צלמי נוף מקצועיים בבעיה ?


עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
693
מעורבות
419
נקודות
63
 

natig

אוהב את התחום
הודעות
229
מעורבות
9
נקודות
18
לא קשור ישירות לכתבה
עמי- מזמן שאלתי את עצמי איך יכול להיות בסמארטפונים חיישן פיצקי ועדשה מצחיקה והתמונות נותנות בראש להרבה ציוד צילום רציני יותר.
הבנתי שזה נובע מיכולות חישוב ואלגוריתמים של עיבוד תמונה וניקויה (זאת אומרת שבמצלמהרגילה בסך הכל מה שהחיישן רואה זה מה שאתה מקבל ובסמארטפון מתקדם יש כוח מחשוב שמנתח ומתקן את התמונה איכשהו..)
ולכן זה ילך וישתפר עוד ועוד.
כבר היום הסמארטפונים המובילים נותנים תמונות ברמה מדהימה (אם כי רק בתנאי תאורה טובים יחסית) ובעזרת העיבוד הממוחשב שלהם התוצאה פשוט טובה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מי שמצלם כמו Google אכן נמצא בבעיה
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
עקרונות אסתטיים בסיסיים, היוצרים קומופזיציה "נכונה" בביטויים הקלסיים שלה, ניתנים לתכנות, מכיוון שניתן לבטא אותם באופן מתמטי (ע"ע סדרת פיבונאצ'י ויישומיה הגיאומטריים ו"הביטויים" שלהם גם בטבע).

כך שאין בעיה, עקרונית, לעשות זאת באמצעות אלגוריתם בתמונות מסוג מסוים, כמו צילומי הנוף הנ"ל. קומפוזיציה קלסית היא עניין כמעט "טכני", לא עניין של יצירתיות ייחודית.

עקרונית, אין גם בעיה להגדיר ומכאן לכמת מרכיבים נוספים העושים צילום לטוב יותר: תאורה, קונטרסט, חדות, רוויון צבעים, נושא מול רקע וכיו"ב. כל אלה מבטיחים צילום טוב ונכון - שום דבר לא מעבר. הקונץ הוא במה שנמצא מעבר.

עבור צלם שמכיר את הבסיס - כולל קומופזיציה, יחסים בין הנושא לרקע וכו' - ביצוע טוב הוא "תנאי הכרחי", וכך הוא מצלם. מה שצריך כדי ליצור את הקונץ הוא גם "תנאי מספיק" - וזה כבר סיפור אחר.

לגבי ההערה של natig על "חיישן פיצקי ועדשה מצחיקה והתמונות נותנות בראש להרבה ציוד צילום רציני יותר" - לא בדיוק נכון. פערי האיכות הטכניים בחדות, ברוויון צבעים ועוד כיו"ב הם ענקיים. צריך רק להיחשף(!) לביצועים הנ"ל. השוואה ברשת של שתי תמונות במשקל 300 קילובייט, לא בדיוק מספקת. אפילו לא קרוב.
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
693
מעורבות
419
נקודות
63
בסוף הכתבה [מעבר לפרסומות] יש 2 תגובות. התגובה של אמיר שווה קריאה לטעמי.
וכן, צלם טוב אמור לתת את הערך המוסף שמעלה את רף התמונה מעבר לעוד תמונה טכנית טובה.
אצלי התמונות ששוות צפייה מתחלקות באופן גס לתמונות שמותירות את אפקט הוואו... ולתמונות שגם פורטות [או רק] על הרגש [אחד או יותר מתוך קשת הרגשות]. דבר שתוכנה, כך אני חושב, לא תוכל לעשות.
לגבי הכתבה: קיימת גם גישה שאומרת שכמו שיהיו [כבר יש] מכוניות ללא נהג, כך בעתיד תהיינה מצלמות ותוכנות ללא צלם.
אני כמובן בעד האדם ולא רק "המכונה"
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בקשר למכוניות, המכונית היא מכונה. מכונה ש"תנהג את עצמה" תעשה מה שמכונית אמורה לעשות: להביא אנשים ממקום למקום. אין לזה קשר ל"אדם". מי שירצה ליהנות מנהיגה באופן מסוים, יוכל לעשות זאת - כמו המעבר מסוסים עם כרכרות, לסוסים כיום: ספורט ובילוי. אגב, אין עדיין מכונית אוטונומית ללא נהג באופן משמעותי. לקראת 2030 תהיה.
בכל אופן, כל התוכנות והחומרה הרלוונטית יהיו מעשה ידי אדם. וגם ההמשך: המקור ביצירת האדם.
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
693
מעורבות
419
נקודות
63
בנושא המרכזי אנחנו מסכימים כלומר יש ערך מוסף ייחודי לצלם טוב ותוכנה לא תוכל להחליפו.

לגבי המכונית נערכו כבר ניסיונות מוצלחים ברכבים אוטונומיים ולכך התכוונתי. [ברור שאפשר יהיה גם לנהוג במירוצים וכיו"ב בנפרד ע"י נהגים]
לגבי זה שלעולם בעתיד כל התוכנות והחומרה הרלוונטיות כדבריך יהיו מעשה ידי אדם בלבד - נראה לי לא מספיק מבוסס ואנחנו מכירים כל מיני קביעות לכאורה מוצקות שהופרכו עם השנים. [ ואני מעדיף לא להרחיב יותר בכך].
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יש הבדל בין ניסיונות שנעשו במכוניות אוטונמומיות, כולל מירוצים ועוד כמה, ובין מכונית אוטונומית מלאה בכביש הציבורי. אוטונומית מלאה (שלב 5) - ללא נהג בכלל בתוכה.
לגבי ההערה השנייה: הכוונה שהעקרונות הם מעשי ידי אדם. לא מדובר בבינה מלאכותית שתהיה אוטונומית בהמשך.
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
693
מעורבות
419
נקודות
63
אחרי שהסכמנו ומיצינו גם את זה,
אפשר לחזור לליבת העניין ולהעלות מדי פעם צילומים הממחישים את הערך המוסף של הצלם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור