מגבר עררב האזנה אצל המאסטרו


לני

חבר משקיען
הודעות
679
מעורבות
270
נקודות
63
בעוצמת שמע גבוהה נדרשת יציבות זרם טובה ונטולת עיוותים. וגם זה מסתבר לא מספיק לפי תפישת היצרן. העיוותים נוצרים בתעלת האוזן שלנו בלי קשר לרמת העיוותים במקור אלא בתלות בעוצמת השמע. וזה בדיוק מה שהטכנולוגיה של ריביירה מטפלת בו. קרא כאן, זה מאוד מעניין.

https://www.rivieralabs.com/en/project/technology


תודה על הלינק
מאוד מעניין
 

omi

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
409
נקודות
63
בעוצמת שמע גבוהה נדרשת יציבות זרם טובה ונטולת עיוותים. וגם זה מסתבר לא מספיק לפי תפישת היצרן. העיוותים נוצרים בתעלת האוזן שלנו בלי קשר לרמת העיוותים במקור אלא בתלות בעוצמת השמע. וזה בדיוק מה שהטכנולוגיה של ריביירה מטפלת בו. קרא כאן, זה מאוד מעניין.

https://www.rivieralabs.com/en/project/technology

מעניין. הגישה הזו שמתחשבת בפסיכואקוסטיקה נשמעת לגמרי כיוון נכון.

אבל אין שם התייחסות לנקודה, שגם צלילי המערכת עוברים דרך תעלת האוזן, ומתוך כך, כשהם מוגברים אז העיוותים מסדר נמוך גדלים וכו'.

לכן הכי טוב היה שהמערכת תשחזר את הצליל המוקלט במדויק, והאוזן כבר תעשה את שלה. אם הצליל באוויר יהיה עם עיוותים מוגברים, האוזן תגביר אותם יותר?

במקום אחד הוא כמעט מתייחס לנקודה הזו, כשהוא מדבר על רצפת הרעש, שגבוהה מדי בהרמוניוח גבוהות, ולכן כדאי שעיוותי ההרמוניות הנמוכות לא יהיו נמוכים מדי ביחס להרמוניות הגבוהות.
אבל הוא לא אומר על זה מילה, אלא נותן זאת כתורה מסיני - והלא אם נניח שהעיוותים בהגברה הם בערך 100 db מתחת למוזיקה, זה נמוך בסדרי גודל מכל רצפת רעש בה אנחנו מאזינים,אז על איזו רצפת רעש של עיוותים מדובר?
עומר.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור