קנון 5D Mark 3 – כל הפרטים על מצלמת ה- DSLR

  • פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך

dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,336
מעורבות
719
נקודות
113
שרשור תגובות עבור המאמר: קנון 5D Mark 3 – כל הפרטים על מצלמת ה- DSLR
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
תמונות נכונות, אבל חסר איזה שהוא "קסם".
מבחינה טכנית - מעולות, אבל חסר משהו..רגשי
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
נכון, חסר "ברק", אבל אני מניח שנצטרך להמתין לדוגמאות נוספות בתנאי שטח ולא רק מעבדה.

סרטון נוסף של החברים מהונג קונג, לקראת סוף הקטע יש השוואה ב- ISO גבוה מול Mark 2.

[video=youtube;JnFaIPCU3d8]http://www.youtube.com/watch?v=JnFaIPCU3d8[/video]
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
חסר ברק וקסם ריגשי?...חחח...
זה כנראה בתוספת, או בשדרוג קושחה הראשון.
:)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אני חושב שהתמונה שהם בחרו קצת בעייתית, מדוגמאות שמתחילות לצוץ ברשת, מעל 6400 היא פותחת פער על 5D Mark2.
נראה גם שמנגנון החלקת הרעשים ב- JPEG יותר אגרסיבי מבעבר.
בכל מקרה, התוצר של ה- Mark 2 הוא, לטעמי, בין המרשימים כיום (עדיין), כך של- 3 יש פוטנציאל... מסקרנת מאוד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
נראה שהם פתחו פער אדיר מול המתחרה (d800).

6 תמונות בשניה, 22 מגה פיקסל, פוקוס מהיר וכמובן לא פחות רועשת (לפחות על פי מה שנראה בתמונות).
זו הולכת להיות מצלמת האירועים המושלמת. ממש מדגדג לי באצבעות לקנות לי כזו לכשתגיע.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
נמר, אתה מוכר את ה 7D? רק תגיד :)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
פער אדיר במה חוץ מקצב צילום?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
לקצב הצילום יש משמעות אדירה בבחירת מצלמה.

לדוגמא.
צלמי אירועים למשל, בשבירת כוס, "יורים" מספר מקסימלי של תמונות מהרגע שהחתן מרים את הרגל ועד לרגע שבירת הכוס. מצלמה היא קצב צילום מהיר היא חלק נכבד מהבחירות שלהם.
צלמי טבע וספורט יכולים בהחלט להסתפק ב-6 תמונות לשניה.
צלמים חובבים שחלק מהפרמטרים שלהם לרכישת מצלמה הוא קצב הצילום שמאפשר את אותם סוגי צילום.

לגודל התמונה גם יש משמעות.
הניקון מוגזמת הפיקסלים מביאה אותך למצב שכאשר אתה רוצה לעבד תמונה ממנה אתה צריך מחשב חזק, מהיר וכמובן לא מעט מקום על ההרד דיסק. באירוע חתונה למשל, אתה עובר בקלות את ה-2000 חשיפות (אירוע ממוצע של 350 איש). אף צלם אינו מעוניין לקנות הרד דיסק לכל אירוע ואף צלם אינו מעוניין להתמודד עם קבצי תמונה כל כך גדולים שמעקבים את המחשב וגוזלים מקום על ההרד דיסק.

יחד עם זאת, בצילום רגיל ואפילו מקצועי שהוא אינו צילום טכני, אין שום סיבה שבעולם לעבוד עם כמות פיקסלים כזו. גם 22 זה מעל הראש.

מצלמה צריכה להיות גם נוחה לשימוש, גם מהירה בפוקוס שלה, עם איכות תמונה מעולה לפחות, בעלת קצב צילום ראוי וחשוב לא פחות מהפרמטרים הטכנים זו הפרקטיות. הגזמות של 34 פיקסלים הן הצהרה שאין לה משמעות והיא אפילו, לדעתי בכל אופן, לא ממש משרתת את המטרה מלבד מטרת ההגזמה. ה-d800 לא תצליח להיכנס לשוק האירועים, לספורט בטוח לא, לטבע אין לה סיכוי. זה משאיר לה צילום סטודיו (כמעט טכני) או צילום נופים.

הפער בין המצלמות הללו מבחינת הוורסטיליות והפרקטיות הוא לא רק אדיר אם כי כביר. אם הייתי צריך לבחור באחת מהן זה היה ב-mk3 ויש לא מעט כמוני ששוחחתי איתם. בניהם כמה צלמים, חברים קרובים, שעושים נדידה לקנון מניקון בזכות המצלמה הזו. החלום הרטוב של צלם אירועים זו מצלמת פריים מלא מהירה, עם קצב צילום ראוי ותמונות במשקל ניסבל.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
נמר ה 5D MII תוכננה לסוג אחר של צילומים ועבור סוג צילומים אלו ה MIII לא מביא מהפך גדול לצלם - מה שכן עבור סוג צילום כזה ה D800 יכולה להיות גם פתרון מאוד מוצלח
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
נמר,
בוא תסביר לי בבקשה מה עשו כל צלמי האירועים עם ה 5DMK II שצילמה 3.9 תמונות בשניה? פתאום 6 תמונות בשניה הפך להיות "סטנדרט" חובה באירועים לשבירת כוס? בחיית נמר איזה פלאש מסוגל לטעון את עצמו לעוצמה מלאה ולירות 6 פעמים בשניה? גם פלאשים אולפניים לא בנויים למצב כזה וברוב המקרים צלמי אירועים משתמשים בפלאשים.
(ואני מניח שאתה זוכר מהחתונה שלך שהקפיאו אותך לכמה שניות לפני ששברת את הכוס...)
מה כל צלמי האירועים עשו עם ה 5DMK II שיש לה את אחת ממערכות ה AF הכי נחותות בעולם? מה עשו כל צלמי האירועים עם ה 5DMK II בשנתיים וחצי האחרונות עם הקבצים של המצלמה הזו שהיו עד לא מזמן הגדולים ביותר בשוק?
עפ"י הדוגמאות שנתת למעלה עולה כי ה 5DMK II היא מצלמה שכל יעודה לצלם נופים וסטודיו ושמצריכה מחשב על בשביל לעבד את התמונות שלה ושלא תאומץ ע"י קהילת הצלמים בעולם. ובתכלס מה קרה? זאת אחת מהמצלמות הכי פופולאריות של קנון בשנים אחרונות ומה שיפה בזה שעם כל הפאקים שלה (ויש כאלו וממש לא חסר) היא עדיין נחשבת לאחת מהמצלמות FF הטובות ביותר שיש בשוק.
בחיית נמר מצלמה זה כלי עבודה, עדשה זה כלי עבודה ומחשב זה כלי עבודה. מי שקונה ציוד באלפי דולרים ולא משקיע במחשב נורמלי שקול לקונה של מערכת סטריאו שעולה עשרות אלפי דולרים וששומע MP3 בקידוד של 128kbps.

עד ה D800 קנון שלטה בכיפה של ממלכת ה MP בכל פעם שהיא הכריזה על מצלמה חדשה. מעניין מאד מה היה קורה אילו ניקון היתה קופצת בפיקסלים פי 2 ל 24MP וקנון ל 36MP מה אז היית אז אומר? שזו מצלמה מסורסת? שזו מצלמה מוגבלת רק לנוף? לא...
בפעם הראשונה בתולדות קנון והעידן הדיגיטלי ה 5D MKIII זוכה לקבל קצת טכנולוגיה מסדרה 1 וזה הדבר שהכי מבורך בכל ההכרזה הזו. הפעם האחרונה שזה קרה בקנון זה היה עם ה EOS3 האגדית.
אין ספק שזו יופי של מצלמה ויופי של מפרט ואני מוריד את הכובע בפני קנון שסוף סוף הכניסו קצת קשיחות ומהירות למצלמה הזו. משנת 2005 קהילת הצילום מחכה שקנון תוציא מצלמה אטומה למזג אוויר ועם מערכת AF ראוייה ועם חיישן FF במחיר של חצי מצלמה מסדרה 1.

לפעמים תחרות זה דבר טוב... וחבל רק שלקח לקנון 7 שנים להטמיע ולתת ללקוחות שלה את מה שלקוחות של חברות אחרות קיבלו כבר מזמן.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
ליאור.

צלמי אירועים משתמשים לרוב ב-5dmk2 לצילומי חוץ של החתן והכלה וב-1d או 7d לצילום האירוע. הסיבה היא פשוטה. באירוע עלייך לתפוס תרחישים בזמן אמת. המצלמה צריכה להינעל ולצלם בלי חוכמות.

בחתונה שלי שברתי את הכוס בלי התראה. מה שעושים הצלמים זה פשוט מאוד. הם מרכיבים 50mm 1.4 על המצלמה. מחכים שהחתן ירים את הרגל ומשחררים מקסימום תמונות. בעבר, כשלא היה את קצב הצילום הזה, היה קשה יותר לצלם תרחיש כל כך חשוב כמו שבירת הכוס בחתונה.

אתן לך שמות של לפחות 20 צלמים שאני עובד איתם, קנוניסטים כמובן, שמשתמשים ב-5d הישנה רק לצילומי חוץ ובמהלך הרירוע היא הופכת להיות מצלמת גיבוי או מצלמה שעליה מורכבת עדשה רחבה לצילומי האולם, החופה, רחבת הריקודים מזווית של צופה וכ"ו.
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
נמר היה בטוח שהם לא מחליפים את המצלמה ל 1D בגלל קצב הצילום... הם מחליפים אותה רק בגלל שה AF שלה מחורבן בתנאי תאורה קשים. זה היה עקב האכילס של המצלמה הזו ועכשיו עם ה MKIII עושה רושם שטופל.
עוד משהו שגם אותו כתבתי מקודם. צלמי אירועים כולם ככולם משתמשם בתאורה מלאכותית ע"מ להתגבר על התאורה המזעזעת בגני אירועים \ אולמות. מה שמוביל לשימוש בפלאש חיצוני, ובד"כ פלאש קטן על המצלמה. (אלא אם כן אתה ברוך גרינברג או אריאל רבינסקי שבכל אירוע שהם מצלמים יש להם 8 פלאשים של וילנסקי + 2 פלאשמנים). בשימוש עם פלאש חיצוני אתה לא תוכל לירות 6 פריימים בשניה ולצפות שהוא יטען לעוצמה מלאה וירה בכל ששת הפריימים בשניה.

ועוד משהו... חתונות צילמו גם עם מצלמה שלא ירתה 6 פריימים בשניה ואת אירוע שבירת הכוס תיעדו עם מצלמות הרבה יותר נחותות מאלו שיש היום. צילום אירועים כבר מזמן הפך להיות מדד שולי בכל מה שקשור ליכולות צלם \ מצלמה \ איכות. היום צילום אירועים דינו כדין צילום מגנטים. יותר כמות = פחות איכות.
צלם טוב יפיק תמונות טובות גם עם מצלמת נקב וברוב המקרים הוא ידע להפיק את המקסימום מהציוד שלו . צלם בינוני שרק מבלה כל היום בפורומים של ציוד, תמיד יאשים את המצלמה קודם. ואת העדר הטכנולוגיה לפני שהוא ישים מראה לפני עצמו.
(אין במשפט האחרון שלי שום דבר אישי והוא ממש לא כוון אליך אישית הוא נאמר בכלליות).
ליאור
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
מה יש לכם מחתונות?..
המרק 2 שלי היתה איתי, ועוד תהיה, בגשם, במים, בלחות, באבק, סופות חול, והשד יודע מה.
היא מפקסת יותר טוב בחושך מהסידרה 1, בנקודה המרכזית שלה, היא פשוט רואה בחושך, והסתדרתי מצויין
עם המערכת המיושנת שלה ולפניה עם ה 20D...
אל תשכחו שרוב הצילומים הגדולים במאה שנה האחרונות נעשו עם מצלמות ללא פוקוס אוטו', נא לקחת דברים בפרופורציה.
הרשת מנפחת כל שטות, והיצרנים משחקים עם זה לטובתם. איפה פעם היו שמועות במשך שנה לקראת דגם חדש? את מי זה עניין בכלל.
ה 5 החדשה נראית לפי הנתונים בת &^$% של מצלמה, חבל שהמחיר מופקע, וניקון רק צריכים לשדרג או לשנמך את ה 700/800
לאיזור ה 20-24 מ"פ ותהיה להם מתחרה נאותה מאד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר היה בטוח שהם לא מחליפים את המצלמה ל 1D בגלל קצב הצילום... הם מחליפים אותה רק בגלל שה AF שלה מחורבן בתנאי תאורה קשים. זה היה עקב האכילס של המצלמה הזו ועכשיו עם ה MKIII עושה רושם שטופל.
עוד משהו שגם אותו כתבתי מקודם. צלמי אירועים כולם ככולם משתמשם בתאורה מלאכותית ע"מ להתגבר על התאורה המזעזעת בגני אירועים \ אולמות. מה שמוביל לשימוש בפלאש חיצוני, ובד"כ פלאש קטן על המצלמה. (אלא אם כן אתה ברוך גרינברג או אריאל רבינסקי שבכל אירוע שהם מצלמים יש להם 8 פלאשים של וילנסקי + 2 פלאשמנים). בשימוש עם פלאש חיצוני אתה לא תוכל לירות 6 פריימים בשניה ולצפות שהוא יטען לעוצמה מלאה וירה בכל ששת הפריימים בשניה.

ועוד משהו... חתונות צילמו גם עם מצלמה שלא ירתה 6 פריימים בשניה ואת אירוע שבירת הכוס תיעדו עם מצלמות הרבה יותר נחותות מאלו שיש היום. צילום אירועים כבר מזמן הפך להיות מדד שולי בכל מה שקשור ליכולות צלם \ מצלמה \ איכות. היום צילום אירועים דינו כדין צילום מגנטים. יותר כמות = פחות איכות.
צלם טוב יפיק תמונות טובות גם עם מצלמת נקב וברוב המקרים הוא ידע להפיק את המקסימום מהציוד שלו . צלם בינוני שרק מבלה כל היום בפורומים של ציוד, תמיד יאשים את המצלמה קודם. ואת העדר הטכנולוגיה לפני שהוא ישים מראה לפני עצמו.
(אין במשפט האחרון שלי שום דבר אישי והוא ממש לא כוון אליך אישית הוא נאמר בכלליות).
ליאור

ליאור יקירי. אני אפילו לא קרוב ללקחת את דברייך באופן אישי. זהו דיון חשוב מבחינתי.

מכיר את שני הצלמים האלה. אריאל למשל הוא בהחלט צלם מעולה. עובד המון בשוק החרדי. אבל יש צלמי אירועים יותר נחשבים מהם בארץ. אני אישית נימצא בשוק האירועים כבר 15 שנים. מכיר את כולם ועבדתי עם רובם המוחלט. צלמי אירועים לא משתמשים ב-5 סימן 2 כמצלמה ראשית בדיוק מהסיבות שציינתי. ה-סימן 3 הולכת להיות להיט בתחום הזה.

לעניין.
לקצב התמונות ישנה משמעות אדירה בכל הנוגע ליעילות. נכון, צילמו יופי של תמונות במשך 100 שנים אבל היה קשה יותר. היום, עם הטכנולוגיה החדישה, צלמים מחפשים יעילות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה יש לכם מחתונות?..
המרק 2 שלי היתה איתי, ועוד תהיה, בגשם, במים, בלחות, באבק, סופות חול, והשד יודע מה.
היא מפקסת יותר טוב בחושך מהסידרה 1, בנקודה המרכזית שלה, היא פשוט רואה בחושך, והסתדרתי מצויין
עם המערכת המיושנת שלה ולפניה עם ה 20D...
אל תשכחו שרוב הצילומים הגדולים במאה שנה האחרונות נעשו עם מצלמות ללא פוקוס אוטו', נא לקחת דברים בפרופורציה.
הרשת מנפחת כל שטות, והיצרנים משחקים עם זה לטובתם. איפה פעם היו שמועות במשך שנה לקראת דגם חדש? את מי זה עניין בכלל.
ה 5 החדשה נראית לפי הנתונים בת &^$% של מצלמה, חבל שהמחיר מופקע, וניקון רק צריכים לשדרג או לשנמך את ה 700/800
לאיזור ה 20-24 מ"פ ותהיה להם מתחרה נאותה מאד.

צילום אירועים הוא אחד מהשווקים החשובים ביותר עבור יצרני מצלמות מקצועיות. תחשוב על זה שכל צלם אירועים מחזיק לפחות שני גופים, 3 פלאשים ומלאי עדשות. יחד עם זאת, הם רבים יותר מצלמי ספורט או צלמי טבע. רק בישראל יש לך מעל ל-4000 צלמי אירועים שחלקם צלמי מגנטים או וידאו.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לא הבנתי עדיין, אם הפלאש לא עומד בזה, מה עוזר לך קצב הצילום?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור