קצת נמאס !


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
מתחיל להיות מענין....
רוזי, אני לא חושב שעם רמקול כמו פרואק,BַW (סדרות טובות)
אי אפשר לקבל את כל מה שיש בדיסק....?
עם זאת אני מסכים איתך שתפקידה של המע' הוא,
לשחזר את כל מה שיש בדיסק.
מבחינתי זוהיא נאמנות למקור.
אני חושב שיש לך רמקול של פוקאל משהוא...
אין ספק שהוא שונה ממה שהוזכר להעיל,
אבל זה כמו שני בחורות יפות,אחת צרפתיה והשניה
תערובת של הודית ואנגליה.(ביננו,מה הייתה בוחר?)
אני לא ראיתי פרואק או BW ברשימה שלו, והקפדתי להגיד בדרך כלל על סאונד "אנגלי" ולא כל הסאונד ה"אנגלי".
לגבי הבחורות היפות, תביא נראה:)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אני מדבר על המקור שהוא הדיסק ולא כלום מעבר או לפני זה.
אם במערכת אחת אשמע דברים שלא אצליח לשמוע במערכת השניה, אזי הראשונה יותר נאמנה למקור.
כפי שאמר גרשווין: It ain't necessarily so

ייתכן שמערכת אחת מדגישה תחום אחד יותר מהאחרים, כך שפרטים שנמצאים בתחום זה ומובלעים קמעה במערכת מאוזנת, יישמעו פתאום ברורים וצלולים.

לעיתים קרובות התופעה הזו קורית במערכות שמדגישות צלילים גבוהים, מה שגורם לצליל להישמע יותר "פתוח", "אוורירי" ומפורט בדברים כמו תופים, מצילתיים וכאלה.

כך שהייתי ממליץ להיזהר במסקנות גורפות מסוג זה -- במסגרת "לא כל הנוצץ הוא זהב".

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כפי שאמר גרשווין: It ain't necessarily so

ייתכן שמערכת אחת מדגישה תחום אחד יותר מהאחרים, כך שפרטים שנמצאים בתחום זה ומובלעים קמעה במערכת מאוזנת, יישמעו פתאום ברורים וצלולים.

לעיתים קרובות התופעה הזו קורית במערכות שמדגישות צלילים גבוהים, מה שגורם לצליל להישמע יותר "פתוח", "אוורירי" ומפורט בדברים כמו תופים, מצילתיים וכאלה.

כך שהייתי ממליץ להיזהר במסקנות גורפות מסוג זה -- במסגרת "לא כל הנוצץ הוא זהב".

עמיר
לא הבנתי כלום.
אם במערכת אחת אני שומע 100% ובשניה 99% אז אחת מפורטת מהשניה, כ"כ פשוט וברור.
לא התפלפלתי מעבר לזה.
אתה כבר מדבר על החלק השני שציינתי כבר קודם וזה גוון בסאונד של מערכת - משהו אחר לגמרי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
לא הבנתי כלום.
אם במערכת אחת אני שומע 100% ובשניה 99% אז אחת מפורטת מהשניה, כ"כ פשוט וברור.
לא התפלפלתי מעבר לזה.
אתה כבר מדבר על החלק השני שציינתי כבר קודם וזה גוון בסאונד של מערכת - משהו אחר לגמרי.
דברים פשוטים וברורים אינם בהכרח נכונים, וממש לא דיברתי על גוון אלא על פירוט.

קח לדוגמה הקלטה שייש בה באיזשהו מקום שימוש במשולש -- הכלי ההוא שנותן צילצול חלש ועדין -- באמצע קטע רועש של כל התיזמורת כולל פיקולו באותו תחום.

במציאות, יש סיכוי שהמשולש ייעלם לחלוטין, או שבקושי רב תוכל לשמוע אותו, ואולי רק אם אתה יודע שהוא שם ומחפש אותו.

במערכת מאוזנת, תקבל אותו מצב -- אין משולש, או בקושי, אם מחפשים.

במערכת שמדגישה גבוהים, יכול להיות שתשמע פתאום את המשולש צלול וברור מעל הרעש.

במערכת השנייה שומעים יותר פירוט, אבל המערכת הראשונה יותר קרובה למקור.

אם תחזור למערכת הראשונה לאחר ששמעת את השנייה, ותחפש את המשולש, אולי בקושי תמצא אותו או בכלל לא, ותגיע למסקנה -- השגוייה! -- שהמערכת השנייה טובה יותר ו/או נאמנה יותר למקור.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
דברים פשוטים וברורים אינם בהכרח נכונים, וממש לא דיברתי על גוון אלא על פירוט.

קח לדוגמה הקלטה שייש בה באיזשהו מקום שימוש במשולש -- הכלי ההוא שנותן צילצול חלש ועדין -- באמצע קטע רועש של כל התיזמורת כולל פיקולו באותו תחום.

במציאות, יש סיכוי שהמשולש ייעלם לחלוטין, או שבקושי רב תוכל לשמוע אותו, ואולי רק אם אתה יודע שהוא שם ומחפש אותו.

במערכת מאוזנת, תקבל אותו מצב -- אין משולש, או בקושי, אם מחפשים.

במערכת שמדגישה גבוהים, יכול להיות שתשמע פתאום את המשולש צלול וברור מעל הרעש.

במערכת השנייה שומעים יותר פירוט, אבל המערכת הראשונה יותר קרובה למקור.

אם תחזור למערכת הראשונה לאחר ששמעת את השנייה, ותחפש את המשולש, אולי בקושי תמצא אותו או בכלל לא, ותגיע למסקנה -- השגוייה! -- שהמערכת השנייה טובה יותר ו/או נאמנה יותר למקור.

עמיר
חשבתי שהייתי ברור, אבל לצערי כנראה שלא.
מלכתחילה דיברתי על נאמנות למקור ב - 3 מרכיבים עיקריים חשובים עבורי:
רזולציה, גוון ודינמיות.
אם למערכת יש רזולוציה אבל הגוון שלה קר מידי - היא לא נאמנה למקור.
אם למערכת יש גוון מאוזן אך ללא רזולוציה - היא לא נאמנה למקור.
כדי שמערכת תהיה נאמנה למקור, היא צריכה שיהיה לה גם את זה וגם את זה וגם את זה.

אני מקווה שעכשיו אני מובן יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
חשבתי שהייתי ברור, אבל לצערי כנראה שלא.
מלכתחילה דיברתי על נאמנות למקור ב - 3 מרכיבים עיקריים חשובים עבורי:
רזולציה, גוון ודינמיות.
אם למערכת יש רזולוציה אבל הגוון שלה קר מידי - היא לא נאמנה למקור.
אם למערכת יש גוון מאוזן אך ללא רזולוציה - היא לא נאמנה למקור.
כדי שמערכת תהיה נאמנה למקור, היא צריכה שיהיה לה גם את זה וגם את זה וגם את זה.

אני מקווה שעכשיו אני מובן יותר.
נראה שהיית מובן כבר קודם -- פשוט יש כאן איזושהי אי הסכמה.

הדגשת יתר (ניכרת, אבל לא כזו שמסיטה אליה תשומת לב מיוחדת) של גבוהים אינה הופכת אוטומאטית לצליל קר, לפעמים רק מוסיפה ברק ו"פתיחות", והיות ואינה נתפסת על ידי האוזן בהכרח כעיוות, יש הרבה שמעדיפים לראות בה צליל "נכון" יותר גם בגוון.

ואני לא דיברתי על "ללא" רזולוצייה, אלא רק על כך שיותר רזולוצייה אין משמעותה בהכרח יותר נאמנות למקור.

בצורה יותר כללית לגבי אודיו: אודיו הוא לא עניין פשוט וחד-משמעי, ולא תמיד עובד לפי היגיון פשוט (ראה כבלים). בכל מקרה שאתה מגיע למסקנה שמשהו פשוט וברור, כדאי לך לבדוק את עצמך, כי כמעט בטוח שאתה מחמיץ משהו -- כנראה שאין כאן הרבה דברים ברורים ופשוטים.

בסוגריים -- זאת בנוסף לכך שלטעם האישי יש כאן הרבה יותר מקום ממה שאנשים נוהגים לחשוב, והם לרוב מגדירים כ"טוב" את מה שטעמם מכתיב להם, ומכאן והלאה הם מוכיחים זאת באותיות ומופתים לכל מי שמוכן לשמוע.

אז אולי קצת (הרבה) זהירות לא מזיקה כאן.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כללי אצבע פשוטים הם לפעמים באמת סתם כללי אצבע פשוטים.

אבל, יש לך את הזכות לסבך גם אותם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
נ.ב., תפסתי post-mortem שאפשר בקלות-יתר לפרש את התגובה הקודמת כמתנשאת כלשהו, ואין זו כוונתי. אין לי יומרות להבין/לדעת או להיות חכם יותר מאחרים פה, וכל מי שתורם יכול להוסיף, כל אחד מהזווית שלו. אנא התייחס לכל הנאום הדידאקטי הזה מגובה העיניים, פשוט כשיתוף של תוצאות ניסיון והסתכלות על צורות התייחסות של אנשים לדברים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
כללי אצבע פשוטים הם לפעמים באמת סתם כללי אצבע פשוטים.

אבל, יש לך את הזכות לסבך גם אותם.
אין לי שום כוונה לסבך כללי אצבע, אלא רק להזהיר מלקיחת כללי אצבע, שנותנים כיוון כללי "נכון", לחוקים חרוטים בסלע.

ברמה ראשונה של סלקצייה או האזנה כלל האצבע הזה מצויין.
בהאזנות מעמיקות, במיוחד כאלה שעל פיהם קונים/מוכרים ציוד, כדאי להיזהר שלא ליפול במלכודות כאלה -- בסוף נשארים עם אצבע שלישית, וחבל.

זה רק "טיפ" -- מי שלא רוצה שלא ייקח.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא נראה לי שהתגובה שלך הייתה ממקום לא טוב או מהתנשאות.
לעומת זאת, במעט התנשאות אני כבר הצעתי לך לנסות לכתוב קצר יותר (לטובתך ולטובת הקוראים).
אתה לוקח משהו די פשטני שאמרתי (נכון או לא נכון) וטוחן אותו הלאה והלאה.
הרי ברור שהעולם הוא לא שחור ולבן, ואין רמקול אחד שהוא רק רזולציוני ואחד שהוא רק מאוזן וכן הלאה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
לא נראה לי שהתגובה שלך הייתה ממקום לא טוב או מהתנשאות.
לעומת זאת, במעט התנשאות אני כבר הצעתי לך לנסות לכתוב קצר יותר (לטובתך ולטובת הקוראים).
אתה לוקח משהו די פשטני שאמרתי (נכון או לא נכון) וטוחן אותו הלאה והלאה.
הרי ברור שהעולם הוא לא שחור ולבן, ואין רמקול אחד שהוא רק רזולציוני ואחד שהוא רק מאוזן וכן הלאה.
אני מבין ומקבל שזה הייה טוב יותר אם הייתי מקצר ומתמצת, לטובתי ולטובת הקוראים, אבל (כםי שהסברתי במקומות אחרים), זה הייה לוקח לי הרבה יותר זמן ומאמץ (פי 4 בקלות), והופך את הכתיבה מתחביב לעומס ולעבודה.

ההארכה היא ממש לא מתוך דווקאיות אלא מתוך צורת מחשבה של כבר כמעט 56 שנים.

לקחתי משהו פשטני והתעכבתי עליו, כי למרות שכשנעצרים לרגע לחשוב, הרבה דברים טריוויאליים, אבל הרבה פעמים לא נעצרים אפילו לרגע.

ואני גם מעריך שלא בהכרח במודעות של כולם העניין שבכלל יש מצב של "רזולוציית יתר" ו/או מהן ההשפעות של הדגשת גבוהים, ולפעמים נראה לי שייכול להועיל לשים זרקור על משהו כזה, אפילו אם זה קצת ארוך.

הרבה אנשים נהנים (בצדק) מדברים קצרים ו"יאללה הלאה", ואני אישית מעדיף קצת יותר העמקה.

אם לך זה לא תרם, אני מתנצל על ביזבוז זמנך. זה לא הייה נגדך ו/או מכוונה רעה. אני מקווה שאולי למישהו אחד לפחות זה כן תרם במשהו. למשל שאולי זה "יציל" מישהו ממצב של רכישת רכיב עם "רזולוציית יתר", שיכולה להיות מאוד מעייפת לאורך זמן.

עמיר
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
כל המירוץ הזה אחר "נאמנות למקור" נראית לי לא רק כמו ריצה אחרי רוח אלא גם חסרת תכלית כי עבורי מטרת האזנה למוזיקה היא לרגש.
איזו סיבה צריכה להיות לי להאזין למשהו יבשושי ולא מרגש אם יש לי את האפשרות להאזין לאותו קטע ממש אבל באופן יותר חי/מלהיב/מרגש ?

הרי כבר דובר על זה שנאמנות למקור מתייחסת, במקרה הטוב, למקור שעליו טכנאי הסאונד החליט.
ומדוע שבחירתו תאלץ אותי להאזין בדיוק כפי שהוא רצה ?

אלה המחפשים את "האמת" (שלטענתי אין אמת אחת), האם הם מחפשים את האמת גם בתחומים אחרים?
למשל,
האם פרסום באמצעות דוגמנית שעברה פוטושופ מכף רגל ועד ראש מציג לנו מצב "אמיתי"?
ועדיין יש העדפה ברורה לדוגמניות בפוטושופ מאשר לנשים רגילות ואמיתיות מן היישוב...

ארז
 

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
24
נקודות
18
ג'ושוע ושמעון, או קריוס ובקטוס אתם לא יותר מבזיון לאתר, ועכשיו נדלג לנושא המעניין יותר.

אני מתחבר לכך שנאמנות למקור משתקפת אצל דיטון בחברות מסויימות כמו NAIM ודבור פידלטי (כן גם אני מכור של אייל), אני יוצא מנקודת הנחה מסויימת שלקחנו את אותה הקלטה, איזה שהוא אלבום נתון וניגנו אותו במערכות שונות, זאת אומרת שבודדנו את העניין של הקלטה , הוצאה שונה ועוד פרמטרים שמשתנים מאלבום לאלבום. באלקטרוניקה של ניים יש משהו אותנטי,ממש חי, דינאמי וסוער. לא קבלתי הרגשה דומה למה שאני מתאר מרכיבים אחרים, לטובה ולרעה הצליל הניימי שמור לו. לגבי דבור פידלטי גם לי יש את ההרגשה הטבעית "והנכונה", מין הרגשת פשטות שכזאת, מחוסרת צבעוניות וכנה.(שתלויה גם בהגברה כמובן) אך במספר דגמים להם האזנתי היה חסר גוף (בודי), במיוחד בתווך התדרים התחתון אך לא רק, הייתי מוסיף משקל לכל אורך הקשת לקבל תוצאה עדיפה ושלמה יותר.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
כל המירוץ הזה אחר "נאמנות למקור" נראית לי לא רק כמו ריצה אחרי רוח אלא גם חסרת תכלית כי עבורי מטרת האזנה למוזיקה היא לרגש.
איזו סיבה צריכה להיות לי להאזין למשהו יבשושי ולא מרגש אם יש לי את האפשרות להאזין לאותו קטע ממש אבל באופן יותר חי/מלהיב/מרגש ?

הרי כבר דובר על זה שנאמנות למקור מתייחסת, במקרה הטוב, למקור שעליו טכנאי הסאונד החליט.
ומדוע שבחירתו תאלץ אותי להאזין בדיוק כפי שהוא רצה ?

אלה המחפשים את "האמת" (שלטענתי אין אמת אחת), האם הם מחפשים את האמת גם בתחומים אחרים?
למשל,
האם פרסום באמצעות דוגמנית שעברה פוטושופ מכף רגל ועד ראש מציג לנו מצב "אמיתי"?
ועדיין יש העדפה ברורה לדוגמניות בפוטושופ מאשר לנשים רגילות ואמיתיות מן היישוב...

ארז


אתה מאוד צודק, ואני בדיוק בדיעה שלך.
אבל מה, למדתי שאם המערכת שלך אינה נאמנה למקור (כמה שיותר) בסופו של יום גם אין כיף לשמוע לאורך זמן, ואין כיף לשמוע סוגי מוסיקה מסוימים ואפילו יש פחות נשמה (הדבר הכי חשוב) במוסיקה.
לכן השאיפה לנאמנות למקור (שהוא הדיסק) היא האמצעי ולא המטרה.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
לכן השאיפה לנאמנות למקור (שהוא הדיסק) היא האמצעי ולא המטרה.

אני לא רואה שום בעיה לראות בנאמנות למקור כאמצעי להשגת מטרה.

אבל צריך לזכור שתמיד יש יותר מדרך אחת להשגת מטרה...

מערכת שמצליחה לרגש במגוון של סגנונות מוזיקה היא ללא ספק מערכת מעולה ואיכותית ביותר.

לצערי , מגוון הסגנונות שאני שומע הוא לא גדול (מילים מכובסות לכך שלא התפתחתי בנושא ...(sad)) אבל הצד השני של אותו מטבע הוא שקל יותר להרכיב מערכת שמתאימה למגוון סגנונות מצומצם באופן שמתאים/מרגש אותי...

ארז
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני לא רואה שום בעיה לראות בנאמנות למקור כאמצעי להשגת מטרה.

אבל צריך לזכור שתמיד יש יותר מדרך אחת להשגת מטרה...

מערכת שמצליחה לרגש במגוון של סגנונות מוזיקה היא ללא ספק מערכת מעולה ואיכותית ביותר.

לצערי , מגוון הסגנונות שאני שומע הוא לא גדול (מילים מכובסות לכך שלא התפתחתי בנושא ...(sad)) אבל הצד השני של אותו מטבע הוא שקל יותר להרכיב מערכת שמתאימה למגוון סגנונות מצומצם באופן שמתאים/מרגש אותי...

ארז
כשהמערכת מאוזנת, הרבה יותר קל להתפתח ולהיפתח למגוון סגנונות של מוסיקה, כי בכולם יש טוב וטיב.
כשהמערכת לא מאוזנת, אתה נוטה לשמוע ג'אנר מסוים וגם בו אתה מחפש לשמוע רק דיסקים מסוימים, בהנחה שהאחרים פשוט לא מעניינים ולא מוקלטים טוב.
המפתיע הוא (עבורי) שעם מערכת מאוזנת, הדיסקים שנשמעו קודם מבולבלים, דקים או עבים מידי, ולא שמיעים הם דווקא בד"כ היותר מעניינים.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
אני קורא את שמות היצרנים שהועלו כאן כמייצגים את השאיפה לנאמנות למקור ואני תוהה האם זה לא עניין לטעם אישי?
האם זה לא דומה למאכל בעל גוון פיקנטי, שעבור אחד הוא חריף מידי ועבור השני הוא לא יותר מאשר קצת פיקנטי?

יש לא מעט יצרנים טובים, מוכרים ומכובדים.
אני מניח שלא תהיה פה הסכמה מיהם היצרנים שתוצרתם משקפת נכונה יותר את "הנאמנות למקור" ובצדק....

ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
אני קורא את שמות היצרנים שהועלו כאן כמייצגים את השאיפה לנאמנות למקור ואני תוהה האם זה לא עניין לטעם אישי?
האם זה לא דומה למאכל בעל גוון פיקנטי, שעבור אחד הוא חריף מידי ועבור השני הוא לא יותר מאשר קצת פיקנטי?

יש לא מעט יצרנים טובים, מוכרים ומכובדים.
אני מניח שלא תהיה פה הסכמה מיהם היצרנים שתוצרתם משקפת נכונה יותר את "הנאמנות למקור" ובצדק....

ארז
+1 (Y)

עמיר
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
כשהמערכת מאוזנת, הרבה יותר קל להתפתח ולהיפתח למגוון סגנונות של מוסיקה, כי בכולם יש טוב וטיב.

בהחלט יכול להיות שאתה צודק בעניין הזה.
למרות שיצא לי להאזין מספר פעמים (מודה שלא הרבה) לסגנונות אחרים במערכות טובות וזה לא "תפס" אותי.

ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
בהחלט יכול להיות שאתה צודק בעניין הזה.
למרות שיצא לי להאזין מספר פעמים (מודה שלא הרבה) לסגנונות אחרים במערכות טובות וזה לא "תפס" אותי.

ארז
אהבת סיגנונות חדשים-לך של מוזיקה היא כנראה גם פונקצייה של המידה בה זה תופס אותך בשמיעות ראשונות, וגם פונקצייה של עד כמה אתה מוכן להשקיע יותר "אנרגיית שיפעול" כדי לבדוק יותר ברצינות אם אתה מתחבר ליצירות אחרי שאתה מכיר אותן היטב. או לא.

אני הולך לישון!
לילה טוב לכם! (ורד)
עמיר

נ.ב., וזה בסדר גמור לא להיות מעונינים "להתפתח" ו/או להשקיע אנרגייה בזה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור