קניית חצובה


Michhtd

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
היי שבת שלום,
אני מחפש לקנות חצובה טובה לצילומי נוף עד מחיר של 300-400 ש"ח.
אשמח להמלצות בארץ או בחו"ל.
תודה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מונפרוטו 190 (אם אני לא טועה).
אפשר למצוא גם משומשות. חצובה מעולה ויציבה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
לפני שרוכשים חצובה כדאי לדעת כמה דברים:

החצובה מתחלקת לשלושה חלקים: החצובה עצמה (שלושת הרגליים),ראש החצובה שכולל את הפלטה שמתחברת למצלמה ומאפשרת את הנחת המצלמה על הראש ואחרון חביב:משקל המצלמה והעדשה שאותה רוצים לשם על החצובה.

החצובות עצמן מופיעות במספר גבהים בין כ 1.5 מטר ל1.8 מטר ולגובה ישנה חשיבות הן בשימוש בחצובה והן במשקל שלה.

ראש החצובה (לפעמים בא בנפרד ולפעמים כלול במחיר החצובה): יש פה הרבה מאוד אפשרויות וגם כאן,בראש החצובה,למשקל המצלמה ישנה חשיבות.

החומר ממנו עשויה החצובה: חצובות בד"כ תהיינה עשויות אלומניום או קרבון. חצובות הקרבון קלות יותר וגם יקרות יותר.

משקל החצובה,כולל ראש החצובה: למשקל החצובה ישנן שתי משמעויות. חצובה כבדה יהיה קשה לסחוב ולהתנייד איתה,ומצד שני חצובה כבדה נותנת יותר יציבות למצלמה שעליה ויציבות פירושה תמונות חדות יותר. וכמובן הפוך:חצובה קלת משקל קלה לנשיאה ושינוע אבל כששמים עליה את המצלמה יש מחיר בעניין היציבות...עוד אתיחס לזה בהמשך.

צילום כשהמצלמה על גבי חצובה מעט שונה מצילום כשהמצלמה מוחזקת ביד. מוזכר,כאן,שימוש בחצובה לצילומי נוף ומקובל,בתחום הזה,לעשות כמה דברים (חלקם חובה חלקם רשות): אין צורך בשימוש במיצב התמונה שבעדשה אם יש נהוג לבטלו. נהוג להשתמש במסך של המצלמה לבחון את חדות התמונה,את הקומפוזיציה את הפרמטרים של הצילום ולמחמירים - להביט בהיסטורמה כדי לבחון את חלוקת האור (לבן שחור וכו) בתמונה. עם המזמן,ומשיקולים של עומק שדה חדות התמונה והופעת פרטים קרובים ורחוקים בתמונה,מקובל להשתמש בנקודת פוקוס בודדת ולא בכל נקודות הפוקוס של המצלמה. אחרון חביב: מקובל לספק למצלמה 2-5 שניות בין הלחיצה על כפתור התריס (זה שמשחרר תמונה) לבין לקיחת התמונה עצמה וזה כדי לאפשר לחצובה ולמצלמה להתיצב ולא לזוז בכלל לפני לקיחת התמונה. זה חשוב,כי בצילום נוף משתמשים בעדשות רחבות ותזוזה,ולו הקלה ביותר,תגרום לטישטוט בתמונה.

לחצובה יש 3 רגליים כאשר גובה החצובה מתבצע על ידי שליפת הרגליים,בדרך כלל ימצאו שלושה גלילים שכשכולם בחוץ החצובה במלוא גובהה. יש שתי טיפולוגיות הקשורות בהארכת רגלי החצובה,השכיחה: שחרור ונעילת גלילי הרגליים ע"י קליפס שנפתח לשחרור הגליל ונלחץ לנעילת הגליל בגובה (אורך) הנדרש. הטיפולוגיה השנייה עובדת באותו העקרון אבל נעילת הגלילים מתבצעת על ידי סיבוב של ידית עגולה מבצע נעילה או שחרור של הגלילים. האופציה הזו תופיע,בד"כ,בחצובות יקרות יותר ולכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלהן.

חצובות פשוטות תגענה ללא מד זוית ו/או פלס ואותו הדבר נכון לראשי חצובה ברמת הכניסה. על פניו לא ממש חשוב אבל,דווקא בצילומי נוף,חשוב שהמצלמה שהייה מאוזנת,פלס,ואם,חלילה,תחפוץ נפשך בצילום פנורמי אז גם למד המעלות ישנה חשיבות.

משקל המצלמה: משקל המצלמה חשוב,במיוחד,לראש החצובה ויצרן הראש יציין מה המשקל המקסימלי של מצלמה ועדשה שאפשר לשם על הראש. על פניו ראשי החצובה השכיחים יאפשרו עד כ-3 ק"מ של מצלמה ועדשה אבל אם יש חשש שבעתיד תתקדם בציוד ומשקל הזכוכית (בעדשה) יעלה אז זו מגבלה שצריך לחשוב עליה מראש ועם העליה בכושר הנשיאה בא גם עלייה במחירו.

מנחם
 

Michhtd

חבר אתר
הודעות
8
מעורבות
0
נקודות
1
תודה רבה!
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור