פתאום אחרי כל הדיבורים על סטרימר ומחשב...


arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
עדיף להמיר לקבצי wave אחד לאחד מהמקור. זה נשמע הרבה יותר טוב מ flac.
כשמנגנים flac אל הדאק מתבצעת קודם המרה ל wave שגורמת לעבודה מאומצת של הספק
שמג׳טר. הסאונד בניגון - wave יותר מפוקס, יותר מלא ויותר פתוח.
נסה ותשמע
אין ויכוח,
הבעייה שב WAVE אין לך METADATA שמכיל את כל האינפורציה , תמונות וכו...
להבנתי יש כל מיני פורמטים משונים ש"סוחבים" איתם קבצי עזר נוספים שמכילים אינפורמציה
אשמח לשמוע אם יש פתרון פשוט לעניין (פורמט כמו WAV שכולל METADATA ללא עזרים)
 

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
לפני כמה ימים הייתי די במקרה בבית עם מערכת סופר יקרה של ניים.
הבעלים השמיע בהתחלה כמה קטעים עם סטרימר של ניים וזה נשמע לי על הפנים.
ביקשתי שישמיע מוזיקה עם תקליטור כי רציתי להבין עם המערכת דפוקה או שההאזנה לסטרימר בעייתית.
עם תקליטור, המערכת נשמעה ברמות טוב יותר. לא היה בכלל מקום להשוואה. איכות בינונית למדי עם סטרימר, איכות מעולה עם תקליטור.

אריה
מערכת ניים שלא מקבלת את המיקום הנכון של הרכיבים והכבילה תישמע לא טוב או מקסימום סביר, לפני כמה ימים בני היה מסכים איתך ,אך אחרי העדכון האחרון מניים לסטרימר נשמע גם לדעתו מעולה ומרשים וכמובן שפכנו סכומים הזויים על כבלי רשת ואינטרקונקט של קורד , סארום טי ומיוזיק , יקר אך שווה לאוהב מוזיקה.
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
אריה היי,
אני מאזין דרך supernait2 ו cd5i2. חשבתי לשדרג לנגן בכיר יותר, אולי לCDX2 - אבל מדובר במכשיר מאד יקר (20,000 שקלים...). מה דעתך על ליין מכשירי הCD של NAIM, האם השדרוג מורגש מאד ומהו המכשיר המומלץ שלהם לדעתך?
 

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
שלומה בה לי פורמט מת
פתאום בא לי קיר מלא דיסקים
אולי הגיל.
עוד קצת ואני מתדרדר לוניל
גם פורמט מת , איכותי עולה הרבה כסף ובוויניל איכותי ובלי לקמץ בזרוע ומחט תקבל תוצאה מעולה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מערכת ניים שלא מקבלת את המיקום הנכון של הרכיבים והכבילה תישמע לא טוב או מקסימום סביר, לפני כמה ימים בני היה מסכים איתך ,אך אחרי העדכון האחרון מניים לסטרימר נשמע גם לדעתו מעולה ומרשים וכמובן שפכנו סכומים הזויים על כבלי רשת ואינטרקונקט של קורד , סארום טי ומיוזיק , יקר אך שווה לאוהב מוזיקה.
והסטרימר נשמע טוב יותר מנגן התקליטורים?

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה היי,
אני מאזין דרך supernait2 ו cd5i2. חשבתי לשדרג לנגן בכיר יותר, אולי לCDX2 - אבל מדובר במכשיר מאד יקר (20,000 שקלים...). מה דעתך על ליין מכשירי הCD של NAIM, האם השדרוג מורגש מאד ומהו המכשיר המומלץ שלהם לדעתך?

לא היה לי נגן פשוט יותר מה cdi.

קח לבדיקה cdx, זה הנגן שאני משתמש בו כבר הרבה שנים, ותוכל לקבל תמונה מצויינת אם כדאי לשדרג ל cdx2.
יתכן שתסתפק גם ב cdx שהוא בטח מכשיר זול היום.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
יש לי תקליט בהוצאה חדשה שלא ממש השקיעו באיכות שלו, נראה שפשוט רצו לרכב על גל הוניל שיש כעת והוציאו תקליט חדש.

אותו תקליט נשמע ממש לא מוצלח ובאופן מפתיע קטעים שנמצאים בתקליט הזה נשמעים טוב יותר אצלי דרך TIDAL - מה זה אומר שיש לי מחשב משנגן טוב יותר ממערכת האנלוגית שעולה הרבה הרבה יותר? ממש לא, אבל ממש לא.

להסיר ספק תקליטים טובים - כולל ישנים שהוקלטו טוב (לא מעולה, מספיק טוב), נשמעים הרבה יותר טוב באנלוגי אצלי.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מערכת ניים שלא מקבלת את המיקום הנכון של הרכיבים והכבילה תישמע לא טוב או מקסימום סביר, לפני כמה ימים בני היה מסכים איתך ,אך אחרי העדכון האחרון מניים לסטרימר נשמע גם לדעתו מעולה ומרשים וכמובן שפכנו סכומים הזויים על כבלי רשת ואינטרקונקט של קורד , סארום טי ומיוזיק , יקר אך שווה לאוהב מוזיקה.
יצאתי אידיוט.

שנים לא שמעתי מערכות ופתאום תוך כמה ימים שמעתי שתיים.

היום שמעתי סטרימר נובה של ניים שהוא כולל מגבר- נשמע מעולה.
כמו שאולי כבר נאמר פה חשוב מה המקור שבו משתמשים עם הסטרימר, היום שמעתי קטעים מתידל באיכות מעולה.

אני אוכל את הכובע וחוזר בי מההשמצה על הסטרימר.

מזל שסטרימר לא יכול להגיש דיבה.

אריה
 

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
והסטרימר נשמע טוב יותר מנגן התקליטורים?

אריה
לא, שונה ,שני נימופילים שהיו באחרונה אצלי לכל אחד היה העדפה שונה ,אבל לא היו חילוקי דעות שהלין הבינוני וראש זיקס פרימיום היה הכוכב, אבל במוזיקה מורכבת כמו שוסטקוביץ , ואגנר ,ברוקנר יש יותר קסם לקומפאקט ,רק במידה ומוסיפים ספק שני לסטרימר אפשר לוותר על הקומפאקט. מבחינתי ,הבן לא בדעה אחת איתי.
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
אין ויכוח,
הבעייה שב WAVE אין לך METADATA שמכיל את כל האינפורציה , תמונות וכו...
להבנתי יש כל מיני פורמטים משונים ש"סוחבים" איתם קבצי עזר נוספים שמכילים אינפורמציה
אשמח לשמוע אם יש פתרון פשוט לעניין (פורמט כמו WAV שכולל METADATA ללא עזרים)
לי אין שום בעיה עם טאגים ותמונות בקבצי wave. כמעט כל אפליקציה שמכבדת את עצמה היום יודעת לקרוא metadata דרך ID3v2
סתם לדוגמה, אני משתמש בתוכנת עריכה - mp3tag לתיקון טאגים ואחר כך מנגן אותם בכל נגן ומקבל את כל האינפורמציה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
גם פורמט מת , איכותי עולה הרבה כסף ובוויניל איכותי ובלי לקמץ בזרוע ומחט תקבל תוצאה מעולה
ווניל איחותי זה כבר ליגה אחרת של מחירים ! מחוץ לתווח שלי לצערי
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
האמת צחי,מבין אותך.
לפעמים המדיה הדיגיטלית מרגישה לא מוחשית,קצת מרוחקת,פחות מגע פיזי של אריזות ופעולות.
כל השיחות על פטיפונים ודברים מסתובבים,כנראה קצת מסובבים את הראש....ואנחנו מחפשים קצת לחזור למקורות,להיכן שהכול התחיל.

מצד שני,עם כל הכבוד “למפלצות התהילה, וספינות הדגל״ של פעם,אני חושב ש cd מודרני,ישמע טוב יותר.
יכול להיות ששווה לבדוק ear אקיוט,מכשיר מעולה,מניסיון,וגם מאפשר התחברות כממיר.
אולי לא שוקל 30 ק”ג,אבל לא בטוח שצריך.

מצד שני צחי,סטרימר טוב,שמחובר לממיר טוב-יעשה לך רק טוב.(לעיתים 2 הפונקציות ביחד).
קשה לי לוותר על נוחות,במיוחד שלא מרגיש שהתפשרתי.
הדיסקים אצלי מיותמים,ויש לא מעט,משמשים לדקורציה.

לעיתים ,מרגיש שיש לאנשים נטיה להצמיד תיאורים כאלו ואחרים לכל מקור באשר הוא.
באופן אישי,יצא לי לשמוע מספר לא מבוטל של סטים,מבוססים מקור כזה או אחר,ולדעתי,לא היה מאפיין לתוצאה שהתקבלה בשל אותו מקור.
ישנם כל כך הרבה פקטורים שמשפיעים על התוצאה,שלאפיין אותה מראש יהייה לא רציני.

חוץ מזה צחי,שים קצת להיטי שנות השמונים בלופ,להשקיט את הכמיהה לרטרו,והכול יעבור.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
לי אין שום בעיה עם טאגים ותמונות בקבצי wave. כמעט כל אפליקציה שמכבדת את עצמה היום יודעת לקרוא metadata דרך ID3v2
סתם לדוגמה, אני משתמש בתוכנת עריכה - mp3tag לתיקון טאגים ואחר כך מנגן אותם בכל נגן ומקבל את כל האינפורמציה.
אני גם משתמש ב mp3tag ו ID3v2, ניסיתי להכניס נתונים ל WAV ולא הצלחתי , לאחר בירור קצר בגוגל התברר לי שיש לי גירסה ישנה (2.75) מלפני שנתיים והתמיכה ב WAV מגירסה 2.76 ,עדכנתי לגירסה האחרונה (2.87a ) , ואכן יכולתי להוסיף ל WAV metadata
באמת לא הבנתי איך בסטרימר שלי שאני דוגם פטיפון ל WAV (ב 192 קילו) הוא נתן לי להוסיף METADATA , הינחתי הנחה שגויה שיש לו קובץ נילווה או משהו בסגנון :)
תודה על העדכון !
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
מדהים בעיני איך כל מהנדסי האלקטרוניקה והאקוסטיקה טרם מצאו דרך לשחזר באופן הרמטי (בכל הנוגע ליכולת האבחנה של האוזן והמוח האנושי) מידע ששמור על תקליט (קל וחומר לגבי דיסק דיגיטלי).
זה פשוט בלתי נתפש עבורי.
רק לי זה נראה שמהנדסים בתחומים אחרים הצליחו לפתור בעיות מורכבות בהרבה?
או שאולי אני לא מבין את הסיבוכיות?
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
מדהים בעיני איך כל מהנדסי האלקטרוניקה והאקוסטיקה טרם מצאו דרך לשחזר באופן הרמטי (בכל הנוגע ליכולת האבחנה של האוזן והמוח האנושי) מידע ששמור על תקליט (קל וחומר לגבי דיסק דיגיטלי).
זה פשוט בלתי נתפש עבורי.
רק לי זה נראה שמהנדסים בתחומים אחרים הצליחו לפתור בעיות מורכבות בהרבה?
או שאולי אני לא מבין את הסיבוכיות?
מצאו גם מצאו, להלן הדרכים:
1. דגימה בתדר גבוהה (למשל 192 קילו 24 או 32 ביט)
2. פורמטים אחרים בדגימה בתדר גבוה (DSD סיגמא דלתא)
3. פורמטים של מאסטרים למיניהם (MQA וכו)
4. דרך יקרה ולא פופולרית - סריקת וניל במצלמה HI RES מיוחדת (או ליזר) וניגון אנאלוגי של המידע (המידע מאוחסן דיגיטלית)
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
מצאו גם מצאו, להלן הדרכים:
1. דגימה בתדר גבוהה (למשל 192 קילו 24 או 32 ביט)
2. פורמטים אחרים בדגימה בתדר גבוה (DSD סיגמא דלתא)
3. פורמטים של מאסטרים למיניהם (MQA וכו)
4. דרך יקרה ולא פופוללרית - סריקת וניל במצלמה HI RES מיוחדת (או ליזר) וניגון אנאלוגי של המידע (המידע מאוחסן דיגיטלית)
תודה.
זה יישור קו חשוב (בעיני).
בימינו אפשר למפות פני שטח ברמה אטומית.
תוסיף לזה ששטח איחסון מידע פר דולר הולך ועולה, כמו גם קצב פיענוח, נוחות ונגישות השימוש במידע שנמצא בענן, תשדורת אלחוטית, ככה שרציונאלית אמור להגיע שלב בו ישמעו טוב במדיה דיגיטלית , לפחות כמו במדיה אנלוגית. כזכור תקליטים מקבלים אבק ושריטות.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
מדהים בעיני איך כל מהנדסי האלקטרוניקה והאקוסטיקה טרם מצאו דרך לשחזר באופן הרמטי (בכל הנוגע ליכולת האבחנה של האוזן והמוח האנושי) מידע ששמור על תקליט (קל וחומר לגבי דיסק דיגיטלי).
זה פשוט בלתי נתפש עבורי.
רק לי זה נראה שמהנדסים בתחומים אחרים הצליחו לפתור בעיות מורכבות בהרבה?
או שאולי אני לא מבין את הסיבוכיות?
ברמת השימוש היום יומית זה לא מעניין אף אחד.
ברמת האודיופיל זה סיפור אחר.
מידע מוזיקלי הוא עמוס מאוד : תחשוב שנגיד 3 קילו הרץ זה 3000 פעם בשניה גל קול שעולה ויורד כל עליה וירידה נדרמת מס פעמים לא יודע כמה ובסוף כל שנית צליל הופכת לאלפים של אפס ואחדים שהם פולס חשמלי קטנטן. שעובר לממיר ועובר המרה לאנלוג .
כמות המשתנים שיכולים להשפיע על האפס ואחדים היא ענקית מדיוק הקלוק נקיון החשמל יציבות החשמל דיוק הרכיבים האחרים קבלים נגדים ותופעות סבבתיות. כל אילו יכולים לגרום לאפס להפוך לאחד והפוך.
גם הממיר עצמו הוא לא אבסולוטי לראיה סוגי שבבי ממירים שמיצרים פלט שונה.......
בקיצור לא הליכה בפארק
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
מדהים בעיני איך כל מהנדסי האלקטרוניקה והאקוסטיקה טרם מצאו דרך לשחזר באופן הרמטי (בכל הנוגע ליכולת האבחנה של האוזן והמוח האנושי) מידע ששמור על תקליט (קל וחומר לגבי דיסק דיגיטלי).
זה פשוט בלתי נתפש עבורי.
רק לי זה נראה שמהנדסים בתחומים אחרים הצליחו לפתור בעיות מורכבות בהרבה?
או שאולי אני לא מבין את הסיבוכיות?

לא פותרים , פשוט מתרגלים...
ובהשוואה לתחום הרכב, אין כיום כמעט אף רכב עם הגה כח מוגבר חשמלית שנותן את התחושה והתקשורת שהיו לאלו שהוגברו הידראולית במכוניות הטובות משנות ה90 וה2000....
יותר דיוק ופחות תקשורת ותחושה- זה הסיפור גם באודיו :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור