פוג'י X10 במבחן – מצלמה קומפקטית מתקדמת רטרו מודרנית

  • פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
קנון וניקון לא ממש נכנסו לתחום המצלמות ללא מראה עם כל היכולת והידע שלהם ועל הבמה יש שחקנים פחות רציניים, בלי לזלזל בסוני שיש להם ציוד מדהים, עדיין לא נראה לי נוח לצלם עם מצלמה שהיא קטנה והעדשה גדולה עליה בשתי מידות.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
הללא מראה היחידה שנותנת פייט ל DSLR זו הסוני 77, אממהמה, הקנון 7D מפקסת מהר וטוב ממנה לפי DPR ככה שכל
הטררם של הללא מראה כדי שהפוקוס יהיה מהיר יותר לא עובד עדיין במציאות.
מהנסיון שלי עם הסוני NEX5 דור ראשון, הפוקוס רחוק מלהיות רלוונטי למשהו חוץ מצילום עציצים.
הפוג'י 100 זה סיפור עצוב במחלקת המיקוד.
זה בערך מה שאני מכיר.
דווקא מי שהגיעו למימוש טוב בנושא הפוקוס זה ניקון.....
http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1/8
יש שם סדרה של 10 תמונות בשנייה שנראית בכלל לא רע
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
דרך אגב, מעניין אותי האם באמת נוח לכם לצלם עם מצלמות כאלו?
לי אישית DSLR טובה נוחה יותר
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
קנון וניקון לא ממש נכנסו לתחום המצלמות ללא מראה עם כל היכולת והידע שלהם ועל הבמה יש שחקנים פחות רציניים, בלי לזלזל בסוני שיש להם ציוד מדהים, עדיין לא נראה לי נוח לצלם עם מצלמה שהיא קטנה והעדשה גדולה עליה בשתי מידות.
זה לא אמור להיות נוח לצלם, אלא נוח לסחיבה/ניוד.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
דווקא מי שהגיעו למימוש טוב בנושא הפוקוס זה ניקון.....
http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1/8
יש שם סדרה של 10 תמונות בשנייה שנראית בכלל לא רע
ברור, כי הם הכניסו phase-detection כמו ב DSLR...
וגם ככה מערכת כפולה עם בעיות,
The problem is that even in average interior room light, both cameras struggle to find that lock
וכו'.
שוב, עוד שנה שנתיים זה בטח יגיע לרמות כניסה סבירות, תן ליפנים משימה, הם יעמדו בה...
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
קנון וניקון לא ממש נכנסו לתחום המצלמות ללא מראה עם כל היכולת והידע שלהם ועל הבמה יש שחקנים פחות רציניים, בלי לזלזל בסוני שיש להם ציוד מדהים, עדיין לא נראה לי נוח לצלם עם מצלמה שהיא קטנה והעדשה גדולה עליה בשתי מידות.
כרמי - לא הייתי קורא לאולימפוס לא רציניים בתחום.... לסוני ופנסוניק יש נסיון עשיר מאוד בתחום צילום וידאו בעיקר.... וסוני כוללת גם את Konica-Minolta.... לא חסר אנשים עם ידע ונסיון בחברות האלה. אני תוהה אם שתי הגדולות הפכו לשאננות קצת. אגב - השאננות של קנון היא גם לגבי EF-S: מאז ה 17-55/2.8 קנון לא עשו שום דבר מעניין בתחום העדשות. נאדה. זה המון שנים לשבת בחיבוק ידיים.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אמרתי שיקולים מסחריים :)
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
לא יודע מה הם חושבים לעצמם, אבל הם מעצבנים. מעצבן שלמצלמות איכותיות הם מוציאים רק עדשות f3.5-5.6.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
כרמי - לא הייתי קורא לאולימפוס לא רציניים בתחום.... לסוני ופנסוניק יש נסיון עשיר מאוד בתחום צילום וידאו בעיקר.... וסוני כוללת גם את Konica-Minolta.... לא חסר אנשים עם ידע ונסיון בחברות האלה. אני תוהה אם שתי הגדולות הפכו לשאננות קצת. אגב - השאננות של קנון היא גם לגבי EF-S: מאז ה 17-55/2.8 קנון לא עשו שום דבר מעניין בתחום העדשות. נאדה. זה המון שנים לשבת בחיבוק ידיים.
למה שאננות? מה הלחץ ליצר ציוד חדש כל הזמן כשהקיים עובד טוב וצריך גם להרויח עליו.
אם אתה מגדיר את שתי החברות האלה שאננות, זה ניתוח מוזר של המציאות.
אני עם קנון משנת 1980, הם מתקדמים יפה מאד ויציב עם הטכנולוגיה.
לא כל דבר שסוני ממציאים צריך לרות אחריו.
סוני זו לא חברה יציבה, כנ"ל פנסוניק.
אלה לא חברות של צילום נטו.
שוב, אם אתה מתפרנס מהציוד או רק מצלם ילדים בגינה, זה שני דברים שונים.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
בוודאי ששאננות - ולכן הרבה אנשים קונים עדשות של סיגמא וטמרון. אל תחשוב שכסף שהיה יכול להיות של קנון לא הולך לאיבוד פה. למזלם של קנון יש כ"כ הרבה פורמטים שונים היום שקשה לסיגמא להתמקד דווקא בפיתוח מתחרה ל EF-S - וגם לא ברור שפיתוח ל EF-S כדאי היום, אם סיגמא חושבת שכדאי להמר על סוס אחר..... אם אתה מנכ"ל סיגמא - למי היית מפתח עדשות כעת? ניקון/קנון קרופ APS (מספיק דומים מבחינה אופטית שההנדסה לא כפולה), מיקרו 4/3 (שונה לחלוטין), או סוני E (גם חיה אחרת לגמרי) - ועוד לא הזכרנו את הסנסור הקטן של ניקון, פנטקס, סמסונג, סוני אלפא, ואולי אפילו שכחתי מישהו.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אתה חושב שזה חדש שקונים עדשות צד שלישי?...
ראית כמה עדשות זום באיזור ה 100-400 יש לסיגמא? יש לה איזה 5 עדשות על הטווח הזה פלוס מינוס 100 מ"מ.
לקנון יש זום אחד, משנת 1999. תנחש איזה יותר טוב אופטית ומה רוב הקנוניסטים קונים?
קנון וניקון "שאננים" כבר 50 שנה למזלנו.
אם זה היה תלוי בסוני היינו כבר פושטים את הרגל מהחלפות ציוד...
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
יש גם דוגמאות הפוכות, לטובת סיגמא. אם תשווה עדשות מקבילות +- מבחינת פונקציה/מחיר:
- סיגמא 30/1.4 לקרופ מול קנון 28/1.8
- סיגמא 17-70/2.8-4 מול קנון 15-85/3.5-5.6
- 4.5מ"מ ו 10 מ"מ עין דג
- 8-16 מ"מ UWA
לשם הבהרה: כל עדשות סיגמא הנ"ל מיועדות לקרופ, ואו שלקנון אין עדשה מקבילה או שהמקבילה נחותה אופטית. כמובן שהקנון 35L מעולה אבל היא מיועדת ל FF ועקב גודלה עולה פי 3, לכן אני לא מחשיב אותה מקבילה.
כמו כן - שתי היצרניות פישלו בתחום הטלה לקרופ. לסיגמא היה את ה 50-150/2.8, אבל מכיוון שלא הרבה רוכשים עדשות לא מיוצבות בתחום הזה הפסיקו את היצור שלה (גם את של ה 100-300/4 המעולה ל FF). אני לא מבין מדוע סיגמא לא פיתחו 50-150/2.8 מיוצבת לקרופ, יותר זולה מהקנון 70-2004IS - לדעתי הרבה היו קונים כזו.
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לא תמיד חייבים לרוץ ולמהר, במיוחד כאשר המוצר המקורי הינו מוצלח.
עם כל הכבוד ל"יצרניות צד שלישי", קשה להתקל בעדשה שלהם שעושה לך ממש WOW, שלא נדבר על כל מקרי ה"לימון" ואי האחידות בתוצר של עדשות מאותו הדגם.
כמובן שיש דוגמאות לכאן ולשם (כמו ה- 30 1.4 שלך mokes), אבל למשל, העדשה של קנון 15-85 מספקת יופי של טווח, חדות וייצוב רעידות והיא מוצלחת בהחלט.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
ה 15-85 טובה מאוד למיצוב שלה בשוק. רק מעצבן שקנון לא מוציאים עוד עדשות EF-S ל"חובב המתקדם" (או מקצוען - לא חסרים מקצוענים עם מצלמת קרופ בתור מצלמה שנייה או אפילו 7D בתור הראשונה) כדוגמת ה 17-55. מי שרוכש 60D ו 7D, וגם הרבה בעלים של XXXD (כמוני) לא מעוניינים בעדשות f5.6
ואוסיף: אחרי שהם יצאו עם ה 17-55, 10-22, 60 מקרו הייתה ציפייה שהם יפתחו יותר את התחום. אבל זה היה לפני שנים רבות, ומאז אנחנו רואים רק f5.6.
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
איזה עדשות נוספות היית רוצה לראות עם צמצם 2.8? כל טווח רחב או צר יותר מ- 17-55 יביא ליצירת עדשה כבדה ויקרה, לא משהו שחובבי הצילום שקנו 600D ישקיעו בו כנראה.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
50-150/2.8 מיוצבת, דומה למה שהיה לסיגמא הלא מיוצבת - בתור התחלה. היא לא הייתה גדולה בכלל - שקלה דומה ל 70-200/4 של קנון והייתה קצרה יותר.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
זה לא חוכמה לעשות קל וקצר, זה צריך להיות איכותי וחד - בכל אורכי הטווח ולתת תוצר עקבי בכל היחידות הנמכרות.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור