עזרה בהבנת בעיה

  • פותח הנושא orku
  • פורסם בתאריך

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
שלום לכל חברי הפורום ובוקר טוב. אתחיל ואומר שאני לא צלם מקצועי ולא מתיימר להיות כזה, סה"כ תחום הצילום שלי מתחיל ונגמר ברכבים, ברשותי מצלמה שהשאלתי מאחי מדגם Canon PowerShot SX30 IS ויש לי בעיה שאני לא מצליח להבין-התמונות יוצאות לא מפוקסות, גם לפני ההגדלה אפשר לראות שאיכות התמונה לא משהו וכשמגדילים מגלים כטסטרופה, ניסיתי לשחק עם כל ההגדרות ומצבי התמונה אבל זה לא משנה את התוצאה הסופית, במקביל יצא לי לצלם במצלמה מעט יותר מקצועית של חבר והתמונות יצאו בסדר ככה שכנראה הבעיה לא אצלי, לכן אשמח לדעת אם לפי התמונה שאעלה יש אכן בעיה במצלמה או אולי הגדרה שפספסתי ותוכלו לתת לי כיוון חדש לפני שאני רץ לקנות אחת חדשה. תמונה שצילמתי מהמצלמה של אחי:

לעומת תמונה שצילמתי במצלמה של חבר (ברור לי שהמצלמה של חבר שלי הרבה יותר איכותית ומקצועית ולמרות הכל אני יודע שהמצלמה של אחי אמורה להוציא תמונות טובות יותר) : אשמח למי שיוכל לעזור ואני מתנצל מראש אם עברתי על אחד החוקים בפורום-בתודה: אור והמשך יום נפלא!
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
1. שנה הגדרה לקונטרסט גבוה
2.אם זה צולם באיזון לבן אוטומטי (מומלץ כבררת מחדל) שנה הגדרה עד שתקבל את המכונית בצבע השחור שנראה לך.
3.אם יש אפשרות לבחור בין sRGB ל ADOBE RGB 1998 בחר ב ADOBE RGB 1998
בהצלחה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני כל הזמן אומר שמצלמות סופר זום או כמו שרבים מגדירים כמצלמות דמויות SLR מספקות תמונה בנונית
וזאת בגלל שילוב חיישן קטן עם עדשה בנונית (טווח זום גדול בא עם איכות אופטית לא מדהימה).

אפשר לשחק עם הגדרות המצלמה כמו הכבר צייון כאן, אפשר בעזרת תוכנת עיבוד תמונה לנסות לשפר את התמונה.

כמו כן, כמה טיפים נוספים על קבלת תמונה חדה ניתן למצוא גם בקישור הזה
http://www.dtown.co.il/articles/1943.html
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
התשובה להבדלים פרוסים לפניך במאפייני התמונות
אגב באופן אישי אני מעדיף את התוצאה במצלמה של אחיך אם לא צריך להגדיל את התמונה מעבר לגודל סביר.
Capture.JPG
 

תמונות מצורפות

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    KB 82.6 · צפיות: 326

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
טיפ קטן
תשתדל שמהירות הסגר תהיה מעל 200 , לא צריך בצילום דומם מעל 300.
אסא במצלמות ישנות לא מעל 400-800.
במצלמות חדשות יותר אפשר אסא גבוה יותר.
 

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
ראשית-תודה לכל העונים והמתייחסים, אנסה היום לשנות באמת את ההגדרות הנ"ל (אני מקווה שאצליח למצוא את המיקום שלהם) ונראה איך זה מתקדם, תודה רבה לכולם!. ד"א YMYM מוזר לי קצת שאתה מעדיף את התמונה מהמצלמה של אחי, לא צריך להגדיל את התמונה כדי להבחין בטישטוש אם תפתח את התמונה בגודל רגיל ותתנקד לרגע בכנף האחורית של הרכב אתה מיד תזהה שהתמונה דיי הרוסה, לצערי זה נראה כאילו היא צולמה במצלמת נוקיה 3.1 מגה פיקסל. אשנה את ההגדרות היום אם אסתבך איתם אחזור אליכם תודה :)
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
אם זה מה שמפריע לך,הבעיה היא העדשה.
הצבע הנוסף שמתקבל באזורי הקונטרסט הגבוהים ובקצות העדשה נקרא :
http://he.wikipedia.org/wiki/אברציה_כרומטית
נראה שהעדשה הספציפית הזו שמחוברת למצלמה, לא מתאימה לצרכיך.
 

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
YMYM תודה רבה רבה על כל העזרה וההתייחסות שלך! קראתי בקפידה את מה שכתוב בויקיפדיה והצלחתי להבין את מה שאתה כתבת בקצרה-דרושה עדשה שונה אחרת אני נשאר באותו המצב. השאלה עכשיו היא לאיזו עדשה לפנות כדי שתספק את הצרכים שלי ומה מחירה, במקביל קיימת השאלה אולי להשאיר לאחי את המצלמה שלו כמו שהיא ולרכוש אחת משלי שתוכל לעמוד בדרישותיי, התקציב לאחד מהדברים הנ"ל דיי נמוך ויעמוד בערך על טווח ה 1500 ש"ח בין אם זו מצלמה חדשה או עדשה נוספת אשמח לשמוע מה יש לך לומר בנושא ואם אנחנו גולשים פה לנושאים שמצריכים פתיחת נושא חדש אני אפתח. ושוב תודה רבה!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אתה לא יכול להחליף עדשה המצלמות קומפקטיות או דמויות SLR
יש אפשרות לתקן דברים כאלו בקלות בעזרת תוכנת עריכה לאחר צילום כמו lightroom

ב 1500 ש"ח ניתן לרכוש מצלמת DSLR אמיתי כמו קנון EOS 1200D עם עדשת קיט 18-55
מדובר על מצלמת הכניסה של קנון לתחום ועדשת הזום הזולה ביותר שיש לקנון, אך עדיין מדובר באיכות תמונה מרמה גבוהה יותר ממצלמות קומפקטיות או דמויות SLR.

יש גם מצלמות ללא מראה כמו ניקון סדרה 1, אולימפוס EPM1 עם עדשות קיט - האם הכיוון הזה יכול להתאים?

כמובן שלא חייבים לקפוץ גבוהה גם מצלמה קומפקטית כמו קנון S120 בכ 1200 ש"ח (אן דגם קודם S110 בקצת פחות כסף ואיכות תמונה דומה מאוד). מצלמה זו מגיעה עם חיישן מוצלח ועדשה טובה בגוף מאוד קטן ואני אישית אוהב אותה
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
80
נקודות
28
את ההמלצות אשאיר לכרמי שמעודכן הרבה יותר ממני.
לך אמליץ לחשוב ולברר מה סוג העדשה שתתאים לצרכיך.
1. עדשת זום, איזה אורך מוקד.
2.עדשה קבועה כנראה רחבה, זו בדרך כלל העדשה שבעזרתה מצלמים צלמים מנוסים כלי רכב אם אפשר להתקרב ולהסתובב מול הרכב.
If your pictures aren't good enough, you're not close enough. ”Robert Capa
קישור למצלמות מעניינות עם עדשה קבועה ורחבה מ 2013
http://gearpatrol.com/2013/10/09/prime-time-5-best-fixed-lens-cameras
הן אמנם יקרות ואפשר למצא כמותן יד שניה ( יש בזה סיכון) בקישור הבא
http://d-spot.co.il/forum/index.php?showforum=4
 

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
תודה שוב לשניכם על היחס ותשובות הענייניות!. כנראה שמה שיקרה בסופו של דבר הוא שבהחלט אלך על מצלמה חדשה ואם כבר חדשה אז אולי באמת עדיף ללכת לכיוון ה DSLR ולהתקרב קצת ל"מגרש של הגדולים" כמו שאומרים, אשמח לקבל הסבר קטן למה שכרמי הציע בעניין המראה (מה זה אומר בעצם) ועוד דבר: האם יש לניקון מצלמת כניסה בטווח המחירים שלי? (פשוט נראה לי שאתחבר יותר לניקון למרות שאין לי באמת סעיפים שאני יכול להצביע עליהם ולהגיד למה זה כנראה עניין בראש). בקשר לעריכת תמונה במחשב-אין לי את הזמן ואת היכולת כרגע לשבת על עריכה מסוג זה והאמת? אני אוהב לראות את הדברים "על אמת" מה שצולם זה מה שרואים, ברגע שמשחקים עם תמונה היא מאבדת (מבחינתי בכל אופן) את הייחוד שלה כי לערוך תמונה ולשפר אותה כל אחד יכול עם קצת ידע, להוציא תמונה טובה ולהשאיר אותה "אמיתית" זה המקום שאני מכוון אליו. תודה רבה לשניכם!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בקשר לעריכת תמונה כל תמונה שיצאת המצלמה יוצאת עם עריכה שמתבצעת בתוך המצלמה חלק מהעריכה הזאת בתוך המצלמה כוללת יכולת לבחירה של איזון לבן (WB), איזה פרופיל משתמשים שמשנה הרבה הגדרות כמו גוונים, תאורה, חדות, קומטרסט. יש מצלמות שיש להם יכולת לעשות עיבוד לתיקון עיוות של עדשות כמו ישור תמונה, גוונים ופגמים אחרים כמו ה CA שדיברנו עליו, אבל לא כל מצלמה יכולה לעשות זאת ולא תמיד היא בוחרת את הערכים שמתאימים לנו - כאן באה תוכנת עריכה חיצונית לאפשר לנו לעשות את העיבוד ברמה שאנחנו רוצים וכמה אנחנו רוצים. אני לא מדבר כלל על פוטושופט זה משהוא אחר לגמרי (למרות שהיא גם מסוגלת לעזור לנו ברמה של גוונים ותיקוני עדשות).

בקשר למצלמות DSLR כניסה, אני מת על מצלמות DSLR של ניקון וחושב שהן מאוד מוצלחות, אבל ברמת הכניסה הן קצת יותר יקרות מהקנון המקבילות ומצלמת כניסה של ניקון D3300 עם עדשת קיט 18-55 כבר לא בתקציב שלך. (אפשר ללכת על דגם קודם D3200 עם עדשת קיט 18-55 וזה יוריד קצת את המחיר).

בקשר למצלמות ללא מראה בעצם מדובר על מצלות עם יכולת להחליף עדשות כמו DSLR, אבל ללא העינית האופטית ואז גם ללא מראה שמעלה את האור מהעדשה לעינית- מכן שמם. מצלמות אלו קטנות יותר ממצלמת DSLR וכן גם העדשות שלהו יותר קטנות וכמובן יש גם יתרון של משקל קל יותר בהתאם.

מצלמות ללא מראה מגיעות עם חיישנים בגדלים שונים מ 1'' במצלמות ללא מראה של ניקון מסדרה 1, והן בחלק מהמצלמות של סמסונג. חיישן בגדול של 4/3'' במצלמות של אולימפוס ופנסוניק שחולקים את אותו מחבר פיזי וניתן להחליף עדשות בין אולימפוס ופנסוניק. ויש מצלמות ללא מראה של סוני ופוג'י עם חיישנים עוד יותר גדולים, בגודל של מצלמות DSLR. יש גם מצלמה ללא מראה של קנון EOS M עם חיישן זהה לזה שיש ב DSLR של קונון, אבל זו חיה מוזרה עם מערכת פוקוס איטית, מצד שני זו מצלמה יחסית זולה.

לאחר כל ההסבר הזה, אני חייב להוסיף מילה - בתקציב הצנוע שלך אנחנו מדברים על עדשות קיט - כלומר העדשות הזולות ביותר של היצרן שלמרות שהן באיכות טובה יותר מרוב העדשות שיש במצלמות קומפקטיות, הן עדיין העדשות הזולות ביותר של היצרן :)
 
נערך לאחרונה ב:

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
אוקי הבנתי את מה שהייתי צריך להבין ואפילו יותר מזה תודות לשניכם אז תודה ענקית! עכשיו נשאר לי לעשות חושבים, להבין אם אני באמת מוכן (גם כלכלית) לכניסה לתחום הזה או שאולי עדיף ללכת על דמוי טובה עד כמה שאפשר, אעשה עם עצמי חושבים ואני מגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורי בטווח התקציב שלי, תודה רבה לכולכם אני מקווה לעדכן בקרוב על רכישה מלאה בחיוך! עזרתם לי המון!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא, לא, לא דמוי SLR במצלמה כזו יש עדשה לא מוצלחת - אתה תקבל את הבעיה שממנה אתה מנסה לברוח, וכן בעיות נוספות - עדיף קומפקטית טובה על דמוי SLR
 

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
כן במחשבה שניה קראתי שוב את השרשור הנ"ל מתחילתו ועד סופו וכנראה שאצטרך להערך כלכלית כי ה D3300 דיי ניצחה את המערכה ואני אנסה בכל הכח להתחדש באחת כזו בהקדם האפשרי, התייעצתי עם חבר שמתעסק קצת בצילום והוא אמר שההבדל בין ה 3200 ל 3300 שווה את המחיר וכדאי להשקיע את המאמץ. תודה ענקית לכולם אין לכם מושג כמה עזרתם לי לא ליפול בין הכיסאות בתחום של הכרתי תודה לכם!
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור