עזרה בכיול ידני של רסיבר.


tstrul

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
0
נקודות
1
היי,
רכשתי לאחרונה רסיבר של pioneer vsx 329k וסט 5 רמקולים סטלייטים וסאב של JBL Cinema 510

הרסיבר הנ"ל לא מגיע עם יכולת כיול אוטומטית ולכן התחלתי להתעניין קצת ולקרוא בקשר לכיול ידני. לפני שאני מתחיל את התהליך יש לי מספר שאלות שעדיין אני לא סגור עליהן ואשמח לעזרה:

1. מרחק הרמקולים - איך אני אמור למדוד את המרחק של הרמקולים? האם בקו ישר? כלומר מרחק הרמקולים הקדמיים מהספה והרמקולים האחוריים (שבעצם תלויים על הקיר האחורי שאליו צמודה הספה) צריכים להיות מוגדרים על 0M?
קראתי במספר מקומות שצריך למדוד לכוון מרכז הצפיה כלומר מבחינתי לאמצע הספה לגובה האוזניים. האם כך אני צריך למדוד? כלומר מרחקים באלכסון? משום מה זה לא נשמע לי הגיוני...
כמו כן הרמקולים עצמם תלויים על הקיר באמצעות בורג כי כרגע עוד אין לי מדפים מתאימים. במצב זה הרמקולים האחוריים (סראונד) לא מוטים מעט לכוון מרכז הצפיה (לצערי). האם צריכה להיות איזושהי השפעה על מדידת המרחק?

2. הגדרות Crossover - הגדרתי ברסיבר את כל הרמקולים כ small וכמובן שימוש ב sub. כמו כן ב reciver יש הגדרה כללית של crossover. כרגע ההגדרה היא על 100MHz. קראתי במספר מקומות שלרוב מומלץ להשאיר את ההגדרה על 100MHz ובחלק מהמקומות כתוב לפעול לפי ה SPEC של הרמקולים.אם בחוברת של הרמקולים אני רואה: Frequency response: 20-150 MHz. האם להשאיר את ההגדרה ברסיבר או שמומלץ לשנות אותה ל 150 (או אפילו 200? יש רק קפיצות של 50).

שאלה אחרונה בקשר לכיול מד ה SPL (משתמש באפליקציה). האם כאשר החדר שקט לגמרי אני צריך לכייל את המד ל 0Db או למשהו כמו 10-15db?

תודה רבה רבה לכל מי שיעזור וסליחה על החפירה :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור