פנל: ביקור אצל צחי


שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון
כפי שהבטחנו, התחלנו בסדרת הפנלים שלנו עם צחי. להזכירכם, הוא זה שהגה את כל הרעיון, ולכן מן הראוי להתחיל אתו.

אנחנו בינתיים שלושה בפנל. המטרה היא שהמספר יישאר קבוע, אבל החברים בפנל יתחלפו מדי פעם. כרגע מדובר באלדר ("שניצל"), בחנן (מוזיקאי לשעבר, בעל אוזניים של עטלף ויכולת ורבלית מצוינת. לא אודיופיל, שנבחר לפנל דווקא בשל כך.), ובי.

מוגשים כאן הרשמים של כל אחד מאיתנו, בשפתו ובסגנונו, ללא עריכה וצנזור. חנן, למשל, לא חסך משבט פיו, אבל נדמה לי שתמיד מעניין לשמוע דעה נקייה לגמרי של מישהו בעל אוזניים מצוינות, שאיננו מן התחום שלנו. אז אנא קבלו את דבריו (ואת דברינו) ברוח טובה.



ובכן, אספתי במהירות כמה תקליטורים שחרשתי בזמן האחרון, נפגשתי עם חנן, ויחד נסענו לשניצל. זו הפעם הראשונה שחנן פוגש את שניצל ואת המערכת שלו, ופיו נפער באופן לא רצוני (לפחות בדקות הראשונות). מהבית של שניצל עברנו למכונית שלו, ומשם לישוב בשם שערי תקווה, אחרי ראש העין. צחי קיבל אותנו בפתח הבית המרווח שלו, כמה מילות היכרות נעימות, ומייד שעטנו לעבר המערכת.

המערכת נמצאת בחלל גדול ולא עמוס. הרמקולים מרוחקים 60 סנטימטרים בלבד מהקיר האחורי והמרחק ביניהם בערך 270-260 ס"מ. צחי אוהב לשבת קרוב לרמקולים, ואכן הספה די קרובה אליהם.

פירוט המערכת:
רמקולים – QUADRAL (בני עשרים שנה, בעלי טוויטר ריבון ושני מיד וופרים).
מגבר – מקינטוש 2105 (מגבר סטריאו טרנזיסטורי מתחילת שנות השבעים, משודרג עם קבלים חדשים, 105 ווט לצד).
קדם מגבר – קונרד ג'ונסון PV10 (קדם שפופרתי עם שפופרות משודרגות).
נגן תקליטורים – ארקם אלפא 5 (משודרג בצורה יסודית).

הציוד מונח על שידה לא ייעודית. כל מכשיר מונח על ספייקים ועל פלטות עץ. הכבילה ברמה בסיסית, והחשמל משקע רגיל בקיר, אבל כל המכשירים מתחברים לקופסה שצחי בנה, שתפקידה להנחית גלי RF. מאחורי כל רמקול יש קולט בסים.

המערכת נראית בסיסית יחסית, וכך גם היו הציפיות שלי בהתחלה.
התחלנו בתקליטורים שצחי צרב מהמחשב. הופתעתי מהדינאמיקה המצוינת, מהפירוט, מגודל הצליל וגם קצת מהשקט. ניכר שהמגבר שולט ביד רמה ברמקולים.
מכל מקום, הצליל היה דיגיטלי ושטוח, מוגבל בין מיד היי למיד בס, רחוק מלהיות מעודן, לא הייתה במה, וההגשה יותר מדי לפנים, למעשה – היא די סנוקרת בפרצוף.

עברנו לכמה תקליטורים לא צרובים (תקליטורים קנויים שהבאנו בעצמנו. די הפתיע אותי שתקליטייה של חובב מוזיקה נלהב נשענת רק על צריבות.) והצליל השתפר במקצת ונעשה עשיר יותר. שיחקנו קצת עם כבלי רמקולים, עד ששניצל ניגש לאוטו והוציא ממנו את כבלי המחץ שלו, המבוססים על גידי זהב טהור. צחי חיבר אותם לרמקולים שלו, ו... וואו! המערכת עברה מטמורפוזה! היא השתפרה כמעט בכל פרמטר. מרשים!

יפה, אז זה בדיוק הזמן, וצחי הגיש לנו תקרובת טעימה של גבינות משובחות ויין נהדר. בלסנו, פטפטנו, והמשכנו הלאה.

כל אחד מאיתנו בונה את המערכת שלו בהתאם לטעמו. צחי אוהב את המוזיקה שלו דינמית ובפנים, כאילו הוא באותה הבמה עם הנגנים. הוא אכן משיג משהו קרוב לזה.

אבל הטעם של צחי מגוון וכולל קלסי וג'ז. לדעתי, המערכת שלו לא נותנת פתרון מספק לסוגי המוזיקה האלה: כפי שאמרתי, הצליל זול ושטוח, אין גוונים, אין עידון, אין במה. ההגשה המוגזמת קדימה לפנים אינה מתאימה בדרך כלל למוזיקה כזאת, המצריכה קצת יותר אוויר ועומק. המיד בס הבומי והאלים, כמעט כמו מערכת PA, אינו מוסיף גם הוא למוזיקה הזאת.

להערכתי, אם צחי מעוניין להישאר כרגע עם האלקטרוניקה (שהיא החלק הטוב במערכת שלו), ועם הרמקולים (שהם החלק הבעייתי במערכת שלו), הוא חייב לשדרג את רמת הכבילה ולטפל בחשמל. זה יעשה למערכת הרבה דברים טובים, ובין השאר, יעדן אותה. אבל מדובר בבית זמני בלבד, כי צחי עסוק עכשיו בבניית בית חדש, ואין לי ספק שבבית החדש הוא יטפל בכל הדברים האלה, כולל באקוסטיקה.

המשכנו לשמוע ולפטפט עוד קצת, קינחנו בסוגי בקלאווה שונים ובקפה, ונפרדנו לשלום מן המארח הנעים.



שניצל
אני כאמור נתבקשתי לכתוב רק את התרשמותי על המערכת של צחי , אבל קשה לי בלי לציין שצחי בחור נחמד ביותר , בעל יוזמה ויצירתיות רבה , והכין לנו קבלת פנים לבבית ומכניסת אורחים להפליא , אפילו הילדה הקטנה לא הלכה לישון עד שראתה את שניצל מגיע.

כאודיופיל מנוסה מייד כשנכנסתי הבנתי שהסלון איננו מאורגן כלל לעזור קצת למערכת, אין אביזרי אקוסטיקה, אין העמדה מיוחדת של המערכת והרמקולים, אלא מין סידור שמתאים לחיי יום יום של המשפחה בסלון. הרמקולים ממוקמים קרוב מאוד לקיר, מאחריהם הופתעתי למצוא זוג קולטי בסים שבניתי בעצמי והלוויתי לנמר, והוא כנראה המשיך והלווה אותם הלאה.

המערכת עצמה ממוקמת בתוך מזנון ביתי שעליו טלוויזיה של 100 קילו החוצצת בין רמקול שמאל לימין.
המערכת כוללת מגבר מקינטוש טרנזיסטורי ישן ששודרג עיי יאיר פורמן; קדם pv 10 של קונרד לא משודרג; נגן ישן ששודרגו בו הממירים והשעון וכן ספק השעון. כל העסק מחובר בכל מיני כבלים שצחי ליקט מפה ומשם, חלקם שלו וחלקם בהשאלה. כל כבלי החשמל של שינדק מחוברים למסנן חשמל בבניה עצמית של צחי לפי תכנית של גון ריש.

אז ככה שבמבט ראשון נראה לא משהו, אז הלכנו קודם לאכול גבינות ויין שהכינו צחי ואשתו החמודה.
בסוף התיישבנו מפוטמים לשמוע את ה-wander. צחי הדגים לנו כמה דיסקים שהגדיר אותם "עושים רושם", כמו הדיסק של מק'ברייד, ועוד אחרים. פתאום התחוור לנו שרוב האוסף המוסיקלי של צחי הורד באימיול מהאינטרנט ונצרב ע"י המחשב לדיסקים. אבל אנחנו הקדמנו תרופה למכה ובאנו עם דיסקים איכותיים משלנו.

האמת היא שלפני שאדבר על מה ששמענו, יש לזכור שמדובר בזוג צעיר יחסית, מטופל בשלשה ילדים, ונמצאים בשלב של בניית בית במקום אחר. זוהי דירת מעבר זמנית של ההורים, וכל הוצאות הבנייה על ראש הזוג במלא עוצמתם.

הרמקולים – מדובר בזוג קוודרלים ישנים, בעלי קופסא קטנה בגובה של פחות ממטר, בעלי טוויטר ריבון ושני מיד וופרים של שישה אינץ' כמדומני. לטוויטר צליל ריבוני אופייני, אבל לא מתרומם לגבהים של טוויטרים מודרניים, המצילות חסרות קצת את הברק המסחרר והמצטלצל כפי שיש לריבון מודרני.
המיד נישמע חלק ויפה עם מיד בס נהדר.

הבס מאוד דינמי עם כווץ בחלק הגבוה שלו, משהו כעין דפיקה חזקה באזור 100 הרץ, מתאים מאוד לכלי הקשה קטנים, אבל מה – הבס התחתון איננו לגמרי. במקרה הבאנו איתנו דיסק של אבוב בליווי כינור ועוגב, שמגרגר לו בתדר נמוך, העוגב פשוט לא הופיע כלל.

הצליל בכללי מאוד קופסתי.

הבמה לא טובה – מרגישים חזק את הרמקולים, צליל מאוד סטריאופוני.
האמת היא שבשלב מסוים החלפנו בין כבלי הרמקול של מייפל שייד לבין אנליסיס אובל 9. כשהישועה סירבה להופיע, נזכרתי שיש לי בבגז' של המכונית זוג כבלי זהב טהור שבניתי פעם. הלכתי להביא אותם מהמכונית, ולפי הגניחות של חנן ובוזגלו הבנתי שיש אולי איזה שיפור.

הדיסקים שהבאנו נשמעו הרבה יותר טוב מהצרובים של צחי.

האמת היא שככל שחלף הזמן, המערכת נשמעה יותר טוב: מערכת מאוד דינמית ומפורטת למדי, חסר קצת ניקיון בצליל. יחסית למחירה הצנוע של המערכת, התוצאה מרשימה למדי.

אבל אם להתייחס באופן אבסולוטי, מדובר במערכת התחלתית ביותר. אין לה את ה finesse-של מערכת היי אנד רצינית, אין כאן במה טובה, אין שקט והפרדה גדולה בין הכלים. היא אולי מקפיצה ברוק קצבי של להיטי MTV. יש מצב שהדעה הזו גם נובעת מאיכות הדיסקים של צחי. יש לזכור שהמערכת אינה מפונפנת כלל: הטיפול בחשמל מינימלי ביותר, כבלים מה שיש, אקוסטיקה אין בכלל, חוץ מקולטי הבסים שלי, שאולי בלעו את הבס התחתון שאיננו.

האמת היא שיש מחשבות בליבי אולי להיות קצת יותר מנומס כלפי המערכת אחרי האירוח הנחמד של צחי ואשתו. מצד שני, גם לא רוצים לעודד "יאללה, חבר מה שיש" כבר בביקור הראשון, מכיוון שזה לא מה שבאמת אנחנו חושבים.

בדרך חזרה הביתה קצת שוחחנו אני, שמעון וחנן. קיבלתי בדקות הללו ביקורת קשה ביותר על המערכת שלי, שיצא להם לשמוע לפני שנסענו לצחי. לא מגלה מה, תשאלו אותם אם תרצו.

בכללי, היה מאוד נחמד ומאוד נעים. צחי בחור מדליק, הלכתי איתו למחסן לראות את אופני השטח המושקעות שלו. לא הצלחתי לראות את הנגרייה הקטנה שלו ושל אביו, אבל בחור רב פעלים בכמה תחומים מאוד מעניינים.



חנן
כל התנאים היו מבטיחים: המקום נידח, מזג האוויר היה מלטף, תקרובת מושקעת הוגשה, בחוץ שררה דממה צלולה, נקייה מכל רעש והפרעה, האוזניים התחדדו והלב התרונן. אבל בסופו של חשבון, המערכת של צחי הנחילה לי אכזבה. צריך לדייק: במקרה הזה, הפרה רוצה להיניק יותר משהעגל רוצה לינוק.
המערכת מותאמת להאזנה מעוטת קשב וליצירות שאינן מחייבות האזנה משוכללת יותר. יותר משהיא ניגנה את המוזיקה שהושמעה בה, היא נטתה להטיח בשומע את הצלילים, כמעט לרגום אותו, ובתוך כך צמצמה את מנעד הצלילים הנכון ליצירות שהושמעו בה. מיקום הרמקולים ומערכת הישיבה בסלון יוצר חלל מחניק וכופה על המאזין לשבת בלב הבמה, קרוב כל כך אל מקור הצלילים הבוקעים, כך שאינו יכול כמעט להבחין בחלל מוחשי בעל נפח, ואינו יכול לדמות לו תמונה מובחנת של מיקום הנגנים וכלי הנגינה על הבמה. הבסים דומיננטיים מאוד ובולעים צלילים, פעמים רבות היצירות נשמעות חד-ממדיות, שטוחות, חסרות ניואנסים, הצלילים לעיתים נשמעים מוכניים ודיגיטליים, האוזניים צריכות לעבוד קשה והרבה כדי להפריד את המוזיקה לשכבותיה, והתודעה עמלה לא פחות להשלים מרחבים צליליים שלמים שפשוט אינם מופיעים לאוזן הכרויה, ושבלעדיהם היצירות המוכרות נעשות חלקיות, נבובות, חסרות חיים. ההאזנה אינה יכולה להיות אחידה והיא נעשית לא אחת למטלה מפרכת, למלאכה, למאמץ. השומע נדחק לא פעם אחת לעמדה של התנגדות למערכת, והרי כל האזנה מחייבת שיתוף פעולה טבעי וספונטני של השומע עם המושמע. המערכת והאוזניים מתקשות לטוות ביניהן יחסי גומלין של היענות, של דיבור ושל דיאלוג, ולא אחת מתהווה ביניהן מתח, שלפרקים הוא קשה מנשוא. המערכת אינה מאורגנת באופן המאפשר האזנה נכונה למוזיקה עדינה, מעודנת ורבת גוונים, למשל למוזיקה שביכולתה לספר סיפור ייחודי לכל אוזן. היא מותאמת למוזיקה כבדה יותר, רועשת ושטוחה יותר, למשל לרוק ולפופ. הצלילים הראשונים שבקעו ממנה העלו על דעתי את האיכות המוזיקלית העמומה האופיינית למערכת פשוטה של מחשב ושני רמקולים שולחניים, שאפשר למצוא כמוהם בכל בית בישראל. לצערי, חלק מזמן ההקשבה המערכת של צחי נשמעה מערכת שולחנית כזאת, אם כי משודרגת ומוגדלת. יש לה קצביות, דינמיות, כוח ואנרגיה, אבל היא אינה מצליחה לחבר את כל אלה יחד במארג של עומק ושל עושר טונלי, ובסופו של חשבון מספקת לאוזניים חוויה שטוחה למדי.


תמונות יצורפו בהמשך, שכן אין לי מושג ירוק איך מעבירים אותן לכאן מהמצלמה הדיגיטלית שלי.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
סקירה מעולה חברים

אהבתי

(Y)(Y)(Y)

מצפה לסקירות הבאות
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כל הכבוד שרעיון גדול יוצא לפועל
אהבתי את הסקירות והרשמים משלושה נקודות שונות
(Y)(Y)(Y)
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
כל הכבוד!
מעניין לקרוא 3 חוות דעת של אנשים שונים על אותה מערכת.
נראה בהחלט שהביקורת שנכתבת בונה ובאה לעזור לשפר.

המשיכו כך.
(Y)(Y)(Y)
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
תודה על הביקור ! היה כף
כמה מילים :
היות ואנו עוסקים בתחביב סוביקטיבי כל אחד בונה את המערכת שלו על פי טעמו האישי ואני תמיד מוצא את עצמי נימשך קרוב יותר לרמקולים מהאודיופיל הממוצע .
אבל כמובן שלא היתה שום בעייה להרחיק את הספה מהמערכת ואת הרמקולים כמטר מהקיר! מדיי פעם אני עושה את זה אבל בסוף חוזר לשבת קרוב .
חבל גם שלא סילקנו לצד את קולטי הבסים לבדוק מה קורא לבס התחתון - אני לא מרגיש שחסר לי משהוא ב-40HZ אבל אוליי אני מפספס .
היות והתחום הוא סוביקטיבי אני מוצא את עצמי דיי מהר משתעממם ממערכות ליד בק - אני אוהב שהסאונד מעיף לי את הפוני ללפלנד .
מהביקור הספקתי להחליף את כבל החשמל של הפרה לכבל שהוזמן מ-VHAUDIO
ברור לי שיש המון מה לשפר במיוחד הכבילה אבל ברור לי שאני לא האודיופיל שימשכן את הסבתא שלו בשביל לקנות מפצל חשמל .
חשוב לציין שעלות הציוד היא מינימלית : רמקול 3000 שח מגבר 6000 פרה+מנורות 3000 סידי2500 שח כבל רמקול 700 שח פיצ'פקס 1000 שח . זה הכל .
מה עוד יושב לי בראש ברשימת השידרוגים האפשרית : כבל רמקול , הוספת 3 מיצביי מתח לסידי,פינוק פילטר החשמל בשקעים נורמליים כבילה כבר יש בבית של VHAODIO ומארז נורמלי , החלפת הקבלים ברמקול לטובים יותר , החלפת הכבילה ברמקול .
החוכמה היא לא לשבור תוכנית חיסכון בשביל זה !
אז מה עושים : התוכנית היא זו : כבל רמקול - אני הבדוק את הנאוטק מהדגם הזול יותר העופר מביא (500$ ) במידה ולא ירשים אני הבנה לבד כבל כמו של אלדר . מיצביי מתח אצל יאיר פורמן ( בסביבות 600 שח ) לגבי הפילטר עוד לא החלטתי - אני רוצא לבדוק את המפצל של יהושוע ג ואז להחליט לאן אני מתקדם . החלפת קבלים ברמקול זה רק עיניין של קריזה ואני מבצעה לבד .
בקיצור היה כף הביקורת כמובן מתקבלת בחיוך , חבל שלא היה יותר זמן לשחק עם המיקומים .
אני כמובן השמח לעוד ביקור בעתיד לאחר להספיק לבצע חלק מהתוכניות שלי - למרות שהכיוון תמיד יהיה להעיף את הסכך ללפלנד ולעולם היה לא תהיה מערכת מנומסת .
 

dupo

חבר משקיען
הודעות
692
מעורבות
24
נקודות
18
לפאנל.. האם התרשמותכם מתחשבת ומשקפת את מחיר הסטאפ שלו? או שהלכתם לבדוק את המערכת בהשוואה למה שאתם רגילים לו בבית?
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
365
נקודות
83
נראה לי שזה היה ביקור כפול של הפאנל. הראשון והאחרון בסדרה.

באופן כללי ועם כל הכבוד לחנן. אינני חושב שבוא מתאים להיות חלק מפאנל זה כי הוא לא היה כאן מספיק זמן (או בכלל). זה ששמעון טוען שיש לו אזני זהב זה מצויין אבל הייתי מחפש מישהו אחר מתוך הקהילה.

מקווה שאני טועה והביקורים ימשיכו.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
תענוג אמיתי !! כל הכבוד !!!!

שלום,
כל הכבוד על הרעיון והביצוע.
תענוג לקרוא את הכתיבה של כל אחד מהאורחים.

לגבי צחי- מהמביקורות שעלו כאן לא נראה לי שהפנמת את ההמלצה העיקרית וזאת אני למד ממה שכתבת:

תודה .
מה עוד יושב לי בראש ברשימת השידרוגים האפשרית : כבל רמקול , הוספת 3 מיצביי מתח לסידי,פינוק פילטר החשמל בשקעים נורמליים כבילה כבר יש בבית של VHAODIO ומארז נורמלי , החלפת הקבלים ברמקול לטובים יותר , החלפת הכבילה ברמקול .
החוכמה היא לא לשבור תוכנית חיסכון בשביל זה !

הבעיה הראשונה כנראה היא הדיסקים הלא מקוריים. לא נראה לי שהחלפת מייצבים וקבלים תעשה משהו כאשר ה- CD הורד/נצרב מאימיול ודומיו.

היום כשבחנויות מוכרים 3 דיסקים ב- 100 ש"ח, אט אט תוכל לבנות ספריה עשירה,מקורית ואיכותי- מבלי לשבור תוכנית חסכון...

בכל מקרה- כל הכבוד שאתה מארח למופת.(great)


איתי
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
אחלה סקירה ואחלה רעיון !!! רק שתי הערות : כדאי אולי שצוות הבוחנים יצטייד במעט ציוד חילופי (כפי שנעשה עם כבל הרמקול) ואפשר אינטרקונקם, מפצל חשמל, ציוד שיכוך, בקיצור כל הציוד הנילווה (חוץ ממקור מגבר ורמקולים)מהרמה הגבוהה יותר ויערוך שינויים מתבקשים לפי ראות עיניו במטרה לשפר. לא רק הסקירה עצמה מענינת אלא גם ההשוואה בשיפורים קלים. והערה שניה , חברה קצת יותר על האוכל ולא לתקן עם תבלינים מהבית......
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אמל'ה - אם זה מה שאמרו על המערכת של צח - מה יגידו על שלי ... וואי וואי וואי. עדיף שיגיעו אלי עייפים בסוף הסבב ואני אשקה אותם בליטרים של וויסקי לפני שהם בכלל מתיישבים ומדליקים את המערכת.

הבעייה (לדעתי כמובן) בביקורת על מערכת כזאת היא שנראה שצריך לעשות פה הכל - להחליף רמקולים, אולי מקור, כבילה, אקוסטיקה. מה שאומר שקשה להתרכז בדבר אחד, וזה מבלבל : נגיד שבאמת צחי ירצה להשקיע 2-3,000 ש"ח בשיפור - ממה להתחיל ? הרי אי אפשר לעשות הכל באותו הזמן. צחי הרי זה שהעלה את הרעיון , ואני מניח שציפה לקבל פה תובנות שיעזרו לו. השאלה אם זה באמת קרה או לא.

דרך אגב גם אני מאלה שלא אוהבים מערכות שבהם אתה חייב "לרדוף אחרי המוסיקה" ומעדיף פרזנטציה מאד קדמית - גם בקלאסי וג'אז. לשבת בשורה אחת או אפילו על הבמה ולא באמצע האולם. זה כנראה עניין של העדפה וטעם אישי ואין טעם להעביר "ביקורת" בנושא.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
וגרופר - אני מצטרף ב 100%. גם אני הייתי רואה בזה את המטרה העיקרית של הביקורים - לנסות להחליף רכיב פה או רכיב שם ולראות מה באמת נותן "קפיצה" שידרוגית קדימה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
שלום,
כל הכבוד על הרעיון והביצוע.
תענוג לקרוא את הכתיבה של כל אחד מהאורחים.

לגבי צחי- מהמביקורות שעלו כאן לא נראה לי שהפנמת את ההמלצה העיקרית וזאת אני למד ממה שכתבת:

תודה .
מה עוד יושב לי בראש ברשימת השידרוגים האפשרית : כבל רמקול , הוספת 3 מיצביי מתח לסידי,פינוק פילטר החשמל בשקעים נורמליים כבילה כבר יש בבית של VHAODIO ומארז נורמלי , החלפת הקבלים ברמקול לטובים יותר , החלפת הכבילה ברמקול .
החוכמה היא לא לשבור תוכנית חיסכון בשביל זה !

הבעיה הראשונה כנראה היא הדיסקים הלא מקוריים. לא נראה לי שהחלפת מייצבים וקבלים תעשה משהו כאשר ה- CD הורד/נצרב מאימיול ודומיו.

היום כשבחנויות מוכרים 3 דיסקים ב- 100 ש"ח, אט אט תוכל לבנות ספריה עשירה,מקורית ואיכותי- מבלי לשבור תוכנית חסכון...

בכל מקרה- כל הכבוד שאתה מארח למופת.(great)
איתי

איתי כל הדיסקים יורדים בפורמט של לוסלס FLAC או APE
לעולם לא היתי מגיעה לאחוז מהמוזיקה שאני נחספתי אליה ללא האינטרנט .
33 שח לדיסק כפול 1000 זה 33000 . ברוב הדיסקים יש 2-4 קטעים טובים והשאר חומר מילוי .

במיקרא של הדיסק של יהושוע היה הבדל לטובת המקור אבל אני מניח שיהושוע מקפיד לקנות דיסקים אודיופילים מהדפסות ידועות . כבר ביצעתי מס פעמים השוואה בין דיסק מקורי לקובץ שירד בלוסלס לרוב לא היה שום הבדל ובחק מהמיקרים זה היה לפה או לפה בקיצור כל דיסק לגופו .
כמובן שהכסף משחק תפקיד וכמו שאנחנו יודעים בחיים הכל זה עיניין של פשרה .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
נראה לי שזה היה ביקור כפול של הפאנל. הראשון והאחרון בסדרה.

באופן כללי ועם כל הכבוד לחנן. אינני חושב שבוא מתאים להיות חלק מפאנל זה כי הוא לא היה כאן מספיק זמן (או בכלל). זה ששמעון טוען שיש לו אזני זהב זה מצויין אבל הייתי מחפש מישהו אחר מתוך הקהילה.

מקווה שאני טועה והביקורים ימשיכו.
בקשר לקנה מידה של הפנל - הקנה מידה הוא קנה מידה של מה שהצלחנו למקם מניסיוננו , איננו קשור כלל לכסף , כלומר אם מערכת לא טובה היא גם זולה מאוד ,זה לא יהפוך אותה לטובה, בקשר למה שכתב גיא , בראשית לי זה נראה מדליק שדווקא איש מוסיקה שאיננו אאודיופיל יתן פרופורציה נכונה , הרי אם הוא יראה "אונגקו" זה לא מזיז לו את הביצה השמאלית , בעוד שיש סיכוי שאני ושמעון ניתן למותג נקודות זכות שלא קשורות לצליל , לגבי הביקור האחרון, זה תלוי כמובן בכם ,תקום התנגדות .... לא נלך יותר, תרצו עוד ....נלך ונתאמץ,הרי רק רצינו להוסיף עניין ותו לו , אף אחד איננו מתעתד להיות כתב אאודיו ,ונא לקחת את דברינו בערבון מוגבל , אין לנו שום מונופול על איך הסאונד צריך להיות וגם לא טעם מוזיקלי מיוחד , סתם חברים בפורום שכותבים בשביל האחרים מטעמים חברתיים בלבד.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
(Y)(Y)(Y)
כל הכבוד, הן ליוזמה והן לסקירה.
זה חידוש מרענן לעומת המצוי בפורומים, בארץ ובעולם.
אהבתי מאד את זה שאנשים כתבו את דעתם ללא כחל ושרק, לטוב ולרע. לכתיבה כזאת נדרשים יושרה ואומץ לב. (ורד)

בנוסף, נהניתי מאד לקרוא את חוות דעתו של מוסיקאי שאינו אודיופיל.
נראה לי שלפעמים אודיופילים מסוימים שוקעים יותר מדי בפרטים אלה ואחרים של המערכת, עם פחות תשומת לב לשורה התחתונה – שהיא המוסיקה הבוקעת מהמערכת. אישית, חשובה לא מאד חוות דעת כזאת על המערכת שלי – היא עשויה להתוות כיוון לשיפורים אפשריים.

אשר למערכת של צחי שנסקרה כאן.
להתרשמותי, בשורה תחתונה, צחי קיבל כאן תעודת הוקרה – התוצאות ביחס לעלות המערכת. מה גם שהתוצאות הן בהתאם לטעמו האישי.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אחלה סקירה ואחלה רעיון !!! רק שתי הערות : כדאי אולי שצוות הבוחנים יצטייד במעט ציוד חילופי (כפי שנעשה עם כבל הרמקול) ואפשר אינטרקונקם, מפצל חשמל, ציוד שיכוך, בקיצור כל הציוד הנילווה (חוץ ממקור מגבר ורמקולים)מהרמה הגבוהה יותר ויערוך שינויים מתבקשים לפי ראות עיניו במטרה לשפר. לא רק הסקירה עצמה מענינת אלא גם ההשוואה בשיפורים קלים. והערה שניה , חברה קצת יותר על האוכל ולא לתקן עם תבלינים מהבית......

(Y)
היה נחמד ברגע להחליף את המפצל והכבלים ולראות מה קורא !
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
ביקורת מעניינת וכתובה היטב ללא ספק, אבל נעדר ממנה הפרמטר שמאפיין ביקורות מקצועיות - Bang for the buck. לפחות שניים מהמאזינים המדוברים רגילים למערכות שעולות פי כמה (פי 100 באחד המקרים) מהמערכת של צחי, וקצת חסרה להם הפרספקטיבה של מה שאפשר לקבל בפחות מזה - כבר נוכחנו בזה בעבר כאן בפורום. לפיכך אני לא רואה איך אפשר להתיחס לביקורת הזו בצורה רצינית ואיזה סוג של לקחים אמור להפיק ממנה בעל המערכת על מנת להשתפר. לסיכום - מבחינתי זה מחטיא את המטרה.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
יאיר - אני רואה שמתחיל להסתמן פה קונצנזוס לגבי הכיוון הנכון ולגבי המטרה המומלצת של הביקורים הנ"ל . תמיד בהתחלה יש ניסוי וטעייה. מקווה שהביקור הבא יהיה לא רק מהנה אלא גם קונסטרוקטיבי. לא רק לבעל השמחה - אלא לכולנו. אם נשמע ונשתכנע למשל שגם במערכת פשוטה החלפת כבלי רמקול משנה את התמונה באופן דרמטי - ושזה באמת אחד השדרוגים היותר משמעותיים האפשריים (ולצורך כך כפי שאמרו היה שווה לנסות עוד כמה שידרוגים אחרים, כמו החלפת אינטרקונקט, כבל חשמל וכו , ולהשוות בין עוצמת השינוי שכל אחד נותן) - נדע באיזה כיוון לחפש אצל עצמנו.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
אם תשאל אותי בסוד מה הדבר הכי טוב שיכולת לעשות למערכת של , התשובה היא שתי קירות משני צידי המערכת , הרי אתה שומע לרוחב ,וכל קיר מרוחק איזה עשרה מטר מצידי הרמקול, כל הצליל מתפזר ולכן יש לך תחושת סטריאו גדולה ומרגישים כל כך את הרמקולים, בקיצור חסר משהו שיתחום את המערכת ויחזיר צלילים לבמה , במצב הנוכחי ,הייתי תוחם עם קולטי הבסים כשהםהפוכיםמשני צידי הרמקולים קצת קדימה (חצי מרחק בין הספה לרמקול) ,זה אולי יזרוק הבמה למרכז כדי שלא תמרח לצדדים בסלון הענק שלך ,
תבוא נעשה כבלים !
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,041
מעורבות
1,485
נקודות
113
ביקורת מעניינת וכתובה היטב ללא ספק, אבל נעדר ממנה הפרמטר שמאפיין ביקורות מקצועיות - Bang for the buck. לפחות שניים מהמאזינים המדוברים רגילים למערכות שעולות פי כמה (פי 100 באחד המקרים) מהמערכת של צחי, וקצת חסרה להם הפרספקטיבה של מה שאפשר לקבל בפחות מזה - כבר נוכחנו בזה בעבר כאן בפורום. לפיכך אני לא רואה איך אפשר להתיחס לביקורת הזו בצורה רצינית ואיזה סוג של לקחים אמור להפיק ממנה בעל המערכת על מנת להשתפר. לסיכום - מבחינתי זה מחטיא את המטרה.
אין מה להגיד , יש כמה שמכניסים מקלות בגלגלים ,אני מבין שזה אני הפי100 , אבל מה לעשות שאני מתיחס לצחי ולמערכת שלו כשוה בין שוים, אחרת לא הייתי הולך לשם בכלל.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אז הנה הצצה לסדנת הכבלים הבייתית של השניצל
 

תמונות מצורפות

  • sound-cables-lawatt.jpg
    sound-cables-lawatt.jpg
    KB 48.4 · צפיות: 451

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור