קדם מגבר Modwright SWL 9.0SE - הביקורת


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אריה.

שמע את הקדם הזה ותהפוך פאזות, אתה תרגיש מיד את ההבדלים {זה ממש מורגש}.

לגבי הכתבות והמוצרים. תאמין לי שאני באותה בעיה, כיום אני בוחן מוצרים יקרים ומוצא את עצמי מספר לדנה {זוגתי} שהכל שודרג "ראש בראש".

מוצרי וינטאג' יכולים גם להשמע טוב ממוצרים מודרנים {רמקולים} שמעתי כמה רמקולים ישנים מאוד שעשו מוסיקה מדהימה.

לגבי מחלקת השיפוצים.
הלוואי עלי הידע והסבלנות לקחת מכשיר ישן ומקולקל ולעורר בו חיים.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
נמר יש לי בעיה, אני קטן אמונה. מאמין רק למה שניתן לראות או למדוד ואשר מתנהג באופן עקיב וחוזר על עצמו. לזכותו של אלוהים שברא את העולם יאמר שקבע חוקים וכללים שלפיהם היקום מתנהל. את החוקים והכללים האלה האנושות מגלה לאט לאט, ואת זה מלמדים אותנו בבית הספר בצורה של מדעים: פיזיקה, כימיה וכו'. כשלניוטון נפל התפוח על הראש שאל את עצמו למה הוא נופל למטה ולפי איזה חוק, הוא מצא את התשובה וגילה את הכלל שכל עצם על כדור הארץ בגלל כח המשיכה הייחודי שלו ייפול כלפי האדמה ויאיץ בקצב של G=9.81 מטר לשנייה בריבוע. גם לפני שהוא גילה את החוק זה היה כך, אבל מאז אנחנו יודעים לצפות ולחשב בדיוק מה יקרה לעצם משוחרר מגובה. מעולם אף אחד לא מדד G אחר ומעולם לא ראו עצם נופל כלפי מעלה. ולמה הסיפור הנורא ארוך הזה, רק כדי להמחיש למה אני סקפטי עד כדי חסר אמונה לחלוטין שהפיכת הקוטביות של הרמקולים תשפיע וכהוא זה על הצליל הבוקע מהם. עובדה פסיכו אקוסטית היא שאדם לא מסוגל להבחין בפאזה המחלטת של גל קול, רק בתדר שלו ובעוצמה. לא כך בפאזה היחסית בין שני גלים משני הרמקולים לדוגמא (אפקט הסטריאו) שבזה הוא כן מבחין מצויין. כאשר אנחנו הופכים את קוטביות הרמקולים לא עשינו כלום, הפאזה היחסית נשמרת כמובן (הסטראו נשמר), ומכיוון שאין לנו שום אפשרות להבחין בפאזה המחלטת, לא נשמע כל שינוי בגוון הצליל. זו תופעה שחוזרת על עצמה תמיד כאשר הופכים קוטביות של שני הרמקולים ולא ייתכן שמשהו שונה רק בגלל קדם מגבר אחר. אלא אם כן שינו את הפיזיקה, ואולי התפוח ייפול כלפי מעלה :)) ... מה שכן, הייתי מעוניין לשמוע את קדם המגבר הזה וגם לנסות להפוך קוטביות ולהיווכח בעצמי, אבל מי בכלל יסכים לי לעשות את זה? אם אכנס לאודיופריק ואצהיר שאין לי כוונה לקנות (כי אני לא מעמיד פנים) הם בטח יבעטו אותי החוצה, למה להם להתעסק עם אחד כמוני... אני מקווה שלא יבעטו אותי החוצה גם מהפורום הזה בגלל כל התכתובת הזו – את מי זה בכלל מעניין עובדות יבשות.... בכל מקרה, רק הנאות וכייף מציוד מדליק ומוסיקה טובה. אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני אתחיל מהסוף.

כל עוד אתה מביע את דעתך בצורה מכובדת לא רק שתשאר כאן אלא אתה גולש מבורך מבחינתי {בין אם אתה מתנגד לדעותי או לא}.

נכון לפוסטים הראשונים שלך אתה מביע את חוות דעתך בצורה הוגנת, מכובדת ולפי הפוסט הזה אפילו הגיונית לתפיסת עולמך.

לגבי השאר.
אני לא קטן אמונה, אני עם ראש פתוח ומוכן לשמוע הכל מהכל וכמובן לנסות כמה שיותר מוצרים וטויקים למיניהם.
חלק מהטויקים הבטיחו תוצאות חד משמעיות ואני לא הצלחתי להבחין, כיוון שגדולים ומנוסים ממני כן הבחינו אני יוצא מנקודת הנחה שהבעיה עלולה להיות אצלי או במערכת שלי.

התחום הזה מורכב והוא אינו מדע מדוייק ואינו מדיד. בדיוק כמו שאינך יכול למדוד "אוויר בין הכלים" או "עומק בימת הצליל" אינך יכול למדוד את ההרגשה של המאזין כאשר הופכים קטבים ברמקול.

טענת שאתה "קטן אמונה" ואני טוען שלא והסיבה היא שהזכרת את אלוהים והסכמת שהוא ברא את העולם {מה שמבחינה הגיונית נשמע מטופש} ואני מאמין שזוהי בריאת העולם ... באמת.

האודיופיל המצוי אינו מאזין למוסיקה עם רב מודד ומחשבון ואינו מאזין למוסיקה בצורה סקפטית. מוסיקה היא מוצר רוחני לחלוטין והמערכת היא אשליה מלאכותית שמנסה לתת לך את המציאות. האם עצימת העיניים והישיבה מול קיר הצלילים וההנאה מכך נמדדת? חד משמעית לא!

למה שאתה קורא "קטני אמונה" אני קורא "ראש סגור".
בתחביב הזה הראש לא יכול להיות סגור וקטני האמונה נתקעים בשלב מסויים ומתרצים ב"אין הבדלים". אני לא מדבר על ההשקעה במערכת אלא על ה"תיקונים" הקטנים במערכת הנוכחית שאינם עולים כסף ואם כן לרוב מדובר בדמי כיס של אדם מבוגר.

כדוגמא אקח את הפיכת הקטבים בקדמגבר הזה.
האם יכול להיות שאתה או המערכת שלך פשוט לא חשופה מספיק על מנת לשקף את השינוי?
האם יכול להיות שאתה עצמך אינך מוכן בכלל לקבל שקיים הבדל?
האם אתה בטוח שאתה רוצה לדעת אם בכלל קיים הבדל?

אלא שאלות שאני שואל את עצמי לפני שאני מנסה להאזין לדבר חדש ובמיוחד כזה "שלא אמור להשפיע".
לפני כמה זמן בחנתי ספייקים למגברים ולא הצלחתי להבחין בהבדלים, כאשר הגיעו אלי שני מונובלוקים דיגיטלים של ניופורס שמתי את צד ימין על ספייקים ואת צד שמאל בלעדיהם. צד ימין נשמע חזק יותר באופן חד משמעי שאינו!!

הבנתי כי במגבר הקודם שלי לא הייתה השפעה כאשר עמד על ספייקים אך במגבר הניופורס כן.

מזה הסקתי מסקנה שבהרבה מקרים ציוד מסויים מושפע יותר מציוד אחר.
ב-VAC גם ממליצים להפוך קוטביות. אני לא הרגשתי הבדל בהתחלה עד אשר הנחתי על הפטיפון את התשיעית של דבוז'אק ושם הבנתי שחסר משהו. שהפכתי קטבים הושלם החסר.

אני גדול אמונה, ראש פתוח, מאמין למה שאני שומע, מאמין באוזניים שלי, כנה עם עצמי ויודע מתי אני מרגיש ומתי לא מרגיש בהבדל גם ללא מבחנים מיוחדים - אתה גם, אני מבטיח לך.(Y)
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
ariekarp כתב:

מה שכן, הייתי מעוניין לשמוע את קדם המגבר הזה וגם לנסות להפוך קוטביות ולהיווכח בעצמי, אבל מי בכלל יסכים לי לעשות את זה? אם אכנס לאודיופריק ואצהיר שאין לי כוונה לקנות (כי אני לא מעמיד פנים) הם בטח יבעטו אותי החוצה, למה להם להתעסק עם אחד כמוני..

אודיופריק {ערן פוגל} הוא אחד האנשים המדהימים בתחום. הדבר האחרון שהוא יעשה {לך ובכלל}
זה לזרוק אותך,נהפכו! :) דבר איתו ותגלה אדם קשוב וסימפטי.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
נמר תודה לך על הפרגון וההשקעה בתשובות שלך אלי. לא הצלחנו לשכנע אחד את השני. עבורי העניין לא מסתדר בגלל בסיס הרקע שלי. אני "יודע" שלא ייתכן הבדל, לא בגלל שאני לא פתוח. להפך, בגלל שזה מסקרן אותי, אני אנסה ללכת ולשמוע על מה מדובר. ( oferT תודה על העצה, אנסה לייצור קשר עם אודיופריק ולבקש מהם הדגמה) .
בנוסף כתבתי שאלה לMODWRIGHT וברגע שתהיה לי תשובה אפרסם אותה בפורום.
להלן השאלה:
Dear Dan (or anyone of your team who will answer me),
Recently I read a review at DTOWN.CO.IL an Israeli site which I guess will be "Greek" for you:
http://www.dtown.co.il/index.php?news=562
where the reviewer states that your manual calls for reversing the polarity of the speakers when using your SWL 9.0SE preamp.
He states that it makes a big difference in the sound, and there is a significant impact on sound stage, details, dynamics, tonal balance, and reduced metallic character of the higher frequencies when speakers' polarity is reversed. Being in the electrical engineering field, and as an audiophile myself, this statement bothers me as being out of the blue since it does not line up with what we knew until now about psychoacoustics, that absolute phase of a sound wave can not be evaluated by any human being (presumably animals too) and reversing phase of both stereo speakers will not make any difference in the perceived sound character.
Appreciate if you elaborate, and explain on this matter.
Very kind regards,
Arie Karpf (music lover)
 

Erez

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
2
נקודות
18
סליחה אבל מה הכוונה להפוך פאזות ? רמקול אחד פלוס לפלוס השני הפוך ?
בתודה מראש.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הכוונה היא לקחת את הפלוס למינוס ואת המינוס לפלוס בשני הצדדים.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
נמר, Dan Wright ענה לי מהר וברור. להלן כל התכתובת שלנו, המתחילה עם מיילים לפי סדר כרונולוגי מלמטה למעלה.
אני מוכרח להודות שהפתיע אותי, ובניגוד למה שידעתי מהספרות על היכולות הפסיכו אקוסטיות של בני אדם, וגם הניסיון האישי שלי, לדבריו ככל הנראה אדם כן יכול להבחין במופע האבסולוטי של מקור קול. הוא גם טוען שישנם אנשים שרגישים לזה יותר, הוא מעיד על עצמו שהוא לא הכי רגיש אך יכול הבחין בהבדל מסוים. לפי דבריו ההבדלים המדווחים הם במיקום, בבמה, במרחב לא בתכונות אחרות של הצליל.
כמו כן מציין שהפיכת הקוטביות של הרמקולים, מתבקשת כדי לתקן את היפוך המופע המתבצע ע"י קדם המגבר שלו.
אני עדיין סקפטי שמישהו יכול באופן עקבי להבחין בין "נכון" ו"שגוי" של המופע אפילו במבחן השוואתי A B, אך איני יכול לבטל ולהתעלם מכל העדויות שהובאו כאן על ידך ואף על ידי היצרן של המכשיר. אני אנסה לבצע השוואות בעצמי, אנסה לשמוע את ההבדלים ואנסה לקבוע האזנה באודיופריק.
כאן אפסיק "ללכלך" את הפורום ואמשיך לעיסוקי האפורים.
אתה נמר, המשך את עבודת הקודש של סקירות, כתבות, ודברים שיביאו לנו כייף. תודה, וחג שמח שוב!
אריה




No problelm and you are very welcome.
Sincerely,
Dan W.
President, ModWright Instruments Inc (MWI)
www.modwright.com
1.360.247.6688



--- On Thu, 10/16/08, אריה קרפף <ariekarp@walla.com> wrote:
From: אריה קרפף <ariekarp@walla.com>
Subject: Re: Re: Question about SWL 9.0SE
To: "Dan Wright" <modwright@yahoo.com>
Date: Thursday, October 16, 2008, 2:44 PM

Dan, thank you for your prompt and comprehensive reply.
I guessed that your preamp does invert phase since it uses a single tube stage, and I speculated that the manual suggests to invert the speakers polarity to make sure that if it is used with multi channel surround systems it will be in phase with the other channels.
Beats me, I never ever was able to distinguish a "correct" or "wrong" phased system. I'm still skeptical about the claim that people are able to distinguish between "correct" and "wrong" phased systems, i.e. they can tell the absolute phase.
During the recording stage, post processing, and mastering the source material might be reversed, not to mention all the signal processing and "abuses" it goes through during the mixing, etc. How can you be sure that the source materials’ absolute phase is correct?
All this sounds to me as Mambo Jambo.
However you say that you do hear a spatial difference and that there are people who are very sensitive that can consistently pinpoint the "correct" phase. I can not dismiss this claim. I will try to audition your preamp at Audiofreak in Israel in order to try to experience this phenomenon. Hope they will allow me, in spite the fact that I am not a potential buyer, at least not at this moment.
Again, I appreciate your attention and effort to answer me.
Very best regards,
Arie
P.S. If you come across any reference to this psychoacoustic phenomenon of people being sensitive to absolute phase, I’ll appreciate if you could send me a link, or webpage, or whatever.




<modwright@yahoo.com>
Re: Question about SWL 9.0SE

Hi Arie, the preamp that was presumably reviewed or mentioned, the SWL 9.0SE does invert absolute phase. Some people at least CLAIM to be very sensitive to this and can detect it immediately. I have to admit that in all but our high-est end system, it is not something that I am all that in tune with. However, I do hear some difference and a number of my customers do claim to hear a difference.
Obviously one channel out of phase with another results in simple frequency cancellations, etc. is a known fact. That is obviously not what is being discussed here.
I can't say that I would dismiss it as absolute quackery as I have heard SOME differences myself. The differences I hear are spacial - i.e. depth of field, etc., not metallic or tonal differences so much.
The human ear is a VERY sensitive instrument and as man has 'evolved' over the years (an pardon me but I not a secularist), as hunters and gatherers, the human ear served to sense predators, etc. as part of self protection and phase relates directly to directionality and distance. As such, admittedly without scientific proof, I am inclined to believe that the human ear can detect differences in absolute phase.
I also freely admit that I personally am not as sensitive to it as others, but I have heard others prove it to me consistently.
I hope that this answers your question.
Sincerely,
Dan W.
President, ModWright Instruments Inc (MWI)
www.modwright.com
1.360.247.6688


--- On Thu, 10/16/08, אריה קרפף <ariekarp@walla.com> wrote:
From: אריה קרפף <ariekarp@walla.com>
Subject: Question about SWL 9.0SE
To: modwright@yahoo.com
Date: Thursday, October 16, 2008, 6:27 AM
Dear Dan (or anyone of your team who will answer me),
Recently I read a review at DTOWN.CO.IL an Israely site which I guess will be "greek" for you:
http://www.dtown.co.il/index.php?news=562
where the reviewer states that your manual calls for reversing the polarity of the speakers when using your SWL 9.0SE preamp.
He states that it makes a big difference in the sound, and there is a significant impact on sound stage, details, dynamics, tonal balance, and reduced metalic character of the higher frequencies when speakers polarity is reversed. Being in the electrical engineering field, and as an audiophile myself, this statement bothers me as being out of the blue since it does not line up with what we knew until now about psychoacoustics, that absolute phase of a sound wave can not be evaluated by any human being (presumably animals too) and reversing phase of both stereo speakers will not make any difference in the perceived sound character.
Appreciate if you elaborate, and explain on this matter.
Very kind regards,
Arie Karpf (music lover)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אריה.

ציינתי קודם כל שההשפעה היא בבמה ותמונת הסטריאו. כאשר הבמה לא "טובה" זה משפיע על עוד פרמטרים מסביב כיוון שכאשר הבמה מסודרת וברורה כל הסאונד נשמע נכון ונעים יותר.

אני שמח שבדקת ושמח שקיבלת תשובות מהיצרן עצמו.

אתה אריה לא "מלכלך" את הפורום. היית סקפטי לגבי משהו וזה בסדר גמור. לא כולם חייבים להסכים איתי וזה לא התנאי לגלישת חברים כאן.

אני אשמח אם תמשיך לתת את חוות דעתך ולתרום מתבונתך לחברי הפורום.

לגבי העסקים האפורים. מה הכוונה?

לגבי השורה האחרונה. תודה ידידי כייף לשמוע.:)(ורד)
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
נמר, לא עסקים אלא עיסוקים, עסקים אפורים אני משאיר למשפחות ששם משפחתם מתחיל בא'...
בימי שישי עיסוקי האפורים בין היתר שאיבת שטיחים, שאיבת ספות וכורסאות, ניקיון שרותים ואמבטיות וסידורים כללים. לאחר מכן אני מתפנה קצת להנאות הקטנות הפשוטות של החיים...
שבת כייף!!!
אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
זו הייתה הכוונה ומשום מה יצא עסקים. {י' חמקנית}.

שבת כייף לכולנו.:D
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור