פסיכולוגיה של המוזיקה


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
קליפ, בשביל לקבל תשובה לשאלה שלך ל"למה הם נשמעים שונה", תצטרך ללכת ליצרני הכבלים. הציפייה שלך לקבל תשובה משוכני הפורום היא לא ריאלית.

לגבי מבחן עיוור יש מאה סיבות שהוא לא שיטה נכונה, הלחץ הוא אחת מהן. המיומנות היא אחרת. רוצה שנמנה עוד? לדעתי זה חסר משמעות.
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
גם לי נמאס, הכל טחון ולעוס ומועלה-גירה עד להקאה למעט מסמך המדידות של נורדוסט ושות'.

עמיר

פעם בשנה זה חייב לעלות.
והנה בשלהי שנת 2017 זה כמעט מאחורינו
להתראות בשנה הבאה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אענה לך...

שקוף, זה.. שאתה יודע רק חצי עבודה.

ואתה יודע מה הדעה על אלו שיודעים רק חצי העבודה..
אני בטוח שלא תרצה לעבור ניתוח אצל רופא כזה.
במקום לענות עניינית לשאלתי אתה תוקף אותי אישית - זה דרך חיים אצלך?
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
קליפ, בשביל לקבל תשובה לשאלה שלך ל"למה הם נשמעים שונה".....
לגבי מבחן עיוור יש מאה סיבות שהוא לא שיטה נכונה, הלחץ הוא אחת מהן. המיומנות היא אחרת. רוצה שנמנה עוד? לדעתי זה חסר משמעות.
לא מעניין למה הם נשמעים שונה , מעניין אם הם באמת נשמעים שונה. מהות, מהות.
נטרלנו את רכיב הלחץ מוקדם יותר . התייחסנו לצורך במיומנות ופסלנו אותו. אני אשמח לקבל עוד סיבות, יש לי ניסיון טוב בהפרכה של טענות לא מבוססות מהפורום המקביל. אני מוכן לשקול, לקבל כל טענה עניינית , ולתת מענה נגדי במידה ויש מקום לכך . אני גם מוכן להודות בטעויות במידה ואני עושה כאלה . אבל אם באים מראש ממקום של פסילה אוטומטית , שרירותית , מבוססת אמונות שווא ופוזיציות אישיות , אני מרגיש קצת כמו דון קישוט . אתה ועמיר הם בין הבודדים שהשגותיהם שוות התייחסות כאן , מבלי להרגיש כמו כבאי שריפות , ועל העדות יבואו כל שאר המשתתפים בשולי הדיון עם האנרגיות "החיוביות" שלהם.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
נטרלנו את רכיב הלחץ מוקדם יותר . התייחסנו לצורך במיומנות ופסלנו אותו
לדעתך, רכיב הלחץ והצורך במיומנות נוטרלו ונפסלו.
לדעתי, בכלל לא.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מעולם לא טענתי שאין הבדלים , ואני בטוח שגם רוברט לא טוען כך . ברור שיש הבדלים . נא הפנימו את ההכרה הזו . יש הבדלים בין כבל אקטיבי לפסיבי , בין מקורי לכבל היי אנד ובין כבלי רמקולים.

אני לא נסוג משום עמדה. אני טוען שיש מקרים בהם אין הבדל , ואני דבק בעמדתי זו.

לא מעניין למה הם נשמעים שונה , מעניין אם הם באמת נשמעים שונה. מהות, מהות.
נטרלנו את רכיב הלחץ מוקדם יותר . התייחסנו לצורך במיומנות ופסלנו אותו. אני אשמח לקבל עוד סיבות, יש לי ניסיון טוב בהפרכה של טענות לא מבוססות מהפורום המקביל.

לא מבין, לדעתך יש או אין הבדל?

אתה כותב פוסטים ארוכים, האם אתה יכול לפתוח פוסט במילים "לדעתי יש/אין בין כבלים הבדלים שניתן להבחין בהם בשמיעה"?

אריה
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
לדעתך, רכיב הלחץ והצורך במיומנות נוטרלו ונפסלו.
לדעתי, בכלל לא.

עמיר
נמשיך מהמקום בו הפסקנו לפני ששלחת אותי למסמך של נורדוסט .
אמרת :" דעתי היא שנדרש להכשיר אותו להבחין בהבדלים...".

הגבתי:" בסדר , אני מקבל . נניח ואנו שואלים אותו , מבלי שיידע מה מנגן , אם הוא מבחין בניואנס מסוים , שטועני ההבדלים בטוחים שאינו מתקיים בכבל השני . עניין טכני פשוט לביצוע , אני בטוח.
רק קח בחשבון שאני עושה הבדלה בין "וידוא יכולת" לבין "הכשרה" , שכן האחרונה בעצם חותרת תחת כל הרעיון להביא אדם נטול הטיות ולחצים , שזה כשל מובנה בשיטה שלך שלא לקחת בחשבון כנראה."

כלומר . אפשר לפתור את בעית הלחץ , לדבריך יש רק צורך בהכשרה . אז עניין הלחץ מאחורינו, כי הבאתי שיטה לבדוק את כשירות הנבחן להבחין בהבדל .

שים לב , כל דרך אחרת מן הסתם תחתור תחת המטרה המקורית של נטרול הלחץ , כי אם אתה "מאמן" או "מכשיר" אדם להבחין בהבדלים , אתה יוצר אצלו ציפיה מוקדמת , וזה פשוט נוגד את המטרה המקורית להביא אדם נייטרלי. אתה מוזמן לשתף בהשגותיך/תובנותיך.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
לא מבין, לדעתך יש או אין הבדל?
אתה כותב פוסטים ארוכים, האם אתה יכול לפתוח פוסט במילים "לדעתי יש/אין בין כבלים הבדלים שניתן להבחין בהם בשמיעה"?
אריה

לדעתי יש במקרים מסוימים בין כבלים: הבדלים שמיעים , הבדלים לא שמיעים , וחוסר בקיום הבדלים .
אני מקווה שאתה מספיק לקרוא הכל .
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
סבבה. אם אתה חושב שיש מקרים בהם יש הבדלים שניתן להבחין בהם, אז על מה בעצם הויכוח?

אריה
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מישהו יכול להסביר לי איך קשורה האנקדוטה שסיפר הרגע יב7 ? כשלתי בנסיון ליצור התאמה. בכל מקרה התפזרת קצת שוב אז אמקד אותך . אתה יוצר זהות בין "שקוף" לבין "זהה" , כאשר בפועל מידת השקיפות של כבל כלל לא מעניינת אותנו . אני רוצה לדעת מה ההבדל בין כבלים זהים , לא שקופים . מצידי שיקטמו קצוות וידגישו נמוכים , לא מעניין אותי, העיקר שהאפקט יהיה זהה בין שניהם . הרעיון כאן הוא לקחת 2 כבלים כאלה , גם לא משנה המחיר והמיתוג , ולהשוות ביניהם בניסיון להבין למה ניתן לייחס את ההבדל השמיע המדווח . זה בתיאוריה. הלכה למעשה, כפי שהיטיב לתאר עמיר , כבלים ברובם נמדדים שונה וזה מובן לאור העובדה שהם מיוצרים מחומרים ובשיטות שונים , אבל אנחנו נתמקד בהבדלים מדידים בטווח השמע. אני בטוח שרוברט יכול לבצע מדידה כזו.

אתה מתעקש לעסוק בתאוריה מופשטת אך באודיו וכבלים אתה לא ממש מבין.

אני ממוקד אך ורק בפרקטיקה.

להבנתי השקיפות של הכבל מסמלת את פסגת השאיפה. ובניגוד לך לא מעניין אותי איך זה נמדד, מעניינת אותי התוצאה שבה אני מתקרב יותר לאירוע המוקלט, המוחשיות , להיות שם.

לחקור מהיכן צומחות הרגליים.. או מהיכן משתין הדג, אינה מטרתי בתור חובב מוסיקה ואודיו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
נמשיך מהמקום בו הפסקנו לפני ששלחת אותי למסמך של נורדוסט .
אמרת :" דעתי היא שנדרש להכשיר אותו להבחין בהבדלים...".

הגבתי:" בסדר , אני מקבל . נניח ואנו שואלים אותו , מבלי שיידע מה מנגן , אם הוא מבחין בניואנס מסוים , שטועני ההבדלים בטוחים שאינו מתקיים בכבל השני . עניין טכני פשוט לביצוע , אני בטוח.
רק קח בחשבון שאני עושה הבדלה בין "וידוא יכולת" לבין "הכשרה" , שכן האחרונה בעצם חותרת תחת כל הרעיון להביא אדם נטול הטיות ולחצים , שזה כשל מובנה בשיטה שלך שלא לקחת בחשבון כנראה."

כלומר . אפשר לפתור את בעית הלחץ , לדבריך יש רק צורך בהכשרה . אז עניין הלחץ מאחורינו, כי הבאתי שיטה לבדוק את כשירות הנבחן להבחין בהבדל .

שים לב , כל דרך אחרת מן הסתם תחתור תחת המטרה המקורית של נטרול הלחץ , כי אם אתה "מאמן" או "מכשיר" אדם להבחין בהבדלים , אתה יוצר אצלו ציפיה מוקדמת , וזה פשוט נוגד את המטרה המקורית להביא אדם נייטרלי. אתה מוזמן לשתף בהשגותיך/תובנותיך.
זה לא עובד בצורה הזו.

לא כל אחד ננעל על אותם הבדלים בין שני כבלים נתונים. בד"כ אנשים שונים משתמשים בקטעים שונים של מוסיקה, ואפילו באותו קטע הם שמים לב לדברים אחרים. אחד שם לב להבדל בגודל הבמה, והאחר לא רגיש לעניין הבמה, אבל שומע נקישת מצילתיים ברורה יותר ברורה בכבל השני בנקודה אחרת בקטע.

כך שאפילו שני "טועני הבדלים" לאו דווקא יתחברו/יסכימו לאותן נקודות.

על אחת כמה וכמה אם "טוען הבדלים" ינסה להעביר את התרשמותו לצד ג' שמנסה ללמוד את הנושא, הוא לאו דווקא יתחבר לזה, אם כי ייתכן שכן יתחבר לנקודה אחרת, או בכלל לא לקטע המוסיקאלי הזה אלא רק לקטע אחר.

וכל זה לא פותר ולא מתחיל להתייחס לעניין הלחץ, שהוא כאמור פונקצייה של ההשקעה הרגשית בנושא, ולא רק. ראה פוסטים קודמים.

ולא מדובר ב"וידוא יכולת" אלא ב"פיתוח יכולת", שלא בהכרח קיימת מראש אלא נרכשת אחרי ש"תופסים את העניין".

נראה לי שאין לך הרבה ניסיון בהשוואת כבלים. האם אני טועה? :)

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
במקום לענות עניינית לשאלתי אתה תוקף אותי אישית - זה דרך חיים אצלך?

תראה רוברט.
למרות כל ההסברים של רבים וטובים כאן בפורום, אתה מתעקש שלא לפתח תובנות, ונשאר תקוע באותה קונספציה.
שמציעים לך לבחון את העניין במערכת STATE OF THE ART אתה מתחמק, וממשיך לטחון את המוח באותה התקיעות וצרות המוח של כמה נתונים שלא ממש עושים שכל, ומצפה ממני להגיב על זה כאילו שלא קלטתי שאתה חושב אותי לפינוקיו.
יש באינטרנט הרבה יותר חומר בנושא כבלי אודיו ממה שהצגת כאן, ואני לא מתכוון לשבת ולהסביר לך דברים תיאורטיים שאני יודע עליהם רק דרך קריאה, למרות שאני יודע עליהם המון מנסיון מעשי מנסיונות על הציוד שלי...
קח לך את הזמן ושב תקרא על זה בעצמך.
 
נערך לאחרונה ב:

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
סבבה. אם אתה חושב שיש מקרים בהם יש הבדלים שניתן להבחין בהם, אז על מה בעצם הויכוח?
אריה

אני חושב שיש גם מקרים בהם אין הבדלים.

אתה מתעקש לעסוק בתאוריה מופשטת אך באודיו וכבלים אתה לא ממש מבין. אני ממוקד אך ורק בפרקטיקה.
להבנתי השקיפות של הכבל מסמלת את פסגת השאיפה. ובניגוד לך לא מעניין אותי איך זה נמדד, מעניינת אותי התוצאה שבה אני מתקרב יותר לאירוע המוקלט, המוחשיות , להיות שם.
לחקור מהיכן צומחות הרגליים.. או מהיכן משתין הדג, אינה מטרתי בתור חובב מוסיקה ואודיו.

אתה שוב עושה אבחנה בין פרקטיקה לבין אודין וכבלים , כאילו תחום האודיו שיך לעולם הפנטזיה ואינו מעוגן במציאות ברת מדידה. העניין שלך בהתקרבות למוחשיות כלשונך , עולה בעצם גם בקנה אחד עם הצורך לוודא שהכבל נמדד שקוף...רק שאתה בוחר להתעלם . ואתה גם לא חייב לחקור , זה אנחנו שמעוניינים לדעת.

זה לא עובד בצורה הזו.

לא כל אחד ננעל על אותם הבדלים בין שני כבלים נתונים. בד"כ אנשים שונים משתמשים בקטעים שונים של מוסיקה, ואפילו באותו קטע הם שמים לב לדברים אחרים. אחד שם לב להבדל בגודל הבמה, והאחר לא רגיש לעניין הבמה, אבל שומע נקישת מצילתיים ברורה יותר ברורה בכבל השני.
כך שאפילו שני "טועני הבדלים" לאו דווקא יתחברו/יסכימו לאותן נקודות.
על אחת כמה וכמה אם "טוען הבדלים" ינסה להעביר את התרשמותו לצד ג' שמנסה ללמוד את הנושא, הוא לאו דווקא יתחבר לזה, אם כי ייתכן שכן יתחבר לנקודה אחרת, או בכלל לא לקטע המוסיקאלי הזה אלא רק לקטע אחר.
וכל זה לא פותר ולא מתחיל להתייחס לעניין הלחץ, שהוא כאמור פונקצייה של ההשקעה הרגשית בנושא, ולא רק. ראה פוסטים קודמים.
ולא מדובר ב"וידוא יכולת" אלא ב"פיתוח יכולת", שלא בהכרח קיימת מראש אלא נרכשת אחרי ש"תופסים את העניין".
נראה לי שאין לך הרבה ניסיון בהשוואת כבלים. האם אני טועה? :)
עמיר

נו אז מה , מבוי סתום ? בכך אתה מסכם את העניין וחורץ את דין המבחן , יחד עם הנסיון להבין מה קורה ולמה זה קורה? בכדי לצלוח את המבחן , צריך מישהו מיומן . אם הוא מיומן , בהכרח נוצר לחץ . כדי לנטרל את הלחץ , צריך מישהו נייטרלי , כזה שלא יפחד לגלות שהוא מדמיין . נייטרלי מצריך שוב הכשרה , שמביאה למיומנות , שמביאה בתורה ללחץ שוב . מעגל קסמים.

אבל יש דרך אחרת להסתכל על העניין . הטענה בדבר צורך בהכשרה , מיומנות נרכשת , טומנת בחובה כשל בסיסי , אינהרנטי לדרך הביצוע.
כיצד אתה מציע להכשיר מישהו ? בעצם , למה הכשרה דרושה? האם כשאני מגיע לחנות ומבקש לקנות כבל , אני צריך להתאמן כדי לשמוע הבדל? אני לא אמור לחוש בהבדל מיד ? איך אני אמור לשמוע את ההבדל ? איך אתה מציע לאמן מישהו לשמוע? מה, אתה אומר לו שהוא צריך לשמוע משהו מסוים? זו הטיה . הוא אמור לשמוע לבד? אם הוא לא שומע בהתחלה , איך הוא ישמע בהמשך? ישכנע את עצמו? זו הטיה.
"תופסים את העניין". בחייאת עמיר . אם אתה יודע מה מנגן אתה מפתח הטיה. ואתה יודע איך בודקים שזה לא ככה.
איך נראה לך שאפשר להכשיר , או לבדוק כשירות של אדם מבלי לפגוע בנייטרליות שלו?

"נראה לי שאין לך הרבה ניסיון בהשוואת כבלים. האם אני טועה?" אד הומינם.....
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
תראה רוברט.
למרות כל ההסברים של רבים וטובים כאן בפורום, אתה מתעקש שלא לפתח תובנות, ונשאר תקוע באותה קונספציה.
שמציעים לך לבחון את העניין במערכת STATE OF THE ART אתה מתחמק, וממשיך לטחון את המוח באותה התקיעות וצרות המוח של כמה נתונים שלא ממש עושים שכל, ומצפה ממני להגיב על זה כאילו שאני לא מבין שאתה חושב שאני פינוקיו.
יש באינטרנט הרבה יותר חומר בנושא כבלי אודיו ממה שהצגת כאן, ואני לא מתכוון לשבת ולהסביר לך דברים תיאורטיים שאני יודע עליהם רק דרך קריאה, למרות שאני יודע עליהם המון מנסיון מעשי מנסיונות על הציוד שלי...
קח לך את הזמן ושב תקרא על זה בעצמך.

אני מסתכל על הדברים אחרת , אני רואה תקיעות של רוב אנשי הפורום לעשות את המבחן היחיד שיכול לקבוע בצורה אובייקטיבית את האמת - ואני מציע לסיים כאן את הסאגה ביננו
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
רגע, עמיר טוען שצריך אדם מיומן מצד אחד , אך נטול זיקה מצד שני לצורך מבחן אידיאלי . האם יש לך רעיון איך זה קורה, כי אני רואה פה סתירה? האם גם אתה מסכים שצריך אדם מיומן ?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
קליפ99, ראשית כולם מסכימים שיש מקרים בהם אין הבדלים בין כבלים ואם אתה מסכים שיש מקרים בהם יש הבדלים, אז אין על מה להתווכח כי זה מוסכם על כולם.

לגבי המחשבה שלך שאם משהו "שמיע" אז כולם שומעים אותו, אתה טועה ובגדול. העניין הוא לא ביכולת השמיעה אלא ביכולת ההבחנה. יש הבדל ביכולת ההבחנה של אנשים והפסיכולוגיה מכירה במספר טיפוסים שיכולות ההבחנה שלהם שונות זה מזה.
אם נמר שומע הבדלים בין כבלים ומישהו אחר לא שומע, ואנחנו מדברים על אותם מקרים שבהם גם אתה חושב שיש הבדל, אז יכולת ההבחנה של נמר שונה מיכולת ההבחנה של האדם שלא שומע את ההבדל.
אני אומר יכולת הבחנה ש ו נ ה. לא טובה יותר, לא טובה פחות, פשוט שונה.
מבחינת השמיעה, יכול להיות שבבדיקת שמיעה, זה שלא מבחין בהבדל, אולי שומע אפילו טוב יותר מנמר.

אם שני אנשים עומדים מול ציור ואחד מתפעל ממנו והשני אומר שזה סתם קשקוש, צבע מרוח על בד, הרי לא תחשוב שהראייה של הטיפוס השני גרועה מהראייה של הטיפוס הראשון.

אריה
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
אריה , אני משתגע ממך כבר ...

"יש מקרים " זה לא "כל המקרים" . אני לא מדבר על מקרים ש"יש" , אלא ש"אין" , וזה לא מוסכם על כולם .
תן לי ציטוט מדבריי ממנו משתמע שאמרתי במדויק , או שמשתמע , שכולם שומעים משהו שמיע. אני אומר את ההיפך , שיש מקרים שאין משהו כזה ויש (לא כולם!) השומעים בכל זאת .גם אין מחלוקת שאנשים שונים חווים בצורה שונה , בין אם מדובר ביכולות חישה שונות או תפיסה/טעם שונים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
נו אז מה , מבוי סתום ? בכך אתה מסכם את העניין וחורץ את דין המבחן , יחד עם הנסיון להבין מה קורה ולמה זה קורה? בכדי לצלוח את המבחן , צריך מישהו מיומן . אם הוא מיומן , בהכרח נוצר לחץ . כדי לנטרל את הלחץ , צריך מישהו נייטרלי , כזה שלא יפחד לגלות שהוא מדמיין . נייטרלי מצריך שוב הכשרה , שמביאה למיומנות , שמביאה בתורה ללחץ שוב . מעגל קסמים.
אני מצטער אם המציאות מסובכת מדי ואם נוצרים קשיים להוכיח נקודות שרוצים להוכיח.


אבל יש דרך אחרת להסתכל על העניין . הטענה בדבר צורך בהכשרה , מיומנות נרכשת , טומנת בחובה כשל בסיסי , אינהרנטי לדרך הביצוע.
כיצד אתה מציע להכשיר מישהו ? בעצם , למה הכשרה דרושה? האם כשאני מגיע לחנות ומבקש לקנות כבל , אני צריך להתאמן כדי לשמוע הבדל? אני לא אמור לחוש בהבדל מיד ? איך אני אמור לשמוע את ההבדל ? איך אתה מציע לאמן מישהו לשמוע? מה, אתה אומר לו שהוא צריך לשמוע משהו מסוים? זו הטיה . הוא אמור לשמוע לבד? אם הוא לא שומע בהתחלה , איך הוא ישמע בהמשך? ישכנע את עצמו? זו הטיה.
אם שמת לב, וכנראה שלא, אף אחד לא ממליץ ללכת לחנות וסתם לרכוש כבל, אלא מציעים לך לקחת כבלים הבייתה ולבדוק האם יש הבדל וכמה הוא משמעותי עבורך אצלך במערכת, מה שלוקח זמן ואימון מינימאלי.

בהתחלה אפשר להגיד למתאמן למה להקשיב, שזה לא במבחן אלא במסגרת הלימוד, ולכן אין לקרוא לזה "הטייה".
אחר כך או שהוא יתחבר לטכניקה ויהייה מסוגל למצוא הבדלים בעצמו, או שלא, או שבין הכבלים שהוא בודק אין הבדל, מבחינתו או בכלל, או שהקטע המוסיקאלי שמשתמשים בו לא מדגיש את ההבדלים.


וזה המפלט של האודיופילים . הבדל קיים , אבל צריך "להתאמן" לשמוע . נו באמת. או ששומעים או שלא , כל דבר אחר זה פיתוח הטיה . כמו שאמרתי , מוצאים פראייר , נותנים לו 100 שקל ושואלים אם הוא שומע הבדל . אם הוא שומע ממשיכים איתו לסשן בחינה כדי לבסס הדירות , אם הוא לא שומע אז כנראה שאין הבדל או שצריך למצוא מישהו עם אוזן חדה יותר.
לא נתון בשום מקרה שההבדל קיים -- לא בין כל שני כבלים ובכל קטע מוסיקאלי קיים הבדל שאדם נתון יכול למצוא אותו, גם אם הוא מאומן בזה.

עם הפראיירים זו שיטה לא יעילה, אבל ברגע שגילית פראייר אחד שכן מזהה הבדלים בצורה מובהקת-סטטיסטית, נגמר הסיפור.

הבעייה היא שאתה עלול להתייאש לפני שמצאת מישהו מיומן עם קטע מוסיקאלי שהוא יודע מה לחפש בו ולהגיד שאם בדקת 100 זה מספיק, מה שלא בהכרח נכון, כי אחוז האנשים המיומנים בזה קטן בהרבה מ-1% מהאוכלוסייה. ואם בחרת קטע מוסיקאלי שלא מדגיש את ההבדלים, גם המיומנים לא ימצאו הבדלים.

מצטער שזה לא יותר פשוט.

"נראה לי שאין לך הרבה ניסיון בהשוואת כבלים. האם אני טועה?" אד הומינם...
בכלל לא. על פי התנסחויותיך פשוט נראה לי שאתה לא מכיר את הפראקטיקה של איך הדברים האלה עובדים, ומסתכל על זה לגמרי מבחוץ.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,224
מעורבות
2,742
נקודות
113
אריה , אני משתגע ממך כבר ...

"יש מקרים " זה לא "כל המקרים" . אני לא מדבר על מקרים ש"יש" , אלא ש"אין" , וזה לא מוסכם על כולם .
תן לי ציטוט מדבריי ממנו משתמע שאמרתי במדויק , או שמשתמע , שכולם שומעים משהו שמיע. אני אומר את ההיפך , שיש מקרים שאין משהו כזה ויש (לא כולם!) השומעים בכל זאת .גם אין מחלוקת שאנשים שונים חווים בצורה שונה , בין אם מדובר ביכולות חישה שונות או תפיסה/טעם שונים.
א. מוסכם עד טריוויאלי שייש מקרים שאין הבדלים שמיעים בין שני כבלים נתונים

ב. מוסכם שקיימים מקרים שבהם אנשים שומעים הבדלים גם כשאין הבדלים (=כשאין אף אדם מיומן אחר ששומע אותם?).

יש לציין שגם שומעי ההבדלים המדומים-כבייכול לאו דווקא מעדיפים תמיד את מה שצפוי (=הכבל היקר/fancy יותר).

עמיר
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
עמיר
מצטער, לא קונה את זה . מה שאתה מתייחס אליו כאל מציאות לא בהכרח אמור להיות מקובל עלי או לייצג אמת כלשהי . שמיעה לא מודעת היא הדרך הכי טובה לבדוק הטיות , הויכוח כאן לא נסוב על המהות אלא על הפרקטיקה . הקשיים כביכול שאתה מנסה להערים נראים יותר כמו התחמקות , מאשר עובדה.

זה לא משנה אם אתה מקשיב בחנות או בבית . ברגע שאתה או המוכר אומר שדרוש זמן ואימון לשמוע הבדל , כנראה שבסוף באמת תשמע משהו גם הוא לא קיים ואין לך דרך לדעת אם זו הטיה. כשאתה אומר למישהו , שבהתחלה לא נוכח בהבדלים כלשהם , שהוא צריך להתאמן - חרצת את הדין של המבחן הנייטרלי כי יכול להיות שאותו אדם ישכנע את עצמו לשמוע , וגם אם לא הוא יכול להפוך "מעורב רגשית" והלך המבחן .

אנחנו מעוניינים במקרה בו מדווח הבדל בין 2 כבלים שלכאורה לא אמור להיות ביניהם הבדל . שאר המקרים לא מעניינים .

אני מת למצוא פראייר שיזהה הבדלים בצורה סטטיסטית , כי זה אומר שהשיטה שלי עובדת - למצוא מישהו לא מעורב רגשית ולא מיומן ולעשות לו BT - כי אני פתוח לכל אפשרות ולא סגור לכאן כמו הטכנוקראטים , או לשם כמו האודיופילים , ואני אשמח לגלות שקיים משהו שלא הצליחו למדוד עדיין ושכן מצליח להגיע איכשהו לאוזן שלנו . אבל קודם אני צריך להשתכנע.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור