קומבינציית עדשות מומלצת לCanon 800d


רונטג

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
1
היי,

התקציב הוא כ1500 ש"ח לעדשות ואני תוהה האם עדיף לרכוש:

1. קנון 18-135 STM לשימוש יום יומי + קנון פריים 50 1.8 לצמצם פתוח (אם כי 50ממ על APS-C תהפוך ל80ממ)
או
2. סיגמה 17-50 2.8 + קנון 55-250 STM

-הבנתי שאיכות העדשות של סיגמה משתנה בין עדשה לעדשה תחת אותו דגם מה שקצת מרתיע אותי
-הבנתי שSTM עדיף לצילום וידאו ואני תוהה האם באופציה השניה 55-250 הם טווחים מספקים לוידאו או שעדיף יותר רחב

*המטרה לצורך תחביב לשימוש רב תכליתי, לכן אני נוטה לאופציה הראשונה בה יש לי עדשה רב תכליתית אחת (פחות לסחוב לכל מקום) ויכולת נוספת לצמצם מאוד פתוח בפריים. השאלה היא איזה קומבינציה נכונה יותר, או בכלל המלצה לאחת אחרת :)

תודה!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לפני שאני יכול להמליץ על עדשות חשוב להבין את הצרכים שלך.
היתרון של מגוון עדשות גדול זה היכולת להתאים עדשות לדרישה, מצד שני החיסרון שלא תמיד יש עדשות כלבו, כלומר עדשה שתתאים להכל.

בהקשר של עדשות סיגמא מדובר בדרך כלל על נושא התאמה של הפוקוס למצלמה וכאשר רוכשים עדשה מהיבואן הרשמי (שפע) מקבלים התאמה של העדשה למצלמה שלך בחינם.
 

רונטג

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התגובה.

אפרט קצת על צרכיי ואפתח את הדיון בנוסף להמלצה על מצלמה (מכיוון שעשיתי לא רכשתי את ה800d).

אני מאוד אוהב לצלם סטילס וחשוב לי להפיק את המירב מהמצלמה שלי,
אבל אני מוכן להתפשר על זה בקטנה בשביל לקבל מצלמה לשימוש כללי. כלומר, שבמקרה הצורך גם תדע לצלם וידאו טוב, שאוכל לקחת אותה לטיולים בלי לקחת איתי הרבה ציוד, שתהיה זמינה לצילום ספונטני משתנה וכו'... השאלה היא האם זאת בכלל חשיבה נכונה בהתעסקות עם SLR.
לכן אגב, תחת אותה מחשבה, אני חושב ללכת לכיוון קנון שמציעים לי יכולת וידאו טובה יותר (למרות שזה לא השימוש העיקרי שלי, אלא כדי שלא אצטרך גם מצלמת וידאו) תמורת התפשרות קלה באיכות הצמצם. ושוב, אני לא בטוח שזו מחשבה נכונה...

ושוב תחת אותה מחשבה, אני נוטה ל18-135 כי הבנתי שהיא מתעלה על הציפיות ממנה והיא IS STM (והשאלה מה זה אומר שהיא מתעלה על הציפיות ממנה...), וכדי לפרגן לעצמי ביכולת לצמצם פתוח לקנות גם את עדשת הפריים 50 הזולה (אם כי היא תהיה 80 אצלי במצלמה ואני לא יודע לתרגם כמה זה יגביל אותי בשימוש כללי במציאות).

מצד שני, בקומבינציה השניה אני מקבל עדשה יותר טובה עם צמצם פתוח לטווח הרחב-רגיל (אם כי לא פתוח כמו פריים), ועדשת טלפוטו (פחות טובה מ18-135 אך עם יותר זום וגם IS STM לוידאו) לטווח הרגיל-צר. כלומר הגדלתי את הטווח תמורת הסתובבות עם 2 עדשות גדולות יותר במקום אחת רב תכליתית ופריים קטנה. וזה מוביל לשאלה האם 55-250 הוא טווח מספק לוידאו או שהיא יותר מידי טלפוטו וארגיש מחסור ללא IS STM לטווח הרחב. אם כי, שוב, וידאו הוא לא השימוש העיקרי שלי.

שמעתי גם על טמרון 17-50 אבל הבנתי שהסיגמה יותר טובה (?), ובכללי אני פתוח לאופציות נוספות וקומבינציות שלא חשבתי עליהם בערך בטווח המחירים המדובר.

עד כאן בנוגע לעדשות, ועכשיו ארצה להרחיב את הדיון לגבי מצלמות (בתקווה שהוא לא יתפזר מעודף השאלות):
מודה שבחרתי ב800d רק בהסתכלות קנון מול ניקון (וגם זה לא בטוח מול הd5600), מבלי להסתכל על חברות אחרות.... בנוסף, פתאום נפתח בעיניי עולם מצלמות המירורלס שקראתי על היתרונות והחסרונות שלהם ויצאתי מבולבל. ואז עלה דגם נוסף להשוואה M50 תחת קנון שהוא קצת יותר מתקדם ובאותו המחיר, או בכלל נפתחה האופציה להמלצה לחברות אחרות ודגמים אחרים (תחת כאותו תקציב כולל).

אז לסיכום, לשימוש רב תכליתי כמו שאני מתאר, עם חיבה מוגברת לצילומי סטילס, לאיזה מצלמה + עדשה/ות אני צריך לכוון?

תודה!
 
נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
אני לא בטוח שיש בפי המלצה אבל אני,כן,רוצה לשם כמה פרמטרים כגבולות למחשבה:

צילום וידאו הוא,בדרך כלל,עם עדשות רחבות באזור ה 17-50 17-70 של סיגמא שהוזכרו כאן אבל לא רק הן והן כדוגמא בלבד.

לצלם וידאו עם עדשת פריים צריך להיות ממש ממש אלוף בוידאו וגם עם כושר גופני טוב ואפילו טוב מאוד - כי:עדשות פריים,גם בוידאו,מצריכות להתקרב או להתרחק פיזית מהאוביקט המצולם.

אם מדברים על מצלמות שיש להן תמונות סטילס טובות ויכולת וידאו בלחיצת כפתור אז אני כן חושב שהכיוון הוא לחסרות המראה אבל חסרות המראה עם היכולות האלה קצת יותר יקרות מהקנון שהוזכרו.

ה M50 של קנון היא ממש לא משהו. אם אתה בא מעולם הקנון אז ה"יתרון" היחיד שלה הוא בתפריטים ובתפעול המצלמה בשאר הדברים ה M50 ממש מצלמה חלשה ולא הייתי ממליץ עליה.

אני חושב שכלל האצבע הוא: להשקיע רוב הכסף בעדשות ואת היתרה בגוף וגם להתוודע לגוף ברמת התפעול כי וידאו וסטילס ישר מהקופסא באף מצלמה (אולי חוץ מהסדרות הגבוהות של סוני) הם ממש לא משהו.

מנחם.
 

רונטג

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
1
אם כך, מה עדיף לוידאו, צמצם פתוח יותר 17-50 או מנגנון פוקוס שקט IS STM 18-135? ואיך זה בא מול התעדוף לסטילס טוב?

התקציב הוא 3000-4000 ש"ח להכל.

ראיתי גם את XT20 של פוג'י, לא יודע איפה למקם אותה מול האופציות.

ואם כך אתה חושב על M50 - האם גם ה800D לא מומלצת בעיניך? הרי מדובר במצלמות עם יכולות כמעט זהות.

תודה על העזרה!
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
אתה רוקח כאן סלט ירקות,שופך לקערה פירות ומשתמש בתבלינים לבשר - אז נעשה "קצת" סדר.

לעדשה (עצמית בעברית תקינה אבל מקובל בהגהה המקומית להתיחס לעצמית כעדשה) יש שלושה פרמטרים שחשובים,מאוד,לדיון שלנו.

תבריג:
כל עדשה יכולה להיות מחוברת לתבריג של יצרן מסוים. יש יצרנים,כמו סוני,שיש להם תבריג אחד בלבד ויש יצרנים,כמו קנון,שיש להם 4 תבריגים שונים שאם העדשה שרכשת איננה בתבריג של הגוף עלול להיווצר נזר לגוף.
חשוב לזכור,בעניין התבריג,שלכל יצרן (קנון,ניקון סוני וכו) יש תבריג משלו ואם קונים עדשה לתבריג של יצרן א היא לא תוכל להתחבר לגוף של אף יצרן אחר חוץ מ- א.

טווח הזום:
לכל עדשה יש טווח זום שבא לידי ביטוי במספרים,למשל: 18-138 זה אומר שהעדשה מצלמת בטווחי זום של 18 מ"מ ועד 138 מ"מ. לצורך השוואה אחידה כל טווחי הזום הם במונחים של מצלמות 35 מ"מ כלומר חיישן מלא ורוב העדשות והמצלמות הן ממש לא בעלות חיישן מלא ואת טווח הזום צריך להכפיל ב 1.5 (סוני ניקון ועוד) 1.6 (משפחת קנון) ופי 2 בחישני ה 4/3 של פנסוניק ואולימפוס ועוד כמה.

מפתח הצמצם:

מפתח הצמצם מצויין במספר אחד או בטווח וככל שהמספר גדול יותר נכנס פחות אור. למשל: בעדשת ה 18-138 מפתח הצמצם הוא 3.5-5.6 וזה אומר שב 18 מ"מ הצמצם הכי פתוח הוא של 3.5 וב 138 מ"מ הצמצם נסגר ל 5.6. מה שחשוב לזכור פה זה: שככל שמספר הצמצם (F STOP) גדול יותר הצמצם סגור יותר ונכנס פחו אור. וכמות האור חשובה בתנאי תאורה נמוכים ולמשל עדשת ה 18-138 שדיברנו עליה ממש לא טובה בתנאי תאורה נמוכים.

עד כאן,על רגל אחת,תורת המספרים בעולם הצילום - מכאן זה רק הולך ומסתבך ומתחילים לדבר על מיצבי תמונה בעדשה,ומיצבי תמונה בחיישן,ןעל דיוק מנועי הפוקוס של העדשות וגם רמת הרעש שלהם שכן הרעש הזה מוקלט כשמצלמים בוידאו.

ואם עד כאן זה לא הסתבך מספיק אז יש עדשות שמיוצרות על ידי צג ג (למשל סיגמה) ולא פעם לא נופלות באיכותן מאלה של היצרן המקורי (סוני,קנון ניקון וכו וגו).

ואם עד פה לא הסתבך העניין מספיק אז:עדשה טובה באה עם תג מחיר בריא מאוד ולא בבריאות של מנהל חשבון הבנק אבל זכוכית איכותית עולה ממון רב.

אז:

אם הבנתי נכון יכולות הוידאו של המצלמה הם הפקטור הקובע ולכן אין לך מה לחפש במצלמות ה DSLR של קנון ולא ש ניקון. ניקון לא שם בעניין הוידאו ווידאו ששוה השקעה ומוגש בטכנולוגיה של סוף 2019 יש בקנון 90D שהיא הרבה מעבר לתקציב של מצלמה וגוף.

שוב,בהנחה שוידאו זה מה שחשוב בתקציב שמוצע הייתי בודק את ה XT-20 של פוג'י עם עדשת הקיט או את הסוני A6300 עם עדשת הקיט ואת הפנסוניק G85 עם עדשת הקיט.

עדשת הקיט של הפוג'י לא רעה בכלל - זו של הסוני היא פחות או יותר קטסטרופה ושל של פנסוניק איפה שהוא באמצע בין השתיים.

אם משהו היה חודר באמצע הלילה לחדר השינה שלי,כשאני בשיא ה REM מנער אותי לכדי התעוררות ושואל,חזור ושנוא,פוג'י XT20,סוני A6300 או GH85 הייתי אומר GH85 מסב על צידי וממשיך בשנת לילה מתוקה וערבה.

מנחם.
 

רונטג

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
1
היי מנחם,
אכן עשיתי סלט אך את הנתונים היבשים ואת הרקע אני יודע, פשוט קשה לי לתרגם את זה למציאות צילום.
רק רוצה לציין, שדווקא הוידאו פחות חשוב - הסטילס הוא מה שמעניין אותי, אך עם אפשרות לוידאו הגון למקרה הצורך (שלא יהיה צורך במצלמת וידאו נוספת).
ולקינוח, סתם מעניין אותי למה הבחירה בפנסוניק דווקא, כי הXT20 על הנייר נשמעת מעולה למירורלס.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לא הבנתי כל כך את הדרישות, אתה רושם מה דעתך על עדשה כזו או אחרת אבל לא ברור לי מה אתה הולך לצלם?
לדעתי חשוב להבין קודם מה הולכים לצלם ואז מתאימים לכך מצלמה ועדשה בתקציב - ולא בודקים ברשת איזו מצלמה ועדשה נכנסות בתקציב.
אז אפשר לדעת מה יהיה סוג הצילום?
מה אתה הולך לצלם?
איפה אתה הולך לצלם זאת?
באיזו תאורה אתה הולך לצלם?
האם אתה חושב על המשקל וגודל המצלמה כיתרון או חיסרון?
מה התקציב לציוד.

מעבר לכך חשוב להבין שעבור צילום וידאו צריך עדשות STM (אן NANO) עם פוקוס צעדים, אחרת האוטופוקס יקפוץ וזה לא יראנ טוב בוידאו (כלומר עדשת סיגמא או טמרון 17-50 לא תתאים לוידאו או אוטופוקוס)
 

רונטג

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
1
אז אפשר לדעת מה יהיה סוג הצילום?
ברובו המוחלט סטילס כתחביב, עם רצון שיהיה וידאו נאות למקרה שיש צורך לתעד משהו.
מה אתה הולך לצלם?
משתנה, מייעד את המצלמה לשימוש רב תכליתי ביום יום.
איפה אתה הולך לצלם זאת?
משתנה, מייעד את המצלמה לשימוש רב תכליתי ביום יום.
באיזו תאורה אתה הולך לצלם?
משתנה, מייעד את המצלמה לשימוש רב תכליתי ביום יום.
האם אתה חושב על המשקל וגודל המצלמה כיתרון או חיסרון?

כחיסרון (כי אני אוהב לטייל לדוגמא ומעדיף לא להסחב עם ציוד), אם כי אין לי בעיה עם משקל וגודל כטרייד אוף לאיכות.
מה התקציב לציוד.
כ4000 ש"ח למצלמה + עדשות.
ותוספת ממני...
בגדול, אני רוצה מצלמה שתשמש כתחביב צילום סטילס ברמה גבוהה וגם כמצלמת יום יום וטיולים שתפיק איכות צילום נאותה לכל המטרות.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לפי מה שאני רואה אתה כלל לא צריך טווח זום ארוך, יש אופציה מעניינת כמו פוג'י X-T30 עם עדשת 18-55 F2.8-4
נכון טווח הזום לא גדול, אבל מדובר על מצלמה קטנה, עם חיישן גדול (כמו של DSLR) שנחשב על ידי רבים כהחיישן הטוב ביותר לגודל הזה.
המצלמה עם יכולת מעולה סטילס וגם וידאו מרמה מאוד גובהה, העדשה היא טובה מאוד טובה יותר מהסיגמא או הטמרון ובטח יותר מה 18-135 - השאלה האם אתה יכול לחיות עם טווח הזום הזה - כמובן שניתן יהיה לרכוש בעתיד עדשות עם זום גדול בעתיד במידה ויהיה לך צורך (להסיר ספק עדשות פוג'י לא יהיה זולות, אבל הן מעולות)

האם זו אופציה אפשרית
 

רונטג

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
1
כן. האם ההבדל בין xt20 שווה את ההפרש במחיר?
ואם להשוות אל מול הG80 עם קיט 12-60 ופריים 25ממ 1.7 - מה היתרונות של כל אחת מהאופציות?

תודה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
ה x-t30 דגם חדש יותר עם חיישן חדש יותר בגדול:
שיפור מסוים באיכות התמונה - לא קפיצת מדרגה
שיפור במערכת הפוקוס - זיהוי אוביקטים ומעקב אחריהם טוב יותר
האם זה שווה את ההפרש מול הדגם הקודם, לא בטוח תלוי בשימוש ותלוי בהפרש, האמת יש דילים טובים כעת על x-t20 עם עדשת 18-55 f2.8-4.

הפנסיניק g80 דגם מוצלח ובאמת ראיתי בעבר דיילים טובים שלו עם עדשת 12-60 באמזון, בהפרש מול המחיר בארץ.
פנסוניק יודעים כמצלמות נוחות לשימוש ולמרות שיש להן חיישן קצת יותר קטן, איכות תמונה טובה, ברמה של מצלמות קנון, קצת פחות טובות מפוג׳י, ניקון או סוני החדשות בתאורה חלשה.
לפנסוניק מבחר עדשות גדול (ניתן להשתמש גם בעדשות של אולימפוס) ויכולת וידאו מאוד מוצלחת.

אם אתה צריך צילום בתאורה חלשה, הפנסוניק פחות תתאים.
אם גודל פיזי ומבחר עדשות, כמו גם יכולת וידאו הפנסוניק בחירה נהדרת
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור