עזרה בבחירת מצלמה


צבי-1

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכולם,
אודה לעזרתכם והמלצתכם בבחירת מצלמה ועדשה מתאימה:
1. שימוש מרכזי של צילום וידאו לרשתות החברתיות (לינדקאין, יוטיוב). חיבור למיקרופון חיצוני-חובה.
1.1 צילום על גבי חצובה, שימוש בטלפרומפטר (אם זה משנה משהו מבחינת העדשה?).
2. צילום תמונות.
3. צילום 4k. האם הכרחי?
4. תקציב של 3,000-3,5000 ₪ (כולל עדשה).
5. אין לי בעיה לרכוש מצלמה יד2, השאלה היא לאלו דברים כדאי לשים לב?

תודה מראש.
יום נעים.
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מצלמה טובה לוידאו זה פחות התחום שלי, בגדול מצלמות ללא מראה יתאימו לכך.
בתקציב הזה למרבה ההפתעה אין הרבה מבחר של מצלמות עם תמיכה ב 4K ובחיבור מיקרופון.

יש את פוג'י X-T20 עם עדשת פוג'י ה 18-55 F2.8-4 הנהדרת, אבל המצלמה מוגבלת ל 10 דקות של צילום 4K רציף,
יש את סוני A6300 עם עדשת הקיט 16-50 (הבנונית), עם מיגבלה של 20 דקות של צילום 4K רציף,
יש את פנסוניק G7 (שזה דגם קודם, החדש יקר יותר) שהיא מכונת צילום וידאו מעולה עם עדשת קיט 14-42 שהיא עדשה לא רעה המצלמה בעלת יכולת לצילום 4K רציף של 30 דקות - חיסרון של המצלמה חיישן קצת יותר קטן עם צילום סטיילס פחות טוב בתאורה חלשה.
 

צבי-1

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
כרמי,
תודה רבה על התשובה, מעריך מאד.
בהמשך לשאלה - האם צילום 4k לדעתך הוא הכרחי?
האם כדאי לבצע רכישה של יד2 או שכדאי לרכוש מצלמה חדשה?
תודה מראש.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא בטוח שצריך 4K, אבל מצד שני כדי לרכוש היום מצלמה שיש לה את זה.
יד שנייה זו אופציה אפשריות ואז אפשר לחשוב על פנסוניק GH4 ןאפילו גם פנסוניק G7 (הזולה יותר) שהן כלי עבודה עבור צילום וידאו גם עם עדשות הקיט אפשר לקבל תוצאות טובות ובעתיד לרכוש עדשות וציוד נוסף
 

Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
שלום. גם לי יש שאלה בעניין בחירת מצלמה. הבת שלי רוצה ללמוד צילום מקצועי. צילום סטודיו וצילום ארועים. היא כבר התחילה ללמוד בשיעורים פרטיים מצלם מקצועי. אני רוצה גם ללמוד הסרטת ארועים מקצועית. עם חיבור למיקרופון. שיהיה סאונד איכותי. הצלם שמלמד המליץ מצלמה canon 5d. חבר אחר שהוא מסריט אמר שיותר כדאי לקנות מצלמת SONY. איזה סוג? שיהיה באיכות מאד גבוהה גם בצילום וגם בהסרטה . משהו שדומה באיכות ל canon 5d. אבל מחברת SONY
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מדובר על מצלמות לא זולות בכלל ואני לא בטוח שצריך לקפוץ כל כך גבוהה בהתחלה.

מצלמת סוני המקבילה ל 5D היא סוני A7iii
אבל לדעתי זה ממש ממש over kill

סוני A6300 יכולה להספיק מעל הראש וכן פנסוניק GH5, ויכול להיות שגם דגמים זולים יותר יספקו אותך
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אם יורשה לי: התקציב מול הדרישות איננו ראלי - אסביר.

צילום,כולל למדיה חברתית,מצריך:

מצלמה עם יכולת וידאו וכן חשוב 4K ולפחות 30P כי זה משהו שמצביע על יכולת טכנולוגית ואיכות התוצאה של המצלמה.
עדשה שלא פעם תספיק עדשת הקיט.
חצובה.
כרטיס שישמור את הסרטים שמצלמה מצלמת.
מיקרופון חיצוני לזה של המצלמה להקלטת אודיו.
לא חובה אבל בהחלט רצוי אוזניות ויכולת לחבר למצלמה על מנת לשמוע איך האודיו מוקלט.
תוכנה כלשהי לעריכת הוידאו.

בתחום של מצלמות - אני חושב שפנסוניק מובילה בתחום הוידאו במיוחד עם משווים עלות מול תועלת.

המצלמות של פנסוניק (עם עדשת הקיט שהיא בסדר למטרה המדוברת) שאני ממליץ עליהן (מסודרות פה מהמומלצת ביותר לפחות מומלצת):
G85
GH4
G7.

שתי הראשונות חולקות,פחות או יותר,את אותן התכונות בוידאו עם יתרון טכנולוגי קל ל GH4 האחרונה קצת מפגרת מאחור אבל לא הרבה.

לגבי מקרופון אוזניות וכל מה שקשור בזה אני לא מנוסה אבל מדובר בהשקעה לא קטנה בכלל.

לגבי ציוד תאורה: צריך לבדוק היכן יערכו הצילומים מול המצלמה ולפי זה להסדיר את עניין התאורה אבל זה Must Have אם מצלמים בתוך בית - למשל.

הוזכר פה טלאפרומטר. זה לא קשור למצלמה. גם זה שנמצא באולפני השידור הוא מכשיר חיצוני שמותקן מתחת למצלמה שאליה מסתכל מקריא החדשות או מה שזה לא יהיה ואני די בטוח שמדובר במכשיר יקר מאוד כי הוא לשימוש מקצועי בלבד - אבל,ממש לא מתמצא בתחום הזה.

תוכנת עריכה?

כן. זה בלתי אפשרי לבצע הקראה של משהו מול המצלמה ובטייק מוצלח אחד להקריא תוכן שמהמצלמה יכול לעלות למדיה החברתית. וגם מי שינסה לעשות את זה שלא יצפה לעוקבים. יש כמה וכמה תוכנות בשוק המובילה היא ה Premiere של אדובי שעולה כמה מאות שקלים לרישיון ומצריכה קצת ידע.

מנחם.
 

Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על היעוץ. בדקתי את כל המצלמות שהצעתם. בכל זאת אני רוצה מצלמה עם חיישון מלא ועדיף לא מדי יקר. והיום חיפשתי באינטרנט ומצאתי מצלמה לא יקרה יחסית. Canon EOS RP
שגם החיישן שלו מלא וגם מסך מפרקי וגם וידאו 4K. רציתי להבין האם יש בזה גם 2 כרטיסים לגיבוי וגם השאלה שלי למה המצלמה כל כך זולה? מה החסרונות?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
הי,

ראשית הערה/הארה מטודית: כשכותבים בכתב מודגש וגדול זה בא לבטא כעס וצעקות על מישהו. אני מניח שלא לזה התכוון הכותב.

ה Canon eos RP היא מצלמת ביניים של קנון ללא מראה.

במצלמה הזו אין שני תאים לכרטיסי זיכרון רק אחד.

המצלמה,זולה יחסית,כי קנון ממתגים אותה כמצלמת כניסה לעולם החיישן המלא וללא מראה מהמצאי שלהם.

חסרונות?

אם אתה מחפש מצלמה שמצלמת 4K 24 P כולל s-log//log/c-log מלאים או בחלקם וגם יצוא למחסן נתונים חיצוני ב 4K 16:4:4 אז המצלמה הזו לא בכיוון בכלל.

אם כל תמונה צריכה לעבור עריכה ולהיות מודפסת בגודל של A3 לפחות ורצוי בגודל פוסטר שמכסה בניין שנושק לנתיבי אילון השאר את המצלמה הזו בחנות.

אם הצילום הוא בתנאי תאורה חשוכים וצריך ערכי ISO גבוהים השאר את המצלמה בחנות.

אם נדרש עיבוד של התמונה שנושא הטווח הדינאמי בתמונות בכלל ובאלה שבתנאי תאורה חשוכים בפרט הם בחשיבות עליונה - השאר את המצלמה הזו,בחנות.

אם נדרש צילום ספורטאים בעת משחקי כדור וגם וידאו.ותמונות סטילס,שמסוגלים לעקוב אחרי הספורטאים (או מכוניות המירוץ) וגם לצלם עשרות תמונות בשנייה וגם להנציח ולעקוב אחר גוף תזזיתי בוידאו ובסטילס - תשאיר המצלמה,בחנות.

אם אין לך תקציב לעדשות עם הזכוכית מהמשובחות בשוק אבל עם תג מחיר בהתאם - עדשות ה R של קנון - תשאיר המצלמה בחנות.

אם יש לך עדשות קנון EF ולא בא לך להשקיע ברכישת המתאם שקנון יצרו לתבריג ה R של המצלמה הזו השאר אותה למשהו אחר שיקנה אותה בחנות.

יש לא מעט באתר הזה שיגידו לך שקנון ידעים למכור מצלמות אבל ליצר אותן,ממש לא. וכן קנון באמת מפגרים מאחור בעולם חסרות המראה - אז הינה עוד תירוץ להשאירה בחנות.

וכמי שמצלם עם קנון כבר הרבה עשורים: אני לא מכיר מצלמת קנון כלשהי שמתקרבת לשלמות. גם לא עדשה כזו. אני כן מכיר צלמים שמוציאים מעשי אומנות מדהימים ממצלמות של קנון בכלל ומכאלה שבנתונים שלהם רחוקות מאוד מה RP שפוטנציאלית נשארת....בחנות

מנחם.
 

Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
שלום. תודה על התשובה. רק התחלתי לקרוא את התשובה וראיתי שמישהו נעלב ממני ואני רוצה לענות:
מנחם, אתה כותב:"ראשית הערה/הארה מטודית: כשכותבים בכתב מודגש וגדול זה בא לבטא כעס וצעקות על מישהו. אני מניח שלא לזה התכוון הכותב."
לא חשבתי שהבעיה שלי ,של חוסר ידע להסתדר עם הכתב , שהתחיל להיות גדול אחרי שעשיתי העתק/ הדבק לשם של המצלמה,שהעתקתי מהאינטרנט, תיצור מצב שאנשים יחשבו שכתבתי במודגש ובגדול בכוונה. לא הצלחתי לעבור לכתב שהיה קודם. אחרי מילה מודבקת זה המשיך לתכוב באותה צורה. אבל אם הייתי יודעת שמישהו יעלב ממני בגלל זה הייתי מנסה יותר.
תודה רבה על התשובה
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
@Taly71

תנוח נפשך ממש לא נעלבתי ממה שכתבת ולא חשבתי שהכתב הגדול והמודגש הוא תוצאה של העתק הדבק - תופעה מוכרת וידועה לכל מי שנמצא בפורומים אינטרנטים בכלל ובכאלה שעוברתו בלבד. הכל בסדר אין העלבות או כעס זו באמת היתה הארה בלבד. :)

גם מה שכתבתי לא צריך להיקרא בלשון מליצה או בלשון הצינית ההיפך,ההיפך הגמור.

ועוד דבר: (ושוב לא בלשון מליצית או סקרסטית) - אבל פותח הפוסט מדבר על תקציב של 3000-3500 ש"ח וה RP היא מעבר לכך ולכן יקר,זה דבר יחסי.

ולמען הסר ספק: אם כבר דנים ב RP של קנון אז צריך לשם לב לתבריג שהוא תבריג R ולא EF וכפי שציינתי או שמוסיפים לעלות המצלמה מתאם או שמשלמים המון עבור עדשות - והן באמת טובות מאוד.

אולי כדאי לעשות צעד אחד אחורה ובו להגדיר צרכים,רמת הידע בצילום ולאן רוצים להגיע ואז לבחון את הדברים נוכח ה RP כי לצלם מתחיל שרוצה לצלם ב פול אוטו אני ממש לא ממליץ על ה RP ולא בגלל מה שכן כתבתי...

מנחם
 

Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
שלום. תודה רבה על כל התשובות. עשיתי בירורים וראיתי גם צלם וידאו משתמש במצלמה הזאת שהמלצתם פה lumix panasonic gh5/ הבנתי שהמצלמה מאד מומלצת להסרטות , אבל לא מספיק טובה בשביל צילומי תמונות כי אין שם מספיק פיקסלים. יש אולי מצלמה דומה מהסוג הזה שתהיה מתאימה גם לצילום מקצועי של תמונות וגם להסרטה מקצועית, מהסוג הזה של מצלמות ללא מראה?

ומה בקשר למצלמה canon 100d? כי היא לא יקרה. האם היא מספיק מקצועית לצילום? ולהסרטה? תודה רבה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
למרות ואולי בגלל שקנון מיצרת מצלמות וידאו מקצועיות מצלמות הליא מראה שלה כן רמות הכניסה של ה dslr מספקות וידאו רך ולא מוצלח מול המתחרות.

אם אתה רוצה מצלמה שתיהיה טובה כם לוידאו וגם לסטיילס הייתי בודק סוני a7iii אבל היא לא מצלמה זולה וכן העדשות לא יהיו זולות.

מעבר לכך פנסוניק gh5 המצלמה ברמה מאוד גבוהה לוידאו וסטילס היא טובה גם, קצת פחות בתאורה חלשה בגלל חיישן קצת קטן ולא בגלל רזולוציה.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אני רוצה,דווקא,לסנגר לטובה על הפנסוניק GH5: זו אחת מהסמנים הימניים של עולם צילום הוידאו בחסרות המראה.

אם הצורך הוא בצילומי וידאו ומידי פעם סטילס,וגם מוכנים להשקיע לא מעט כסף בגוף ועדשה,אז הפסוניק GH5 היא סוס מנצח.

אם הצורך הוא חצי לסטילס וחצי לוידאו אז...ה GH5 היא סוס מנצח.

אם זה בעיקר סטילס ופה ושם וידאו אז אפשר לחסוך קצת בכסף וללכת על חבורת חסרות המראה קרי: ה XT-30 של פוג'י,ה A6400 של סוני וה קנון M6 סימן II ואולי שכחתי עוד חברה בטרילוגיה הזו.

מנחם.
 

Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
תודה רבה על כל התשובות. ואם אני אקנה 2 מצלמות . אחת להסרטה פנסוניק gh5 ולצילום סטילס קנון 100d. היא מספיק מיקצועית 100D?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
חבל על הכסף הקנון לא תוציא תמונות טובות יותר מה GH5 - פרט לכך שה 100D תרגיש לך צעצוע ליד הפנסוניק
 

Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
שלום. תודה על כל התשובות. הבנתי שהכי חשוב לי - מצלמה עם שני סלוטים של כרטיסים. כי עדיף שיהיה גיבוי. ועוד חשוב לי מאד שתהיה אפשרות להקליט סאונד איכותי . ראיתי שבחברת ניקון יש הרבה מצלמות עם שני סלוטים. למשל ניקון D7200. האם יש בה אפשרות של הסרטה שקטה וגם הקלטת סאונד חיצונית - דרך המכשיר שמקליט ישר מהרמקול למצלמה? אני רוצה מצלמה לפחות כמו איכות של ניקון 7200 D . או כמו קנון 80D או 90 D אבל עם 2 סלוטים. הבנתי גם שב קנון 5D אין אפשרות של הקלטה חיצונית. זה נכון?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אין בעיה,לא בעלות היצור ולא בזמינות הטכנולוגיה ועלותה,לשם בכל מצלמה שיוצאת ב 2020 שני סלוטים של כרטיסים,אז למה זה לא קורה?

כי מי שמיצר מצלמות,עם או בללי מראה,רוצה למכור אותן. וכדי למכור אותן הוא צריך לבדל את השוק לסגמנטים (מתחילים,חובבים מקצוענים וכו וגו) ואחרי כל זה יש תחרות וכל אחד רוצה לבדל את עצמו מהשני ולגרום לצרכן לשלם המון ולקבל המון - טכנולוגיה ואיכות.

זו הסיבה שאצל רוב היצרנים המצלמות עם שני סלוטים הן מצלמות הדגל שהן יקרות מאוד ועמוסות בטכנולוגיה מהמילה האחרונה בתחום.

נכון,ניקון היו יוצאי דופן בעניין וברמות החובבים כבר הציעו מצלמות עם שני סלוטים אבל אלה מצלמות DSLR ....

למצלמות ה DSLR ב 2020 אין מה להציע בתחום הוידאו ולא משנה אם יש להן סלוט אחד או שניים,ומצלמות חסרות מראה עם שני סלוטים מכוונות לציבור המקצועי שיכול ומוכן לשלם הרבה כסף עבור מצלמה.

כרטיסי הזיכאון (המינוח איננו נכון אלא שמקובל וככה יבינו למה הכוונה) טובים אמינים לא עולים הרבה כסף ומשקל כנוצה ולאני לא ואה בעיה ב 2020 לרכוש כמה כרטיסים אמינים ואיכותיים במעט מעות והרבה איכות וככה להתאושש מהר ובקלות אם וכאשר יש כשל בכרטיס. וכן,כשל בכרטיס קורה אבל זו לא תופעה שכיחה במיוחד.

כל המצלמות,עם ובלי המראה,לא יקליטו אודיו באיכות טובה. יש כמה דרכים לעקוף את זה אחת מהן היא הקלטה חיצונית בציוד אודיו איכותי,שנועד לכך,ואחר כך סינכרון התמונה עם הקול.

בהקלטה עם ציוד חיצוני יש שתי רמות,האחת:שימוש במקליטי אודיו ניידים (כמו אלה של ZOOM למשל) כשפה העבודה מתחלקת לשניים. יש כאלה שמקליטים למכשיר הנייד ומסנכנים אחר כך ויש כאלה שמקליטים למכשיר הנייד וממנו לפס הקול של הסרט במצלמה ומשתמשים בזה שבמצלמה כגבוי ואת זה שבמקליט הנייד מסנכנים על פס הקול של הסרט בעריכה.
ההבדל בין השיטות ושיטת העבודה נובע מכך שבכל מקרה למימירי האודיו של המצלמות אין איכות הנדרת מסרטון וידאו עם פס קול סביר או אפילו טוב.

השיטה השנייה היא להקליט,בנפרד,את פס הקול על גבי מכונות הקלטה ניידות שמאפשרות חיבר עריכה מיקס וקבצי אודיו איכותיים לעריכה בפוסט. מכונות ההקלטה האלה,קטנות ורובן מתחברות למצלמה עצמה, איכותיות מאוד ונותנות המון גמישות בכל מה שקשור לכמות ואיכות האודיו וכאן - מגיע ה"אבל".

ואבל: המכונות האלה יקרות מאוד,מצריכות ידע בהקלטות שטח בכלל ובהקלטות אודיו בפרט. מצריכות ידע בעיבוד אולפני של קבצי האודיו והכנתם כפס קול לסקרט ואחר כך הדבקת פס הקול המוגמר לסרט עצמו בפוסט.

לא בטוח שהבנתח למה הכוונה כשנאמר "אין אפשרות להקלטה חיצונית,אבל אני לא מכיר מצלמת DSLR שיש לה אופציה לחיבור מערך הקלטה חיצוני (דרך חיבורי HDMI למערך הקלטה מחוץ למצלמה) אני כן מכיר מצלמות חסרות מראה מקצה העליון של השוק שיש להן את האופציה הזו וזו אופציה יקרה לא רק בעת רכישת המצלמה גופא אלא גם בהמשך לרבות עבודת הפוסט הנדרשת.

לסיכום: הקרטריון להחלטה של נקנה או לו במבוסס על שני סלוטים במצלמה הוא קרטריון שלא עומד בפני עצמו. ברמות הכניסה והתחביב זה נחמד שיש ותו לא ברמות המקצעיות יש את זה ואף אחד לא חושב על זה פעמיים אבל,גם,בהרבה מקרים זה ממש לא חשוב.

אפשר ליצר אודיו איכותי מחוץ למצלמה,לא משנה של איזה ירן ואיזו טיפולוגיה,אבל צריך להבין דבר או שניים בתחום וגם לבחור את השיטה הנוחה לתפעול וזו הקצרה לישום בטווח הידע והניסיון של הקלטות אודיו בכלל ואודיו בשטח/לוידאו בפרט.

חג מולד שמח וחג אורים שמח.

מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני רוצה לחדד נקודה, מצלמות DSLR הן לא הכלי המתאים לצילום וידאו.
אלו של ניקון לא מספקות יכולת לאוטופוקוס בצילום וידאו וכן העדשות שלהן לא מתאימות לכך. ולצלם חובב זו בעיה היות והוא רוצה יכולת זאת. צלמים מקצועיים עובדים עם פוקוס ידני ואז אין להם את הבעיה הזאת.
מצלמות קנון עם עדשת stm או nano כן מספקות יכולת לאוטופוקוס בווידאו, אבל הן מספקות וידאו שהוא רך ולא ברמה של מצלמות הללא מראה כמו סוני או פנסוניק.

בדרך כלל מי שרוצה כלי עבודה אמיתי לצילום וידאו לוקח מצלמות פנסוניק מסדרת gh הדגם האחרון כעת הוא gh5
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור