנבדק / נבחן ולא בתלוש מציוד (ואני לא זוכר אותך כל כך צנוע שכותבים משהו שלילי על ציודך בפורום, אז יש לך מה להגיד גם אם מישהו אחר חושב אחרת).

אז אנא בלי להיות 'אנין טעם שלא מתפלש בקרקעית'- זו עמדה מתחסדת.

ואין הכוונה שבדיון הזה 'אתה חייב' לתת דוגמאות- זו הערה עקרונית על שיטת דיון עקרונית כיצד משוחחים בפורום שעיקרו ציוד והשפעתו על תוצאת השמיעה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
לאילן,

אודה לך אם לא תמתח עלי ביקורת אישית, או על עמדתי שהיא "מתחסדת". אני לא מתחתי עליך ביקורת בשום צורה בכל מה שכתבתי עד כה, ואני מצפה שתנהג כמוני.

בתודה,

איל
 

il62

עוסק בתחום
הודעות
595
מעורבות
32
נקודות
28
לאילן
כ--IL --אל --IL
אל תיתן בבקשה דוגמאות שקשורות לקרמונה
:)
בתודה
נציג --S.F.I.M.L.F.E
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מי מתח עליך ביקורת אישית ?

להיות שבכני"ק בכאילו זה משעשע, אבל כל מה שנאמר על דבריך לא היה בהם שום דבר אישי.

אלא אם אתה מיתכוון שציון עובדות על התנהגותך / הבעת הסתייגויות שלך על דעות אחרות בכל הקשור לציודך- לא הן דרכיך ?

או אם אתה מתכוון שלך מותר לחלוק אישית על דעות אחרים במסגרת פריוולגיות עצמיות שהענקת לעצמך, אבל אסור לשאול אותך על השקפותיך מתוך בקשה לפירוט ניסיון ספציפי שעל פיו ניתן לבחון את איכות טענותיך.

וחס וחלילה להגיד שזאת התחסדות שאתה נוהג בסטנדרטים שונים, כי רק לך מותר לחלוק על דעות אחרות מתוך בקשה לקבל פירוט על בסיס ההשקפה (ועשית זאת לא פעם ולא פעמיים).

אני מבקש שבפעם הבאה תפנה למהות האמירות- ולא תנסה 'קרבות' אישיים, או הפרחת 'ספינים' כטכניקה להשתחרר מדיון ענייני.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ישראל

לא עשיתי השוואות הכוללות קרמונה- אז כל מה שאגיד יהיה לא רציני.

אם אשווה ויהיה לי מה לספר- אחלוק את דעותי, והם יהיו רק שלי ולא מחייבות מעבר לכך.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אם בחנת / בדקת את המוצרים המדוברים באותו חלל, אנא העבר את רשמיך, לא עשית זאת- אז על מה בדיוק אתה רוצה להביע דעה ?

אילן, אייל כעוסק מסחרי לא אמור לתת כאן בפורום דעה על מוצרים כאלו או אחרים.
הוא מכבד את המקובל כאן ולכן אנא אל תבוא אליו בטענות בנושא זה.
זו הפלטפורמה.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ליאור

אני לא רואה שום סיבה 'להסבריך'- והגיונה לא ראוי.

ראשית, אם מותר לאיל להביע דעה על איכויות של סטאפים - איך הדבר יתכן ללא העמדת נתונים ?

שנית, אם אסור לו להביא נתונים- איך אפשר לתת לו להביע עמדה ללא ביסוס ידוע שניתן לבחון אותו.

למה סוחר מקבל פטור בדיון מהעמדת עובדות- בזמן שהוא מבקש זאת מכל אחד שכותב ביקורת על ציודו, כי הוא מביא איזה מגבר או רמקול לתצוגה?

אי אפשר להחזיק את המקל משני הקצוות !!!

או שסוחרים לא משתתפים בדיונים מעבר לאינפורמציה שלהם על מוצריהם, או שנותנים להם להביע דעות, ובתור בעלי עניין הם ידרשו להעמיד יותר נתונים מכל משתתף אחר- כדי לראות שמה שנכתב לא נגוע בשיקולים לא ראויים או בטענות לא מקצועיות.

ואני לא מתייחס לגופו של המקרה הספציפי- אלו הכללים שנדרשים מכל 'בעל עניין', ובקונטקס של הפורום הסוחרים חייבים להיות שקופים ופתוחים לכל ביקורת, ולהעמיד כתנאי להשתתפותם כל מידע נדרש.

ולכן, הייתי מצפה ממך שתפנה לסוחר / סוחרים ותנחה אותם בצורה ראויה וברורה, ולא שתפנה לחבר שמבקש נתונים מסוחר שמציע 'עובדות' 'ותובנות'- זו הדרך ההגיונית.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
הנקודה שלך נקראה והובנה.
רק שים לב גם לניסוחיך: לכתוב על הודעה של מישהו "הגיונה לא ראוי" לא ממש נותן חשק להתדיין איתך.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ליאור

תודה על התגובה,
ושמחתי לראות שבעתיד ידרשו סוחרים לכללים אחרים.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
1. הדבר החשוב ביותר : גודל חלל השמיעה, וגובה התקרה.

עד 35 מ"ר ותקרה עד 3 מטר- רמקולים בגודל הרגיל ובדר"כ הם יעלו עד 40K בדולרים.
עד 80 מ"ר ותקרה עד 5 מטר- רמקולי 'המפלצות' והם יעלו עד 100K בדולרים,
מעל 100 מ"ר ותקרה מעל 5 מטר- רמקולים מרובי מגדלים והם יעלו 150K וצפונה.

מה עם מעל 80 מ"ר ועד ל- 100 מ"ר?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור