עזרה בבחירת מצלמה, צילום תינוקות\משפחה\חוץ


איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
הצמצם יחסית פתוח בקיט של הסוני קצת מבאס בתוך הבית, וה50ממ לפעמים צפוף, יכול להיות שעשיתי טעות והייתי צריכה להקשיב להמלצה הראשונה שלך?
בכ700 שקל פחות הייתי יכולה לקחת את הLX100 והיה לי צמצם 1.7 לכל הטווח? זה היה נותן לי אותו דבר כמו הA6000 אבל עם וידאו 4K וצמצם פתוח גם בטווח הרחב יותר, או שלא בדיוק כי החיישן קטן יותר?
גם ה LX100 וגם ה RX100 הן ללא עדשות מתחלפות אבל עם עדשה אחת נכונה לרוב הצרכים.
ה 6000 ושאר המצלמות שנמכרות עם עדשות קיט זה בעצם נקודת פתיחה בלבד. עם עדשת הקיט
לא מספקת את הצרכים, אז זה מיותר לקנות אותה, וצריך להסתכל עם איזה עדשה קונים את המצלמה עם העדשות המתחלפות.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
כרמי - תודה, בגלל שהיתה הטעיה לגבי הרעש אני חושבת שזכותי להחליף אם אהיה מעוניינת בכך. לכן אני בודקת אם כדאי ולמה.

אז אני רוצה להבין, ה1.7 ב24ממ של פנסוניק יהיה אפקטיבית כמו 3.4?
לעומת 3.5 בצד ברחב של הסוני? למה בסוני גם לא מכפילים ב1.5?

לעומת זאת בצד הצר - בפנסוניק זה אפקטיבית 5.6, אבל שוב למה את ה1.8 בסוני לא צריך להכפיל ב1.5?

מה שאתה אומר הוא בעצם שלכל מצלמה היום יש את היכולת להקליט 4K? למה היצרנים מגבילים את היכולת הזו?

איתי - תודה רבה, כבר שיניתי את האופציה הזו ובאמת יש קליק אחד במקום 2 :)
וכן הוספתי עוד עדשה, ה50ממ F1.8. היא מאוד נחמדה אבל למען האמת אני מוצאת שבצמצם המקסימלי לא כל הפנים יוצאות חדות (רק עין אחת, או אף למשל) ואני מעלה לפעמים גם עד 2.8.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
לצלם ב 1.8 זה קיצוני באמת, ובאופן כללי כדאי שהעין הקרובה למצלמה תהיה בפוקוס...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
החישוב של עומק השדה בעצם העברה לערך לפי התיחסות לגדול חיישן של FF לכן יש צורך להכפיל כל מספר גם את 1.8 וגם כל מספר אחר שאת רוצה להתיחס אליו בערך הקרופ שכאמור ב A6000 הוא 1.5 וב LX100 הוא 2

קודם רק סיפקתי דוגמא אחת, אבל כן זה עבור כל מספר עבור עומק השדה (דרך אגב זה נכון גם לחישובי זווית ראיה של העדשה - גם אותן כופלים בערך הקרופ)

עבור המצלמה שלך צמצם F2.8 יספק לך יופי של עומק שדה רדוד - כמו כן לא תמיד את חיבת לצלם בעומק שדה רדוד, לדוגמא נוף מצלמים עם צמצם יותר סגור כדי לקבל יותר חלקים מהנוף בפוקוס.

חושב להבין שצמצם גדול טוב גם לכמות האור הנכנס ללא קשר לעומק שדה וככול שיש יותר אור כך ניתן לצלם בערך ISO נמוך יותר והן בזמן חשיפה מהיר יותר - זה נכון גם עם המצלמה בוחרת את הערכים לבד אוטמטית (זה פשוט חישוב לפי מדידת האור)

מצד שני חיישן גדול יותר מספק בדרך כלל יכולת לתמונות נקיות יותר בערכי ISO גבוהיים (כלומר שהחיישן עובד שהוא יותר רגיש לאור ומסוגל לקלוט יותר אור ואז הוא גם קולט יותר רעש רקע) וב LX100 החיישן מוצלח וחדש, אך קטן יותר מזה של ה A6000.

בבקשה דוגמאות של תמונות ב ISO 3200 שהינו רגשיות קצת גבוהה
A6000
https://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/FULLRES/A6000hSL03200NR2D.HTM

LX100
https://www.imaging-resource.com/PRODS/panasonic-lx100/FULLRES/LX100hSLI03200NR6D.HTM

וברגישות יותר ISO של 6400
A6000
https://www.imaging-resource.com/PRODS/sony-a6000/FULLRES/A6000hSL06400NR2D.HTM

LX100
https://www.imaging-resource.com/PRODS/panasonic-lx100/FULLRES/LX100hSLI06400NR6D.HTM

מה יותר מתאים לך?

צילום של וידאו נקבע לפי סטנדרט שיש בשוק ולפי יכולות המצלמה להקליט מספר תמונות בשנייה לפי הסטנדרט הזה בצורה טובה - זה שלמצלמה יש את הרזולוציה המאפשרת צילום באיכות גבוהה יותר מה 4K זה לא אומר שהיא מסוגלת לצלם וידאו תוך תמיכה בסטנדרט מסיבות כאלו ואחרות בתכנון המצלמה.

אני חייב להזכיר לך שאין, אין, פשוט אין, מצלמה מושלמת ובטוח שכל מצלמה שתרכשי יהיו לה חסרונות - אני חושב שכעת יש לך הרבה כלים ביד לקבל את ההחלטות הנכונות - כלים רבים יותר ממה שהיה שרק נכנסת לנושא וזה לבד כבר רווח שלך :)
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
אני מאוד מאוד מאוד מעריכה את הסבלנות וההשקעה בתשובות !! תודה רבה !!
זה נכון שאין מצלמה מושלמת, בגלל זה אני גם חוששת שאם אחליף כבר אתחרט על דברים שיש בסוני ואין במשהו אחר.
אם אני רוצה להמחיש לעצמי איך יראה הפנסוניק על 50ממ שלו בf/2.8 על איזה F אני צריכה לשים את המצלמה שלי ב50ממ? על 5.6?
הלואי והיתה דרך להבין איך יראה ה24ממ בf1.7, אולי בגלל שהמרחק לאובייקטים קטן יותר זה פחות משפיע על עומק השדה?
זה נכון שלא תמיד צריך שדה רדוד במיוחד שיש כמה אנשים בפריים, אבל אני רוצה לצלם בעיקר את המשפחה ובתוך הבית הוא לא תמיד מסודר אז לטשטש רקע זו דרך טובה לעשות תמונות נחמדות :)
מצד שני אולי אני אגלה ככה שחלק מהאנשים יוצאים בפוקוס וחלק לא אז אולי בסוף בכל מקרה אמצא את עצמי מקטינה צמצם? בעיה החוסר נסיון הזה :)

לגבי הISO, אם אני עוברת על התמונות, אז הכי גבוה שהגענו אליו היה 3200, וזה היה בחדר ממששש חשוך, אז יותר גבוה מזה אין טעם להסתכל? או שבחיישן קטן יותר כמו בפנסוניק יהיה צורך לעלות לISO גבוה יותר ואז נוסף רעש? רב התמונות הן סביב 800-1200 בתאורה ביתית. יש גם בפחות. את הכל המצלמה בחרה לבד :)

איזו עדשה עם f2.8 היית ממליץ להוסיף לסוני?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
קשה לדעת איך יראו התמונות בעדשה אחרת היות ומדובר באופטיקה שונה לחלוטין
אבל אני חושב שעדשה של ה LX100 ה 50 ממ יהיה צמצם F2 כלומר בערך F2.8 בעדשה שלך על מצלמת A6000

כאשר מצלמים מספר אנשים, ברור שיש צורך בפחות עומק שדה רדוד כדי שכולם יהיו בפוקוס.
לגבי ISO מהניסיון שלי עם החיישן של פנסוניק עד ISO 3200 הוא מספק ביצועים סבירים בהחלט

בקשר לעדשה - אני צריך לבדוק
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
המקסימום בפנסוניק ב50ממ הוא לא F2.8?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הצמצם המקסימלי בתחום הרחב 24mm הוא
1/1.7 הצמצם המקסימלי התחום הצר 70mm הוא 1/2.8.
כך שב 50mm סביר שיהיה הערך צמצם מקסימלי של 1/2.

נתון זה 2 כפול קרופ פקטור של 2 נותן אומק שדה אפקטיבי של 4
כדי לקבל 4 אפקטיבי במצלמה שלך זה בערך 1/2.8. או במדויק יותר 4 חלקי קרופ פקטור של 1.5.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
טוב כשאני על 33ממ שזה אפקטיבי 50ממ אני לא יכולה לעלות מעל 5.0.
מצד שני אם עם ה50ממ פריים אני על 1.8 או עומק שדה אפקטיבי 3.6
בפנסוניק הוא יהיה רק 5.6.
הבנתי נכון?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא מכיר את העדשה הזאת העדשות החדשות של סיגמא בדרך כלל מוצלחות וזאת נראה עדשה מוצלחת
כאמור צריך לכפול ב 2 את המספר של העדשה עבור מצלמות A6000 להגיעה לערך המוכר היודע ו 19 נהפך ל 38ממ ו 30 נהפך ל 60 ממ.

לדעתי 19 (38) זה תחום מאוד מוצלח קצת רחב לחלק מהאנשים שרוצים לצלם מרחוק, אבל מוצלח למי שרוצה לצלם מקרוב ולא מקרוב מידי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
טוב כשאני על 33ממ שזה אפקטיבי 50ממ אני לא יכולה לעלות מעל 5.0.
מצד שני אם עם ה50ממ פריים אני על 1.8 או עומק שדה אפקטיבי 3.6
בפנסוניק הוא יהיה רק 5.6.
הבנתי נכון?

לא הבנתי את השאלה
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
לא מכיר את העדשה הזאת העדשות החדשות של סיגמא בדרך כלל מוצלחות וזאת נראה עדשה מוצלחת
כאמור צריך לכפול ב 2 את המספר של העדשה עבור מצלמות A6000 להגיעה לערך המוכר היודע ו 19 נהפך ל 38ממ ו 30 נהפך ל 60 ממ.

לדעתי 19 (38) זה תחום מאוד מוצלח קצת רחב לחלק מהאנשים שרוצים לצלם מרחוק, אבל מוצלח למי שרוצה לצלם מקרוב ולא מקרוב מידי.
למה כפול 2? ה 6000 זה קרופ APC סוני/ניקון רגיל, הכפלה פי 1.5.
מצלמות מיקרו 4/3 זה כפול 2.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
איך העדשה הזו?
http://www.bhphotovideo.com/c/product/918909-REG/sigma_19mm_f_2_8_dn_for.html

יש אחת דומה של 30ממ אבל זה נראה לי קרוב מידי בשימושים ל50ממ (או שלא?)

לא הצלחתי למצוא משהו דומה לעדשת הקיט אבל עם צמצם גדול..
קשה למצוא עדשות פתוחות לביונט הזה, זה לא ניקון או קנון שיש מצאי גדול, או פוג'י שדואגות לצלמים שלה יותר מסוני,
אבל מתחילות להופיע בשוק כמה.
יש את ה 35 של סוני שתתן לך טווח "נורמל" של 52 ממ, עם צמצם פתוח למדי:
http://www.bhphotovideo.com/c/product/892387-REG/Sony_sel35f18_35mm_F_1_8_Optical_Steady.html
יש זום חדש של סיגמא עם טווח קצת מוגבל לזום 27-52, אבל צמצם פתוח:
http://www.bhphotovideo.com/c/product/967344-REG/sigma_18_35mm_f1_8_dc_hsm.html
אני הייתי מעדיף כבר שתי עדשות פריים על הזום הזה.
ויש עוד כמה עדשות ידניות סיניות עם צמצמים מאד פתוחים.
http://www.stevehuffphoto.com/2014/08/04/the-mitakon-50-0-95-lens-review-on-the-sony-a7s/
רוב הזומים של סוני ל ביונט E שלהם הם עם צמצם 4, כדי לשמור על התיק צילום קל.
ברגע שבונים זומים עם צמצם 2.8 העסק נהיה כבד ויקר מאד.
לכן כדאי למצוא עדשות פריים.
שוב, עם היית בניקון או קנון, המצאי היה רב וקל יותר.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה!
הפריים של סוני גם לא קטנה בכלל. איך הם עשו את העדשת קיט כל כך קומפקטית??
ולמה ה35ממ שלהם עולה פי 2 מה50 שלהם?

אם כבר יש לי 50ממ אז ה35 לא קרוב מידי לעדשה הזו? לא עדיף ללכת על משהו רחב יותר? או שזה הבדל משמעותי?

איך אפשר לדעת עם איזו עדשה לא תהיה בעיה של יצוב תמונה \ פוקוס אוטומטי ?
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
תודה רבה!
הפריים של סוני גם לא קטנה בכלל. איך הם עשו את העדשת קיט כל כך קומפקטית??
ולמה ה35ממ שלהם עולה פי 2 מה50 שלהם?

אם כבר יש לי 50ממ אז ה35 לא קרוב מידי לעדשה הזו? לא עדיף ללכת על משהו רחב יותר? או שזה הבדל משמעותי?

איך אפשר לדעת עם איזו עדשה לא תהיה בעיה של יצוב תמונה \ פוקוס אוטומטי ?
לקיט צמצמים סגורים, לכן כל הזכוכיות קטנות קוטר וקלות.
לא יודע למה ה 35 יותר יקרה במקרה הזה, אבל יש לסוני עוד עדשות (של ה FF) עם תרצי משהו יקר יותר...
http://www.bhphotovideo.com/c/product/1008123-REG/sony_sel35f28z_sonnar_t_fe_35mm.html
באופן מסורתי, עדשת 50 ממ הן בדכ יותר קלות לתיכנון ויצור, לכן זולות יותר, אם כי לאחרונה יצאו כאלה פריים מאד יקרות.
סקירה של עדשות סוני השונות:
http://briansmith.com/sony-a7-a7r-a7s-lens-guide/
ורשימת עדשות אצל סוני:
http://www.sony.co.uk/electronics/lenses/t/camera-lenses
מה שמתחיל ב E מיועד למצלמות קרופ כמו שלך. אבל גם השאר מתאים.
ה 50 זה 75 וזה טלה קצר מאד, תאכלס עדשה לא לכאן ולא לכאן. אישית זה טווח מאד לא שימושי לי למשל.
כעדשת יום יום היא 'צפופה', וכטלפוטו היא ממש לא.
ה35 תתן לך עדשה בטווח 'נורמלי', שגם הוא בעיני לא סופר שמיש. (העדפה אישית שלי לעדשה כללית זה עדשות רחבות יותר 28-35). החלטה לגמרי שלך במקרה הזה, עניין של עדיפות.
מה הכוונה בעייה של יצוב תמונה?
ברוב העדשות האלה אין מייצב.
בעיית פוקוס? למה שתהיה בעיה כזו? זה סוני עם סוני, אין בעיית תאימות.
 

נערך לאחרונה ב:

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
פשוט קראתי שאין במצלמה מייצב תמונה פנימי אז תהיתי אם ולמה זה חשוב :)
אז שאלתי בשביל לדעת מה לחפש בסיגמא.

אני רציתי את המצלמה בעיקר לצלם את המשפחה, וכרגע ספציפית newborn, למרות שעד שקנינו מצלמה היא כבר גדלה קצת :)

לגבי הגודל של ה50, איך ה50ממ של קנון היא בערך חצי מהאורך? סתם סקרנות :)

כנראה שאין ברירה אלא לצלם הרבה עם עדשת הקיט ולראות במה אני משתמשת בעיקר. אבל הבעיה שכרגע אני מוצאת את עצמי מחליפה ל50ממ כי הקיט נותנת פחות אפשרויות.

מה שכן אני קצת מאוכזבת מהפוקוס האוטומטי, כולם מהללים את המצלמה הזו ואני משום מה מקרטעת איתה. ניסיתי לראות סרטונים עם הגדרות שונות למצבים שונים אבל זה לא הולך.
את הריבועים הקטנים האלה הוא מחליט לשים על דברים לא הגיוניים, ואם אני על זיהוי פנים לפעמים גם אם הוא מזהה ריבוע לוקח לו זמן להתפקס אם בכלל. אני חושבת שאני עומדת מספיק רחוק. מאוד מתסכל.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
שימי על נקודת פוקוס מרכזית, קבועה, עם נעילה. (צליל נעילה - "אישור")
תפקסי למה שאת רוצה, תשאירי את האצבע עם חצי לחיצה, ותעשי קומפוזציה ולחצי על הסגר. זהו. הכל יהיה בפוקוס, תמיד.
אופציה ב', תבחרי נקודת פוקוס שלא במרכז.
כל העקיבות, הזיהויים ושאר השיכלולים, אני מציע לך לשים בצד בהתחלה.
 

sfogbob

אוהב את התחום
הודעות
66
מעורבות
0
נקודות
6
כן מה שתיארתי זה כשאני על AF-S, באזור בחרתי CENTER, ומצב face detect מופעל.
והוא מזהה שיש פנים במרכז אבל כפי שתיארתי לא מצליח להתפקס או שלוקח לו הרבה זמן.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור